arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

تعیین قیمت هر متر واحد مسکن ویژه/ ممنوعیت خرید و فروش همچون مسکن مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران قیمت زمین هر واحد مسکونی ویژه استان تهران را بین 2.5 تا سه میلیون تومان و قیمت نهایی هر واحد 105 متری را حدود 250 میلیون تومان اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: فریبرز واحدی در حاشیه بازدید خبرنگاران از وضعیت ساخت و ساز واحدهای مسکن ویژه سایت تهرانسر در پاسخ به ایسنا درباره خرید و فروش این واحدها گفت: این واحدها نیز همانند مسکن مهر ممنوعیت خرید و فروش دارند.

وی همچنین درباره افزایش قیمت‌های احتمالی در بازار مسکن و تاثیرگذاری افزایش قیمت بر این واحدها بیان کرد: در این باره با پیمانکاران صحبت شده تا مواد و مصالح لازم تا زمان تحویل را تهیه کرده تا دچار افزایش قیمت نشوند.

واحدی افزود: هیچ گونه افزایش قیمتی در این واحدها لحاظ نمی‌شود و قیمت نهایی زمین در اسفند ماه سال گذشته با پیمانکاران مطرح و توافق شد.

بیشترین تحویل واحدها،‌ نیمه دوم سال

واحدی تحویل اولین واحدهای ساخته شده مسکن ویژه تهران در سایت تهرانسر را نیمه دوم سال بیان کرد و افزود: وزن تحویل‌ها در نیمه دوم سال است، اما ممکن است تحویل برخی واحدها و پروژه‌ها از تیرماه آغاز شود.

وی با اشاره به پروژه 35 هکتاری مسکن ویژه تهرانسر گفت: در حالی که برنامه‌ریزی اولیه برای 5000 واحد بود اکنون 40 درصد از این پروژه معادل 15 هکتار آن به زیر ساخت رفته و 2600 واحد نیز با بلوک‌های پنج طبقه روی پیلوت و 147 متر ناخالص و با خدمات کاربری، تجاری‌،‌ آموزشی و فرهنگی در حال ساخت است.

حل مشکل آب منطقه تا زمان تحویل

وی تامین خدمات زیربنایی این واحدها را این‌گونه عنوان کرد که با وزارت نیرو تفاهم‌ شده، اما به دلیل مشکل آب منطقه تهرانسر در فصل تابستان اقدام دیگری می‌شود.

به گفته واحدی، برای تامین آب شرب منطقه غرب تهران مقرر شده از منطقه خرگوش دره واقع در حد فاصل تهران کرج تهیه شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران همچنین از طراحی شبکه فاضلاب این منطقه پس از تعیین تکلیف وضعیت آب منطقه خبرداد.

واحدی با اعلام تایید ثبت‌نام 1868 متقاضی در سایت گفت: سایت مسکن ویژه تهران تا دو هفته آینده برای ثبت‌نام و تکمیل مدارک باز است و پس از آن به تعیین تکلیف انتخاب پروژه‌ها و واحدها بر اساس اولویت‌های در نظر گرفته شده می‌پردازیم.

ساخت با کیفیت بالاتر از مسکن مهر

وی درباره کیفیت ساخت و ساز مسکن مهر ویژه نسبت به مسکن مهر گفت: مکانیزم ساخت همچون مسکن مهر است، با این تفاوت که این پروژه ویژه است و بر اساس آورده متقاضی ساخته می‌شود.

به گفته واحدی در ساخت مسکن ویژه تهران در مرحله نازک کاری از مصالح با کیفیت بهتر استفاده شده و سعی شده از لحاظ معماری کمی با مسکن مهر متفاوت باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران از ساخت این واحدها در دیگر مناطق شهر تهران همچون مناطق 20، 22 و پنج خبر داد و گفت: در صورت نیاز متقاضیان و وجود زمین مناسب کار آغاز می‌شود.
نظرات بینندگان