شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ | Saturday, 21 April 2018
بروز رسانی شده در : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۱
  • ارتباط با انتخاب
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیک
  • |
  • نظرسنجی
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ | Saturday, 21 April 2018
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • شهری
  • آی تی
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • انتخاب TV
  • عکس
بروز رسانی شده در : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۱
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • شهری
  • آی تی
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • انتخاب TV
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • ارتباط با انتخاب
  • پیوندها
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • مجله الکترونیک
  • نظرسنجی
  • آرشیو
آخرین اخبار
  • ماجرای یک «ارشاد» جنجالی
  • واکنش علم الهدی به برخورد نامناسب اخیر گشت ارشاد: ناجا نباید با خطای یک مأمور زیر سؤال برود؛ آن هم بابت مقابله با یک منکر شرعی / ندا بر ضد قرآن و فریضه «امر به معروف و نهی از منکر»، آن هم در مجلس؟ / وزیر و وکیل برای حمایت از یک خانم بی‌حجاب راه افتادند
  • ورود هوش مصنوعی به عرصه داروسازی/تسریع روند درمان انواع بیماری ها/افزایش دقت درمانی داروها
  • عکس/فتوای آیت الله مکارم شیرازی در خصوص صیانت از حریم خصوصی در فضای مجازی
  • آیا ترامپ «رئالیست» شده است؟
  • لیلاز: خروج جهانگیری از تلگرام به منزله رضایت از مصوبه کوچ از این پیام رسان نیست
  • دادستان تهران: دستورات لازم برای اجرای حکم مرتضوی به ضابطین داده شده / تأکید شده که باید حکم صادره اجرا شود
  • تنش کم سابقه در روابط روسیه و اسرائیل / تل آویو: نمی پذیریم که مسکو برای فعالیت های ما در سوریه و مقابله با تهران حد و حدود تعیین کند / رای الیوم: از این پس S300 های روس منتظر جنگنده های اسرائیل در دمشق هستند
فیلم/ فناوری پارک تمام اتوماتیک در آئودی A8 - 2018

فیلم/ فناوری پارک تمام اتوماتیک در آئودی A8 - 2018

فیلم/ موزیک ویدیو دل، ای‌ دل «محسن چاوشی»

فیلم/ موزیک ویدیو دل، ای‌ دل «محسن چاوشی»

فیلم/ ظریف: انتخاب‌های گسترده ای در صورت خروج آمریکا از برجام داریم

فیلم/ ظریف: انتخاب‌های گسترده ای در صورت خروج آمریکا از برجام داریم

فیلم/ «حميد هيراد» در اولين كنسرت خود «فالش» خواند

فیلم/ «حميد هيراد» در اولين كنسرت خود «فالش» خواند

فیلم/ آیا موجودات فرازمینی وجود دارند؟

فیلم/ آیا موجودات فرازمینی وجود دارند؟

فیلم/ واکنش پليس به فيلم منتشر شده در فضاي مجازي درباره کتک خوردن یک دختر توسط مامور «گشت ارشاد»

فیلم/ واکنش پليس به فيلم منتشر شده در فضاي مجازي درباره کتک خوردن یک دختر توسط مامور «گشت ارشاد»

کد خبر: ۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹
صفحه نخست >> فرهنگ و هنر
پ

نیکی کریمی: باید ارزش حضور کیمیایی را بدانیم

نیكی كریمی زمانی كه پشت دوربین ایستاد سال‌ها بود ستاره سینمای ایران نامیده می‌شد و همچنان در اوج قرار داشت، اما ترجیح داد برای بیان آنچه در نظر دارد فیلم بسازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیكی كریمی زمانی كه پشت دوربین ایستاد سال‌ها بود ستاره سینمای ایران نامیده می‌شد و همچنان در اوج قرار داشت، اما ترجیح داد برای بیان آنچه در نظر دارد فیلم بسازد.

به گزارش خبر؛ شهرت رسیدن كریمی همزمان با مقطعی بود كه سینمای ایران سال‌ها از ستاره‌سازی خودداری كرده بود، اما بازی او در «عروس» نقطه عطف سینمای ایران در این زمینه محسوب شد؛ كریمی آمد و در فیلم‌های كارگردانان سرشناسی نقش‌هایی به یادماندی بازی كرد،‌ اما همه تنوع موجود در حوزه بازیگری و كار با كارگردانان شناخته شده، برای او كافی نبود و این بازیگر سراغ تجربیات جدید رفت، از ترجمه تا دكلمه شعر... و در نهایت كارگردانی.

ورود نیكی كریمی به دنیای كارگردانی با فیلم «یك شب» شاید در گام اول با انتقادهایی روبرو شد و به نظر رسید این تجربه‌ای باشد و ادامه نیابد، اما كریمی قصد ورود به دنیایی كرده بود كه در آن حرف‌های خود را بزند، حرفی از دنیای زنان مدرن امروزی با دغدغه‌ها و مشكلاتی و حساسیت‌هایی از نگاه و جنس ذهنیت آنان؛ دیدگاهی كه كمتر در سینمای ایران دیده شده است.

«چند روز بعد» دومین فیلم كریمی ثابت كرد، ستاره سینمای ایران سر شوخی با كارگردانی ندارد و به این مسئله جدی نگاه می‌كند، او دغدغه‌مند‌تر از فیلم قبلی در این اثر زندگی زن شهری ایرانی را كه سرشار از تكرار و مشكلات ریز است به تصویر كشید و بعد به «سوت پایان» رسید.

سومین فیلم كریمی كه به گفته این كارگردان شخصیت زن حاضر در فیلم دیدگاهی نزدیك به نگاه او نسبت به مسائل دارد، در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در بخش نوعی نگاه به نمایش درمی‌آید.

