arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۲

رضایی: تا آخر در صحنه انتخابات می مانم/ از عمر پربرکت رهبری برای اصلاح قانون اساسی استفاده کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: محسن رضایی با تاکید بر اینکه تا آخر در صحنه انتخابات خواهد ماند، گفت: حضورم از اول جدی بوده و الان هم جدی است و با کسی ائتلاف نکردم. البته نه اینکه آقایان را قبول نداشتم بلکه از ائتلاف 1+77میلیون صحبت کردم.

گزیده سخنان وی در نشست خبری فارس را بخوانید:

  • {با اشاره به برخورد برخی گروه‌ها نسبت به حضورش در انتخابات} هر چند بسیار سخت گذشت و حرف‌های زیادی زدند اما زمانی که من از سپاه بیرون آمدم یک ماشین هم با خودم نیاوردم و در مسیر قانون عمل کردم. اما متاسفانه برخورد بدی صورت گرفت. در دوران اصلاحات وقتی یکی از دوستان ما به صحنه آمد گفتند چکمه‌پوش‌ها آمدند و یا در دوره عدالت به شکل دیگری به میراث دفاع مقدس حملاتی صورت گرفت.
  • امروز هر نوع کشمکشی وقت ملت را می‌گیرد. زمان مهمترین سرمایه ماست که با توجه به تحریم‌ها و عقب‌ماندگی‌ها نباید حتی یک ثانیه را از دست بدهیم.
  •  چه اشکالی دارد یک دولت اصولگرا، چند اصلاح طلب را هم در خود داشته باشد و یا بالعکس. معیار تشکیل دولت بنده کارآمدی افراد و اعتقاد به رهبر انقلاب است. از نظر من اگر چند نفر نیروی ارزشی اصلاح طلب نیز در کابینه باشند، هیچ اشکالی ندارد.
  • آقای حدادعادل فردی فرهنگی و اخلاقی است و هواداران و برنامه‌هایی دارد و حالا نباید بگوییم چون کنار کشیده است از آن استفاده نکنیم. ایشان یک پتانسیل است و می‌توانیم از او استفاده کنیم. آقای عارف نیز فردی نجیب و باسواد و یک اصلاح طلب ارزشی است. چرا از وجودش استفاده نشود؟ حتما از ایده‌ها و برنامه‌های خوب آقای عارف نیز استفاده خواهیم کرد. ما می‌خواهیم مدل جدید اداره کشور را پایه‌ریزی کنیم تا به درگیری‌ها پایان دهیم.
  • سه امتحان در محضر ملت و رهبری پس داده‌ام. امتحان اول دوران انقلاب و از سال 50 تا 59 بود که در آن زمان دستگیر و 6 ماه در زندان ساواک بودم. دومین امتحان ما امنیت بود. سومین امتحان ما جنگ بود و اکنون در راه چهارمین امتحان هستیم که امتحان اقتصاد است.
  • در حال حاضر همان طور که 30 سال پیش تاکید کرد بودم در محاصره شدید اقتصادی هستیم و آمریکایی‌ها اعراب را به جای درگیر کردن با اسرائیل با ایران درگیر کردند.
  • مطمئن باشید که بوش آماده حمله به ایران بود اما آمادگی نیروهای مسلح و افکار عمومی دنیا جلوی وی را گرفت. باید به دیپلماسی نخبگان توجه کرد. دانشمندان، ‌نخبگان و مراجعی داریم که می‌توانند بر روی دنیا اثر بگذارند.
  • روی اختلاف با آمریکا جدی هستم. اما نقاط مشترک را با نظر رهبری بررسی می‌کنم. هر چند که از ارزش‌های انقلاب کوتاه نمی‌آییم.

  • طولانی شدن مساله هسته ای کشور فرصتی برای آمریکاست تا آثار تحریم‌ها را ببیند.

  • دستاوردهای دولت‌های گذشته را حفظ می‌کنیم؛ هرچند اولویت اول ما نباید آمریکای جنوبی می‌بود اما مصلحت ما نیست که آنرا نادیده بگیریم. در بحث هسته‌ای پیشنهاداتی وجود دارد اما به این دلیل که ما باید سر میز مذاکره آنها را مطرح کنیم، الان نمی‌توان جزئیات را گفت؛ میز مذاکرات، دیپلماتیک است و اگر الان همه موارد را مطرح کنم نمی‌توان به خوبی 1+5 را مدیریت کرد.

  • خلائی که وجود داشت، عدم حضور نماینده دولت در مناظرات بود و به عقیده بنده در مناظرات آینده حتما باید نماینده دولت حضور داشته باشد و به او وقت بدهند تا جوابش را بشنویم در غیر این صورت با نقد یک طرفه، شفافیت حاصل نمی‌شود. این حق دولت است تا حرف‌هایش را بزند و بنده نیز هر کسی که نقد کرده باشم، آماده‌ام تا در مناظره با او شرک کنم و هیچ ابایی ندارم. این حق دولت است.

  • شانس موفقیت خود را بسیار بالا می‌دانم. قطعا در این 3-4 روز خبرهای خوشی خواهید شنید.
  
  •  قانون اساسی باید در مواردی اصلاح شود. باید از عمر پر برکت مقام معظم رهبری استفاده کرد و برخی از اصول قانون اساسی را که ابهام نام دارد را اصلاح کنیم. بسیاری از قوانین مترقی هستند اما اصل 44 شوراها، مدیریت شهری، اختیاراتی را که به شوراها داده می‌شود و رابطه دولت و مجلس ابهام دارد که باید برطرف شوند.

نظرات بینندگان