arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۲

اختراع زیرپوش زنانه مُجهز به شوکر در هند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رشد آمار تجاوز به زنان در شبه قاره هند علاوه بر بروز اعتراض کنشگران اجتماعی، جمعی از دانشجویان این کشور را نیز برآن داشته است تا چاره ای برای محافظت از زنان بیاندیشند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از یورونیوز ؛ دانشجویان دانشگاه چنای با طراحی یک زیرپوش زنانه مجهز به شوکری با قدرت ۳ هزار و ۸۰۰ کیلوولت در پی مقابله با متجاوزان برآمده اند.

ریمپی تریپاتی، یکی از دانشجویان همکار در این اختراع می گوید: «پرسش هایی برای مردم به وجود آمده مبنی بر اینکه چه اتفاقی می افتد اگر کسی که این زیرپوش را به تن دارد نیز دچار شوک شود. پاسخ این است که چنین اتفاقی نمی افتد چراکه یک لایه عایق وجود دارد و این عایق با بدن در تماس است.»

این زیرپوش به یک مکان یاب مجهز است و پس از فعال شدن به طور خودکار با مرکز پلیس تماس گرفته می شود.

شانجالی شارما، یکی از دختران دانشجو در چنای می گوید: «این روزها، برای دخترها بیرون رفتن خیلی سخت شده است. در واقع آنان امنیت ندارند و به ویژه در چنای، در قطارهای محلی و اتوبوس ها برای ما سخت است که بتوانیم تنها حضور داشته باشیم. این نوآوری به واقع برای همه ما مفید است و امیدواریم که آنان این کار را خوب انجام داده باشند.»

تجاوز گروهی به دختری ۲۳ ساله در یک دستگاه اتوبوس در شهر دهلی، دسامبر سال گذشته میلادی موجب خشم عمومی در سراسر هند شد.

بر اساس آمار دولت هند، هر ۲۱ دقیقه در این کشور یک مورد تجاوز اتفاق می افتد. شمار تجاوزهای گزارش شده در سال ۲۰۱۱ میلادی رشدی ۹ درصدی را نشان می دهد.

نظرات بینندگان