arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۷
تعداد نظرات: ۱۸۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
روحانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری:

تحریم ها را برمی داریم/ عاملین وضعیت اقتصادی امروز باید دادگاهی شوند/ وزرای سه کشور اروپایی گفتند در حمایت از ایران سپر انسانی تشکیل می دهیم

این همان بداخلاقی‌ها است. صدا و سیما آنقدر از این بداخلاقی‌ها گفته است که شما هم در ذهنتان جا افتاده است و آن کسی هم که در گوشی به شما گفته در ذهن شما جا افتاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، طی سخنانی گفت: بنده هم به عنوان فردی که بضاعت و تجربه‌ای داشتم، در دوران مجلس شورای اسلامی در دوران دفاع مقدس در 8 سالی که کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی فعالیت می‌کردم به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و در 8 سالی که در کنار حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی فعال بودم، به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مجلس خبرگان و اکنون نیز نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دلم میخ است که این تجربیاتم آشنایی‌هایم و آنچه که را کسب کردم، از ملت و از ملت سرمایه ملت است.

به گزارش انتخاب ؛ وی افزود: امیدوارم بتوانم در این شرایط حساس خدمتی کرده باشم و بتوانم در زمینه آینده کشور برای رفاه وموثر بوده و آنچه در توان دارم در محضر مردم تقدیم کنم و در خدمت مردم قرار بگیرم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنده یک اعتدال‌گرا هستم و همیشه با اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل آشنا بوده‌ و کار کرده‌ام،‌ تصریح کرد: امروز هم همان خصوصیات را دارم و خوشحالم که در این سی و چند سال، خطم، مسیرم و فکرم تغییر نکرده و هیچ گاه افراط‌گر نبوده و نه به سمت راست و نه به سمت چپ هم گرایش پیدا نکرده‌ام و امروز هم امیدوارم که کسانی که اعتدال و عدالت را دوست دارند، نمایندگی کنم.

روحانی اضافه کرد: ریشه همه مشکلات و معضلاتی که چند بخش از آن، اقتصاد برشمرده می‌شود، به کارآمدی دولت بازمی‌گردد اما در بخش اقتصاد، اساس حل مشکلات رونق کشور است. یک نحله معتقد است که باید دولت پروژه را اجرا کند، یک نحله هم معتقد است که دولت باید اعتبارات را تقسیم کند.

وی افزود: همیشه که لازم نیست دولت دست توی جیب بانک‌ها ببرد، یک نحله معتقد است که دولت باید دنبال خصوصی سازی باشد اما یک نحله دیگر معتقد است که وظیفه اصلی دولت این است که محیط  کسب و کار را آماده کند؛ اگر میحط کسب و کار بهبود پیدا کرد، آن وقت، زمانی است که تولید رونق پیدا می‌کند. تولید باید در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و بخش‌های دیگر فعال شود.

"امروز مشکلات تولید به اعتقاد بنده با یک تدبیر، قابل حل و فصل است. برخی از موارد را می‌توان  در کوتاه مدت حل کرد و برای برخی موارد باید فکر بلندمدت و برنامه‌ریزی انجام داد. الان بیش از 41 هزار واحد صنعتی نیمه تمام داریم که اگر فقط 34 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار این واحدها گذاشته شود، همه اینها کامل شده و می‌تواند 499 هزار نفر را مشغول به کار بکند."

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: گاهی در عرض 40 - 50 ماه یکبار مقررات اقتصادی تغییر می‌کنند، اگر ثبات برگردد و همه فعال می‌شوند؛ اگر ما بتوانیم رونق اقتصادی را درست کنیم، معظل بیکاری هم حل می‌شود؛ امروز حداقل 3 میلیون و 300 هزار بیکار داریم و یک آمار هم می‌گوید که سه و نیم میلیون اگر فرض کنیم، این سه میلیون مشغول به کار می‌شوند و در تولید درآمد داشته باشند.

روحانی اضافه کرد: معنایش این است که اگر در هر ماه، هر 3میلیون نفر، یک میلیون تومان درآمدشان باشند، در ماه رقمی معادل 3 هزار میلیارد تومان می‌شود؛ مردم 3هزار میلیارد تومان به خوبی یادشان هست به خاطر آن فساد 3هزار میلیارد؛ آن فساد، فقط فساد نبود که به دادگاه رفت، من فکر می‌کنم در دادگاه وجدان مردم خیلی‌ها باید به دادگاه بروند.

وی افزود: باید برای هر سه میلیون نفر، سه هزار میلیارد تومان نفع داشته باشیم، در این صورت ضرر نمی‌کنیم ولی اگر این جوان‌ها و این 3میلیون نفر بیکار باشند، خودشان و پدر و مادرشان شرمنده می‌شوند. من از مردم می پرسم، کدام خانواده است که بیکار نداشته باشند. اگر دولتی با تدبیر کار می‌کرد، این مشکل حل نمی شد؟ نمی‌شد ما شاهد یک تحول بزرگ در کشور باشیم؟ رشد اقتصادی ما کجاست؟

وی گفت: باید کاری کرد که نه فقط عاملین فساد سه هزار میلیاردی، بلکه افرادی که در وضعیت اقتصادی امروز نقش دارند در دادگاه پاسخگو باشند.

" قرار بود که در چشم انداز بیست‌ساله حداقل رشد اقتصادی ما 8 درصد باشد، به طور متوسط و در سال گذشته این رشد 3درصد بود و سال جاری هم که مسئولین می‌گویند، منفی یا زیر منفی است؛ وضع بیکاری و وضع تورم کدام کشور 30 درصد است، تورم عربستان 2.9 در سال 89 بوده اما ما تورم‌ نقطه به نقطه ما بالای 30 بوده است."

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همه این‌ها باعث می‌شود که تولید رونق نداشته و اگر تولید رونق پیدا کنیم، بیکاری حل نمی‌شود ولی وقتی تولید ارتقا یابد، عرضه کالا زیاد در برابر تقاضا بالا رفته و تعادل درست می‌شود، گفت: در این صورت، ناچار نمی‌شویم که تولید درست شده و هر جنس بنجلی را وارد کنیم، ناچار نیستیم که برای کارگر چینی کار درست کنیم.

روحانی ادامه داد: پایان امسال 4هزار نفر متخصص کامپیوتر خواهیم داشت، 100 هزار مهندس کشاورزی بیکار داریم و هر سال از دانشگاه ما 900هزار فارغ‌التحصیل خارج می‌شوند و این 900هزار بیکار، همه اینها با رونق محقق می‌شود و رونق هم در سایه بهبود محیط کسب و کار امکان‌پذیر است؛ "دولت تدبیر و امید" در اولین قدم، تلاش می کند که محیط کسب و کار را به طور دائم بهبود بخشیده و البته برای کوتاه مدت هم بسته‌های تشویقی ویژه‌ای خواهیم داشت که با اجرای آن می‌توان در کوتاه مدت این حرکت را در جامعه به سرانجام رساند.

روحانی با اشاره به معنای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای این است که ما کاری‌کنیم که اهداف اقتصادی را دنبا ل کنیم و به رشد 8 درصد برسیم. اقتصاد مقاومتی آن است که نگذاریم بیکار در جامعه باشد. اقتصاد مقاومتی آن است که خرج‌های بی‌جای دولت را کم کنیم. اقتصاد‌ مقاومتی آن است که به جای شعار، برنامه ریزی کنیم و به صورت مداوم واردات زیاد نشود و در مقابل، تولید داخلی ما افزوده شود. اقتصاد مقاومتی به این است که ما با استقامت، اهداف اقتصادی به ویژه اجرای سند چشم انداز را با همان قدرت دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه دنیا می‌خواهد ما را منزوی کند، افزود: در اقتصاد و سیاست نباید منزوی شویم. مقاومت و استقامت یعنی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم.‌ اگر دشمن می‌خواهد مر‌دم ما در فشار باشد، اقتصاد مقاومتی‌کاری می‌کند که رفاه را فراهم می‌کند و این کار امکانپذیر است. ایران منابع غنی و سرمایه انسانی زیادی‌ دارد. سرمایه انسانی ارزشمند ما 4 میلیون دانشجو و این همه استاد و متخصصان و مدیران هستند، اما در این میان یک مقدار سعه‌صدر، تدبیر و برنامه‌ریزی لازم است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه‌هایش برای هدفمندی یارانه ها گفت: یارانه باید هدفمند بشود، اما سئوال این است که قرار شد یارانه هدفمند بشود، هدفمندی یارانه‌ها خیلی هدف قشنگی است و مجلس از زمان برنامه دوم و سوم به دنبال اجرای هدفمندی بود و الحمدالله قدم اول هدفمندی یارانه‌ها ولو ناقص، اجرا شد.