فاصله‌هایی كه بین فیلمسازی‌تان به وجود می‌آید به چه دلیل است؟
الان هم خیلی‌ها به من می‌گویند، سریع فیلم بعدی‌ات را بساز. این را نمی‌فهمم؛ زیرا نوع كارم طوری نیست كه فیلمنامه‌ای بهم بدهند و كار كنم. چیزی باید برایم مهم شود؛ آن می‌تواند اتفاقی در جامعه باشد یا چیزی كه می‌بینم و یا می‌خوانم. باید چیزی و موضوعی ذهنم را درگیر كند تا بعد براساس آن فیلمنامه را بنویسم. زمان نوشتن فیلمنامه در مورد كارهای من طول می‌كشد. به این سادگی نیست كه بنویسم و سریع بخواهم آن را بسازم. به هر حال بعد از فیلم قبلی بلافاصله نوشتن فیلمنامه را شروع كردم، حدود سه سال روی فیلمنامه «سوت پایان» كار كردم تا به مرحله ساخت رسید.

پس احتمالاً ایده این فیلم برگرفته از اتفاقاتی بوده كه با آن مواجه شدید؟
مستند خانم شیخ‌الاسلامی را دیدم. مستند «ماده 61» من را به فكر فرو برد. در كنار آن ماجرای دیگری وجود داشت كه مدتی بود در مورد آن می‌نوشتم. این دو در كنار هم پایه‌های اصلی فیلمنامه «سوت پایان» را به وجود آوردند.

تركیب سینما در سینما، همانطور كه در فیلم شما هم نوعی آن دیده می‌شود، در سینمای ایران گاه موفق بوده و گاه كاملاً شكست خورده. این مسئله برای شما نگران كننده نبود؟
البته این نگرانی برایم وجود داشت و ذهنم را به خود مشغول می‌كرد، اما خوشبختانه چنین نیست كه دائم در قضایای فیلمسازی شخصیت‌ها باشیم، فقط شغل آنها مستندسازی است. در حقیقت ماجرای پشت صحنه فیلم‌ها در «سوت پایان» مطرح نمی‌شود. خود این آدم [شخصیت زن فیلم] فیلمساز است و مسایل جامعه برایش مهم است.

او چطور شخصیتی است؟
او مستندساز است و كسی كه اتفاقات رخ داده در جامعه برایش مهم است. اخبار می‌بیند، می‌خواند و نسبت به جامعه بی‌تفاوت نیست. بعضی از آدم‌ها فلش‌هایشان به طرف خودشان است و فقط خودشان و زندگی‌شان را می‌بینند؛ در مقابل افرادی هستند كه اتفاقات جامعه برایشان مهم است و همراه با آنها رنج می‌كشند. شخصیت زن فیلم «سوت پایان» چنین آدمی است.

دوران نوشتن فیلمنامه «سوت پایان» چطور گذشت؟
بارها متن نوشته شد و بارها تغییر كرد تا اینكه شكل الان خودش را به دست آورد.

نگاه زنانه موجود در فیلم‌های شما متفاوت از دیدگاه اغلب فیلمسازان زن سینمای ایران است؛ نگاهی نزدیكتر به نسل جدید و زندگی مدرن امروزی. اینها برگرفته از چیست؟
معلوم است كه نگاه  من با نسل قبلی‌ام فرق دارد. نسل ما نسلی است كه ماجراهای بسیار زیادی را پشت سرگذاشته. نسلی  كه زندگی كرده؛ تجربه كرده و با گذر از مشكلات فراوان به اینجا رسیده. ما با سنت و مدرنیته سر و كار داشتیم و خود من علاقه زیادی به ادبیات مدرن و دیدگاه‌های مدرن دارم.

جای خالی چنین دیدگاهی را در سینمای ایران حس كرده بودید؟
هیچ‌گاه به این صورت به این مسئله فكر نكردم.

یعنی پیشنهاد برای بازی در فیلمی از جنس كارهایی كه خودتان انجام می‌دهید داشتید؟
نمی‌دانم... من فقط به كار خودم فكر می‌كنم و جنسی از سینما كه به آن علاقه دارم.

در فیلم اول‌تان با وجود آنكه حضور شما مقابل دوربین می‌توانست امتیازی برای كار باشد، چنین نكردید و نقش اول را به بازیگر دیگری واگذار كردید. چرا در مورد «یك شب» چنین تصمیمی گرفتید؟
سن آن نقش اصلاً به من نمی‌خورد. من دختری 20 یا 21 ساله برای آن نقش نیاز داشتم كه كار می‌كند و درس می‌خواند و مشكلاتی با مادرش دارد؛ كلیت نقش با من هماهنگ نبود. در «چند روز بعد» دنبال بازیگر دیگری گشتیم، كسی را پیدا نكردم و تهیه‌كننده گفت بهتر است خودم بازی كنم. این دفعه آنقدر خودم درگیر فیلمنامه بودم و چیزهای مشترك وجود داشت كه گفتم بهتر است خودم كار كنم.

می‌توانیم چنین بگوییم كه نزدیك بودن شما به شخصیت مستندساز «سوت پایان» به طور كلی این كار را به شما نزدیكتر می‌كند؟
دقیقاً همین است.

چقدر؟
تا جایی كه احساس می‌كنم نگاه آن زن، دیدگاه من است به همه اتفاقاتی كه برای او رخ می‌دهد.

فضای غالب سینمای ایران را می‌شناسیم، در این فضا فیلمی برگرفته از نگاه انسانی زنانه تا چه حد می‌تواند فضا برای ابراز پیدا كند؟
به چه صورت؟ منظورتان اكران است؟

از تولید تا اكران؟
تا حالا تجربه اكران فیلم نداشتم، و این بار می‌خواهم چنین اتفاقی بیافتد. اصلاً این بار آمده‌ام حق خودم را بگیرم. می‌خواهم شرایط خوب اكران را برای فیلم مهیا كنم.

در ابتدای ورود به سینما دافعه‌ای برای ورود شما به حوزه كارگردانی ایجاد نشد یا اتفاقاً همین انگیزه‌ای بود برای كار؟
هیچ‌وقت در كار به جنسیتم فكر نكردم، اما زمانی كه وارد فضای حرفه‌ای كارگردانی شدم، دریافتم چقدر دیدگاه غالب مردانه وجود دارد. عوامل تولید فیلم‌ها اغلب مردان هستند و تعداد زنان در سینما خیلی كم است. در این شرایط نه تنها آن حمایت مورد نظر از فیلمسازان زن نمی‌شود بلكه می‌توان این طور هم شنید كه «چه شده این شخص می‌خواهد فیلم بسازد؟» من همه اینها را كنار زدم. گفتند از فیلم اولم باید 15 دقیقه دربیاید و ماجراهای زیادی داشت، فیلم دوم توسط تهیه‌كننده به رسانه‌های تصویری فروخته شده و آن طور مهجور شد. اما این دفعه نمی‌خواهم این اتفاق بیافتد، می‌خواهم بگویم باید بپذیرید، زنی هست كه می‌خواهد فیلم بسازد و باید فیلمش را اكران كنید.

