arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

جاسوس سازمان سيا در ايران كه بود؟ + تصاوير

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : باشگاه خبرنگاران نوشت:

سحرگاه امروز يكشنبه(29 ارديبهشت ماه) خبر اعدام دو جاسوس سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه در ايران از سوي دادستاني تهران اعلام شد و اين در حالي بود كه يكي از اين دو اعدامي به عنوان جاسوس ويژه سازمان سيا در كشورمان فعاليت مي‌كرد.




مروري بر فعاليت‌هاي معاندانه جاسوس سازمان سيا

"كوروش احمدي" يا همان جاسوس ويژه سازمان سيا كه صبح امروز به دار مجازات آويخته شد، از ابتداي دهه 90 ميلادي همكاري خود را با اين سازمان اطلاعاتي و تروريستي آغاز كرد.

تلاش وي براي افشاي اطلاعات مهم نظامي و ارائه آنها به همپيمانان آمريكايي اش با هدف تثبيت موقعيت خود در اين سازمان جاسوسي بود از همين جهت او به عنوان يكي از جاسوسان مهم سيا شناخته شد.




احمدي پس از تثبيت موقعيت خود در سازمان سيا طي سفرهاي متعدد به ايران تلاش هاي گسترده اي جهت كسب اطلاعات محرمانه كشورمان براي آمريكا‌يي‌ها كرد و در همين شرايط نيز از جذب و به كارگيري نيروهاي مختلف براي خود نيز غافل نبود.




اين جاسوس سيا با تشكيل تيم جاسوسي و نفوذ در بخش‌هاي مختلف كشور فعاليت هاي معاندانه خود را ادامه مي‌داد و اقداماتي براي راه‌اندازي شبكه جاسوسي در كشور در خدمت به سيا داشت كه البته دوام چنداني نداشت.

جاسوس سيا در دام


با اوج گيري فعاليت‌هاي جاسوسي احمدي در كشورمان مسير تبادل اطلاعات و ارتباطي وي با اعضاي تيم جاسوسي اش شناسايي و اقدامات براندازانه وي ره گيري شد كه بالاخره با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات، اين جاسوس خودفروخته شناسايي و تيم معاند و سرسپرده به اربابان آمريكايي وي متلاشي شد.




پس از دستگيري جاسوس سيا در ايران، بازجويي‌ها از وي آغاز و احمدي به تمامي فعاليت‌هاي خود اعتراف كرد، شبكه گسترده جاسوسي وي شناسايي و ارتباط اين جاسوس با سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه رو شد.

كوروش احمدي پس از طي مراحل قانوني به اعدام محكوم و با تاييد ديوان عالي كشور سحرگاه امروز يكشنبه(29 ارديبهشت ماه) به دار مجازات آويخته شد.

جزييات فعاليت‌هاي كوروش احمدي و شبكه جاسوسي گسترده وي به زودي از رسانه ملي به صورت مستند پخش خواهد شد.
نظرات بینندگان