وی همچنین تصریح کرد: ای‌کاش آنطور که هدفمندی یارانه‌ها براساس همان شکلی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده بود، اجرا و از همان منابع اجرا می‌شد. بنا بود هدفمندی یارانه‌ به تولید هم برسد و آن را رونق بدهد. هدفمندی یارانه برای این است که علامت درست به تولید بدهیم؛ هدفمندی یارانه عدالت بود و اگر ما به آن اهداف برسیم، کار بزرگی کرده‌ایم. هدفمندی یارانه مصوب مجلس و قانون است و باید ادامه پیدا کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اما برای ادامه آن باید کاری کنیم و قانون را به دقت اجرا و نواقص گذشته را جبران کنیم. اشکالات قبلی را رفع کنیم و من معتقدم که در کنار این یارانه نقدی، ما نیاز به یارانه کالایی دارم.

روحانی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید در کنار یارانه نقدی، یارانه‌کالایی برای کالاهای اساسی داده خواهد شد تا قشرهایی که دهک‌های پایین و آنهایی که بیشتر در فشارند، دغدغه نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اساس اقتصاد دولت تدبیر و امید این است که به مردم آرامش دهد و در بخش اقتصاد نگرانی را بردارد، تا مردم درباره کالاهای اساسی نگران نباشند؛ دولت تدبیر و امید دنبال این است که آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کند و آنچنان مردم از لحاظ درآمد سرشار در اختیار مردم قرار بگیرد که مردم اصلا به این 45 هزار تومان نیاز نداشته و زندگی خوبی داشته و همه افراد شاغل باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در خانه و در خانواده صدقه گرفتن افتخار نیست، افزود: صدقه دادن افتخار است ما اگر زندگی مردم را خوب کنیم، مردم با افتخار مالیات می‌دهند و نیازی به دست درا‌زکردن نخواهند داشت؛ من کاری می‌کنم که دولت به سمت مردم دست دراز کند نه اینکه مردم به سوی دولت  دست دراز کند.

کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه من به واژه فراجناحی علاقه دارم و آن را دوست درام، گفت:  معتقدم که با یک جناح نمی‌شود که کشور را اداره کرد. سیاسیون می‌گفتن اگر روزی دولت و مجلس و قوه قضائیه همه یک خط بشوند چه می‌شود؟ از آن بالاتر، نفت هم اگر کمی گران شود، دیگر چه خواهد شد واقعا فکرها این بود. می‌گفتند هماهنگی بشتر می‌شود، پول نفت هم که هست، دنیا گلستان می‌شود؛ ما دیدم نشد که با یک جناح بشود کشور را اداره کرد.

وی اضافه کرد: مردم ما خوب می‌دانند که همه اینها که در دانشگاه درس خواندند، سرمایه ملی ما هستند، فرق نمی‌کند این جناح باشد یا آن جناح باشد؛ راست یا چپ باشد، فرقی ندارد اما برای مسئولیت باید آدم متدین و دلسوزی و کسی که قانون اساسی را قبول دارد و دلش برای کشور می‌سوزد، کسی که می‌خواهد کشور ایران به جایی برسد که اگر کسی به جای دیگر، افسوس نخورد و بگوید باز هم ایران، فرودگاه ایران، فروشگاه ایرانی و باز هم اخلاق ایرانی.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید فراجناحی کار کرد، اظهار داشت: من با افراط و افراط گری اصلا میانه‌ای ندارم و معتقدم آنهایی که در مسیر افراط بودند، حالا ولو اینکه حسن نیت داشته‌اند عملا به کشور خدمت نکرده‌اند، آقای عابدینی(مجری) اگر افراط نبود، 4 سال پیش نه اردوکشی خیابانی را شاهد بودیم و نه نیاز به قوه قضائیه و نه زندان و نه حصر بود. اگر در مسیر عدل و اعتدال باشیم، ما می‌توانیم کشور را اداره کنیم. دولت من فراجناحی خواهد بود؛ از تمام کارشناسان و نخبگان استفاده خواهم کرد و معتقدم که همه باید بیاییم و دست به دست هم بدهیم تا کشور را آباد کنیم.

روحانی در پاسخ به این سوال که دولت تدبیر و امید به چه اندازه به موضوع عدالت و سیاست اهمیت خواهد داد؟ تصریح کرد: اصل پیشرفت که همان سند چشم‌انداز بیست ساله است؛ ایران کشوری توسعه یافته است و توسعه و پیشرفت، هدف اصلی در چشم انداز است، البته توام با عدالت.

"عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش باشد. عدالت یعنی چه؟ یعنی به کسی ظلم نشود. عدالت یعنی تولیدگر و کارگر به حق‌شان برسند. عدالت معنایش این است که در یک جامعه، هر کس می خواهد حرف بزند، لکنت نداشته باشد، نقد کند و حرف بزندو چنین جامعه‌ای علوی است اما همه باید بدانیم که عدالت از اعتدال می‌گذرد و اگر اعتدال نباشد و تندروی‌ باشد، ما به عدالت نمی‌رسیم؛ عدالت می‌تواند ملتی را به عزت برساند."

وی با تعریف عدالت به این معنا است که وقتی یک مسئول با یک هواپیما به کشور دیگری می‌رود، آن هواپیما پر از زن و بچه خودش و خبرنگار نکند بلکه کارآفرینان را با خود ببرد، گفت: باید از ترکیه یاد بگیریم که هر جا می‌رود نخست وزیرش را 200 کارفرین همراهی می‌کند، کسی نگوید این به معنی طرفداری از سرمایه‌داری است؛ اگر یک شرکت توسعه یابد، مهندس و آن کارگر وضعش خوب می‌شود لذا تولید و صادرات هم وضعش خوب می‌شود.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما شرایط بهتری پیدا خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: باید عدالت و پیشرفت همه جا باشد. اشکالی ندارد یک کلمه از صدا و سیما بگویم؟ صدا و سیمای ما، صدا و سیمای همه است و ای کاش اینجا هم عدالت بود، ای کاش وقتی نقد می‌شد و سازنده بود، ما از صدا و سیما تشکر می‌کردیم اما اگر تخریب بود، اما اگر شرایطی بوجود آمد و تهمت بود چه باید کرد؟ عدالت مهم است، نه اینکه طرف مرتب زنگ بزند به رئیس سازمان درخواست وقت کند، اولا خودش دنبال تهمت نرود، عدالت علوی این است.

روحانی با بیان اینکه عدالت از علم و دانش بدست می‌آید، افزد: در رسانه‌ها و رسانه ملی به خیلی‌ها ظلم شد؛ ای کاش می‌شد آنها هم می‌آمدند از خودشان دفاع می‌کردند، آن شب که به آنها تهمت زده شد، کاش صبح فردا صدا و سیما به آنها زنگ می‌زد و وقت می‌داد.

"خیلی از بزرگان را می‌شناسم که در زندان شاه شلاق خوردند و خیلی از آنها که یار نزدیک امام(ره) بودند، اما به آنها در رسانه و صداوسیما توهین شد اما این سازمان با عدالت رفتار نکرد؟ صدا و سیما هم باید عدالت و پیشرفت داشته باشد، کانال‌هایش زیاد شود، بیننده‌ها و تصویرهایش زیاد و عدالتش هم بیشتر شود؛ ما می‌خواهیم صدا و سیمایی داشته باشیم که بفروشیمش به دنیا، بگوییم این صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران است که اگر به آقای الف توهین شود، ساعت بعد زنگ زده شود و بگویند که صدا و سیما در اختیار شماست برای پاسخ دادن و البته با وقتی معادل همان میزان یا دو برابر."