خانم كریمی! با واكنش‌های اولیه زمانی كه «یك شب» را ساختید، چطور برخورد كردید؛ دیدگاهی كه شاید انتظار نداشت شما وارد حوزه كارگردانی شوید و اتفاقاً از همین فضای مردان برمی‌آمد. آن برخوردها چه بود و شما چه واكنشی داشتید؟
من همه این نگاه‌ها را ندیده گرفتم و فكر كردم با تداوم و اثبات كارم می‌توانم به همه نشان دهم كه مشكل خودشان است اگر نمی‌توانند این حضور را بپذیرند.

یك سیر تكاملی در حوزه كارگردانی برای خودتان قائل هستید؟
33 سالم بود زمانی كه اولین فیلمم را ساختم و الان 38 سال دارم و قطعاً دیدگاهم تغییر كرده است؛ پس من هم با روز جلو می‌روم و براساس مطالعاتم اطلاعاتم بیشتر می‌شود و اتفافات را دنبال می‌كنم و خودم هم پخته‌تر می شوم و قطعاً این‌ها در كارم دیده می‌شود.

چه جنس آدم‌هایی را برای همكاری در ساخت فیلم‌هایتان انتخاب می‌كنید؟ اصلا چقدر اختیار انتخاب آنان با شماست و چقدر با تهیه‌كننده؟
همواره كسانی را انتخاب می‌كنم كه براساس اصطلاح مورد نظر خودم «از جنس سینما» نباشند، یعنی آدم‌هایی باشند كه زیادی حرفه‌ای نشده باشند. گاه زیادی جدی گرفتن برخی مسائل و حرفه‌ای تلقی كردن خود سبب می‌شود، دیگر انگیزه‌ای برای بهتر كار كردن نداشته باشند. من گروهی را انتخاب می‌كنم كه كماكان انگیزه و انرژی داشته باشند و كارمندی سر كار نیایند و كار برایشان مهم باشد و خوشبختانه در فیلم آخرم همگی چنین بودند. صمیمی و با انگیزه و بیش از خود من نسبت به كار حساسیت داشتند.

رنگ فیلم‌های شما و گرایش آن به تیرگی و استفاده نكردن از نور اضافه مسئله‌ای است كه در كارهای‌تان دیده می‌شود. احتمالاً خودداری از ایجاد نور اضافه به دلیل نزدیكی زیادی فضای كارتان به زندگی واقعی است.
نوع سینمایی كه كار می‌كنم، نیازمند نور طبیعی است و باید به زندگی نزدیك باشد.

گویا تاكیدی روی نزدیك بودن فیلم به زندگی دارید؟
بله، این هدف من بوده...

علاوه بر «سوت پایان» كه به واسطه آن در مقام كارگردان در جشنواره فیلم فجر حاضر هستید، امسال دو فیلم «جرم» و «خیابان‌های آرام» را در مقام بازیگر در جشنواره دارید. بازی شما در «خیایان‌های آرام» در شرایطی اتفاق افتاد كه گروه دچار مشكل شده بودند، در جریان اتفاقاتی كه افتاده بود قرار داشتید؟
فیلمبرداری «سوت پایان» تمام شده بود و مشغول مونتاژ بودیم. حبیب رضایی با من تماس گرفت و ماجراهایی را كه رخ داده بود، تعریف كرد و گفت گروه به ارمنستان رفته‌اند و برای بازیگر در فرودگاه مسئله‌ای پیش آمده كه نمی‌تواند به گروه بپیوندد. آنها همه كارهایشان را كرده بودند، لباس‌هایشان را دوخته بودند و تمرین‌ها را كرده بودند و من از این طرف سر مونتاژ بودم. این تصمیم‌گیری بسیار سختی بود، حتی زمانی كه به آنجا رفتم مونتور فیلمم خانم مهاجر از ایران برایم دی وی دی‌ها را می‌فرستاد تا در جریان مونتاژ هم قرار بگیرم. در آن زمان خودم را به جای كارگردان گذاشتم و كار را پذیرفتم و رفتم.

گویا نقش حساسی هم در فیلم برعهده داشتید؟
بله نقش خبرنگاری را برعهده دارم.

همكاری با كمال تبریزی در مقام كارگردان چطور بود؟
خیلی راحت و خوب. او یكی از كارگردانانی است كه زمان همكاری با او بسیار آرامش داشتم. این آرامش از خود او می‌آید، با این همه آرامش و تمركز و تفكر مثبتی كه دارد. او در جریان كار به هیچ چیز دیگری غیر از فیلم كار ندارد و این باعث بهبود كار می‌شود.

و كار كردن با كیمیایی چطور بود؟
چند باری با هم كار كردیم. احساس می‌كنم او متعلق به نسلی است كه باید ارزش حضور او را بدانیم. برای من بسیار اهمیت دارد كه او سالی یك فیلم می‌سازد و هنوز این انرژی و انگیزه را دارد كه فیلمنامه بنویسد و فیلم بسازد.

