arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

مصباحی مقدم: احمدی نژاد خودش را محور همه چیز تلقی نکند

وی ادامه داد: خوب است که رئیس جمهور خودشان را محور همه چیز تلقی نکند زیرا محور همه امور در نظام جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری و قانون اساسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با مهر، درخصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر سیاسی بودن عملکرد مجلس در استیضاح وزیر راه و گفتگوی وی درباره نقش وعملکرد مجلس با مردم، اظهارداشت: من معتقدم به مصلحت نیست که رئیس جمهور به مسائل اختلافی دامن بزند.

وی ادامه داد: خوب است که رئیس جمهور خودشان را محور همه چیز تلقی نکند زیرا محور همه امور در نظام جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری و قانون اساسی است.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی ادامه داد: مفسر قانون اساسی، شورای نگهبان است و اگر مجلس در عملکرد خود مصوبه ای خلاف قانون داشته باشد این شورای نگهبان است که داوری می کند. مفسر قانون عادی هم مجلس است و رئیس جمهور در جایگاه تفسیر قانون نیست.

نماینده تهران گفت: بسیار خوب است رئیس جمهور مسائل مد نظرش نسبت به عملکرد مجلس را در جلسات مشترک دولت و مجلس به صورت محدود یا گسترده مطرح کند و مسائل به صورت گفتگو بین روسای قوا بیان شود، در این صورت شاید به نتیجه برسد.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: بیان مسائل اختلافی بین قوا در رسانه ها موجب مشوش شدن مردم می شود و این تصور برایشان پیش می آید که مجلس و دولتی که وقتشان را باید برای خدمت بگذارند، به همکاری با هم وادارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر مشکلاتی در روابط بین قوا وجود داشته باشد فصل الخطاب رهبری است. بی خبر نیستم که راجع به برنامه پنجم توسعه ، آقای رئیس جمهور مسائلی را خدمت مقام معظم رهبری مطرح کردند و ایشان هم تاکید کردند که روسای سه قوه نباید به صورت علنی علیه یکدیگر موضع گیری کنند و این را حرام شرعی اعلام کردند.

وی افزود: به همین دلیل رئیس مجلس در مقابل اعتراض نمایندگان مبنی بر عدم پاسخگویی رئیس مجلس در برابر نامه رئیس جمهور، پاسخ داد که من محذور شرعی دارم.
نظرات بینندگان