arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۲
تعداد نظرات: ۲۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
5 نکته ی مهم در ورد انتخابات ریاست جمهوری و آینده ی دولت روحانی

... و اینک، دوم خردادی دیگر!/ 24 خرداد، "نه" جانانه به "احمدی نژاد"

خرداد پرحادثه سال 1392، امید به فرداها را در دل ملتی زنده کرد و عصاره آرزوهایش را در سبد آن نهاد. مبارک باد؛ هم بر مردم ایران که پدید آورندگان حقیقی آن هستند، هم شهیدان که صادقترین و ارجمندترین گوهرهای انقلاب بودند و نیز بر امام و پیشوای بزرگ و فقید آن و هم رهبر معظم انقلاب که سلسله جنبان این حماسه تاریخی بودند و تداوم دهنده آن هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



اول: بار دیگر، ملت کار را تمام کرد و دوم خردادی حماسی و به مراتب حساس تر آفرید. موج حیرت انگیز حمایت از آیت الله هاشمی، گرچه با ردصلاحیت او به یاس و نومیدی مبدل شد، اما این بار با عقلانیت ، تدبیر و آینده نگری فروننشست، دست به زانو گرفت و برخاست، گردن فراز کرد و سینه ستبر، موج روی موج آفرید تا شد آنچه شد.

بسیاری از ناظران سیاسی از میل سرکش و توفنده مردم برای شکستن حصار هتک و تندخویی، غافل شدند و ناامیدانه تصور کردند این امواج خرد و واقع بینی، آخر شب پنجشنبه، به ته خط رسیده و هر کسی تصمیم قطعی خود را گرفته است! در خوشبینانه ترین حالت، حامیان اعتدال و مخالفان خشم و خشونت و خروش، به دور دوم امید بسته بودند، اما ظاهراً تلاش های حقیقتاً خودجوش ، شگفت انگیز و بخردانه ی مردمی چنان بود که آراء رقیب اصلی روحانی (قالیباف) را هم به سبد خویش آورد، آنچنان که قالیباف را با توهم پیروزی و غرور متورم ، از صدر به ذیل متنازل کرد!

پیروزی شگفت انگیز دکتر حسن روحانی و موج بی سابقه ی حمایت از او که لحظه به لحظه افزون و افزون تر شد و رقبای نسبتاً سرسخت خود را کنار زد، حاصل عقلانیت و تدبیر و دلسوزی همه منتقدین و سران با تدبیر و جسورش ، اطلاع رسانی هماهنگ و صحیح و خودجوش رسانه ها و البته هوشمندی و وقت شناسی ملت بود که حماسه دینی ـ ملی 24 خرداد را جاویدان و تاریخی کرد.

دوم: این پیروزی شیرین، به یک اندازه متعلق به همه ی جریان های منتقد اوضاع و شرایط چند ساله ی اخیر کشور است. هم از آن اصولگرایان است و هم برای اصلاح طلبان. اصولگرایانی که طی 8 سال اخیر، روز به روز تیغ کند انتقادات خود را تیزتر کرده و در غیاب و گوشه گیری اصلاح طلبان، در قامت جدی ترین منتقدان میدان حاضر شدند و الحق با پایمردی های "هاشمی" ها  و شهامت و حق طلبی "مطهری" ها و ...، این پیروزی رقم نمی خورد . از سوی دیگر، اصلاح طلبان نیز با برنامه ریزی ، دلسوزی و حذف خودمحوری ها و گریز از نابخردی ها با جسارت حجت الاسلام سید محمد خاتمی، از خودگذشتگی دکتر عارف و پشتیبانی و فداکاری تمام عیار آیت الله هاشمی و حمایت های حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن خمینی و جناب آقای ناطق نوری، موجی ساختند به بلندای حماسه ی سیاسی - تاریخی 24 خرداد.

جبهه ی 24 خرداد - مانند رییس جمهور منتخب جناب آقای روحانی - هم اصلاح طلب است و هم اصولگرا . دقیق تر می توان چنین تعبیر کرد که این جریان نوین سیاسی، باریکه ای راهیست میانه اصلاح طلبی و اصولگرایی و نهریست روان و اعتدال رو که از هر دو جبهه ی مهم انقلاب اسلامی بهره می برد. هر دو  را به یک اندازه در خود دارد. هم "اصول" را اساس انقلاب و چراغ راه می داند و هم "اصلاح" را تنها راه زنده ماندن و گریز از مرداب سکون . این روش و منش اعتدالی و میانه روانه که معطوف به حفظ امنیت و منافع ملی و عمومی و قانون اساسی است، باید در شرایط کنونی، چونان خونی در رگ و پی جناحهای فعال سیاسی بدود.

