arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۲

قالیباف: در جبهه فقط عکس گرفتید و رفتید،حال ما باید جواب دهیم چرا رزمنده هستیم؟

وی تاکید کرد: حداقل شما که معتقدید آمریکا کدخدای دنیاست، اگر فرهنگ اسلام و جهاد و شهادت را قبول ندارید، همان فرهنگ کدخدای خود را بپذیرید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدباقر قالیباف با حضور در اجتماع پرشور مردم شهر اهواز در مسجد اعظم این شهر با مردم سخن گفت.

قالیباف در آغاز سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خوزستان دارای مردمی ولایتمدار و شهید پرور است که همواره محب اهل‌بیت و تابع قرآن بوده‌اند.  

در دوران دفاع مقدس توفیق داشتم  به عنوان یک رزمنده در این سرزمین حاضر باشم و شاهد بودم که از زن و بچه، پیروجوان گرفته تا افراد سالخورده، عشایر و روستایی برای دفاع از انقلاب اسلامی ایستادند و شهدایی چون شهید ‌هاشمی را تقدیم انقلاب کردند. این همرزم شهید و سردار شجاع مظلوم که مایع افتخار خوزستان بود را فراموش نمی‌کنم. همچنین باید از شهیدان بقایی، دقایقی، سوداگر، علم الهدی، جهان‌آرا و همه رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و شاید جوانان شناخت لازم و کافی از آنها را نداشته باشند، یاد کنیم.

امروز برای خوزستان این افتخار وجود دارد که امام راحل فرمودند: خوزستان دین خود را به انقلاب ادا کرد و انصافا در هر زمینه‌ای این گونه بوده است.

وی افزود: اکنون که در آستانه 24 خرداد روز حماسه آفرینی در عرصه سیاسی توفیق حضور در جمع شما مردم ولایتمدار را دارم، باید به سهم خودم از دوستانی که رنج سفر را تحمل کرده و بانوانی که به علت کمبود جا در فضای خیابان حضور پیدا کرده‌اند تشکر کنم.

باید منویات رهبر انقلاب را محقق کنیم

وی افزود: امروز شرایط ما با همه زحماتی که کشیده شده در وضعیت فعلی قرار دارد و کارنامه‌مان در حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، کارنامه قابل قبولی نیست. یکی از علت‌های روشن این است که در دو دهه گذشته مسئولان نسبت به تدابیر مقام معظم رهبری و دغدغه‌های مردم از حساسیت لازم برخوردار نبوده و آن طور که باید انجام وظیفه نکرده اند. حتما در بیش از دو دهه گذشته از افرادی شنیدید که مطرح می‌کردند قانون اساسی اختیارات لازم را برای اداره قوه مجریه ندارد، ما این را بهانه می‌دانیم. وقتی یک فرد با این قانون نامزد می‌شود و بعد از انتخاب با این قانون در پیشگاه خدا و ملت قسم یاد می‌کند، چه دلیلی دارد که در انتهای سال‌های دوره مدیریت بگوید این قانون ظرفیت لازم را ندارد! ما این را بهانه می‌دانیم و معتقدیم با این بهانه، به دنبال پوشاندن ضعف‌های خودشان هستند.

وی افزود: در سیاست‌های کلانی که تصمیم و ابلاغ شده، مقام معظم رهبری تدابیری دارند و دغدغه‌های مردم را مطرح می‌کنند بعضی‌ها آن طور که باید و شاید این تدابیر را اجرا نمی‌کنند. وقتی دغدغه‌های مردم دغدغه آنها نیست مشکلاتی به وجود می‌آید که امروز شاهدش هستیم. بارها شنیده‌اید که بعضا می‌گفتند در کشور حاکمیت دوگانه وجود دارد، حاکمیت دوگانه یعنی چه؟ یعنی نمی‌خواهیم دغدغه مردم و تدابیر مقام معظم رهبری را بشنویم . شاید جوانان 20-15 سال پیش را به یاد نیاورند، اما حداقل 5سال متوالی است که مقام معظم رهبری هم در نامگذاری سال‌ها و هم در سخنرانی و فرمایشات عمومی خود به طور خاص بحث مشکل اقتصادی را در کشور مطرح می‌کنند، چراکه دشمن تلاش می‌کند در این حوزه به کشور ضربه وارد کند، اما مشاهده کنید واقعا چه اقدام عملی در این خصوص رخ داده است؟ کشور در 8-7 سال گذشته بیش از 600 میلیارد دلار درآمد داشته و با این درآمد نباید وضع اقتصاد کشور اینگونه باشد.  اما شاهد هستید که این اتفاقات افتاد، چرا عده‌ای با دل و در باور از مقام معظم رهبری تبعیت ندارند. ما حرف مردم را می‌زنیم ، ولی دغدغه مردم را نداریم. اگر اختلافی هم وجود دارد، این اختلاف بر سر مسایل مردم نیست بلکه به دلیل سیاست زدگی و مسایل مربوط به قدرت است.

