arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۸۹

نصرالله: مردم مصر! کاش مي‌توانستيم با شما در میدان تحریر باشيم

سيدحسن نصرالله اظهار داشت: شعارها و خون‌هايي كه ملت مصر اهدا كرده‌اند، نشان مي‌دهد كه انقلاب آنها انقلاب آزادگان و خواستاران آزادي و بيزارشدگان از خفت و پستي اين ملت،‌ انقلاب اقتصادي،‌ سياسي و‌ اجتماعي است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سيدحسن نصرالله اظهار داشت: شعارها و خون‌هايي كه ملت مصر اهدا كرده‌اند، نشان مي‌دهد كه انقلاب آنها انقلاب آزادگان و خواستاران آزادي و بيزارشدگان از خفت و پستي اين ملت،‌ انقلاب اقتصادي،‌ سياسي و‌ اجتماعي است.

به گزارش ايسنا،‌ سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان امروز (دوشنبه) طي سخناني درباره قيام مردم مصر اظهار داشت: مي‌خواهم گوشه‌هاي از انقلاب مصر را بازگو كنم. انقلاب مصر انقلاب همه ملت اين كشور است از مسيحي گرفته تا مسلمان و از پير و جوان و زن و مرد و همه.

 اين يك انقلاب واقعي مردمي است. مهمترين عنصر اين انقلاب جوانان هستند. دوم اينكه اين انقلاب در نتيجه اراده اين ملت و عزم آنها است. اين ملت است كه تظاهرات مي‌كند و اين ملت است كه شهيد تقديم مي‌كند.

وي افزود: پس همين ملت است كه بايد تصميم بگيرد مي‌خواهد چه كار كند و چه نظامي را خواستار است. تصميم نهايي دست همين ملت است. تمام اتهام‌ها در مورد اينكه اين انقلاب از كشورهاي خارجي حمايت مي‌كند، در برابر اراده ملت مصر شكست خورده است.

دبيركل حزب‌الله لبنان افزود: گوهر اساسي اين انقلاب، نان و گرسنگي نيست بلكه به جايگاه مصر در منطقه و جهان و سياست‌هاي نظام حاكم بويژه درمورد مساله اسرائيل و فلسطين بستگي دارد. دوستان اسرائيل و آمريكا از فرهنگيان گرفته تا وسايل ارتباط جمعي و مسئولان اين كشور مي‌خواهند اين انقلاب را انقلاب نان و گرسنگي نشان بدهند.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: ما مي‌خواهيم نظر خود را در مورد انقلاب مصر به جوانان اين كشور ابراز كنيم. آنچه كه شما انجام مي‌دهيد منطقه را كاملا تغيير خواهد داد و به نفع مسلمانان و آزادگان خواهد شد.

 سيدحسن نصرالله اظهار داشت: شما امروز جنگ كرامت عرب‌ها را اداره مي‌كنيد، كرامتي كه ديكتاتورهاي عرب آن را از بين بردند. اي جوانان مصر، ما چهره‌ي شهيدان خود را در لبنان و فلسطين در چهره شهيدان شما مي‌بينيم و مقاومت خود را در مقاومت شما مي‌بينيم.

وي افزود: شما (جوانان مصر)‌ يادآور شهيدان و مقاومت ملت لبنان و فلسطين در برابر اسرائيل هستيد. جهان عرب به شما اميد بسته است و بايد به اين واقعيت اعتراف كنيم كه مصر مادر جهان است (ام الدنيا)،‌ شما مي‌توانيد چهره جهان را تغيير دهيد. ما مطمئن هستيم شما هم اين اطمينان را داريد كه مي‌توانيد تغيير را به وجود آوريد و منتظر روزي هستيم كه جايگاه فرماندهي و پيشرفت مصر را به اين كشور بازگردانيد.

سيدحسن نصرالله تصريح كرد: در نهايت تنها مي‌توانيم بگوييم كه كاش مي‌توانستيم با شما باشيم. در ميدان التحرير و بقيه ميدان‌هاي قاهره، اسكندريه، اسماعيليه، سوئز و برخي شهرهاي اين كشور. خدا شاهد است كه من دوست دارم با شما باشم و خون خود را همانند هر جوان مصري در راه هدف مقدس شما تقديم كنم.

وي افزود: من از طرف حزب‌الله و مقاومت اسلامي لبنان و از طرف همه گروه‌ها و احزاب ملي لبنان مي‌گويم كه همه تلاش خود را خواهيم كرد كه شما به هدف خود برسيد و براي پيروزي و دست يابي به هدف شما دعا خواهيم كرد.

نظرات بینندگان