وی بر همین اساس افزود: امام زمانی به مجلس دستور داد که اگر در پشت بلندگو به کسی اهانت شد، به او وقت بدهید. آقای عابدینی(مجری) به رئیس سازمان بگویید به آنهایی که کم و بیش توهین می‌شود، به آنها وقت بدهید تا از خودشان دفاع کنند، ضرر نمی‌کنید. سرمایه‌های انقلاب را تلف نکنید اینها بزرگ ما هستند، اینها عزیز ما هستند، به سادگی آنها را از دست ندهیم، هر که هرچه می‌گوید، بگوید. گاهی دشمن می‌خواهد ما را به دام خود بیندازد، مبادا حواسمان جمع نباشد و در زمین دشمن بازی کنیم.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص کارنامه‌اش در شورای عالی امنیت ملی و مذاکره با گروه 1+5، گفت: نباید در سوال اشتباه کنید، شما در این کار وارد هستید. 1+5 بعد از دوره ما تشکیل شد، اما، بله با 3 وزیر اروپایی مذاکراتی داشتیم.

وی ادامه داد: اساس این است‌که ما تهدید را  به فرصت تبدیل کنیم و این اصل است. ما باید اگر نتوانستیم تهدید را به فرصت کنیم، لااقل به آسیب تبدیل‌ و بعد آن آسیب را‌ به شرایط عادی و سپس آن را به فرصت تبدیل کنیم. تاسیسات ما در آن 22ماه، تحت نظارت رهبری بود که من در آن روز نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی بودم و امروز هم همان مسئولیت را دارم و این وظیفه را داشتیم‌ که تهدیدها را دفع کنیم و توطئه آمریکا را بشکنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هر کجا توطئه آمریکایی شکسته شود، قشنگ و زیباست و ملت لذت می‌برد. آمریکا می‌خواهد‌ چه کا‌ر کند؟ آمریکا می‌خواشت پرونده ما را به شورای امنیت ببرد البته از وین حرکتش داد و تا پشت در نیویورک برد و در قطعنامه شهریور1382 طبق ماده 18 قطعنامه شورای حکام را بستند. ما می‌خواستیم تهدید را به‌ فرصت تبدیل و نگذاریم پرونده به  شورای امنیت برود و کشور دچار جنگ تحریم شود. آمریکا چه می‌خواست؟ آنها می‌خواستند همان بلایی که سر لیبی آمد بر سر ما بیاورند و آنچه ما در فناوری هسته‌ای داریم، کامل نشود و همانی هم که داریم تحویل آنها دهیم.

روحانی در ادامه سخنانش تصریح کرد: ما دنبال این بودیم که فرصتی ایجاد شود و این فناوری کامل شود. روزی که سه وزیر اروپایی به تهران آمدند، فقط 10 عدد سانتریفیوژ در کشور می‌چرخید ما یک گرم UF4 و UF6 می توانستیم تولید کنیم. آب سنگین هم نداشتیم و نمی‌توانستیم کیک زرد تولید کنیم. تولیدات سانتریفوز در کشور کلاً 150 عدد بود و ما برای کامل کردن آن فرصت نیاز داشتیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواستند بگویند که ایران دنبال ساخت بمب است، گفت: ولی ما می‌خواستیم بگوییم‌که اینها دروغ می‌گویند و ایران دنبال بمب نیست. امروز هم نیست و فردا هم نیست چون رهبری فرموده‌اند "حرام" است. ایران دنبال توسعه فناوری است. ما می‌خواستیم ثابت کنیم که دنبال فناوری هسته‌ای هستیم و این کار را با ارشادات رهبری و اتفاق نظر و اجماع مسولین انجام دادیم.

"آقای البرادعی(مدیرکل وقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) و آقای یوشکا فیشر (وزیر خارجه وقت آلمان) این مباحث را در خاطرات‌شان نوشته‌اند که همه هم چاپ شده و بیرون آمده است. فیشر می‌گوید که ما رفتیم و به تهران قول دادیم که نمی‌گذاریم پرونده ایران به شورای امنیت برود، البته بالاتر از اینها هم قول دادند اما فیشر راست می‌گوید چون کشورش عضو دائم شورای امنیت نبود اما فرانسه و انگلیس قول "وتو" داده و درجلسه رسمی گفتند که مقابل آمریکا می‌ایستیم و نمی‌گذاریم پرونده ایران به شورای امنیت برود و لازم هم باشد، از حق وتو استفاده می‌کنیم. این، آنی است که من می‌گویم باید تهدید تبدیل به فرصت شود؛ این مسائل در صورت مذاکرات ما ضبط شده است."

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: البرادعی هم در کتاب خاطرات خود می‌گوید که سه وزیر اروپایی به من گفتند ما برای ایران سپر انسانی شدیم تا آمریکا نتواند به ایران حمله کند؛ آن شرایط حساس که یادتان هست، جرج بوش رئیس جمهور آمریکا با آن دیوانگی که شما از آن دولت نئوکان سراغ دارید، که خود اروپایی می‌گفتند اینها خُل و دیوانه هستند، افغانستان را اشغال و عراق را  ظرف سه هفته اشغال کرد.در دلشان قند آب می‌کردند که فردا و پس فردا نوبت ایران می‌شود و ما پرونده را به شورای امنیت می‌بریم، تصویب می‌کنیم و بعد حمله می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما از آمریکا و از هیچ کس نمی‌ترسیم اما تا جایی که می‌توانیم نباید بگذاریم جنگ بشود، افزود: اگر روزی دشمن خواست جنگ کند، ما مرد جنگیم و می‌ایستیم. من آن طلبه‌ای هستم که به عنوان یک سرباز 8 سال در دفاع مقدس حضور داشته و خدماتی داشتم.

وی ادامه داد: ما نگذاشتیم آن وقت این کار بشود و نگذاشتیم پرونده ایران به شورای امنیت برود و صلح آمیز بودن هسته ای را ظرف یک سال با حضور آمریکا ثابت کردیم. شورای حکام در نوامبر 2004 یعنی آذر 1383 به اتفاق آرا تصویب کرد که فعالیت ایران صلح آمیز است و گفت که اگر قصوری هم داشته، آن را جبران کرده است و این یعنی شکست آمریکا.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: شکست آمریکا این است که خانم رایس( وزیر خارجه وقت آمریکا) می‌گوید، می خواستیم ایران را منزوی کنیم اما برعکس شد. امروز باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد، البته فرق‌هایی دارد و ان موقع ما نگذاشتیم پرونده ایران بخ شورای امنیت برود ولی الان پرونده برده شده است و باید تلاش و کوشش بیشتر شود تا پرونده از شورای امنیت در بیاید و تحریم ظالمانه برداشته شود. این کار ظلم و خلاف قانون است، این از سلطه طلبی آمریکا است که این کار را می کند.

روحانی با بیان اینکه این ظلم و سلطه طلبی آمریکاست که دارد این کارها را می‌کند و از آن بدتر این است که تحریم یک جانبه می‌کنند، گفت: ما آن زمان برای آنکه به اهدا ف برسیم با وزرا اروپایی مذاکره می‌کردیم و کم کم با روسایی مانند ژاک شیراک (رئیس جمهور وقت فرانسه) و گرهارد شرودر(صدر اعظم وقت آلمان) مذاکره می‌کردیم تا به جایی رسیدیم. امروز هم باید این کار انجام شود.

روحانی گفت: در خاطرات آقای فیشر و وزرای 3 کشور اروپایی هست . آقای البرادعی هم در کتاب خاطرات خود نوشته که وزرای سه کشور اروپایی به من گفتند که ما در برابر آمریکا و در حمایت از ایران، سپر انسانی تشکیل می دهیم.

" امروز مذاکرات در حد مدیرکل وزارت خارجه 5 کشور است، فقط یکی هست که از ایران جایگاه خیلی بالاتری دارد(رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا) وگرنه بقیه همه مدیرکل هستند. ما باید این سطح را به سطح وزیر و روسا برسانیم، این کار شدنی است ولی کی؟ وقتی که همه متحد باشیم و همه دست به دست هم بدهیم  و نباید پشت مذاکره کننده را خالی گذاشت. ملت باید پشت مذاکره کننده بیاید و این برای مذاکره کننده، پیروزی است. ما در این نبرد با همت بلند، با رهبری رهبر، با وحدت ملت، با درایت و تدبیر و نه با درشت گویی و شعار، خواهیم کرد و این تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود در جریان قراردادهای سعدآباد، بروکسل و پاریس همه چیز متوقف شد،گفت: این حرف که می‌دانید، دروغ است. در سعد آباد یا مذاکرات تهران اصلا قراردادی نبود، اینها مال بی‌سوادها است. حالا ممکن است از گوشی چیزی بگویند اما آن که از گوشی به شما چیزی می‌گوید، بلد نیست و خود شما که بلد هستید، تصحیح کنید. قطعنامه این بود‌ که همه چیز متوقف شود. ما  آن زمان تنها کار گازدهی 10 سانتریفیوژ را تعلیق کردیم.

