arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۲

دونظرسنجی متفاوت از سایت توکلی: روحانی و قالیباف به دور دوم می روند

براساس دو نظرسنجی منتشر شده توسط سایت الف، حسن روحانی با 14 درصد رشد آرا موجه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس دو نظرسنجی منتشر شده توسط سایت الف، حسن روحانی با 14 درصد رشد آرا موجه شده است.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ این سایت روز 21 خرداد در خبری نوشت:

سه نظر سنجی بعد از مناظره های انتخاباتی نشان می دهد که آرایش صحنه همزمان با داغ شدن مناظره سیاسی به هم ریخته است. برخی اوج گرفتند و برخی نیز افت چشمگیر داشتند.

اولین نظر سنجی مربوط به یک نهاد فرهنگی-اجتماعی وابسته به یک سازمان غیر دولتی است که در ۱۰۰ شهر و ۲۰۰ روستا انجام شده است.

مطابق این نظر سنجی قالیباف ۲۰ درصد، جلیلی ۱۳.۹ درصد، رضائی ۱۱.۶ درصد ، روحانی ۱۰.۷ درصد ، ولایتی ۱۰.۱ درصد ،عارف ۶.۸ درصد، حداد ۵.۳ درصد و غرضی ۳.۴ درصد است.

نظر سنجی دیگری توسط یک نهاد معتبر نظارتی صورت گرفته است، نشان می دهد که قالیباف ۲۱ درصد، روحانی ۱۱.۹ درصد ، رضائی ۱۱.۴ درصد ، جلیلی ۱۱ درصد، ولایتی ۸.۸ درصد، عارف ۷.۲ درصد، حدادعادل ۳.۶ درصد و غرضی ۲ درصد است.

نظر سنجی یک نهاد رسانه ای-فرهنگی هم در مراکز استان ها نشان می دهد که قالیباف ۲۶ درصد، روحانی ۱۱.۷ درصد، رضائی ۱۱.۶ درصد، جلیلی ۱۰.۴ درصد،عارف ۹.۷ ولایتی ۸.۳ درصد و حدادعادل ۲.۸ درصد است.

به این ترتیب هنوز قالیباف با فاصله زیاد در صدر و رقابت اصلی بین جلیلی و روحانی و رضائی است. هرچند با کنار رفتن عارف، روحانی جان تازه ای گرفته است. ولایتی نیز بعد از مناظره ها تنزل قابل توجه کرد.

سایت الف اما در خبر امروز خود به نظرسنجی دیگری اشاره می کند که مربوط به یک روز پس از انصراف عارف به نفع روحانیست. این نظرسنجی البته پیش از اعلام حمایت حجت الاسلام سید محمد خاتمی و ایت الله هاشمی از روحانی است.

در این خبر سایت الف آمده است:

نظرسنجي يك نهاد رسانه اي-فرهنگي بعد از انصراف غلامعلي حدادعادل به نفع اصولگرايان و كناره گيري عارف به نفع حسن روحاني حاكي از آن است كه محمدباقر قاليباف همچنان در صدر و اما حسن روحاني با سرعت قابل ملاحظه اي در حال رشد و صعود است. ولايتي همچنان روند نزولي دارد. محسن رضائي وسعيد جليلي نيز در جاي خود مستقرند و ثابت.

مطابق اين نظر سنجي در استان تهران وضعيت اقبال مردم بدين شرح است. محمدباقر قاليباف ۳۰ درصد، حسن روحاني ۲۴ درصد، سعيد جليلي ۱۲ درصد، علي اكبر ولايتي ۹.۵ درصد و محسن رضائي ۹.۲ درصد و غرضي ۱ درصد. باقي نيز هنوز تصميم نگرفته اند.

اما در سراسر كشور قدري متفاوت است. بر اساس يك نظرسنجي قابل اعتناي نهاد نظارتي محمدباقر قاليباف ۲۱.۵ درصد، حسن روحاني ۱۹.۱ درصد، سعيد جليلي۱۲.۵ درصد، محسن رضائي ۱۲.۱ درصد و علي اكبر ولايتي ۷.۸ درصد نظر ها را به خود اختصاص داده اند.

به اين ترتيب روحاني و قاليباف مطابق اين نظرسنجي ها به دور دوم مي روند.

با این حال، به نظر می رسد نتایج نظرسنجی ها پس از اعلام حمایت ها، به نفع روحانی در حال چرخش باشد.
نظرات بینندگان