دوبله شدن «جرم» شما را ناراحت نكرد؟
اصلاً آقای كیمیایی در مقام كارگردان می‌تواند تصمیم بگیرد كه فیلمش دوبله شود

ارسال به تلگرام
برچسب ها: نیکی کریمی ، کیمیایی ، کمال تبریزی ، سوت پایان
بازید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
گزارش خطا
0
وب گردی
نخست وزیر عاشق سلفی

نخست وزیر عاشق سلفی

ظهور یک رونالدوی دیگر

ظهور یک رونالدوی دیگر

یک آیفون X جدید به بازار آمد

یک آیفون X جدید به بازار آمد

یکی از 1000 مسافر جام جهانی2018 باشید

یکی از 1000 مسافر جام جهانی2018 باشید

جدیدترین راهکار رفع سفیدی مو

جدیدترین راهکار رفع سفیدی مو

راهکاری ساده و آسان برای پرپشتی مو

راهکاری ساده و آسان برای پرپشتی مو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
تصاویر
۱/۴
۱/۴
تصاویر : بادبادک‌های آتش‌زا؛ سلاح جدید جوانان فلسطینی

تصاویر : بادبادک‌های آتش‌زا؛ سلاح جدید جوانان فلسطینی

۲/۴
تصاویر : بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری از لبنان

تصاویر : بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری از لبنان

۳/۴
تصاویر : دیدنی‌های امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه

تصاویر : دیدنی‌های امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه

۴/۴
تصاویر : بازگشایی سینما در عربستان بعد از ۳۵ سال

تصاویر : بازگشایی سینما در عربستان بعد از ۳۵ سال

ببینید!

فیلم/ شبکه های اجتماعی رایگان درآمد خود را از کجا کسب می کنند؟

فیلم/ جزییات زلزله 5/9 ریشتری در استان بوشهر

فیلم/ خروج شبانه خودروهای وارداتی از گمرک بوشهر/ توقف محموله توسط پلیس

فیلم/ ریزش کوه نمک در تنگستان پس از زلزله ۵.۹ ریشتری بوشهر

فیلم/ زلاتان در برنامه جیمی کیمل؛ "چون خوبم، دوستم دارند!"

فیلم/ لحظه وقوع زلزله و ریزش کوه نمک در کاکی استان بوشهر

فیلم/ سال روز 100 گل شدن رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو
پربازدیدها
روز هفته ماه سال

فردا تعطیل نیست/ طرح تعطیلی چهارم شعبان و مدارس دروغ است

واکنش علم الهدی به برخورد نامناسب اخیر گشت ارشاد: ناجا نباید با خطای یک مأمور زیر سؤال برود؛ آن هم بابت مقابله با یک منکر شرعی / ندا بر ضد قرآن و فریضه «امر به معروف و نهی از منکر»، آن هم در مجلس؟ / وزیر و وکیل برای حمایت از یک خانم بی‌حجاب راه افتادند

جعفرزاده ایمن آبادی: گوینده جمله «دختر...!» اصولگرا و عضو پایداری است

واکنش ترانه علیدوستی به برخورد مامور زن گشت ارشاد

اطلاعیه سازمان هواشناسی درباره رگبار باران و وزش باد شدید / فردا؛ بارش برف در ارتفاعات تهران

سردار سلامی: برخی از دوستان چشم در چشم به ما زخم زبان می‌زنند / سردار غیب‌پرور: نمی‌توانند با برخی صحبت‌ها از بلندگوهای رسمی، جایگاه سپاه را تضعیف کنند / انقلاب مدیون سیاست‌بازی سیاسیون نیست

ناطق نوری: جلسات با روحانی ادامه خواهد داشت

سخنان منتسب به عبدالله نوری: در جلسه ۴ نفره منزل روحانی، بحث حصر مطرح شد / رییس دولت اصلاحات بر عملی شدن وعده‌های روحانی تاکید زیادی داشت / توپ در زمین روحانی است / به رئیس جمهور گفته شد از جهانگیری استفاده بیشتری کند / او به جلسه رییس دولت اصلاحات و مرحوم هاشمی درباره کابینه دولت اول توجهی نکرد / دفتر عبدالله نوری تکذیب کرد

حکم اعدام «بهمن ورمزیار» اجرا شد

چرا روس ها برخلاف تهدیدات شان به حملات موشکی آمریکا پاسخ نگفتند؟ / در روزهای آینده پوتین برگه هایش را رو می کند

پیام حمله صبحگاهی آمریکا به سوریه چه بود؟ / ایران و روسیه چه تصمیمی در روزهای آینده خواهند‌ گرفت؟

درخواست مدیر «جامعه المرتضی»: قم به کشوری مستقل تبدیل شود؛ کشوری با مرز جغرافیایی، پرچم مخصوص و قانون اساسی مثل واتیکان / استقلال «کشور قم» هیچ مخالفتی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد / واکنش آشنا: کمی مطالعه کنید

چه كسي در مجلس گفت «دختر خوشگلا...»؟

پیامدهای حمله به سوریه چیست؟ / چرا مسکو موشک‌های شلیک شده را ساقط نکرد؟

حملات هوایی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه / پایگاه‌های گارد ریاست جمهوری سوریه و مراکز تحت اختیار حزب‌الله هدف قرار گرفت/ ترامپ: عملیات ما، مقابله با «بربریت» است؛ پوتین به قولش عمل نکرد / آمریکا: عملیات محدود بود و پایان یافت؛ عملیات دیگری در دست برنامه ریزی نیست؛ روسیه از پیش در جریان قرار نگرفته بود / روسیه: از مجموع ۱۰۳ موشک شلیک شده، پدافند هوایی سوریه ۷۱ موشک را رهگیری کرد / سامانه موشکی سوریه را ارتقا می دهیم

تصاویر : سی و سه پل و نقش جهان اصفهان در رسانه‌های خارجی

کدام سکانس از سریال «پایتخت» دیشب حذف شد؟+تصویر

یک ادعا: بازیگر بی‌حجابِ سریال «پایتخت»، منشیِ موسس مقتول شبکه‌های جم است / وقتی تلویزیون با فرض ایرانی نبودن نگین میرزایی، از خط قرمز خود عبور کرد!

