arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

وعده‌های رؤیایی برای کلاهبرداری از مرد مسافرکش

راننده مسافرکش وقتی در برابر وعده‌های مرد شیاد قرار گرفت با دنیایی آرزو در دام وی گرفتار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
راننده مسافرکش وقتی در برابر وعده‌های مرد شیاد قرار گرفت با دنیایی آرزو در دام وی گرفتار شد.
اوایل دی‌ماه سال جاری مردی به شعبه 14 بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران مراجعه کرد و در شکایتی گفت: یک ماه پیش مردی را به عنوان مسافر سوار کردم. او در طول مسیر، خیلی سریع طرح دوستی با من ریخت و ادعا کرد در یکی از سازمان‌های دولتی مسوولیتی دارد و می‌تواند من را به عنوان راننده تشریفات فرودگاه استخدام کند. در ملاقات بعدی مدارکي مانند کارت ملی، پایان خدمت و 9 قطعه عکس از من گرفت. سپس گفت می‌تواند به راحتی حواله خودرو به نرخ دولتی برایم بگیرد. درباره حواله خودرو با زحمت 12 میلیون تومان تهیه کردم و به همراه او به بانک رفتیم و پول‌ها را به وی دادم. بعد از پرداخت این مبلغ هرچه با وی تماس گرفتم پاسخگو نبود تا اینکه فهمیدم وی کلاهبردار است. پس از تحقیقات قضایی تیمی از پایگاه 7 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شد که در مرحله نخست با راهنمایی مرد مالباخته از متهم چهره‌نگاری صورت گرفت اما با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات تخصصی نتیجه‌ای به دست نیامد. با توجه به اینکه مرد کلاهبردار و طعمه‌اش برای گرفتن پول میلیونی به بانک رفته بودند، تصویر متهم از دوربین مداربسته بانک به دست آمد.
سرهنگ کارآگاه غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تقاضای بازپرس پرونده برای انتشار عکس مرد کلاهبردار کسانی که اطلاعی از هویت واقعی این مرد یا مخفیگاه وی دارند یا در دام نقشه‌های وی گرفتار شده‌اند می‌توانند با شماره 21864802 تماس بگیرند.
توصیه پلیس
سرهنگ غیاثوند با هشدار به شهروندان مي‌گويد: شاکیان پرونده‌های کلاهبرداری در نخستین آشنایی خود در بسیاری از موارد چنان فريفته اظهارات متقلبانه همراه با چرب‌زبانی کلاهبرداران مي‌شوند که حتی لحظه‌ای تردید به خود راه نمی‌دهند شاید وی دروغگو و شیاد باشد. قربانیان بر اساس اظهارات شیادان مدت‌ها بازیچه آنها قرار می‌گیرند. گاه این مدت، طولانی و حتی چندین ماهه است. در این پرونده شاکی و مرد شیاد ملاقات‌های بسیاری با هم داشته‌اند. کلاهبرداران برای جلب اعتماد طعمه خود هر کاری یا هر نقشی را بازی می‌کنند تا با این
نقش بازی کردن‌ها طعمه‌شان ذره‌ای به نیت پلیدشان پی نبرده و شک نکند. یک اصل برای اینکه شهروندان در دام کلاهبرداران قرار نگیرند این است که در مقابل خواسته آنان که عجله دارند به هیچ عنوان عجله نکنند و پی به هویت واقعی آنها ببرند البته در بسیاری از این موارد کلاهبردار طمع طعمه خود را تحریک می‌کند.
نظرات بینندگان