arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

پیشنهاد تغییر نام وزارت رفاه توسط مرکز پژوهش های مجلس

مركز پژوهش‌هاي مجلس پیشنهاد کرد نام وزارت رفاه و تامین اجتماعی به «وزارت رفاه و خانواده» تغییر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مركز پژوهش‌هاي مجلس پیشنهاد کرد نام وزارت رفاه و تامین اجتماعی به «وزارت رفاه و خانواده» تغییر کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، اين مركز ضمن بررسی طرح تجميع و ايجاد وزارتخانه‌اي واحد به نام «وزارت رفاه و خانواده» از محل تجميع دستگاه‌هايي چون وزارت رفاه و تامين اجتماعي، سازمان بهزيستي كشور و بخش‌هاي حمايتي از قبيل مركز امور زنان و خانواده و سازمان ملي جوانان اعلام كرد: با توجه به اصل 44 قانون اساسي، ايجاد يك وزارتخانه جديد در دولت ناممكن است و به همين دليل اين طرح به تجميع مسووليت دستگاه‌هاي مختلف در وزارت رفاه پرداخته است.

اين مركز افزود: با توجه به اهداف و ضرورت‌ها و با نگرش جامع به وضع موجود و نياز به بازنگري و بازآرايي تشكيلات امور زنان و خانواده و با توجه به پيشنهادهاي مطرح شده، تشكيلات امور زنان و خانواده در سه دسته زير قابل ساماندهي است.

1 – عرصه سياست‌گذاري كلان و قانون‌گذاري كه توسط شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان و كميته زنان مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس شوراي اسلامي و قوه قضائيه تحقق يافته است.

2 – عرصه سياست‌هاي راهبردي و برنامه‌ريزي فوق ستادي و ايجاد هماهنگي در اجرا و تنظيم سياست‌ها و برنامه‌هاي نظارتي كه با ستاد ملي خانواده تحقق مي‌يابد و مديريت اجرايي و هماهنگي و نظارت و پايش آن، از رسالت‌هاي مركز امور زنان و خانواده فعلي رياست جمهوري و معاونت امور زنان و خانواده در ساختار پيشنهادي است و اين پيشنهاد اصولي اين گزارش است.

3 – عرصه فعاليت‌هاي اجرايي حمايتي و امدادي كه بخش عمده فعاليت‌هاي آن در راستاي اجراي اصل دهم، بيست و بيست و يكم قانون اساسي به صورت پراكنده در حال اجراست؛ ولي بخش اعظمي از نيازهاي خانواده مغفول مانده است و با تجميع چند دستگاه در وزارت رفاه، خانواده تحقق مي‌يابد و لازمه آن تغيير نام وزارت رفاه به وزارت رفاه و خانواده و تغيير و تنظيم مسووليت‌ها، هماهنگ با اين نام‌گذاري است.
نظرات بینندگان