همه آنچه درباره «نسیم نجفی اقدم»، عامل تیراندازی به مقر یوتیوب می‌دانیم؛ «سلبریتی شبکه‌های اجتماعی»، «گیاه خوار»، «فعال حقوق حیوانات» و فعال در رشته «زیبایی اندام» +ویدئو

عکس/ سعید تاجیک عامل اهانت به آیت‌الله هاشمی در تلویزیون/ فردی با سابقه فحاشی، در شبکه آموزش، چه چیزی را آموزش می‌دهد؟

حکم اعدام «بهمن ورمزیار» اجرا شد

وزیر ارتباطات، اولین قربانی افشای اطلاعات خصوصی در «سروش» + تصوير

یاد و خاطره رکوردهای طلایی احمدی نژاد زنده شد/ رکوردشکنی‌ها در بازار ارز لحظه‌ای شد: دلار ۵۷۰۰، یورو ۶۵۰۰ تومان / افتضاح سقوط پول ملی؛ به مردم توهین نکنید و در مورد این فاجعه، توضیح دهید

تصاویر : حاشیه های سفر رهبر کره شمالی و همسرش به چین

وکیل خانواده ستایش: اعدام، راه‌حل نیست / خانواده ستایش به حال خود رها شدند / طبق قوانین، پسر بالای ۱۵سال مسئولیت کیفری دارد

ثبت‌نام اولین کاندیدای زن مسلمان در انتخابات روسیه / رقیب محجبه پوتین آمد

«دوباره روحانی»

پایان عملیات تروریستی در تهران / انتقال شهدا و مجروحان حادثه تروریستی مجلس به بیرون از ساختمان/ یکی از مهاجمان توسط سپاه دستگیر شد/ دو نفر از چهار تروریستی که به مجلس وارد شده بودند ، بر اثر انفجار جلیقه های خود کشته شدند/ 12 نفر شهید شدند/ داعش از عملیات تروریستی خود «فیلم» منتشر کرد؛ در این فیلم به زبان عربی صحبت می شود/یکی از عوامل تروریستی مجلس زنده دستگیر شد / تروریست‌ها قصد ورود به صحن علنی مجلس را داشتند/ وزارت کشور: تروریست ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند/ داعش: کار ما بود! عاملان انتحاری، «شهید» هستند! + واکنش آمریکا

کلمه عجیب روی پل چمران اصفهان پس از خودکشی دو دختر +عکس

کردستانِ عراق با شروط بغداد برای آغاز مذاکره موافقت کرد

تعداد رأی دهندگان از مرز 42 میلیون نفر گذشت / رکورد شکنی تهرانی ها / انتظار چندین ساعته در صف ها / مردم عزیز! صبوری کنید؛ صف ها را ترک نکنید/ وزیر کشور: حداکثر تا ساعت ۱۲ می توانیم زمان اخذ رای را تمدید کنیم / فرماندار تهران: نگران نباشید؛ از همه ی مراجعه کنندگان رای اخذ خواهد شد / کدخدایی: شمارش آرا بلافاصله پس از پایان رای‌گیری آغاز می‌شود

زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه / 81 کشته، 1000 مجروح / زمین لرزه اصلی تمام شده /همه زائران ایرانی در کربلا و نجف سالم هستند / گسل ها فعال نیستند؛ مردم به شایعات توجه نکنند/ برق 3 استان وصل شد/ شمال کرمانشاه در خاموشی /پس لرزه ها ادامه دارد +فیلم و تصاویر / جزئیات زلزله در نقاط مختلف ایران و تهران / رییس مرکز لرزه‌نگاری: زمین‌لرزه امشب بزرگ‌ترین زلزله‌ای‌ست که تاکنون در منطقه ثبت شده

نمایش بورس، بانک و بیمه- صفحه داخلی
انتخاب روز
امیری: مسئله سعید مرتضوی در دولت مطرح نشده

امیری: مسئله سعید مرتضوی در دولت مطرح نشده

نمایش بورس، بانک و بیمه- صفحه داخلی
آخرین اخبار مهمترین عناوین روز

ماجرای یک «ارشاد» جنجالی

راهکار کاهش قیمت مسکن چیست؟

تصادف دانشجویان دامغان دو کشته برجای گذاشت

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛از تولید هوشمند سوسک تا پرواز هواپیماهای خودران

آتش سوزی در نیزارهای نوار مرزی خرمشهر

کانال سخنگوی وزارت امور خارجه از تلگرام می رود

وزیر آموزش و پرورش: آموزش زبان روسی منوط به آموزش زبان فارسی است

آمریکا کشورهای مخالف خود را به نقض حقوق بشر متهم کرد

چهار فلسطینی شهید و 645 زخمی شدند

ماجرای یک «ارشاد» جنجالی

پلیس: طرح ترافیک جدید فردا اجرا نمی‌شود / اجرای طرح ترافیک ۹۶ تا نیمه اردیبهشت

رحیمی، عضو فراکسیون امید: پلیس باید پاسدار امنیت شهر و شهروندان باشد نه برهم زننده آرامش مردم / سوال از وزیر کشور و فرماندهان ناجا درباره برخوردهای اخیر

جعفرزاده ایمن آبادی: گوینده جمله «دختر...!» اصولگرا و عضو پایداری است

تابش: رهبری موضوع حصر را با رویکرد حل، به شورای امنیت ملی ارجاع داده‌اند

اطلاعیه سازمان هواشناسی درباره رگبار باران و وزش باد شدید / فردا؛ بارش برف در ارتفاعات تهران

معاون دادستان کل: هویت ۵۵ نفر از ۲۰۱ قطعه پیدا شده هواپیمای تهران - یاسوج تشخیص داده شد

هاشم زایی، عضو کمیته رفع حصر: رفع حصر در آینده نزدیک بعید است/ کسی زیر پای کروبی پوست موز نیانداخته / روحانی به قول و وظیفه قانونی‌اش به عنوان رئیس‌جمهور عمل نکرد

سئول: خط تماس مستقیم رهبران دو کره راه اندازی شد

پیکر خلبان بالگرد شرکت نفت فلات قاره در خلیج فارس پیدا شد

حمایت از شهردار شدن محسن هاشمی به لیست امید مجلس رسید/ مافی: محسن هاشمی شایستگی بیشتری برای شهردار شدن را دارد

فردا تعطیل نیست/ طرح تعطیلی چهارم شعبان و مدارس دروغ است

نماینده زن تهران خطاب به گشت ارشاد: این خشونت همان خشونت علنی است که در زمان دولت احمدی‌نژاد شاهد آن بودیم/ کارتان دو سر باخت است

عراقچی: برخی تصور می‌کنند ایران در هر شرایطی به برجام متعهد می‌ماند

ترامپ، پوتین را به کاخ سفید دعوت کرد

روابط عمومی مجلس: جمله نامتعارف پخش شده از تریبون مجلس، صداگذاری نبود

جان بولتون: بهبود روابط با مسکو در گرو «مداخله روسیه در انتخابات»، «استفاده از تسلیحات شیمیایی در بریتانیا«، و »اوضاع اوکراین و سوریه» است

