arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

ایت الله طبسی: سران سه قوه توجه كنند که بازي نكردن با مصالح نظام يك تكليف است

نماينده ولي‌فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي گفت: اين وجدان نيست كه از نظر سياسي هر دروغ و افترايي را به شخص يا گروهي بزنيم و اين‌ها چيزهايي نيست كه با توبه حل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده ولي‌فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي گفت: اين وجدان نيست كه از نظر سياسي هر دروغ و افترايي را به شخص يا گروهي بزنيم و اين‌ها چيزهايي نيست كه با توبه حل شود.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله عباس واعظ طبسي در ديدار جمع كثيري از خانواده شهدا و آموزش و پروش خراسان رضوي در تالار آينه حرم مطهر رضوي ادامه داد: اين تهمت زدن‌ها و تخريب‌ها داراي آثار اجتماعي و تحليل‌هاي خارجي است و با اين تهمت زدن، ترورهاي اجتماعي و حركت‌هاي غيراخلاقي، دشمنان را شاد مي‌كنيم.

وي ادامه داد: آقايون سياسيون و سه قوه ما توجه كنند که وحدت، صميميت، برادري و بازي نكردن با مصالح نظام يك تكليف است. بزرگداشت دهه فجر بايد براي ما درس‌آموز باشد، بايد تذكرات ما براي خودمان سازنده باشد و بايد نشان دهيم نظام ما روز به روز در حال پيشرفت است.

وي خاطرنشان کرد: امام خميني(ره) به‌رغم هجرت خود از ايران، در طي يك دوره مبارزاتي دنياي استكباري آن روز را به وحشت انداخت.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: حضور امام خميني(ره) در ايران يك حركت بسيار بزرگ را به وجود آورد كه باعث مات و مبهوت شدن دنيا گشت، رييس‌جمهور وقت آمريكا كارتر در برابر اين حركت امام خميني(ره) احساس ضعف كرد چراكه به خوبي دريافته بود در برابر امام خميني(ره) و تدبير اسلامي ايشان نمي‌توان مقاومت كرد.

نماينده ولي‌فقيه در خراسان با اشاره به خصوصيات برجسته امام خميني(ره) گفت: رهبر كبير انقلاب اسلامي، به خود و راه و روش و همچنين مبارزه‌اي كه عليه طاغوت آغاز كرده بود، ايمان داشت و محور حركت امام خميني(ره) اسلام و ايمان به خداوند بود.

وي خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) چون براي خدا و اداي تكليف ديني مبارزه مي‌كرد، بحث شكست و پيروزي براي ايشان مطرح نبود چرا كه امام(ره) همواره خود را پيروز مي‌دانست چون ايمان داشتند و اگر انسان در حوزه مسووليتي خود به خوبي عمل كند و تكليف خود را ادا كند، پيروز است.

واعظ طبسي ادامه داد: امام خميني(ره) بسيار انسان دورانديش و داراي تدبيري بودند و نيز ملت ايران را به خوبي مي‌شناختند؛ ايشان جامعه ايران را با تكليف سياسي و ديني آشنا كردند و بدون مطالعه اقدامي نمي‌كردند.

وي رهبر كبير انقلاب اسلامي را الگوي مديران و برنامه‌ريزان و سياسيون دانست و گفت: سياسيون و مديران بايد دورانديش باشند و آن‌جا كه ژست برخورد با دشمن مي‌گيرند، دشمن را به خوبي بشناسند؛ آن‌طور نباشد كه دشمن را نشناخته وارد ميدان شوند و نتوانند راه را ادامه دهند؛ امام خميني(ره) دشمن را به خوبي مي‌شناختند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را خويشتن ملي و هويت بخشي ملي دانست و افزود: هيچ‌گاه مدعي نيستيم و نبوديم كه جمهوري اسلامي و حاكميت ديني مشكلي نداشته است؛ اتفاقا مشكلات زيادي داريم و در بحث‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي مشكلاتي وجود دارد.

وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران حكومتي را تاسيس كرده و سرمايه‌هاي ماندگاري را به اين ملت اعطا كرده است و مهمترين آن ساختن امت و ملتي داراي خويشتن ملي است. ملت ما استثناترين ملت در بين ملت‌هاي جهان است ملتي داراي هويت كه توانسته در حركت سياسي دنيا تاثيرگذار باشد.

واعظ طبسي گفت: چقدر بايد يك فرد و يك ملت هزينه كند تا به هويت و شخصيت ملت ايران برسد؛ امام خميني(ره) با استقامت و پايداري چنين امت بزرگي را ساختند، امتي كه امروز با تحولات و دستاوردهاي خود مورد توجه دنياست.

وي به مجموعه فرهنگي و خانواده شهدا و آموزش و پرورش توصيه كرد: امروز مهمترين وظيفه توجه و بهره‌گيري از خصوصيت‌ها و برجستگي‌هاي امام خميني(ره) است؛ توجه به مديريت ممتاز و برجسته و نيز شهامت و استواري در برابر دشمنان از ديگر خصوصيت‌هاي امام خميني(ره) است كه بايد مورد توجه ما باشد.

نماينده ولي فقيه در خراسان گفت: امروز ژست مخالفت در برابر آمريكا باعث شكسته شدن ابهت آمريكا شده است؛ اين جهت‌گيري كشورهاي اسلامي مانند تونس و مصر در برابر آمريكا، اروپا و رژيم صهيونيستي به دليل تاثير از فضاي سياسي و انقلاب اسلامي است.

وي خاطرنشان كرد: من ترديد ندارم كه اگر رفتار ما و نيز خصوصيت‌هاي فكري و روش سياسي، روشي متناسب و متوازن با نگاه ديني و رهبري باشد، بدون شك ملت و نظام ما مديريت جهان را به عهده مي‌گيرد مشروط بر اين‌كه حواسمان جمع باشد.

توليت آستان قدس رضوي به جوانان و نوجوانان و معلمان توصيه كرد: رعايت حجاب از مهمترين مسائل روز جامعه است و نيز جوانان بايد خودباوري داشته باشند؛ احساس مسووليت بيشتري در كارها داشته باشند و شكست نبايد در نسل جوان ما مفهومي داشته باشد.

واعظ طبسي تاکيد کرد: امروز بايد قدم‌هاي متعالي زيادي توسط جوانان برداشته شود.

وي ادامه داد: امروز همه چشم‌ها به تحولات منطقه و خاورميانه است كه با ياري خداوند و هدايت انقلاب اسلامي، جامعه اسلامي در خدمت جامعه مهدويت باشد.
نظرات بینندگان