arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

سایپا:قیمت های شورای رقابت، قانونی نیست/پراید و تیبا گران تر درمی آید

سایپا اعلام کرد که بدلیل اشتباه محاسباتی در قیمت نهایی خودروهای این شرکت، قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت، نادرست و فاقد ارزش قانونی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایپا اعلام کرد:قیمت های اعلام شده درسایت مرکز ملی رقابت در فرآیند احتساب متغیرهای دستورالعمل تعیین شده توسط شورای رقابت،در متغیرp t-1فرمول تعیین شده، قیمت نهایی منظورشده برای تیبا و پراید 131sx با اشتباه محاسباتی در ستون قیمت سال پایه مواجه شده است.
بر این اساس طبق جدول منتشره توسط سایت شوای رقابت ، قیمت سال پایه برای خودروهای پراید 131 ارتقاء یافته 10 میلیون و 520 هزار تومان و برای خودرو تیبا با فرمان هیدرولیک با کیسه هوا10 میلیون و 530 هزار تومان در نظر گرفته شده است که این قیمت ها در ابتدای سال پایه (91) 9 میلیون و940 هزار تومان برای پراید و 12 میلیون و 858 هزار تومان برای تیبا بوده است.


 

این محاسبه اشتباه در حالی صورت گرفته است که متغیر p t-1 نقش اساسی در تعیین قیمت نهائی خودرو داشته است.
 از این رو گروه خودروسازی سایپا تاکید کرده که قیمت های اعلام شده به عنوان قیمت پایه سال 91 به هیچ عنوان مورد تائید این شرکت نبوده و قیمت های نهایی تعیین شده که بر این اساس محاسبه شده ، صحیح نیست.
همچنین علاوه بر اشتباه شورای رقابت در خصوص اعلام نادرست قیمت خودروها باید در نظر داشت طبق وظایف تبیین شده و مواد قانونی موجود در سایت شورای رقابت ، این شورا حق اعلام قیمت را نداشته و این موضوع از سوی این مرکز درخور انتقاد است.
افزون بر این، اعلام این قیمت ها در حالی صورت می گیرد که براساس دستورالعمل تعیین شده شورای رقابت هزینه نصب آپشن های جدید در قیمت های اعلام شده لحاظ نشده است و در نتیجه قیمت های اعلام شده دستخوش تغییرات خواهد شد.

نظرات بینندگان