arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

ایا مونالیزا مرد بوده است؟

لبخند معنادار مونالیزا قرنهاست که سوژه ی بحث بین هنردوستان است. اکنون مشخص شده است که منالیزا تا به الان چیز دیگری را هم مخفی می کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لبخند معنادار مونالیزا قرنهاست که سوژه ی بحث بین هنردوستان است. اکنون مشخص شده است که منالیزا تا به الان چیز دیگری را هم مخفی می کرده است.

 به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل  از خبرگزاري فرانسه، به گفتۀ محققان، "لئوناردو داوینچی" برای این نقاشی از چهرۀ دوست و دستیار خود به نام "سالی” به عنوان مدل استفاده کرده است.

پیش تر محققان توانسته بودند حروف "سین” و "لام” را در دو چشم مونالیزا بیابند و این حروف اختصاری را به نام نقاش و نام حاکم وقت نسبت می دادند اما بنا بر تحقیقات محققان ایتالیایی، حرف سین که "لئوناردو داوینچی" در چشم مونالیزا نوشته است ابتدای نام "سالی” است.

گفته می شود میان این دو روابط ابهام آمیزی وجود داشته و بر اساس نظریه های مختلف این دو عاشق و معشوق و زوج بوده اند.

عدد 72 نیز از دیگر رموز یافت شده در چهرۀ مونالیزاست که به گفتۀ رییس کمیتۀ ملی ارزش گذاری آثار ملی ایتالیا در مذهب یهودی سمبل نام خداست. این عدد همچنین نشانۀ 72 فصل انجیل عهد جدید است.

پیش تر، یک محقق آثار باستانی به نام "کارلا گلوری" عدد 72 را به سال 1472 نسبت داده بود که در آن پل "بوبیه” که در تابلوی مونالیزا در پشت سر چهرۀ وی نیز دیده می شود بر اثر سیل تخریب شد.

بنا بر تحقیقات صورت گرفته، "لئوناردو داوینچی" از اجزای چهرۀ دستیار خود که به مدت 25 سال یار و همراه نزدیک لئوناردو داوینچی بوده، در تابلوهای دیگری نظیر ژان باتیست مقدس نیز به عنوان مدل استفاده کرده است
نظرات بینندگان