عراقچی: تصور اینکه ایران در هر شرایطی به برجام متعهد باقی می‌ماند، اشتباه است

انتشار گزارش نهایی دلایل وقوع سانحه پرواز یاسوج تا 8 اردیبهشت / اعلام علت سقوط بالگرد شرکت نفتی تا دو هفته دیگر / هنوز جسد خلبان هواپیمای ترکیه‌ای کشف نشده؛ شرکت کانادایی بمباردیه همکاری نمی‌کند

تیراندازی به یک ایست بازرسی در جنوب غرب عربستان / ۴ افسر سعودی کشته شدند

هیل: پمپئو احتمالا از کمیته سنا رای اعتماد نخواهد گرفت

احمد خاتمی: بنای عقب‌ نشینی از سوریه وجود ندارد

تمایل کره‌شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای

نماینده مجلس: برخورد گشت ارشاد با زن جوان را پیگیری می‌کنم/ ماموران نیروی انتظامی حق اعمال خشونت را ندارند/ این گونه برخوردها باعث نمی شود که زنان به حجاب روی بیاورند

عضو شورای شهر: افشانی، محسن هاشمی، بیطرف، کولایی، حسینی مکارم گزینه های مطرح برای شهرداری هستند/ شانس افشانی و کولایی از بقیه بیشتر است/ در مورد عارف هيچ اظهار تمايلی در شورا نيست

ولایتی: برجام نه یک کلمه کم،‌ نه یک کلمه زیاد/ آمریکا و اروپا در مساله برجام تقسیم نقش کردند/ آنها می‌خواهند ازبرجام یک پوسته‌ای بدون محتوا بماند

ماکرون، امید اصلی اروپا برای حفظ آمریکا در برجام

واکنش «ابتکار» به کتک خوردن یک دختر توسط مامور «گشت ارشاد»: به شدت این برخورد را محکوم و پیگیری میکنم

دستور وزیر کشور درباره رفتار مامور گشت ارشاد با یک خانم: آن خانم فحاشی کرد اما رفتار مامور ناجا، «غیرسازمانی» بود

قطعیت حضور عارف در بین ۷ گزینه اصلی شهرداری تهران

آرشیو
نمایش بورس، بانک و بیمه- صفحه داخلی
وبگردی

کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) در حال صحبت کردن با «آنتونی کویین» بازیگر نقش حمزه سیدالشهداء +عکس

مردی با ۲.۷۲ سانت قد! +عکس

عکس/ لحظه باریدن باران از آسمان

عکس/ حشره ای زیبا که شبیه به صورت انسان است!

عکس/ هدیه لاکچری امیر قطر که گفته شده به طارمی داده است!

عکس/ اولین فروشگاه بدون پلاستیک جهان در آمستردام

زندگی دختر اوکراینی با مومیایی مادرش +عکس

کاریکاتور «عابدزاده» در 30 سال پیش

پیشنهاد جنجالی تولید برق از سوزاندن اعضای بدن!+عکس

روایت شهره سلطانی از یک دوستی 40 ساله+عکس

لیونل مسی، مالک خطرناک‌ترین سگ دنیا! +تصاویر

ربات همبرگرپز از راه رسید! +عکس

  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • شهری
  • آی تی
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • انتخاب TV
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"
کد خبر: ۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹
صفحه نخست >> فرهنگ و هنر
پ

نیکی کریمی: باید ارزش حضور کیمیایی را بدانیم

نیكی كریمی زمانی كه پشت دوربین ایستاد سال‌ها بود ستاره سینمای ایران نامیده می‌شد و همچنان در اوج قرار داشت، اما ترجیح داد برای بیان آنچه در نظر دارد فیلم بسازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیكی كریمی زمانی كه پشت دوربین ایستاد سال‌ها بود ستاره سینمای ایران نامیده می‌شد و همچنان در اوج قرار داشت، اما ترجیح داد برای بیان آنچه در نظر دارد فیلم بسازد.

به گزارش خبر؛ شهرت رسیدن كریمی همزمان با مقطعی بود كه سینمای ایران سال‌ها از ستاره‌سازی خودداری كرده بود، اما بازی او در «عروس» نقطه عطف سینمای ایران در این زمینه محسوب شد؛ كریمی آمد و در فیلم‌های كارگردانان سرشناسی نقش‌هایی به یادماندی بازی كرد،‌ اما همه تنوع موجود در حوزه بازیگری و كار با كارگردانان شناخته شده، برای او كافی نبود و این بازیگر سراغ تجربیات جدید رفت، از ترجمه تا دكلمه شعر... و در نهایت كارگردانی.

ورود نیكی كریمی به دنیای كارگردانی با فیلم «یك شب» شاید در گام اول با انتقادهایی روبرو شد و به نظر رسید این تجربه‌ای باشد و ادامه نیابد، اما كریمی قصد ورود به دنیایی كرده بود كه در آن حرف‌های خود را بزند، حرفی از دنیای زنان مدرن امروزی با دغدغه‌ها و مشكلاتی و حساسیت‌هایی از نگاه و جنس ذهنیت آنان؛ دیدگاهی كه كمتر در سینمای ایران دیده شده است.

«چند روز بعد» دومین فیلم كریمی ثابت كرد، ستاره سینمای ایران سر شوخی با كارگردانی ندارد و به این مسئله جدی نگاه می‌كند، او دغدغه‌مند‌تر از فیلم قبلی در این اثر زندگی زن شهری ایرانی را كه سرشار از تكرار و مشكلات ریز است به تصویر كشید و بعد به «سوت پایان» رسید.

سومین فیلم كریمی كه به گفته این كارگردان شخصیت زن حاضر در فیلم دیدگاهی نزدیك به نگاه او نسبت به مسائل دارد، در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در بخش نوعی نگاه به نمایش درمی‌آید.