روحانی در پاسخ به مجری که گفت در آن زمان یو سی اف تعطیل شد، اظهار داشت: عجب! شما کجا بودی آن وقت .می دانید  UCF کی افتتاح شد؟ خوب است تاریخ را بخوانیم. ما مذاکرات تهران را در مهر 82 انجام دادیم. اولین مرحله یو سی اف فروردین 83 و مرحله بعدی آن پاییز 83 افتتاح شد و در  فرودین 84 کامل شد. آب سنگین نیز تابستان 83 تولید شد. کیک زرد زمستان 83 در آمد و سانتریفیوزها زمستان 83 به سه هزار عدد رسید.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی گفت: ما فناوری هسته‌ای راکامل کردیم. منظورم از ما، دانشمندان هسته‌ای و عزیزانی است که دستشان را می بوسیم که در این راه جانشان را فدا کردند. ما فرصت ساختیم؛ ما که می‌گوییم منظور، نظام و رهبری است، نه حسن روحانی؛ به دلیل اینکه شما گفتید، می‌گویم که رهبری 12 روز بعد از مذاکرات تهران82.8.11 فرمودند در این مذاکرات توطئه آمریکا شکسته شد و کار درست و بدون تسلیم و پذیرش حرف زور انجام گرفت.

روحانی ادامه داد:این همان بداخلاقی‌ها است. صدا و سیما آنقدر از این بداخلاقی‌ها گفته است که شما هم در ذهنتان جا افتاده است و آن کسی هم که در گوشی به شما گفته در ذهن شما جا افتاد.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری در پاسخ به مجری که گفت من کتاب شما را از ابتدا تا پایان دو بار کامل خواندم، گفت: بار سوم هم کتاب من را بخوانید. ما فناوری هسته‌ای را کامل کردیم؛ کامل کردن  به این معنا که فرصت لازم را ایجاد کردیم تا یو سی اف اصفهان کامل شود یو اف چهار  و یو اف شش تولید شود. روزی که من پرونده هسته‌ای را تحویل گرفتم 150 سانتریفیوژ آماده داشتیم و روزی که مسئولیت را ترک کردم، بیش از 1700 سانتریفیوژ آماده داشتیم.

روحانی در پایان با نشان دادن یک کلید اظهار داشت: همه چیز با تدبیر و امید و با "کلید تدبیر" حل خواهد شد. بدانید مساله هسته‌ای هم حل خواهد شد؛ تحریم هم برداشته و رونق اقتصادی هم ایجاد خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
59
1297
عاااااااااااااااااااااااااااالی بودی عالی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
حق رئیس صدا و سیما رو کف دستش گذاشت.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
انگار خاتمی داشت صحبت میکرد حال کردم
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آره عالی بود
مخصوصا دروغهاش درباره دورانی که دبیر شورای عالی امنیت بود. مگه چند سال از اون دوره گذشته آقای روحانی؟
مردم رو چی فرض کردی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
عالی مال یه دقیقه اش بود !!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
واكنش پدر شهيد احمدي روشن به اظهارات شب گذشته حسن روحاني:
آقاي روحاني! مگر در زمان شما فعاليتي هم مي‌شد كه شهيد هسته‏اي بدهيم؟!/ سخنان شما دل خانواده شهداء را خون كرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
53
1151
تركوندي ديشب
عالي بود
عالي
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هر وقت قوه قضاییه توانست امضا کنندگان توافقنامه سعدآباد را دادگاهی کند اینها را هم میتواند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
48
1016
عالی بود. درود بر روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
58
951
عالی بود .... رای ملت ایران دکتر روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
45
852
زنده باد روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
48
880
اردت ما به آقای روحانی چند برابر شد.
ریحانه
|
UNITED STATES
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
51
918
عالی بود
الحق که تفکر خاتمی و هاشمی در تو دیده می شود

رای ما فقط دکتر روحانی
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
44
801
خیلی خوب بود خیلی خوب صحبت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آخه خوب صحبت کردن که نشد دوای مملکت
علی
|
UNITED STATES
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
41
877
حال کردم
مخصوصا اونجا که به مجری گفت برو کتاب من رو یه بار دیگه بخون

مخصوصا اونجا که به مجری گفت برو به رییست بگو عدالت رو در خق آقای الف رعایت نکرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
36
714
در كل صحبتهاي خوب و موثري بود ولي اي كاش سريعتر صحبت مي كرد تا بتونه از وقتش بيشتر استفاده كنه.زمان پخشش خيلي خوب بود بايد بيشتر استفاده مي كرد.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
38
724
فوق العاده بود
همه دلسوزای نظام و کشور باید دست به دست هم بدن تا روجانی به عنوان کاندیدای فراجناحی و با تبلیغات قوی به همه مردم معرفی بشه
این آدم عالیه
میشه، میشه یه دوم خرداد دیگه ساخت
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
37
692
لذت بردم از سخنان دکتر...به امید خدا دکتر روحانی پیروز انتخابات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
37
686
ديشب خيلي ازش خوشم اومد
عالي بود
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
37
685
لحن بیانشون وحضور ذهنشون وکلا استایلشون فوق العاده بود! یه کاغذم با خودش نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
چون یه کاغذم با خودش نداشت فوق العاده بود؟!! آخوند جماعت وقتی میره منبر با خودش کاغذ نمیاره. طرف رفته بود منبر، نرفته بود حرف حساب بزنه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
خیلی هم خوش تیپ و با جذبه بود !!! نه؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
44
673
یسیار برنامه اثر گداری بود . چند ویژگی در ایشان دیدم: 1- صلابت کلام 2- هوش سرشار 3- منطق دز سخن 4- دید عمیق استراتژیک به مسا ئل داخلی و خارجی 5- یک شخصیت کاریزماتیک . دیشب بیش از پیش به حماسه سیاسی مد نظر رهبزی امید وار شدم و بعد از مدت ها از اینکه در نظام ما چنین افرادی هستند احساس غرور کردم
alireza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
31
742
اونجایی که گفت دولت باید دستشو جلو مردم دراز کنه خیلی حال کردم!
hch
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
21
318
حسن روحانی دیشب برنامه های تبلیغاتی سیما را از سردی خارج کرد. حرفای هیجانی و انتقادی و صریح روحانی را خیلی ها می پسندند. مردم صراحت را دوست دارند. آنچه تاب نمی آورند بی ادبی و بی اخلاقی است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بله!
اولین برنامه انتخاباتی که با لذت نگاه کردم!!! شاید حتی از معدود برنامه های تلویزیونی که با لذت نگاه کردم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
26
278
زنده باد دولت تدبیر و امید
sadegh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
17
310
دکتر روحانی : این ظلم است که فرد نتواند از تهمت هایی به او زده شده دفاع کند.

