arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۱

حسن روحانی: برای نامزدی در انتخابات به شدت تحت فشارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسن روحانی از جمله افرادی است که چندی است گمانه‌زنی پیرامون کاندیداتوری‌اش مطرح شده است. او البته خود احتمال نامزدی‌اش را رد نمی‌کند و می‌گوید که برای حضور در انتخابات تحت فشار است.

بخشی از گفتگوی ویژه نامه مثلث با روحانی را در ادامه می‌خوانید:

***

آیا جنابعالی تصمیم نهایی خود را برای ورود به عرصه انتخابات اتخاذ کرده‌اید؛ اگر این‌طور است چه شرایطی را برای ورود به عرصه انتخابات در نظر گرفته‌اید و تا چه زمانی تصمیم خود را در این زمینه اعلام می‌کنید؟

من برای حضور در انتخابات به شدت تحت فشار هستم. بسیاری از علما و بزرگان و سیاسیون و مردم هرجا که می‌روم از من درخواست حضور دارند؛ به‌ویژه اینکه تجربیات من را بزرگترین نقطه قوت و ضروری‌ترین نیاز کشور برای مدیریت سال‌های آینده می‌دانند. حتی برخی از بزرگان و صاحبنظران آن را برای من تکلیف و وظیفه می‌دانند. اما خودم هنوز نیاز به بررسی بیشتری دارم تا ببینم در صورت حضور باید چه اقداماتی انجام دهم و تیم خودم را چگونه سامان دهم. لذا پس از سبک و سنگین کردن، نظر قطعی‌ام را اعلام خواهم کرد تا اگر مصمم به حضور شدم با تمام قوا برای پیروزی و حل مشکلات مردم وارد صحنه شوم.

به‌نظر شما طرح دولت وحدت ملی که جنابعالی یکی از گزینه‌های آن هستید، قابلیت اجرا شدن دارد؟ آیا برای اجرایی این طرح ممکن است غیر از شما حضور آقای هاشمی رفسنجانی هم محتمل باشد؟

اجازه دهید از حوزه بار معنایی لغات خارج شویم و خود را درگیر معانی سیاسی کلمات نکنیم. کشور در این وضعیت آشفته، نیاز به همه دارد و در این نیاز، چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد. امام (ره) فرمودند: «همه با هم» شما هراسمی می‌خواهید براین گرایش بگذارید.

در برخی خبرها آمده که اصلاح‌طلبان از نامزدی شما استقبال نکردند. آیا شما با اصلاح‌طلبان در این زمینه رایزنی کرده‌اید؟

من چنین چیزی ندیده‌ام. البته بی‌خبر از خبرسازی هم نیستم. این را هم می‌دانم که وقتی نگرانی از حضور یک کاندیدا جدی شود. در ایران برعکس همه جای دنیا به سوی تخریب می‌روند.

اگر وارد صحنه انتخابات شوید، چه گفتمانی را برای خود انتخاب می‌کنید؛ کدام گروه و طبقه اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهید و به کدام یک از گرایش‌های اصلاح‌طلب یا اصولگرا متمایل خواهید شد؟

گفتمان و برنامه را بگذارید تا پس از آمدنم پاسخ دهم. اما گروه و طبقه اجتماعی رأی من در طیف معتدل و مبارز و عاشق انقلاب از اصولگرا و اصلاح‌طلب خواهد بود.

آیا برای ورود به انتخابات با اعضای جامعه روحانیت مبارز و آیت‌الله مهدی کنی هم مشورت کرده‌اید؟

من عضو مؤسس و شورای مرکزی روحانیت مبارز هستم لذا طبق اساسنامه‌ اعضای مؤسس همیشه با شورای مرکزی مشورت و گفت‌گو کرده‌ام.

به‌نظر شما در نهایت انتخابات چند قطبی خواهد بود؟

فعلاً انتخابات چند قطبی به‌نظر می‌رسد ولی احتمالاً در هفته‌های آخر دو قطبی شود.
نظرات بینندگان