فاصله‌هایی كه بین فیلمسازی‌تان به وجود می‌آید به چه دلیل است؟
الان هم خیلی‌ها به من می‌گویند، سریع فیلم بعدی‌ات را بساز. این را نمی‌فهمم؛ زیرا نوع كارم طوری نیست كه فیلمنامه‌ای بهم بدهند و كار كنم. چیزی باید برایم مهم شود؛ آن می‌تواند اتفاقی در جامعه باشد یا چیزی كه می‌بینم و یا می‌خوانم. باید چیزی و موضوعی ذهنم را درگیر كند تا بعد براساس آن فیلمنامه را بنویسم. زمان نوشتن فیلمنامه در مورد كارهای من طول می‌كشد. به این سادگی نیست كه بنویسم و سریع بخواهم آن را بسازم. به هر حال بعد از فیلم قبلی بلافاصله نوشتن فیلمنامه را شروع كردم، حدود سه سال روی فیلمنامه «سوت پایان» كار كردم تا به مرحله ساخت رسید.

پس احتمالاً ایده این فیلم برگرفته از اتفاقاتی بوده كه با آن مواجه شدید؟
مستند خانم شیخ‌الاسلامی را دیدم. مستند «ماده 61» من را به فكر فرو برد. در كنار آن ماجرای دیگری وجود داشت كه مدتی بود در مورد آن می‌نوشتم. این دو در كنار هم پایه‌های اصلی فیلمنامه «سوت پایان» را به وجود آوردند.

تركیب سینما در سینما، همانطور كه در فیلم شما هم نوعی آن دیده می‌شود، در سینمای ایران گاه موفق بوده و گاه كاملاً شكست خورده. این مسئله برای شما نگران كننده نبود؟
البته این نگرانی برایم وجود داشت و ذهنم را به خود مشغول می‌كرد، اما خوشبختانه چنین نیست كه دائم در قضایای فیلمسازی شخصیت‌ها باشیم، فقط شغل آنها مستندسازی است. در حقیقت ماجرای پشت صحنه فیلم‌ها در «سوت پایان» مطرح نمی‌شود. خود این آدم [شخصیت زن فیلم] فیلمساز است و مسایل جامعه برایش مهم است.

او چطور شخصیتی است؟
او مستندساز است و كسی كه اتفاقات رخ داده در جامعه برایش مهم است. اخبار می‌بیند، می‌خواند و نسبت به جامعه بی‌تفاوت نیست. بعضی از آدم‌ها فلش‌هایشان به طرف خودشان است و فقط خودشان و زندگی‌شان را می‌بینند؛ در مقابل افرادی هستند كه اتفاقات جامعه برایشان مهم است و همراه با آنها رنج می‌كشند. شخصیت زن فیلم «سوت پایان» چنین آدمی است.

دوران نوشتن فیلمنامه «سوت پایان» چطور گذشت؟
بارها متن نوشته شد و بارها تغییر كرد تا اینكه شكل الان خودش را به دست آورد.

نگاه زنانه موجود در فیلم‌های شما متفاوت از دیدگاه اغلب فیلمسازان زن سینمای ایران است؛ نگاهی نزدیكتر به نسل جدید و زندگی مدرن امروزی. اینها برگرفته از چیست؟
معلوم است كه نگاه  من با نسل قبلی‌ام فرق دارد. نسل ما نسلی است كه ماجراهای بسیار زیادی را پشت سرگذاشته. نسلی  كه زندگی كرده؛ تجربه كرده و با گذر از مشكلات فراوان به اینجا رسیده. ما با سنت و مدرنیته سر و كار داشتیم و خود من علاقه زیادی به ادبیات مدرن و دیدگاه‌های مدرن دارم.

جای خالی چنین دیدگاهی را در سینمای ایران حس كرده بودید؟
هیچ‌گاه به این صورت به این مسئله فكر نكردم.

یعنی پیشنهاد برای بازی در فیلمی از جنس كارهایی كه خودتان انجام می‌دهید داشتید؟
نمی‌دانم... من فقط به كار خودم فكر می‌كنم و جنسی از سینما كه به آن علاقه دارم.

در فیلم اول‌تان با وجود آنكه حضور شما مقابل دوربین می‌توانست امتیازی برای كار باشد، چنین نكردید و نقش اول را به بازیگر دیگری واگذار كردید. چرا در مورد «یك شب» چنین تصمیمی گرفتید؟
سن آن نقش اصلاً به من نمی‌خورد. من دختری 20 یا 21 ساله برای آن نقش نیاز داشتم كه كار می‌كند و درس می‌خواند و مشكلاتی با مادرش دارد؛ كلیت نقش با من هماهنگ نبود. در «چند روز بعد» دنبال بازیگر دیگری گشتیم، كسی را پیدا نكردم و تهیه‌كننده گفت بهتر است خودم بازی كنم. این دفعه آنقدر خودم درگیر فیلمنامه بودم و چیزهای مشترك وجود داشت كه گفتم بهتر است خودم كار كنم.

می‌توانیم چنین بگوییم كه نزدیك بودن شما به شخصیت مستندساز «سوت پایان» به طور كلی این كار را به شما نزدیكتر می‌كند؟
دقیقاً همین است.

چقدر؟
تا جایی كه احساس می‌كنم نگاه آن زن، دیدگاه من است به همه اتفاقاتی كه برای او رخ می‌دهد.

فضای غالب سینمای ایران را می‌شناسیم، در این فضا فیلمی برگرفته از نگاه انسانی زنانه تا چه حد می‌تواند فضا برای ابراز پیدا كند؟
به چه صورت؟ منظورتان اكران است؟

از تولید تا اكران؟
تا حالا تجربه اكران فیلم نداشتم، و این بار می‌خواهم چنین اتفاقی بیافتد. اصلاً این بار آمده‌ام حق خودم را بگیرم. می‌خواهم شرایط خوب اكران را برای فیلم مهیا كنم.