دعوا بر سر سیاست است، نه مردم

قالیباف ادامه داد: در یکشنبه سیاه مجلس و اتفاقی که رخ داد ، شاهد بودید که مقام معظم رهبری فرمودند آن کارها خلاف اخلاق، خلاف شرع و خلاف قوانین و مقررات بود، دعوا بر سر چه بود؟ ای کاش اختلاف و دعوا بر سر مسائل مردم در سازمان تامین اجتماعی بود. مسائلی از قبیل حقوق بازنشستگان، بیمه و درمان.  اما دعوا بر سر این بود که مسئول آنجا وابسته به چه کسی باشد و چه کسی در این سازمان حضور پیدا کند. این موارد مشکلاتی است که در کشور وجود داشته و دارد و حتما باید اصلاح شود.

وی با اشاره به برنامه سی دقیقه‌ای خود در تلویزیون ابراز داشت: در آن برنامه اشاره کردم که اگر توفیق خدمت در دولت آینده را پیدا کردم، مردم بعضی چیزها را در دولت آینده از من نمی‌شنوند. حتما در دولت آینده تدابیر مقام معظم رهبری اولویت نخست اقدامات ماست و حتما مردم از من نخواهند شنید که چوب لای چرخ دولت می‌گذارند، اجازه نمی‌دهند ما کار کنیم و یا اینکه هر 9 روز یک بار برای دولت بحران سازی می‌کنند.  شما در دولت آینده از این حرف‌ها نخواهید شنید. چرا که ما در دولت مسئول هستیم این موارد را مدیریت کنیم و هرگز این حرف را از من نخواهید شنید که قانون اساسی اختیارات لازم برای اداره کشور را به رئیس جمهور نمی‌دهد. این مسایل جز وقت کشی و حاشیه چیزی نخواهد داشت.

آنهایی که برای عکس یادگاری به جبهه رفتند

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری ابراز داشت: در دولت‌ها روحیه و فرهنگ فراموش شد، روحیه جهادی که به برکت خون شهدا به ثمر نشست، شهدایی که خونشان در زمین داغ همین خوزستان ریخته شد و ما همیشه مدیون آنها خواهیم بود. اما  عده‌ای تلاش کردند حتی این فرهنگ را از مجموعه مدیریت و جامعه دور کنند. این ضعفی بود که در گذشته وجود داشت.

شهید چمران گفت وقتی شیپور جنگ زده شد ، فرق بین مرد و نامرد مشخص می شود. آن روزها سیاست زدگانی در دوران دفاع مقدس هرگز به جبهه نیامدند  و   به تعبیر شهید چمران در صف نامردان ایستادند .آنها می‌آمدند، ما را بدرقه می‌کردند و به ما توصیه فرهنگ جهاد و شهادت می‌کردند؛ ما یادمان نرفته است که آنها را یک بار در خط مقدم شلمچه، طلاییه، بوستان، سعیدیه، فکه، اروند و بهمن شیر و ... ندیدیم.

این افراد هیچ وقت حتی تا پشت خط هم نیامدند. من امشب باید بگویم که اگر آنها یک وقت‌هایی هم آمدند، می‌آمدند تا با لباس رزمندگی عکس بگیرند، آن هم در امیدیه و نه در جایی که خانواده، زن و فرزند شما در هویزه زیر توپ و تانگ دشمن می‌ایستادند و مبارزه می‌کردند. این مردم با غیرت  تیر زدند و زیر خمپاره ایستادند. مردم و عشایر خوزستان و بختیاری بدون نان و آب در این مناطق جنگی ایستادند و جنگیدند، اما آنها تنها آمدند و عکس گرفتند و رفتند.  حالا  ما باید به آنها جواب دهیم چرا رزمنده هستیم و جبهه رفته‌ایم؟

حداقل فرهنگ کدخدای خودتان را بپذیرید

وی تاکید کرد: حداقل شما که معتقدید آمریکا کدخدای دنیاست، اگر فرهنگ اسلام و جهاد و شهادت را قبول ندارید، همان فرهنگ کدخدای خود را بپذیرید.

