arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۸۹

چگونگی آشنایی نوه امام با محمود احمدی نژاد

در حضور سالانه هیات دولت در دهه فجر در مرقد امام خمینی(ره) برخلاف گذشته كه سیدحسن خمنی از رییس جمهور استقبال می كرد، امسال علی اشراقی، فرزند مرحوم اشراقی و نوه دختری امام به استقبال محمود احمدی نژاد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حضور سالانه هیات دولت در دهه فجر در مرقد امام خمینی(ره) برخلاف گذشته كه سیدحسن خمنی از رییس جمهور استقبال می كرد، امسال علی اشراقی، فرزند مرحوم اشراقی و نوه دختری امام به استقبال محمود احمدی نژاد رفت.

به گزارش خبرنگار "آینده" پس از وقایع رخ داده در 14 خرداد امسال در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی  كه با طولانی شدن سخنرانی دكتر احمدی نژاد و شعارهای حامیان افراطی دولت امكان سخنرانی سیدحسن خمینی مهیا نشد و نسبت به بیت امام بی حرمتی گردید، وی در مراسم استقبال از دولت حضور نیافته، سید علی خمینی پسر سوم یادگار امام كه در شهریور ماه امسال میزبانی از دولت را به مناسبت هفته دولت به نیابت از برادرش انجام داد، پس از خبرسازی های انجام شده درباره حضور درمراسم  9 دی مهدیه تهران، در استقبال از هیات دولت به مناسبت دهه فجر دیده نشد و نوه دیگر امام خمینی از طرف بیت امام استقبال از هیات دولت را بعهده گرفت.

علی اشراقی كه با نظر حجت الاسلام سید حسن خمینی و با اطلاع ریاست جمهوری از اعضای كابینه استقبال كرد، ارتباط و آشنایی قبلی با محمود احمدی نژاد دارد.

در این حال مهندس علی اشراقی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی در گفتگو با "آینده" در رابطه با پیشینه آشنایی خود با دكتر احمدی نژاد و حضورش در استقبال از هیات دولت در مرقد امام خمینی در دهه فجر امسال توضیح داد.

مهندس اشراقی گفت:سابقه آشنایی من با آقای احمدی نژاد به دوره شهرداری ایشان برمی گردد، و بنده در آن زمان دبیر كمیسیون ماده  5 شهرداری تهران بودم. البته پیش از شهردار شدن آقای احمدی نژاد و از دوره آقای كرباسچی من این مسوولیت را داشتم و در زمان شهردارهای بعد از ایشان نیز ادامه پیدا كرد تا دوره آقای قالیباف كه در چند ماه نخست شهرداری ایشان نیز بنده دبیر كمیسیون ماده 5 بودم و از آن زمان تا كنون مشاور شهرسازی شهرداری تهران هستم.

وی درباره چگونگی آشنایی احمدی نژاد با وی گفت:شهردار تهران رییس كمیسیون ماده 5 است و طبیعی است كه بین دبیر و رییس كمیسیون همكاری مستقیمی وجود داشته باشد و از آن زمان ایشان به بنده لطف داشتند.

اشراقی در پاسخ به پرسش آینده مبنی بر اینكه آیا پس از كنار رفتن شما از دبیری كمیسیون ماده 5 آقای احمدی نژاد پیشنهاد حضور در دولت را به شما نداد، گفت:در زمان انتخابات مجلس هشتم آقای احمدی نژاد مرا به ریاست جمهوری دعوت كرد و پیشنهاد داد در هر یك از وزارتخانه های تخصصی كه تمایل دارم، به من مسوولیت بدهد و در وزارتخانه هایی كه خارج از تخصص من است، ابتدا آموزش ببینم و بعد مسوولیت بدهد و یا برای ادامه تحصیل به خارج از كشور بروم كه به ایشان گفتم فعلا كه برای مجلس ثبت نام كرده ام و بعد هم هر بار ایشان را می بینم، لطف خود را تكرار می كنند.

وی در خاتمه گفت: صلاحیت بنده برای شركت در انتخابات مجلس هشتم ابتدا رد شد، اما با وجود عدم اعتراض من در بررسی بعدی تایید شد، اما به دلایلی از كاندیداتوری انصراف دادم.

نظرات بینندگان