در ابتدای ورود به سینما دافعه‌ای برای ورود شما به حوزه كارگردانی ایجاد نشد یا اتفاقاً همین انگیزه‌ای بود برای كار؟
هیچ‌وقت در كار به جنسیتم فكر نكردم، اما زمانی كه وارد فضای حرفه‌ای كارگردانی شدم، دریافتم چقدر دیدگاه غالب مردانه وجود دارد. عوامل تولید فیلم‌ها اغلب مردان هستند و تعداد زنان در سینما خیلی كم است. در این شرایط نه تنها آن حمایت مورد نظر از فیلمسازان زن نمی‌شود بلكه می‌توان این طور هم شنید كه «چه شده این شخص می‌خواهد فیلم بسازد؟» من همه اینها را كنار زدم. گفتند از فیلم اولم باید 15 دقیقه دربیاید و ماجراهای زیادی داشت، فیلم دوم توسط تهیه‌كننده به رسانه‌های تصویری فروخته شده و آن طور مهجور شد. اما این دفعه نمی‌خواهم این اتفاق بیافتد، می‌خواهم بگویم باید بپذیرید، زنی هست كه می‌خواهد فیلم بسازد و باید فیلمش را اكران كنید.

خانم كریمی! با واكنش‌های اولیه زمانی كه «یك شب» را ساختید، چطور برخورد كردید؛ دیدگاهی كه شاید انتظار نداشت شما وارد حوزه كارگردانی شوید و اتفاقاً از همین فضای مردان برمی‌آمد. آن برخوردها چه بود و شما چه واكنشی داشتید؟
من همه این نگاه‌ها را ندیده گرفتم و فكر كردم با تداوم و اثبات كارم می‌توانم به همه نشان دهم كه مشكل خودشان است اگر نمی‌توانند این حضور را بپذیرند.

یك سیر تكاملی در حوزه كارگردانی برای خودتان قائل هستید؟
33 سالم بود زمانی كه اولین فیلمم را ساختم و الان 38 سال دارم و قطعاً دیدگاهم تغییر كرده است؛ پس من هم با روز جلو می‌روم و براساس مطالعاتم اطلاعاتم بیشتر می‌شود و اتفافات را دنبال می‌كنم و خودم هم پخته‌تر می شوم و قطعاً این‌ها در كارم دیده می‌شود.

چه جنس آدم‌هایی را برای همكاری در ساخت فیلم‌هایتان انتخاب می‌كنید؟ اصلا چقدر اختیار انتخاب آنان با شماست و چقدر با تهیه‌كننده؟
همواره كسانی را انتخاب می‌كنم كه براساس اصطلاح مورد نظر خودم «از جنس سینما» نباشند، یعنی آدم‌هایی باشند كه زیادی حرفه‌ای نشده باشند. گاه زیادی جدی گرفتن برخی مسائل و حرفه‌ای تلقی كردن خود سبب می‌شود، دیگر انگیزه‌ای برای بهتر كار كردن نداشته باشند. من گروهی را انتخاب می‌كنم كه كماكان انگیزه و انرژی داشته باشند و كارمندی سر كار نیایند و كار برایشان مهم باشد و خوشبختانه در فیلم آخرم همگی چنین بودند. صمیمی و با انگیزه و بیش از خود من نسبت به كار حساسیت داشتند.

رنگ فیلم‌های شما و گرایش آن به تیرگی و استفاده نكردن از نور اضافه مسئله‌ای است كه در كارهای‌تان دیده می‌شود. احتمالاً خودداری از ایجاد نور اضافه به دلیل نزدیكی زیادی فضای كارتان به زندگی واقعی است.
نوع سینمایی كه كار می‌كنم، نیازمند نور طبیعی است و باید به زندگی نزدیك باشد.

گویا تاكیدی روی نزدیك بودن فیلم به زندگی دارید؟
بله، این هدف من بوده...

علاوه بر «سوت پایان» كه به واسطه آن در مقام كارگردان در جشنواره فیلم فجر حاضر هستید، امسال دو فیلم «جرم» و «خیابان‌های آرام» را در مقام بازیگر در جشنواره دارید. بازی شما در «خیایان‌های آرام» در شرایطی اتفاق افتاد كه گروه دچار مشكل شده بودند، در جریان اتفاقاتی كه افتاده بود قرار داشتید؟
فیلمبرداری «سوت پایان» تمام شده بود و مشغول مونتاژ بودیم. حبیب رضایی با من تماس گرفت و ماجراهایی را كه رخ داده بود، تعریف كرد و گفت گروه به ارمنستان رفته‌اند و برای بازیگر در فرودگاه مسئله‌ای پیش آمده كه نمی‌تواند به گروه بپیوندد. آنها همه كارهایشان را كرده بودند، لباس‌هایشان را دوخته بودند و تمرین‌ها را كرده بودند و من از این طرف سر مونتاژ بودم. این تصمیم‌گیری بسیار سختی بود، حتی زمانی كه به آنجا رفتم مونتور فیلمم خانم مهاجر از ایران برایم دی وی دی‌ها را می‌فرستاد تا در جریان مونتاژ هم قرار بگیرم. در آن زمان خودم را به جای كارگردان گذاشتم و كار را پذیرفتم و رفتم.

گویا نقش حساسی هم در فیلم برعهده داشتید؟
بله نقش خبرنگاری را برعهده دارم.

همكاری با كمال تبریزی در مقام كارگردان چطور بود؟
خیلی راحت و خوب. او یكی از كارگردانانی است كه زمان همكاری با او بسیار آرامش داشتم. این آرامش از خود او می‌آید، با این همه آرامش و تمركز و تفكر مثبتی كه دارد. او در جریان كار به هیچ چیز دیگری غیر از فیلم كار ندارد و این باعث بهبود كار می‌شود.

و كار كردن با كیمیایی چطور بود؟
چند باری با هم كار كردیم. احساس می‌كنم او متعلق به نسلی است كه باید ارزش حضور او را بدانیم. برای من بسیار اهمیت دارد كه او سالی یك فیلم می‌سازد و هنوز این انرژی و انگیزه را دارد كه فیلمنامه بنویسد و فیلم بسازد.

دوبله شدن «جرم» شما را ناراحت نكرد؟
اصلاً آقای كیمیایی در مقام كارگردان می‌تواند تصمیم بگیرد كه فیلمش دوبله شود

قران
ارسال به تلگرام
قران
قران
قران
قران
نمایش بورس، بانک و بیمه- صفحه داخلی- موبایل
نمایش بورس، بانک و بیمه- صفحه داخلی- موبایل
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • شهری
  • آی تی
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • انتخاب TV
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"
x