درود بر تو ای روحانی عزیز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
20
292
روحانی پدیده سیاسی انتخابات 1392 است. ایشان کاندیدای اصلح است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
16
257
تا به حال صحبت های ایشان را نشنیده بودم و فقط اخبار راجع به ایشان را دورادور شنیده بودم بعد از این رد صلاحیت ها ابدا قصد رای دادن نداشتم اما با شنیدن این حرفها انگار خون تازه ای به رگهای ما آمد با اینکه سعی می کنم احساسی قضاوت نکنم اما شنیدن این سخنان هم مرا به وجد آورد و هم به دلیل معقول و منطقی بودن مرا مصمم کرد که تصمیم نهایی ام را بگیرم. من به او رای خواهم داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
16
227
واقعا آخرش بود افتخار ميكنم كه همچين بزرگاني در كشور عزيزم هستن ديگه خيلي وقت بود كه به حرفاي صد من يه غاز عادت كرده بوديم صحبتاي ديشب ايشون نسيم آرامش بخشي در فضاي سياسي بود
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
19
211
دیشب برای اولین بار باحرفهای روحانی غزیز ازآمریکابدم اومد
خطیب عالیه آفرین
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دمش گرم !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
14
229
دمت گرم شیخ هسته ای
ایرانی باتدبیر وزیبا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
19
234
-یو سی اف هم تعطیل شد
-اِاِاِاِاِاِاِاِاِاِ؟
عجب!
شما کجا بودید اونوقت؟
سید علی مطلبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
15
210
کیف کردم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
11
218
گفت که اینقد به حرف اونایی که تو گوشی حرف میزنند گوش نکن. شما که مسلط تر به مسال اقای عابدینی!
نیکنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
14
205
فوق العاده بود روحانی بهترین گزینه موجوداست
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
14
184
درود بر روحانی عزیز .....
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
14
194
ديشب آقاي روحاني حرف دل ما را زد . دمش گرم . خيلي خوب بود.
ahmad
|
UNITED STATES
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
13
168
عالی
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
14
186
ايشون فوق العاده سخنران قوي است .اميدوارم كه اين روال ادامه داشته باشه ، مطمئن باشيد تخريب ها نسبت به ايشون سرعت بيشتري خواهد گرفت ولي ما مردم بايد هوشيار باشيم ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ولی حیف که فقط سخنران قوی است
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
10
167
دیشب از شنیدن حرفای ایشون لذت بردیم و به آینده امیدوار شدیم.فکر میکنم برای پیروزی ایشون نیاز به آگاهی بیشتر مردم نسبت به شخصیت ایشون و توانایی هاشون داریم و همه ما میتونیم در این کار صحیم باشیم.
زنده باد روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هرچند خیلی مرتبط نیست ولی لطفا به طرز نوشتن خودمان دقت کنیم .صحیم نه سهیم!
سهیل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
سهیم
صادق
|
MALAYSIA
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
49
امیدوار شدم.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
56
این قشنگترین جملش بود
( آن کسی هم که در گوشی به شما گفته در ذهن شما جا افتاد)
در گوشی استعاره از اینکه مقامات بالادستت گفتن اینطوری حرف بزنی
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
12
163
حرف نداشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
57
ملت بیایید ما هم ائتلاف کنیم رو روحانی.. رای ندادن و تحریم هیچ مشکلی برای ما حل نمی کنه جز این که به فرصت طلباها فرصت میدیم و خودمون فرصت سوزی می کنیم...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
10
168
بله به نظر من هم دکتر روحانی خوب حرف زد در مورد هسته ای باید با درایت وبدون هیاهو به حق رسید
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
11
175
با شجاعت و درایت و تسلط و منطق کلامش خیلی خیلی حال کردم.
مملکت بهچنین آدمی نیاز داره. 20 سال دبیر شورای امنیت ملی-20 سال نماینده مجلس-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام-نماینده رهبری در شورای امنیت ملی- مورد تایید هاشمی و خاتمی و بسیاری از اصلاح طلبان و اصول گرایان میانه رو و معتدل و...

سه شنبه ساعت 20 از شبکه یک هم آقای روحانی سخنرانی داره. حتما نگاه کنید . اطلاع رسانی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
صحبت های ایشون رو مقایسه کنید با صحبت های ... استغفر الله ...
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
14
188
بعد از برنامه دیشب تو نظر سنجی ها رای اقای روحانی خیلی بالا رفت
ضمنا عجب لهجه دلنشینی داره این اقای روحانی
abi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
44
با سلام به امید خدا و یاری حضرت صاحب الزمان سخنان دکتر روحانی در دفاع صاحبان اصلی انقلاب بخصوص نظرش درباره سیما بجاو حق بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
58
علي اكبر ولايتي و سعيد جليلي انگار تو اين مملكت زندگي نمي كنند!!
صادق
|
MALAYSIA
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
9
144
امیدوار شدم.
موسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
24
اقای روحانی درکشور شخصی بنام جهرمی که مسئول ریس هیت مدیره ومدیر عامل موسسه اقتصادی که تخلف بخشی درانجا صورت گرفته بود توسط اقتدارگرایان امثال جنتی وتو شد ولی کارمند دون پایه به محکمه رفت انتظار اعتماد به قوه قضائئه ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
88
6
ایشون یه بارامتحانشوتوپست مهمتری پس داده ومتاسفانمره قبولی نیاورده هنوزذلت قراردادهای سعدابادیادمون نرفته
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
45
انشاالله با اقای عارف اجماع کنندو دکتر غارف به به نفع ایشان کناره گیری کنند و حمایتت اقای خاتمی و ایت الله هاشمی را هم داشته باشد شک نکنید که حماسه ای چون 2 خرداد اتفاق خواهد افتاد و دکتر روحانی پیروز انخابت خواهند شد.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
58
برای صدا وسیما هم خوب شد پس از مدت ها طعم شست وشو را چشید!!!!!!
درود بر دکتر حسن روحانی
میهن پرست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
30
من هم خوشم آمد
همانطور که سال 84 از حرف های احمدی نژاد خوشم آمد
اما یک دعا دارم که خداکنه شعاراش عملی بشه و اگه نشد اعتراف کنه که من گفتم ولی نتونستم
انشالله همه حرف هاش رو عملی کنه یا حتی سعی کنه اگه نشد بگیم خواست بکنه ولی نشد
دانشجوی دانشگاه امیرکبیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
46
زنده باد هاشمی و روحانی و عارف و خاتمی.
واقعا عالی بود برنامه آقای روحانی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
9
157
زنده باد هاشمی و روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
45
ما از دوران شما خاطرات خوبی داریم که باعث شدید تحریم ها اعمال نشود
رها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
145
عالی بود واقعا اگر این حرفها شعار نباشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
55
15
من که بازم رای نمیدم تا نگه با امریکا دوست میشیم
seyed armin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
64
13
وای وای وای وای وای وای بر ما در کشورمان چه کسانی قبلا کار میکردند او که حرف از اعتدال میزد بسبیار افراط گرایانه سیاه نمایی نمود و هرکس به وتوی انگلیسی های مکّار وخبیث اعتماد کندبه در مردم ایران نمخورد
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
14
167
احسنــــــــــــــت احسنــــــــــــــت احسنــــــــــــت خدا پدر و مادر و اجداتان را بیامرزد.
حسن آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
18
فایل صوتی از سایت سفیر.http://safirnews.com/gallery/movie/rohani.mp3
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
12
113
صحبت هاي ااي روحاني خيلي خوب بود ولي اي كاش طوري صحبت مي كرد همه مردم متوجه شن الان درد مردم اقاي رييس و خوندن كتاب نيست صحبت هاش فكر كنم بيشتر طيف خاصي رو داشت راضي مي كرد من كه خودم با روستاييان سرو كار دارم و نظراتشون رو از صحبت ديشب پرسيدم چيزي متوجه نشدن فعلا ولايتي تو صحبت كردن از همه جلوتر هست
ان شالله هر چي خواست و اراده مردم هست انجام بشه
زنده باد هاشمي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
10
154
خوشم اومد ازش فکر نمیکردم اینچنین شجاعتی داشته باشه وصلابت و...
محسن شكيب نيا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
11
149
راي هر ايراني / دكتر حسن روحاني
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
11
150
وجهه ریاست جمهوری رو داری..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
34
شیخ دیپلمات
دانشجو
|
-
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
38
دوم خردادی دیگر در راه است
آب زنید راه را ....
دکتر دوستت داریم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
32
عالي بود!!! جملات كليدي و مهم زيادي بيان كردند! لزوم رعايت عدالت در صدا و سيما، استفاده از نخبگان و متخصصان و گرايش هاي مختلف سياسي، حل مشكل هسته اي و امور كشور با تدبير، بيسواد خواندن افراد هوچيگر و شايعه پراكن و .....!! براي شركت در نظر سنجي به www.ccnet.blogfa.com مراجعه نماييد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
38
بعد سخنان ديشب ايشون :
بقول بعضيا بيني و بين الله و زير اين آسمون و روي اين زمين من كسي اصلح تر از آقاي روحاني سراغ ندارم .
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
34
اگه هاشمی و خاتمی حمایتش کنن احتمال به دور دوم رفتنش زیاده و در دور دوم قطعا برندس
چاره ای نداریم باید امید رونگه داریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
35
رای به روحانی رای به هاشمی است باید بیدار و استوار از وی حمایت کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
36
رای به روحانی رای به هاشمی است باید بیدار و استوار از وی حمایت کنیم
رضا
|
GERMANY
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
35
با سلام و خسته نباشید

دکتر روحانی دیشب غوغا کرد.بسیار تاثیر گذار بود.ولی متاسفانه در شهرستانها و روستاها ایشان رو به خوبی نمی شناسند.پیشنهاد می شود:

1-بخشهایی از سخنان ایشان را از طریق موبایل و اینترنت منتشر کنید.
2-ایشان را به مراکز استانها ببرید که میان مردم سخنرانی کند.
3-از آدمهای مورد وثوق اصلاحات مانند خاتمی مجید انصاری .....بخواهید که در شهرستانها برای ایشان تبلیغ کنند.
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
52
هرکی بهش رای میده یه مثبت ببینیم چندتا میشه ها
naser
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
35
درود به شرفت مرد بزرگ

