arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲

آي‌فون‌تان را با SatSleeve به يک تلفن ماهواره‌اي تبديل کنيد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موبنا: اگر در اعماق جنگل‌هاي آمازون يا ميانه اقيانوس هند گير افتاده‌ايد اما آي‌فون‌تان را به همراه داريد، اصلا نگران نشويد. چرا که با SatSleeve محصول شرکت ثريا (Thuraya) مي‌توانيد آي‌فون‌تان را به يک تلفن ماهواره‌اي تبديل کنيد. اين «غلاف» که با قيمت ۴۹۹ دلار عرضه مي‌شود به پشت آي‌فون ۴، ۴s و ۵ متصل شده و توانايي ارسال امواج آن را به محدوده‌اي بسيار فراتر از توانايي‌هاي گوشي‌هاي موبايل و شبکه‌هاي سلولي افزايش مي‌دهد.

ثريا تجربه زيادي در توليد تلفن‌هاي ماهواره‌اي دارد و خدمات آن محدوده‌هايي را پوشش مي‌دهد که سيگنال‌هاي شبکه‌هاي سلولي به هيچ وجه به آن دسترسي ندارند. حرکت دو ماهواره اين شرکت در مدار زمين با حرکت زمين هماهنگ است (از ديد ناظر زميني در مکان ثابتي ديده مي‌شوند) و هر دو در مکان‌هايي قرار دارند که در محدوده ارسال امواج دفتر مرکزي آن در دبي قرار بگيرند. محدوده تحت پوشش امواج اين شرکت اروپا، آسيا بيشتر آفريقا و اقيانوس آرام را در بر مي‌گيرد (البته نيم‌کره غربي را به درستي پوشش نمي‌دهد). SatSleeve درست همانند XT Satphone توسط يک OEM ديگر توليد مي‌شود اما توسط ثريا به کريرهاي مخابراتي فروخته مي‌شود.

تلفن‌هاي ماهواره‌اي معمولا تنها يک تلفن معمولي با شماره‌اي اختصاصي هستند. اما ثريا براي SatSleeve دست به ابتکار جالبي زده است. اين شرکت با کريرهاي شبکه‌هاي سلولي وارد مذاکره شده و امکان رومينگ را در شبکه‌هاي آن‌ها فراهم کرده است. شرکت‌هاي AT&T و T-Mobile از جمله اين شرکت‌ها هستند که آمريکا را هم پوشش مي‌دهند. به اين ترتيب در نيم‌کره غربي هم هرجا که کاربر به شبکه‌هاي GSM شرکت‌هاي طرف قرارداد ثريا وارد شود، مي‌تواند از امکانات رومينگ با همان شماره سيم‌کارت ثريا استفاده کند. در ساير نقاط نيز تماس از طريق ماهواره برقرار خواهد شد.

دو قابليت متفاوت ديگر نيز نسبت به ساير تلفن‌هاي ماهواره‌اي در SatSleeve پيش‌بيني شده است. نخست نفوذ بالاي امواج است. به اين معني که حتي اگر آنتن کشويي دستگاه بسته باشد، باز هم تلفن زنگ خواهد خورد. دوم اين‌که لازم نيست کاربر در زاويه يا محل ثابتي قرار داشته باشد و مي‌تواند همانند موبايل معمولي در حين حرکت با آن مکالمه کند.

اين نسخه هنوز از انتقال داده روي فرکانس‌هاي ماهواره‌اي پشتيباني نمي‌کند، اما نسخه voice + data در آينده نزديک (همين امسال) عرضه خواهد شد که از پهناي باند تا ۵۰۰ کيلوبيت بر ثانيه استفاده مي‌کند. ثريا قصد دارد SDK آن را هم براي استفاده توسعه‌دهندگان منتشر کند تا بتوانند به توسعه اپ براي اين ابزار جانبي آي‌فون بپردازند. اين ويديو مي‌تواند براي آشنايي بيشتر با اين محصول مفيد باشد.
نظرات بینندگان