جبهه 24 خرداد، به لحاظ برخوردار بودن از تکثر نامتجانس، این ظرفیت را یافته تا کسان بسیاری از اصلاح طلبان، منتقدین، معتدلین و اصولگرایان را زیر چتر جبهه خود آورد، این فرصتیست مغتنم که باید عقلای این جریان از هم اینک، به فکرش باشند.

و البته این نکته نیز گفتنیست که این انتخابات بار دیگر نشان داد که تقسیم بندی گرایش های سیاسی کشور به دو جریان «اصولگرا» و «اصلاح‌ طلب» حاوی اشکالات جدیست، چرا که این دو متغیر، توان توصیف سلایق کشور را نداشته و دست کم در جبهه اصولگرایان زیر شاخه های  قابل توجهی وجود دارد.

سوم. نگارنده معتقد است مردم بیش از آنکه «اعتدال» ، «تدبیر» و «حل مشکلات معیشتی» و امثالهم را برگزیده باشند، به ناراحتی های خود رای دادند! عملکرد تنش زا ، جنجال آفرین و خودستای دولت نهم و دهم، قبح بسیاری از بی اخلاقی ها و کج خلقی ها و قانون گریزی ها را در جامعه بشکست و این خصائص و خصائل ناشایست را به شیرین زبانی های رایج - آنهم در مقابل دوربین های تلویزیونی - مبدل کرد . این روش و منش البته چندان که پیش بینی می شد ، مجال تدائم نیافت و چنان شد که مردم کاندیدایی را که بیشترین افتراق را با دولتمردان امروز داشت، به "رییس جمهور منتخب" برگزید.

در واقع می توان گفت که رای به روحانی، گرچه "آری" به "اعتدال" مردم خسته از "افراط" است، اما یک "نه" جانانه و محکم به احمدی نژاد و جریان او نیز است که پایه های اخلاقی در دوران او، بسیار سست تر از پیشین شد.گوآنکه بقیه ی نامزدها هم نماد مخالفت با احمدی نژاد بودند و آرای آنان را نیز باید سبد "نه" ملت به احمدی نژآد دانست. (به جز آرای جناب جلیلی که به نظرن، آرای حقیقی آقای احمدی نژاد به شمار می رود)

چهارم. اکنون در آستانه فاز نوینی از پروسه اعتدال و اصلاحات، عاجلترین اقدام، تهیه برنامهها و تنظیم قوانین کارآمد برای اصلیترین هدف تعیین شده، یعنی مقابله با تهدیدات بین المللی و حل مشکل تحریم ها،  فقردایی ، مقابله با فساد و مبارزه با تبعیض و باز کردن گرههای معیشتی و ناهنجاریهای اخلاقی..، تا بر پایه آنها در ضمن نهادینه کردن کنشهای اصلاحی، آحاد ملت به خواستههای برحق خود رسیده و برای ادامه ترمیمهای اقتصادی و رهایی بخشهای مختلف تولیدی، کشاورزی، تجاری و ... امیدهای واقعی شکل گرفته و مشارکت مردمی با نهادهای سیاسی و مسئولان کشور،  عینیت یابند.

بدون شک امروزه با توجه به تجربیات سالهای گذشته بر تک تک مردم و افراد دلسوز و آگاه گرایشهای سیاسی بیش از پیش روشن شده است که دعواهای سیاسی نه تنها تأمین کننده منافع ملی و ایجاد روحیه باور در مردم برای انجام اصلاحات نیست، بلکه این گونه عملکردها و مطالبات ساختگی سیاسی میتواند بر روند اصلاحات تأثیرات منفی گذاشته و ملت را از همیاری مقامات اجرایی و رسیدن به شاخصهای توسعه یافتگی و ترمیم عرصههای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، ناامید سازد.

