arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

نقاط ضعف و قوت‌هاي دولت هاشمي، خاتمي و احمدي‌نژاد از نگاه پورمحمدي

خاتمي دو شعار خوب داشت، يكي توسعه سياسي بود كه من موافق با آن بودم و ديگري اين‌كه آقاي خاتمي بحث نقد و رسانه را جدي مطرح كرد. اما آقاي خاتمي مدل و تئوري مشخصي براي پيشرفت و توسعه كشور نداشت. مثلاً در فرهنگ آسيب ديديم و در اقتصاد مدل آقاي هاشمي تعقيب شد. در حوزه سياسي هم چون مدل تعريف‌شده‌اي نداشت، با چالش‌هايي جدي روبرو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پورمحمدي در نشست پرسش و پاسخ دانشجويي در دانشگاه مازندران در پاسخ به‌اين‌كه نقاط قوت و ضعف‌هاي دولت‌هاي گذشته را در چه مي‌بينيد؟ گفت: از دولت آقاي هاشمي پيشرفت جدي بود ولي توجه به عدالتش كامل نبود. البته نه اين كه به عدالت بي‌توجه بود. چون آقاي هاشمي مي‌گفت: دنبال عدالتيم ولي از طريق پيشرفت. تحرك در توسعه كشور و زيرساخت‌ها، در دوره هاشمي اتفاق افتاد.

پورمحمدي درباره نقاط ضعف‌ها و قوت‌هاي خاتمي گفت: خاتمي دو شعار خوب داشت، يكي توسعه سياسي بود كه من موافق با آن بودم و ديگري اين‌كه آقاي خاتمي بحث نقد و رسانه را جدي مطرح كرد. اما آقاي خاتمي مدل و تئوري مشخصي براي پيشرفت و توسعه كشور نداشت. مثلاً در فرهنگ آسيب ديديم و در اقتصاد مدل آقاي هاشمي تعقيب شد. در حوزه سياسي هم چون مدل تعريف‌شده‌اي نداشت، با چالش‌هايي جدي روبرو شد.

وعده‌هاي زياد و خارج از حد توان دولت باعث ايجاد مشكل و بدهكارشدن آن شد

پورمحمدي درباره نقاط ضعف و قوت دولت احمدي‌نژاد گفت:‌ توجه به نقاط محروم، بازگويي شعارهاي انقلاب، سفرها، تحرك و كار و تلاش زياد و نيز چرخش مديريت‌ها از نكات مثبت دولت احمدي‌نژاد است.

پورمحمدي درباره نقاط ضعف دولت احمدي‌نژاد اظهار داشت: دادن وعده‌هاي زياد و خارج از حد توان دولت در سفرهاي استاني يكي از اين نقاط ضعف‌ها است كه باعث ايجاد مشكل و بدهكارشدن دولت شد.

چرخش مديران در دوره احمدي‌نژاد خوب بود ولي در ادامه به دليل حاكم‌شدن فضاي بي‌ثباتي در مديريت، آزاردهنده شد. وي ادامه داد: احمدي‌نژاد با برخي حركت‌ها و اقدامات مخالف بود ولي اين به شكستن برنامه‌ها و قوانين منجر شد.

وي پرداختن به مسايل حاشيه‌اي را از ديگر ضعف‌هاي دولت برشمرد و گفت: دولت مدير اجرايي كشور است و نبايد براي خودش مسأله و حاشيه ايجاد كند. اتفاقاً بايد از پرداختن به مسايل حاشيه‌اي كه مانع فعاليت‌ها و اقدامات درست است، بپرهيزد.

مقام معظم رهبري نماد حيات طيبه جامعه ما است

در ادامه مجري برنامه با طرح سؤالي از پورمحمدي خواست تا نظرش را درباره مقام معظم رهبري، احمدي‌نژاد، موسوي، خاتمي و هاشمي بيان كند. پورمحمدي پاسخ داد: مقام معظم رهبري نماد حيات طيبه جامعه ما است. احمدي‌نژاد مديري پرتلاش است و برايش آرزو مي‌كنيم عاقبت بخير شود. در مورد موسوي، اميدوار بوديم كه ايشان هم عاقبت‌بخير شود. مسير خوبي نرفت ولي راه خوبي هميشه باز است. هاشمي مردي براي همه فصول بودند و امروز هم بايد از تجربه و توان ايشان در جهت تقويت نظام و مردم استفاده شود و در فضاي انتخاباتي وارد نشود. خاتمي هم گفته مي‌خواهيم خدمتگزار و اصلاح‌طلب باشيم. اميدوارم كه اين‌گونه باشد.

با جديت آمدم و اگر مورد قبول مردم قرار بگيرم در خدمت خواهم بود

پورمحمدي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما براي رئيس‌جمهورشدن آمديد يا براي شلوغ‌كردن فضاي انتخابات؟ گفت: الحمدلله كانديداهاي زيادي هستند كه به اندازه كافي شور و نشاط ايجاد مي‌كنند. من هدفي غير از اداي وظيفه، كمك و خدمت به مردم، قصد ديگري ندارم. با جديت آمدم و اگر مورد قبول مردم قرار بگيرم در خدمت خواهم بود.

پورمحمدي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما معتقد به اقتصاد باز هستيد يا بسته؟ و اين‌كه آيا شما برنامه‌اي داريد كه خرابكاري‌هاي اقتصادي را جمع كنيد؟ گفت: هر رئيس جمهور كه بيايد و بگويد دنبال اقتصاد باز يا بسته هستم. به او مي‌گويم حق چنين صحبتي را نداري. سياست‌هاي اقتصادي كشور تنظيم شده و مراحل تصويب، تأييد و ابلاغ آن طي شده است. چه طرفدار اقتصاد باز باشم يا بسته بايد سياست‌هاي اقتصادي ابلاغ‌شده نظير اصل 44 و غيره را اجرا كنيم.

پورمحمدي ادامه داد: اقتصاد امروز ايران، اقتصاد آزاد هدايت‌شده است.

پورمحمدي در پاسخ به اين‌كه وزير علوم، اقتصاد، كشور و وزير خارجه شما كيست؟ گفت: عملاً اسم بردن در مقطع فعلي نه درست است و نه مفيد. همچنين باعث ايجاد حساسيت مي‌شود.

در پايان اين مراسم يكي از دانشجوياني كه خود را نماينده دانشجويان پيرو خط امام و رهبري معرفي مي‌كرد بر روي جايگاه رفت و فرمان مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه با فساد را به پورمحمدي هديه داد. اين دانشجو ضمن درخواست از پورمحمدي براي پيگيري پرونده بيمه ايران، از دانشجويان خواست در صورت تأييد صلوات بفرستند و دانشجويان نيز با ذكر صلواتي موافقت خود را با پيگيري پرونده بيمه ايران تأييد كردند.

نظرات بینندگان