arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲

آندره زورزی والیبالیست ایتالیایی از والیبال در سال 2013 می گوید

آندره زورزی در گفتگو با سایت فدراسیون جهانی والیبال FIVB اعلام کرد که هر چقدر تعداد بازیکنان والیبال در دنیا افزایش پیدا کند اهمیت آن نیز افزایش پیدا می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ساختار و شکل مسابقات لیگ جهانی مانند تعداد مسابقات در تقویم بازیها نسبت به آن زمان دچار تغییرات بسیاری شده است و همین مسئله کافی بود تا سایت FIVB از فرصت استفاده کرده تا از نظرات آندره زورزی در خصوص تغییرات امسال لیگ جهانی و آینده این مسابقات مطلع شود. آندره زوزی در اولین دوره مسابقات لیگ جهانی در سال 1990 عضو تیم ملی والیبال ایتالیا بود و در سالهای مختلف عناوین مختلفی را به همراه تیم ملی ایتالیا به دست آورد.
زورزی در باره تغییرات لیگ جهانی گفت: من در طول عمر ورزشی خود شاهد تغییرات بسیاری در ورزش بودم. به ویژه لیگ جهانی که نسبت به سال 1990 رشد قابل توجهی داشته است و در تقویم والیبال یکی از مهمترین مسابقات سالانه والیبال در جهان محسوب می شود. مسابقات امسال نیزبا افزایش تیمهای شرکت کننده از 16 تیم به  18 تیم طورری برنامه ریزی شده که بهترین دوره این مسابقات باشد.
وی در خصوص علاقمندی برای حضور دوباره در این مسابقات افزود: از دوران ورزشی خود بسیار راضی هستم و افتخار می کنم که در این برهه از پیشرفت و گسترش والیبال در دهه حاضر نیز حضور دارم. به هر حال از تغییرات به وجود آمده خرسندم و این موضوع به سود والیبال در فصل جدید خواهد بود. کشورهایی که برای اولین بار در این مسابقات شرکت می کنند این فرصت را دارند تا در این شرایط مهارتهای تکنیکی و تاکتیکی خود را افزایش دهند. از طرفی  تیمهایی که از رنکینگ بهتری برخوردارند می توانند رقابتهای نزدیک تری داشته باشند که این خود انگیزه بازیکنان با تجربه را در سطح بالایی برای ادامه رقابت ها نگه می دارد.
زورزی با اشاره به راه اندازی مسابقات زیر 23 سال جهان ادامه داد: قدم قابل توجه دیگر در مسیر درست این تغییرات، مسابقات زیر 23 سال در تقویم جهانی والیبال است که جوانان را برای شرکت در مسابقات لیگ جهانی بهتر آماده می کند. قبل از این بسیاری از بازیکنان جوان خود را برای شرکت در تورنمنت های جوانان از نظر سنی بسیار بزرگتر می دیدند و برای حضور در تیم بزرگسالان نیز خود را دارای تجربه کافی نمی دانستند. رقابتهای زیر 23 سال به بازیکنان انگیزه می دهد و این فرصت را برای آنان به وجو د می آورد تا مهارتها، تکنیکهای خود را افزایش داده و استعدادهای خود را به طور کامل بروز دهند. از طرف دیگر باشگاهها نیز می توانند ازین مسئله سود ببرند و ازاین بازیکنان با تجربه بهره مند شوند. به هر حال مهم است که به خاطر بسپاریم رقابتهای زیر 23 سال هدف اصلی نیست. بلکه هدف آماده سازی بازیکنان جوان برای رسیدن به رقابت ها در تیم بزرگسالان است.
وی در بیان گفت: امیدوارم FIVB به روند خود برای رشد والیبال ادامه دهد و فرصتهای بیشتری برای بازیکنان به وجود آورد. اگر ورزش محبوب ما به یک فعالیت معمول برای مردم دنیا تبدیل شود آن وقت است که به هدف مهمی دست یافته ایم. در دنیای والیبال هر بازیکنی این فرصت را ندارد که به یک ستاره تبدیل شود. اما هر چقدر تعداد بازیکنان والیبال افزایش پیدا کند اهمیت آن نیز افزایش پیدا می کند.
آندره زورزی ستاره سابق والیبال ایتالیا است که با این تیم دوبار در سالهای 1990 و 1994 به عنوان قهرمانی جهان و سه قهرمانی لیگ جهانی در سالهای1990, 1991 و 1992 دست یافته است. او همچنین به عنوان با ارزشترین بازیکن والیبال در سالهای 1990 و 1991 انتخاب شد. در سال1996 نیز با تیم ملی ایتالیا نایب قهرمان المپیک آتلانتا شد. درسال 1989 با تیم ایتالیا به عنوان قهرمانی اروپا دست یافت.  او 325 بازی برای تیم ملی ایتالیا انجام داده است و پس از بازنشستگی در سال 1998 با تعدادی از شبکه های مهم ایتالیا به عنوان کارشناس همکاری و همچنین در روزنامه ها و مجلات نیز حضور فعال داشته است.


نظرات بینندگان