arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۸۹

عدم واریز درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت به صندوق ذخیره ارزی !

نایب رئیس كمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از واریز نشدن درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت به صندوق ذخیره ارزی در سال جاری، خواستار شفاف‌سازی دولت در مصرف بودجه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس كمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از واریز نشدن درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت به صندوق ذخیره ارزی در سال جاری، خواستار شفاف‌سازی دولت در مصرف بودجه شد.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این كه امسال ۶ میلیون لیتر بنزین برای تنظیم عدد اكتان (درجه آرام سوزی) بنزین تولید داخل، وارد شده است، افزود: محل تأمین اعتبار واردات این مقدار بنزین در بودجه سال ۸۹ پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح كرد: دولت سه میلیارد دلار از اعتبارهای بودجه سال آینده را به منظور واردات بنزین مورد نیاز برای افزایش كیفیت بنزین تولید داخل اختصاص خواهد داد.

ثروتی با بیان این كه با آغاز صادرات بنزین، درآمدهای حاصل از این محل، صرف واردات بنزین با عدد اكتان بالا خواهد شد، افزود: پالایشگاه‌های كشور هنوز توانایی لازم برای تولید بنزین با عدد اكتان استاندارد را ندارند، اما با راه‌اندازی و بهره‌برداری از پالایشگاه‌های جدید، پیش‌بینی می‌كنیم كشور در آینده نزدیك به این توانایی دست یابد.

وی همچنین با توجه به اعلام خودكفایی كشور در تولید بنزین اظهار داشت: اعتبارهایی كه سال‌های گذشته صرف واردات بنزین می‌شد، طبق قانون باید به صندوق ذخیره ارزی واریز شود و دولت موظف است در مصرف آن شفاف عمل كند.

نماینده بجنورد یادآور شد: بر اساس گزارش كمیسیون برنامه و بودجه، در سال گذشته دولت درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت را به صندوق ذخیره ارزی واریز نكرده است.

نایب رئیس كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: بررسی واریز درآمدهای حاصل از افزایش قیمت نفت به صندوق ذخیره ارزی ادامه دارد و در صورت ثابت شدن تخلف دولت، مجلس با اختیارات قانونی خود با تخلفات برخورد می‌كند.

نظرات بینندگان