arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۲۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۱

شروع توفانی «کلاه قرمزی ۹۲» / از کنایه به مجری‌های برنامه کودک تا شرایط اقتصادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : خبر: قسمت اول «کلاه قرمزی 92» 28 اسفند ساعت 9 شب از شبکه دو روی آنتن رفت. این مجموعه به کارگردانی ایرج طهماسب و نویسندگی حمید جبلی و ایرج طهماسب است و به سنت سه سال گذشته در ایام نوروز روی آنتن می‌رود.
 
موضوع قسمت اول سری جدید «کلاه قرمزی» درمورد موضوع خانه تکانی بود و در یکی از بخش‌های برنامه دختری دبستانی مهمان خانه آقای مجری شد، این شخصیت در کودکستان سه جمله یاد گرفته است؛ «بله»، «نه خیر» و «جیغ و دست و هورا». این شخصیت هر دو کلمه اول را کشیده و عبارت سوم را به سبک مجری‌های تلویزیونی مثل خاله شادونه و عمو قناد تند و سریع می‌گفت.
 
تکرار عبارت «جیغ و دست و هورا» موجب شد آقای مجری از کوره دربرود و بگوید: «همه در تلویزیون هم همین را می‌گویند. من نمی‌دونم این جمله به چه دردی می‌خورد.» که کنایه‌ای آشکار به روند تکراری دیگر برنامه‌های کودک شبکه‌های تلویزیونی برای شاد جلوه دادن برنامه‌هایشان بود.
 
در بخش آخر این قسمت نیز شخصیت‌های عروسکی مجموعه بازار خانگی راه انداخته بودند و برای درآوردن خرج زندگی، وسایل خانه را به فروش می‌گذاشتند. در این بین شخصیت «فامیل دور» قیمت همه اجناسش را که دست‌دوم هم بودند، به دلار می‌گفت و برای فروش هر جنس باید با کسی تماس می‌گرفت تا اجناس را به قیمت لحظه بفروشد. دیگر شخصیت‌ها نیز همه اجناس را به قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رساندند.
 
شروع سری جدید «کلاه قرمزی» خنده‌دار و همراه با نکات اخلاقی و اشاره‌های گوناگون به شرایط اجتماعی روز بود و به نظر می‌رسد امسال با مجموعه‌ای به شدت جذاب و دیدنی روبرو باشیم.
 
صداپیشگان این سری «کلاه قرمزی» حمید جبلی، محمدرضا هدایتی، بهادر مالکی و محمد بحرانی هستند. علی سرابی بازیگر تئاتر نیز به عنوان صداپیشه در نقش «گاو جان» به این مجموعه اضافه شده است. این مجموعه تا آخر ایام نوروز از شبکه دو سیما، ساعت 9 روی آنتن می‌رود.
 
«کلاه قرمزی» از دهه 1370 وارد تلویزیون شد و پس از چند سال وقفه، از سال 1388 هر نوروز مهمان خانه‌های بینندگان و طرفداران متعدد این شخصیت و دیگر دوستانش می‌شود. براساس شخصیت کلاه قرمزی، سه فیلم «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» ساخته شده که همگی پرفروش بودند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Uhkty
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
11
2
All of these atricles have saved me a lot of headaches.
lila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
3
5
جيگرررررررررررررررررررررررررررررر!
نظرات بینندگان