arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۸۹

مشایی: نام ايران و پرشيا از اعماق تاريخ با نام علم، فرهنگ و ادب پيوند خورده است

مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور با تاكيد بر اين كه آينده و سرنوشت همه ملت‌ها با علم و دانش پيوند خورده است، اظهار كرد: همكاري در بخش‌هاي علمي و فن‌آوري به‌ويژه در بعد علوم جديد و فن‌آوري‌هاي پيشرفته مهم‌ترين حوزه‌هاي همكاري بين ايران و سوريه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور با تاكيد بر اين كه آينده و سرنوشت همه ملت‌ها با علم و دانش پيوند خورده است، اظهار كرد: همكاري در بخش‌هاي علمي و فن‌آوري به‌ويژه در بعد علوم جديد و فن‌آوري‌هاي پيشرفته مهم‌ترين حوزه‌هاي همكاري بين ايران و سوريه است.

به گزارش ايسنا، مهندس اسفنديار رحيم مشايي در مراسم افتتاح نمايشگاه فن‌آوري‌هاي پيشرفته جمهوري اسلامي ايران در سوريه با بيان اين كه دو كشور ايران و سوريه برنامه گسترده‌اي براي توسعه و پيشرفت دارند، اظهار كرد: علم و فن‌آوري‌هاي نوين در تحقق اهداف بلند و متعالي دو كشور نقش مهم و تعيين كننده‌اي دارد از اين رو افزايش سطح مناسبات تهران و دمشق در اين زمينه ضروري است.

مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور با اشاره به پيشينه تاريخي و باورهاي جهاني مشترك ايران و سوريه خاطرنشان كرد: دو كشور در خط مقدم جبهه مبارزه عليه استكبار جهاني و صهيونيست‌ها قرار داشته و ضرورت دارد همواره در كنار هم باشند و در همه عرصه‌ها روابط خود را با يكديگر گسترش دهند.

وي اقتدار و امنيت ملي كشورها را در رابطه مستقيم با رشد و شكوفايي علمي آن‌ها ارزيابي كرد و با اشاره به شكوفايي علمي و فني جمهوري اسلامي ايران در بالاترين سطوح دنيا اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران به دنبال آن است كه در همه عرصه‌ها روابط و همكاري‌هاي خود را با جمهوري عربي سوريه به عنوان كشور دوست و برادر بدون محدوديت و در بالاترين سطوح افزايش دهد.

رحيم مشايي افزود: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد و علاقمند است تجربيات علمي و فن‌آوري نوين خود را كه دستاورد دانشمندان ايراني است به طور كامل در اختيار برادران سوري خود قرار دهد و از سوي ديگر انتظار دارد كه از تجربيات و دانش برادران سوري حداكثر بهره را ببرد.

مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور همكاري علمي و فن‌آوري دو كشور را داراي آينده درخشاني دانست و گفت: نمايشگاه ايران در سوريه فرصت بسيار مناسبي براي آغاز دوره‌اي موثر و جدي در زمينه همكاري علمي و فني تهران و دمشق است كه ضمن افزايش انگيزه‌ها موجب ارائه ايده‌هاي نوين در زمينه مناسبات فن‌آورانه دوجانبه خواهد بود.

رحيم مشايي اظهار اميدواري كرد: با دوستي عميق رييسان‌جمهور ايران و سوريه بتوان همكاري‌هاي علمي تكنولوژي و فني را با جديت و اميد به نتايج موثرتر با يكديگر به سرانجام رساند.

مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به روابط تاريخي و عميق ايران و سوريه خاطرنشان كرد: ايران و سوريه به‌واسطه مشتركات و روابط عميق تاريخي در بالاترين سطح اثرگذاري در تحولات منطقه‌يي و بين‌المللي قرار دارند.

رحيم مشايي ايران را سرزمين علم و انديشه، عرفان و فلسفه، و ادب و هنر دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران با نام خاص و پرشيا از اعماق تاريخ با نام علم، فرهنگ و ادب پيوند خورده است.
برچسب ها: مشایی ، پرشیا
نظرات بینندگان