وقتی مک کین با رقیب خود در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا صحبت می‌کرد، حرفش این بود که تو سرباز فراری هستی، آن هم نه در جنگی که برای دفاع از کشورشان بود بلکه برای تجاوز به ویتنام رفته بودند. افتخار مک کین این بود که در جنگ ویتنام حضور یافته و بمباران کرده است، اما رقیب او در این جنگ حضور نیافته بود و مک کین این را یک ارزش می‌دانست.

سیاست بازانی که با خون شهدا قدرت را به دست گرفته‌اند نتیجه کارشان وضعیت امروزی است. این افراد کسانی هستند که در پست‌های بالا مسئولیت داشته و حداقل در 25 سال گذشته در کلیدی‌ترین پست‌های کشور حضور داشته‌اند، اما نتیجه کارشان را  امروز مشاهده می‌کنید. خود شما در خوزستان نه امروز آب خوردن دارید و نه آب لازم برای کشاورزی. این در حالی است که یک رودخانه عظیم از شهر شما عبور می‌کند. زمین و آب دارید، اما معلوم نیست چرا کشاورزی رونق ندارد. کشاورزی ما در این منطقه زمین گیر شده و وضعیت کشاورزان بدتر از خود کشاورزی است، چنین شرایطی نتیجه مدیریت همین افراد است.

قاليباف در جمع مردم استان خوزستان گفت: تنها راه نجات کشور فرهنگ دوران دفاع مقدس است که با فرهنگ مجاهدت و روحیه ایثارگری بایستیم و با امکانات موجود در کشور این مشکلات را حل کنیم.

من همواره با عملكردم سخن گفته‌ام

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به ویژگی‌های استان خوزستان گفت: در سفر قبلی خود اشاره کردم که اگر امروز می‌خواهیم دین خود را به مردم شهیدپرور و ولایتمدار و محب اهل‌بیت(ع) اين استان انجام دهیم باید کار کنیم و خیلی نباید سخن بگوییم. بنده اهل حرف نیستم، من یک مدیر اجرایی هستم و به جای آنکه حرف بزنم باید با کار خود با مردم سخن بگویم. مردم زبان کار را از لسانی که تنها بخواهیم حرف بزنیم بهتر می‌فهمند. کارنامه گذشته بنده این گونه است که همیشه چه در دوران دفاع مقدس، چه در نیروی انتظامی، چه زمانی که در بسیج توفیق خدمت داشتم و چه در شهرداری تهران همواره با کارم با مردم سخن گفته‌ام.

وي ادامه داد: امروز نیز با همان کارنامه خدمت شما عرض می‌کنم که برای جبران محبت‌های مردم صبور و زحمتکش استان خوزستان باید اقدام عملی انجام دهيم. بنده 60 روز از آغاز جنگ گذشته بود كه توانستم به خرمشهر بیایم. وقتی به این شهر آمدم در ضلع شرقی خرمشهر ایستاده بودیم، از آن طرف با آرپیچی می‌زدند و ما در این سمت با حسرت نگاه می‌کرديم، اما در عملیات بیت‌المقدس خرمشهر آزاد شد و وقتی امروز بنده به عنوان یک رزمنده در خرمشهر حضور می‌یابم خجالت می‌کشم که بعد از سی سال باز هم شرایط ما در خرمشهر مثل جنگ زده‌های همان دوران است، چراکه از آن فرهنگ جهادی فاصله گرفتیم.