اگر هاشمی یا خاتمی تایید کنند حتما به تو رای می دهیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
136
احسنت به دكتر
موسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
23
اقای روحانی چرا ابروی دروغگویان مست قدرت را که با بمباران دروغ وتهمت بوسیله سیمای میلی صورت میگرفت را میبری
شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
131
بازهم امیدوار شدیم انشاءالله حماسه سیاسی رییس شدن روحانی در انتخابات پیش روست
محمد رضا مشهدی کاظمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
129
گفتگوی مفیدی بود که باعث امیدواری مردم انقلابی ایران اسلامی گردید .ازفحوای کلام دکتر روحانی لذت بردم.به امید پیروزی
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
27
اگر هاشمی و خاتمی حمایت خودشون از آقای روحانی اعلام کنند قطعا موج جدیدی ایجاد میشه .
جناح اصلاحات باید اتحاد خودش حفظ کنه یا همه از یکی حمایت کنن یا هیچ ( منظور از همه یعنی هواداران میلیونی این گفتمان و رهبرانش .)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
26
واقعا لذت بردم.حرف هایی که باید توی این چند سال زده میشد رو خیلی محترمانه و با قاطعیت و با اطلاعات گفت.ایشالا موفق باشه
ahmad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
11
161
چقدر دیشب خوب حرف زد............
من که نظرم کسی دیگه بود تصمیمم عوض شد
به روحانی رای میدم...خیلی با سواد و مرد بود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آخه خوب صحبت کردن که نشد دوای مملکت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
145
واقعا لذت بردم.حرف هایی که باید توی این چند سال زده میشد رو خیلی محترمانه و با قاطعیت و با اطلاعات گفت.ایشالا موفق باشه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
40
سایت مشرق در خصوص برنامه دیشب آقای روحانی متنی گذاشته که کامنتهایی بر علیه ایشون نوشتن این متن و براشون فرستادم ولی تو سایت قرار ندادن : فکر میکنم اینهایی که از ادب صحبت میکنند یادشون رفته مناظره های سال 88 رو که خود آقایون دولتی از ترس باخت به چه روزی افتاده بودن و عکس ناموس و وسط کشیدن و الانم از بس در وضع مذاکره هسته ای ضعیف هستن در 4سال نتونستن حتی بک گام مثبتی برای هسته ای بر دارن اینم وضع مملکت و گرونی و بیکاری و تورم هستش این که دیگه ذوقی نداره 4ماه یکبار بری جلسه وقتی هم تموم شد بگی مفید و سودمند بود فرداشم طلا و دلار یکدفعه چنان میره بالا که همه میفهمند چقدر مذاکرات مثبت بوده دیگه چی برا دفاع کردن دارید به نظرم در 8سال امتحان خودتونو پس دادید در همین 8سال کشور 20سال عقب افتاد انقدر ضعیف شدیم که امارات هم به خودش جرأت داده اسم لیگ فوتبالشو بذاره خلیج عربی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
36
مرا یاد خاتمی انداخت زنده باد آزادی ؟
majid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
152
واقعا که عالی بود آقای روحانی حرفهای دیشب شما حرفهای میلیونها ایرانی بود که چندین سال درون سینه ها حبس شده بود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
158
تمام نظرسنجی ها به هم ریخت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آتشی بر همه آفاق زد !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
141
درود بر روحانی با غیرت
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
141
عالي بود عالي
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
164
پیش به سوی دوم خردادی دیگر!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس زاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دوم خرداد به زباله دان تاريخ پيوسته است
احمد
|
UNITED STATES
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
1
29
منطقي‌ترين و شجاع‌ترين كانديداي اصول گرا. وقتي كه تو سال 88 همه اصول‌گراها زير بيرق احمدي‌نژاد جمع شده بودند، رضايي اين وضع اسف‌بار اقتصادي رو پيش‌بيني مي‌كرد. حالا كه وضع به اينجا رسيده همه اصول‌گرا‌ها از جمله ولايتي، حداد عادل و ... شدند دشمن احمدي‌نژاد. همين‌هايي كه براي دفاع از احمدي‌نژاد سينه چاك ميدادند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
8
162
ما از دوران شما خاطرات خوبی داریم که باعث شدید تحریم ها اعمال نشود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
انچه که برشماوهمفکرانتان مستولی گردیده دوری ازگفتمان امام وانقلاب است مادرازاتحریم ها موفقیتهای مهمتری رابدست اوردیم که مطمنا باروی کارامدن روحانی هاهمه انها ازبین خواهدرفت
ناشناس
|
CANADA
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
34
ما تو خونه بابقیه اعضای خانواده به اندازه پیروزی تیم ملی براسترالیا خوشحال شدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
8
190
حال کردید اونجایی که تو گوشی مجری سوال رو گفتن چه جوری مچ مجری رو گرفت
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
مجریه کم اورد هیچی نگفت
شهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
8
180
واقعا شاهکار کردی در گفت و گوی ویژه خبری
عالی بود
پاسخ ها
ناشناس زاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
شاهكار با انتخاب جليلي به عنوان رئيس جمهور به دست مي آيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
32
خیلی حال کردم دیگه رای میدم چرا رای ندیم ؟ انتخابمون هم که کردیم اینو هم به حساب سادگی من نذارید ممطمئن شدم که باید بهش رای بدم هرچی باشه از بقیه اصلح تره بخدا ....بخدا

ژنده باد روحانــــی زنده باد خاتمـــــی....
سیوندی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
46
9
همش دستاش و تکون می داد و می گفت آقای عابدینییییی
برای خنده خوب بود کلی خندیدم
یه بارم اعصابش خورد شد به عابدینی گفت تو سواد داری بعدش گفت تو گوشی بهت می گن اونا بی سوادند
کلیدو که نشون داد تا صبح خندیدم کاش می شد رئیس جمهور بساط خنده مون توپ توپ بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
31
صداوسيما ضربه فني شد.
فقط با نماي لانگ تلاش مي كرد اثر حرف و چهره روحاني رو از بين ببره.
اسداله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
32
درود بر امیر کبیر معاصر دکتر روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
31
روحانی رییس جمهور
خاتمی معاون اول
عارف معاون دوم
قالیباف شهردار
ولایتی وزیر امور خارجه
مظاهری وزیر اقتصاد
چه شود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
29
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
52
9
آفرين با آن عهدنامه تر كمنچاي آقاي روحاني
ناشناس زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
73
7
درود بر جليلي سلام بر قاليباف
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
67
7
چرا نظرات ضدجناب آقای روحانی نمیذارید خجالت نمیکشید مثلا بی طرفید نههههههههههههههه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
35
بسيار كارتون عالي بود........به همين روش ادامه بديد لطفا.......انشاالله كه ازجانب بزرگان حمايت و دوم خردادي ديگر رقم خواهد خورد.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
35
فوق العاده بود
امیدوارم که حمایت آیت الله از ایشون قطعی بشه تا ما هم از رییس جمهور شدن ایشون مطمئن بشیم !!!
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
46
6
یکی مونده به آخر میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
24
به سمت ايراني با تدبير و تعامل
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
39
من تا این لحظه پای صحبتهای شیخ ننشسته بودم ولی در صحبتهای دیشب ایشان موارد زیر موج میزد :
1- صراحت لهجه
2- صداقت
3- دلسوزی
4- عزت خواهی برای ایران و ایرنی
5- عزت خواهی برای اسلام و مسلمان
6- و مهمتر از همه ذکاوت و تدبیر
پس دیگر چه انتظاری از رئیس جمهور آینده داریم
به امید پیروزی
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
34
درود بر ياور خاتمي و هاشمي يعني دكتر روحاني نمره 20
شاهرخ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
32
یاد خاتمی عزیز را زنده کردی،روحانی تشکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
28
خيلي خوب صحبت كردي مطمئنيم كه همانگونه هم عمل خواهي كرد. درود بر روحاني.
اصلاح طلبان با شركت نكردن در انتخابات و تحريم آن فرصت را به رقيب نمي دهند. راي ما روحاني است والسلام.
ebram
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
27
احسن بر حسن !!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
28
دیشب باصحبت کردن اقای روحانی یاد خاتمی عزیز افتادم رای ما روحانی دوم خرداد دیگری در راه است با حضور عارف وروحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
15
البته ایشون که نمی تونند تحریم ها را بردارند یه جورهایی شکسته نفسی می کنند !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
25
چرا این بحث های اساسی صرفا در زمان برگزاری انتخابات صورت می گیرد چرا صدا و سیما باید در تمام مدت غیر از ایام چند روز پیش از انتخابات در اختیار عده ای خاص باشد . بقول آقای روحانی این ظلم است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
40
فقط حسن روحاني، هر كي موافقه مثبت بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
32
حداقل سه میلیون به ارای دکتر روحانی اضافه شد ددشب.کاش دگتر عارف ب نفع روحانی کنار بره و هاشمی وخاتمی حمایت کنن. اگه بتونه دور دوم بکشونه خودشو حتما پیروز میشه ایشالا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
38
12
چه مردمی هستیم با نیم ساعت صحبت یکی را به اوج می بریم و از یکی به بدترین شکل به قضاوت میشینیم
اینهمه ظاهربینی معلومه وضع اقتصاد ما ارزش پول ما و .... بخاطر این شیوه تفکر ماست.متاسفم
به عنوان یه ایرانی یقین دارم روحانی نه رای میاره و نه حتی در حد یه وزیر هم کارایی داره !
انتخاب منتشر کن و نشان بده با تعصب و افراطی گری خیلی میانه ای نداری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
18
آقا طرف انگار عمری تئاتر کار کرده بود. الحق که روحانی و منبری بود. بیخود نبوده زمان شاه ممنوع المنبرش کرده بودن واقعا نفوذ کلام داره. یعنی وقتی نقل به مضمون گفت دولتم دولت اعتداله نه چرخش به چپ نه به راست فکر کردم بازیگر فیلمای علی حاتمی داره حرف میزنه. معرکه بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
23
امیدوارم اینها فقط حرف های دل فریب نباشه برای جمع کردن رای بعد قدرت هم اینچنین باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
24
هاشمی کوچک دیشب خاتمی کوچک هم بود ولی تا هاشمی و خاتمی نیان پشت سرش شکست اجتناب ناپذیره
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
24
دمش گرم حال کردم بسیار عالی بود همش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
1
18
یه کم دقت کنین این همه اشتباه تایپی واسه سایتی مثله انتخاب زشته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
26
با تمام وجود برات کار میکنم روحانی عزیز.
هر فرهنگی هر دانشجو یک سفیر هستش در میان خانواده ها و اقوام. همه این لینکهای خانوادگی و دایره دوستیمان را تبدیل به ستاد کنیم و برای روحانی فعالیت کنیم به امید روزهای خوب

