arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲

لاریجانی: 84 قرار بود روی من اجماع شود اما برخی نظم را بهم زدند، فکر کردند زرنگی کردند/ از دبیری شورای امنیت ملی استعفا دادم، چون لزومی نمی دیدم که مزاحم احمدی نژاد باشم

اشاره ی لاریجانی به مخالفت احمدی نژاد با نظر شورای هماهنگی است که پس از آن، شهردار وقت تهران با تشکیل دادم گروهی متشکل از قالیباف ، ولایتی ، توکلی و رضایی ائتلاف اصولگرایان را تشکل می دهد. این اظهاران را نیز چندی پیش احد توکلی به زبان آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» در شبکه سه سیما، درباره دیدگاه‌هایش در زمان ریاست سازمان صداوسیما، وزارت ارشاد و همچنین در مورد وضعیت فعلی سخن گفت.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ، علی لاریجانی درباره کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 گفت: در آن زمان بنا بر این بود که گروه‌های اصولگرا تنها یک نفر را معرفی کنند اما همواره افرادی هستند که نظم سیاسی را نمی‌پذیرند و این مشکل امروز هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه "در سال 84 جبهه هماهنگی اصولگرایان به اجماع رسید که من را به عنوان کاندیدا‌ معرفی کند"، گفت:‌ عده‌ای در آن جبهه گفتند که ما این فرد را قبول نداریم؛ حالا یا آنها اشکال داشتند یا اشکال در نظم سیاسی وجود داشت.

لاریجانی در ادامه توضیحاتش، درباره اتفاقات سال 84 و انتخاب کاندیدای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن عده‌ای که آن نظم سیاسی را بر هم زدند، تصور کردند که زرنگی کرده‌اند اما بعد وقتی خودشان از آن نظم سیاسی خارج شدند و تصمیم گرفتند جریان دیگری شکل دهند، باز از نظم سیاسی بعدی هم خارج شدند و در آن هم اختلال ایجاد کردند و نمونه این رفتارها را امروز هم می‌توانیم ببینیم.

اشاره ی لاریجانی به مخالفت احمدی نژاد با نظر شورای هماهنگی است که پس از آن، شهردار وقت تهران با تشکیل دادم گروهی متشکل از قالیباف ، ولایتی ، توکلی و رضایی ائتلاف اصولگرایان را تشکل می دهد. این اظهاران را نیز چندی پیش احد توکلی به زبان آورد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره عدم حضورش در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های 88 و 92 اظهار کرد: در انتخابات فعلی من رییس مجلس هستم و شرایط را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مناسب ندیدم. نهاد مجلس نهاد محترمی است و باید حرمتش نگه داشته شود.

وی ادامه داد: ممکن است عده‌ای روی یک شخص اجماع کنند؛ آن وقت اوضاع فرق می‌کند، اما امروز که این اجماع وجود ندارد من احساس لزوم برای حضور نمی‌کردم.

لاریجانی همچنین درباره نقد‌هایی که کاندیدا‌های دیگر در شرایط فعلی به دولت وارد می‌کنند، اظهار کرد: سیستم‌ها باید این مقدار تحمل را داشته باشند. نقد به وضع موجود عجیب نیست. فضای انتخابات در همه‌جا همین است و نامزدها در کل دارند در چارچوب حرف می‌زنند.

وی در پاسخ به اینکه علت اصلی استعفا از دبیری شورای عالی امنیت ملی چه بود، اظهار داشت: مسائلی که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی وجود دارد، جزو مسائل حساس کشور است که یکی از آن ها مساله هسته ای ایران است. مسائل گوناگونی که به منفعت و امنیت ملی مربوط می شود، آنجا مورد بررسی قرار می گیرد. من حس می کردم یک نوع اختلاف جدی مدیریتی با آقای احمدی نژاد دارم. مسائل استراتژیک کشور با تانی و حساب شده پیش برود و احتیاج دارد همه بخش های مختلف همگرایی داشته باشد. کارهای لحظه ای نمی تواند صدق کند و برای کشور مشکلاتی ایجاد می کند.

وی افزود: تا یک مدتی تحمل بود و بحث می کردیم اما از یک زمانی به بعد من دیدم به هرحال ایشان رئیس جمهور است و حق دارد و لزومی ندارد که بنده مزاحم ایشان باشم و نمی خواستم حضوری تحمیلی داشته باشم. در واقع سطح من این نبود.

نظرات بینندگان