وقتي خوزستان را بسازيم، ايران را ساخته‌ايم

قاليباف خطاب به مردم در شهر اهواز گفت: بنده در سفر قبلی خود نیز اشاره کردم که اگر خوزستان و جنوب غربی ایران را بسازیم، یعنی ایران را ساخته‌ایم. این موضوع هرگز یک حرف سیاسی و معطوف به رأی نیست، بلکه حرفی کاملا کارشناسی و مطالعه شده است. امروز منابع نفت و گاز ما از اهميت زيادي برخوردار است. البته معتقدیم مهم‌ترین منبع ما منابع انسانی هستند، اما در حوزه مادی، نفت و گاز مهم‌ترین منابع ما به شمار می‌رود. اگر بتوانیم این صنعت را به درستی مدیریت کرده و از این اموال به خصوص در حوزه‌های مشترک به درستی استفاده کنیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. به این ترتیب هم اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاده و هم با تحریم مقابله کرده‌ایم و هم توانسته‌ایم از اقتصاد تک پایه و خام‌فروشی نجات پیدا کنیم. به این ترتیب سایر صنعت‌ها نیز رشد خواهند داشت. سزاوار نیست که با این منابع بخش‌های از کشور را آباد کنیم، اما خود مردم در این منطقه محروم باشند. این از عدالت، فرهنگ اسلام و باورهای نظام و انقلاب به دور است. اگر می‌گویم وقتی خوزستان را بسازیم یعنی ایران را ساخته‌ایم. یعنی هم عدالت را رعایت کرده‌ایم و هم با عقلانیت و تدبیر پیش رفته و به سوءتدبیری که در کشور حاکم است پایان داده‌ایم. این عقلانیت در بخش کارگری، کشاورزی، بخش صنعت، روستا و همچنین در زمینه حاشیه‌نشینی باید وجود داشته باشد.

وی در ادامه گفت: من یک خراسانی هستم، اما بهترین دوران زندگی خود را در اهواز زندگی کرده‌ام و آغاز زندگی مشترک من در سال 62 بعد از عملیات خیبر در همین منطقه بوده است. با همه محیط استان خوزستان آشنا هستم. بنده قدم به قدم و وجب به وجب این سرزمین را با عشایر غیور عرب پیموده و آن را می‌شناسم. من غیرت عشایر عرب، لر و بختیاری این استان را دیده‌ام و همراه هم در مقابل دشمن جنگیده‌ایم. تیر زده‌ایم و تیر خورده‌ایم و وجب به وجب این سرزمین را می‌شناسیم. فکر نمی‌کنم شیاری در ارتفاعات «الله‌اکبر» سوسنگرد باشد و آن را نشناسم. همچنین آب‌راهی در منطقه هور وجود ندارد که به آن نرفته باشم. با گوشت، پوست و استخوانم نقاط مختلف این استان را می‌شناسم. همچنین بهترین دوستان و همرزمان خود را در این سرزمین از دست داده‌ام.

در دولت، لحظه‌اي بي‌برنامه نخواهم بود

قالیباف در جمع مردم استان خوزستان اظهار كرد: اگر به حول و قوه الهی توفیق خدمت در دولت را پیدا کنم و خیر بنده در این باشد که از 25 خرداد به بعد، کار دولت را در دست بگیرم. لحظه‌ای بی‌برنامه نخواهم بود. کارنامه گذشته بنده ضمانت برنامه بنده خواهد بود. با استعانت از خداوند، کمک از ارواح طیبه شهدا و همت و غیرت شما جوانان و همچنین توجه به تجربه بزرگان و پیشکسوتان که چراغ راه ما هستند طی دو سال اقتصاد را به ثبات و آرامش می‌رسانیم. مطمئنا باشید دو سال بعد حتما شهر به شهر و روستا به روستا در استان خوزستان و شهر خرمشهر شرایط متفاوت خواهد بود. همینگونه که اگر شما در سال‌هاي اخير هر دو ماه یک بار به تهران مي‌آمديد تغییر را در تهران مشاهده می‌کرديد. بنابراین شما خودتان تغییر را در خوزستان شاهد خواهید بود و آن را درک خواهید کرد، نه اینکه بنده بخواهم در روی کاغذ آمار بدهم.

قالیباف تصریح کرد: انشاالله حماسه سیاسی از شما و حماسه اقتصادی از بنده و جوانان کشور تا مشکلات کشور را برطرف کنیم.

وی در پایان با اشاره به برد تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل لبنان گفت: برد تیم ملی فوتبال را به همه شما تبریک می‌گویم و امیدوارم توفیق داشته و آینده‌ای خوبی در پیش‌رو داشته باشیم.
نظرات بینندگان