رای هر ایرانی
فقط حسن روحانی
رویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
29
چقدر ملت ساده ای هستیم . واقعا فکر میکنید ارای شما

شمرده میشه ؟؟؟؟!!!!!
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
29
از آقای دکتر عارف که حقیقتاً به ایشان ارادت داریم میخواهیم با آقای روحانی ائتلاف کرده و کنار بروند تا آرا شکسته نشود و اعتدال جایگزین افراطی گری و جهل شود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
2
18
ببخشید از ادبیات !
ولی حالی کردم که نگو و نپرس! دمت گرم !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
19
روحانی رییس جمهور
خاتمی معاون اول
عارف معاون دوم
قالیباف شهردار
ولایتی وزیر امور خارجه
مظاهری وزیر اقتصاد
چه شود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
26
فوق العاده بود باورتون نمیشه چع موجی بین مردم بعد از برنامه دیشب ایجاد شده منم که می خواستم رای ندم الان حتما به روحانی رای می دم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
26
من كه گوش ندادم ولي اين خبرو خوندم. خدائيش كولاك كردن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
17
لطفا در نگارش متن دقت بيشتري بنماييد
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
52
13
* رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان استان یزد (۱۳۸۶/۱۰/۱۳)

در مسئله ى هسته اى، آمریکائى ها تا همین چند ماه پیش اصرار، اصرار که باید ایران بکلى همه ى فعالیتهاى هسته اى اش را کنار بگذارد؛ یعنى مثل آن کارى که با لیبى کردند؛ ته اش را جارو کند، تقدیم کند به آنها؛ بکلى اعلام انصراف کند. اخیراً - چند هفته ى قبل از این - وضع به جائى رسیده است که گفتند ایران در همین حدى که هست، توقف کند. ببینید فاصله ى اینها خیلى زیاد است. یک روزى بود که اینها حاضر نبودند پنج عدد سانتریفیوژ را تحمل کنند. مسئولین گفتگو و مذاکره ى با اروپا حاضر شده بودند بیست تا سانتریفیوژ را نگه دارند، آنها گفته بودند نمیشود؛ گفته بودند پس لااقل پنج تا، گفته بودند نمیشود. اگر میگفتند یکى، باز هم میگفتند نمیشود! امروز سه هزار تا سانتریفیوژ دارد کار میکند، مبالغ زیادى هم آماده ى کار گذاشتن است. میگویند در همین حد متوقف شوید. این هم یکى از ناکامى هاى آمریکاست.

* بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام (۱۳۹۱/۰۵/۰۳)

در همین قضیه‌ى هسته‌اى، آن وقتى که ما با اینها همراهى کردیم و عقب‌نشینى کردیم - البته براى ما تجربه‌اى بود، اما این واقعیت است - اینها جلو آمدند؛ اینقدر جلو آمدند که من در همین حسینیه گفتم اگر بنا باشد که این روال از سوى آنها ادامه پیدا کند، من خودم وارد قضیه خواهم شد؛ و وارد قضیه شدم؛ ناچار شدیم؛ اینها کار ما نیست.

عقب‌نشینى‌ها آنها را گستاخ‌تر کرد، طلبگارتر کرد. یک روزى بود که مسئولین ما قانع بودند که اجازه بدهند ما ۲۵ سانتریفیوژ در کشور داشته باشیم؛ آنها گفتند نمیشود! اینها قانع شدند که ۵ تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمیشود! مسئولین ما قانع شدند که ۳ تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمیشود! امروز گزارش را شنیدید، یازده هزار سانتریفیوژ داریم! اگر ما آن عقب‌نشینى‌ها را، آن انعطافها را ادامه میدادیم، امروز از پیشرفت هسته‌اى هیچ خبرى نبود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
29
4
بی جنبه چرا نظراتو نمیذاری ؟؟؟ همش به به چه چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا این 1ی را هم نذار که بگی مثلا خیلی مردی . فقط خاااااااااااااااااااااتمی
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
12
28
امام خمینی وخاتمی را در اذهان زنده کرد
شاهرخ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
30
با سلام خدمت همه‌ي هموطنان فهيم
با پايان دوره‌ي اصلاحات و روي كار آمدن محمود احمدي ن‍ژاد و تشديد فضاي سياه و سفيد (راديكاليسم) علي الخصوص بعد از انتخابات 1388 و وقايع پس از آن،‌ لزوم ظهور چهره‌اي معتدل و آشنا به سپهر سياسي ايران براي تلطيف فضاي به وجود آمده به شدت احساس مي‌شد. در آن زمان نام حسن روحاني با توجه به شناختي كه از ايشان پيدا كرده بودم (به دليل پيگيري مذاكرات هسته اي) در ذهنم خطور كرد و با خود مي‌گفتم كه اي كاش به جايگاه مهمي در نظام دست يابند تا در بهبود شرايط مؤثر باشند. البته مسئوليت هايي كه در حال حاضر در اختيار ايشان است بسيار خطير و پر اهميت هستند اما...
آرزوي من براي ايشان پيروزي در انتخابات رياست جمهوري 24 خرداد ماه 1392 است.
به فضل خدا انشااله.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
22
بارك االله
شکیبا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
10
18
همشون از اول این حرف های قشنگ رو میزنند ولی وقتی کارشون درست شد جا میزنند.
خسته از قفل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
21
تقدیم به مرد تدبیر و امید:قفل یعنی که امیدی هم هست / قفل یعنی که کلیدی هم هست
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
9
30
مـــــــــــــــــــــــا رای میــــــــــــــدهیـــــــــــــــــم، اونم فقط به دکترحسن روحانی.
سمیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
27
احسنت دکتر ... زنده باد دولت تدبیر و امید
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
31
اصلاح طلبان باید هرچه زودتر روی ایشون اجماع کنند و ستادهای ایشون را همراهی کنند تا بیش از پیش به مردم معرفی شوند

حقیقتا ایشون یادآور آقای خاتمی هستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
26
آفرین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
3
27
ای کاش با عارف اجماع کنند الان باید بزرگانی مثل هاشمی و خاتمی دست به کار شوند تا دیر نشده تا مثل 84 نشه اگه اون زمان فقط بین کروبی معین یکیشون بنفع هاشمی کنار می رفت الان مملکت 8 سال دست اینا نمی افتاد تا همچین بلاهایی سرمون بیاد
پوریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
25
واقعا تحسین برانگیز بود خاطره خاتمی زنده شد و با این مصاحبه رای ملت رو برای خودش خرید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
32
15
مث اینکه جناب روحانی کمی حافظشونو از دست دادند...
یادتون نیست فک پلمپ باحضور کی بود؟!؟!؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
8
16
با توجه به اختلاف های بیشمار در جبهه اصول گرا ها و تعدد بسیار آنها به طور یقین رای هواداران اصولگرا بین جلیلی و قالیباف به طور اخص و همچنین رضایی و ولایتی به طور اعم خواهد شکست.
بنابر این اجماع اصلاحطلبان بر فردی واحد می تواند با پیروزی همراه باشد.اما :
اجماع نظر بر روی عارف به دلایل زیر مناسب تر است:
ا- ایشان در دوره وزارت و معاون اولی کارنامه منطقی و موفقی از خود ارائه نموده است.
2- ایشان یکی از بهترین اساتید دانشگاه هستند و می توانند رای دانشجویان را به خود جلب نمایند
3-اقبال کنونی مردم به غیر روحانی بیش از روحانی است
4-برنامه های ایشان قبل از همه کلاسه شده تدوین شده و فقط اختیاج به روشنگری بیشتر دارد
5- ایشان از شاخه اصلاحطلبان معرفی شده در صورتی که حسن روحانی به صورت کاندیدای آزاد شرکت نموده.پشت کردن به عارف به معنی این است که اصلاح طلبان از نامزد خود دست برمی دارند و این بین هوادارانشان دودستگی ایجاد میکند
6- ایشان نسبت به آقای روحانی معتدل تر است و احتمال اینکه بتواند به آرای اصولگراهای معتدل دست یابد بیشتر است.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
51
10
وقتی ایشون بودن کسی برای ایران تره هم خورد نمیکرد،ایران شده بود حیاط خلوت کشور های اروپایی،تمام فعالیت های هسته ای ایران تعطیل شده بود،کار به اونجا رسید که رهبری دستور داد تا فعالیت هسته ای بازگشایی بشه.
گیلانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
4
32
اصلا فکر نمی کردم اینقدر با اقتدار صحبت کنی اقای روحانی پشتتیم .....ماشالا ابهت ماشالله اقتدارت ماشالله دل شیرت .امیدوارمون کردی ماشالله همه چیز تو دلمون گفتی ... که ماشالله با صدای بلندو با اقتدار فرمودین ...... روحانی عجب روح بلند مرتبه ای داری ... تو میتونی جلوی ظلم رو بگیری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
45
11
فقط وضع فعلی را توصیف کرد که این کار رو یه بچه هم می تونه
و از خودش دفاع کرد
هیچ برنامه ای نداشت
البرز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
9
23
باور نکردنی و با اقتدار اومدی خواهش میکنم ادامه بده و رو اصولت بمون و به سرانجام برسون ما پشتتیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
45
10
ایشان که مدعی بود صدا و سیما ناعادلانه برخورد کرد و باید 4 سال قبل فرصت دفاع به هاشمی و خاتمی میداد دیشب هم تا ونست به دولت و احمدی نژاد تهمت و افترا بست.پس باید احمدی نژاد هم بیاید و از خودش دفاع کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
8
23
بسيار عالي بود انصافا از همه بهتري
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
32
بسیار عالی بود. ذکر بد اخلاقی های صدا و سیما پاسخ قاطعی از طرف قشر عظیمی از مردم بود.خدا توفیقش دهد.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
9
29
مرسی از این کلام شیوا و بیانات عالی زنده باد آقای روحانی تا آخر از او حمایت می کنیم به امید پیروزی او در انتخابات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
35
من رای نخواهم داد ولی آرزو دارم ایشان انتخاب شود از همه کاندیداها مناسب تر است !
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
29
اميدوارم با انتخاب آقاي دكتر روحاني به عنوان رئيس جمهور معتدل اقتصاد كشور شكوفا شود
یه آدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
28
درود به شرفت مرد ...
ناشناس
|
CANADA
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
8
35
من بعد از رد صلاجیت ها نمی خواستم رای بدم.ولی حالا دارم روی حسن ردجانی فکر میکنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
47
12
چقدر بادمجان دور قاب چين داريد حاج آقا!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
33
خیلی عالی بود درود بر روحانی وطن پرست با غیرت
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
38
احسنت آقاي روحاني. عالي بود مخصوصا دفاع جانانه تان از عملكرد هسته اي دولت خاتمي . پاسخ محكمي بود به كساني كه سالها به دروغ و با تهمت زني و رواج آن مي گفتند دولت خاتمي خائن بود و تاسيسات هسته اي را تعطيل كرد . همه ما مردم و تاريخ قضاوت خواهد كرد چه كساني به مردم خيانت كردند چه كساني خدمت.. البته در طول 8 سال اخير ابرهاي تيره و فضاي غبارآلود تا حدود زيادي كنار رفته و حقايق آشكار شده و قضاوت براي مردم آسانتر شده است...
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
5
43
موافقم با اين سخن روحاني كه عاملان وضعيت بغرنج كنوني اقتصادي و رنج و درهاي شديدي كه مردم مي كشند بايد محاكمه شوند اعم از شخص رييس جمهور و وزراي اقتصادي دولت و رييس كل بانك مركزي تا هيات رييسه مجلس و شخص رييس بازرسي كل كشور .
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
7
48
بعد از سالها در روز ثبت نام هاشمي بسيار خوشحال و مسرور شده بودم و البته همسرم نيز بسيار خوشحال شده بود اما اين خوشحالي مدت كوتاهي بيشتر طول نكشيد و ردصلاحيت شوك آور ايشان . آب سردي بود بر همه شاديها و اميدهاي شكفته شده وجودم. غم و اندوه بار ديگر سراسر وجودم را فرا گرفته بود. قصدي براي راي دادن نداشتم با خود گفتم كساني كه شخصيت برجسته انقلاب و اسلام و كشور را رد صلاحيت كرده اند پيش خود گفته اند عارف و روحاني پايگاه راي چنداني ندارند و با حذف آيت الله . كار تمام است و باز هم اصولگرايان دولت را به دست خواهند گرفت..
اما ديشب پس از سخنان كوبنده . مستدل . باصلابت و قاطع جناب آقاي روحاني در دفاع از بزرگترين مظلوم اين روزهاي سياست ايران و انتقاد از حق كشيهاي صدا و سيما و بعد از آن دفاع جانانه از عملكرد هسته اي خود در دولت اصلاحات كه جواب محكمي بود به همه دورغ پردازيها و تهمت پراكنيهاي افراد قدرت طلب بي تقوا و دور از ديانت و انصاف ... دوباره اميد در دلم زنده شد ...
حال مردد شده ام چه كنم آيا راي بدهم يا نه.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
6
44
درود بر روحانی
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
46
7
اقای روحانی خوب صحبت کرد اما خوب یک نکته ای باقی مونده و اون اینکه قشر فرهیخته راضی شدن از صحبت هاش قشری که جوانن و بیشتر با اینترنت سر و کار دارن به نظر من رضا تو نظراتش به نکته خوبی اشاره کرد و اون اینکه اقای روحانی فقط می خواست مج گیری کنه و اون چیزی هست که عام مردم نمی پسندن خصوصا نسل قدیمی ایران. ضمنا این نکته رو هم بگم که اقای روحانی یک روحانی است و تمایل به روحانی و اخوند تو ایران خیلی داره کم می شه و خوب نیست به عقب بر گردیم و جنا هاشمی هم یک استثنا هستن
درود بر هاشمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
12
50
دمت گرم براش تبلیغ کنید
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
16
61
من نمی خواستم رای بدم ولی حالابه دکتر روحانی رای میدم واقعا جنم رییس جمهوری رو داره.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
8
81
بسیاااااار عالی و شجاعانه صحبت کردند مخصوصا درباره ی دروغ گویی و تهمت زنی صدا و سیما بسیار عالی صحبت کردند
نظرات بینندگان