ضمن آنکه شایسته است جناب آقای روحانی که دولت خود را ادامه ی دولت آیت الله هاشمی و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی می داند، با بررسی کاستی ها و سستی ها و هم نقاط قوت دولت های مورد اشاره، از نقص و ضعف آنان درس گرفته و قوت ها را تقویت کند. باشد که با تجربه اندوزی از عملکردها و وقایع گذشته، این بار با سلامت و تدبیر و خردمندی پروژه ملی اصلاحات را به سرمنزل مقاصد انسان دوستانه و توسعه طلبانه خود رسانده و شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در نظام متحول جهانی و رفاه مالی و حفظ کرامت انسانی تمامی شهروندان باشیم.

پنجم.  24 خرداد روزیست که به عنوان نقطه ی عطف و حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد. خرداد پرحادثه سال 1392، امید به فرداها را در دل ملتی زنده کرد و عصاره آرزوهایش را در سبد آن نهاد. مبارک باد؛ هم بر مردم ایران که پدید آورندگان حقیقی آن هستند، هم شهیدان که صادقترین و ارجمندترین گوهرهای انقلاب بودند و نیز بر امام و پیشوای بزرگ و فقید آن و هم رهبر معظم انقلاب که سلسله جنبان این حماسه تاریخی بودند و تداوم دهنده آن هستند.

حجسته باد این روز...

* مصطفی فقیهی
مدیرمسئول و سردبیر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲۹
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲۰
کم سواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
83
1133
بهترین تیتر برای روزنامه های امروز:
نه بزرگ ملت به دروغ، تهمت، تندروی و فضاسازی !!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
تورا خدااین پیام رابه گوش آقایان هاشمی خاتمی وروحانی برسونید
همگی با هم برید دیدار آقای عارف
آقای روحانی هم که درپیامش نامی ازآقای عارف نیاورد
توراخدا آقای فقیهی این پیام رابرسون
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
از نظر من ضربه ای که احمدی نژاد به.... وارد کرد هیج کسی انجام نداد! ایشون عملا ایرانی بودن رو در جهان بدنام کرد! اگه کسی مسافرت خارج از ایران رفته باشه حتی این کشورهای کوچیک حاشیه خلیج فارس! میدونه و درک میکنه چی میگم! حتی پاسپورت ایرانی رو به اندازه کاغذ پاره قبول نداشتن! آبرو برای ایران و ایرانی نموده با این افراطی گری بعضیا! تازه دم از مدیریت جهانی میزنن! نه بزرگ ما به این آدماست
پرايد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
99
1059
احمدي نژاد حرمت ايراني رو شكست و بدجور مردم كمرش رو شكستن و اين است بازي با شعور مردم ايران اميدوارم بقيه هم درس عبرت بگيرن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
به آن 19 تا مخالف:خوبه که می بینید تعدادتون خیلی محدوده!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
41
415
لایک...
کم سواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
30
829
یکی از مهمترین عوامل اصلی ایجاد این شور و شادی در مردم از خود گذشتگی مثال زدنی دکتر عارف بود که بسان قهرمانی در خاطر ملت خواهد ماند و این همان اخلاق محوری است که مردم به آن آری گفتند. آفرین بر مردم!
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
26
568
ما به خرداد پر از حادثه عادت داريم....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
21
401
به عنوان يك منتقد سايت شما از منطق و ادب اين مطلب تشكر مي كنم .
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
842
118
سلام دوست خوب
شما هنوز در توهم هستيد
24 خرداد ارتباطبش با 2 خرداد چيه؟
تو رو خدا روحاني عزيز ملت را به سرنوشت خاتمي دچار نكيند با اين توهماتتان. بگذاريد روحاين روحاني بماند
البته شما كه هيچ
فقط خدا نگهدار روحاني عزيز ملت باشد.
همين كه خدا و رهبرمان پشتيبانش است بس است و نيز مردم خوب ايران زمين...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
اگه اینطوره که شما میگی که باید الآن جلیلی رئیس جمهوربود
خیلی حرفارانمیشه گفت نه میشه نوشت وگرنه می گفتیم
هرچند درکوچه وخیابان سالهاست که گفته وشنیده میشه
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
وای بر نفاق و دو رویی این حزب بادی ها، حالا شما دلسوز روحانی شدی، همونی که تا دیروز...
جنبش 2 خرداد همیشه زنده ست چون تنها راه سربلندی ایران سرفرازه
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
خواهر من !
به مسئله واقع بینانه تر نگاه کنید و به قول معروف کلاهتون رو بذارید بالاتر.
masoud
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
اشتباهی مثبت دادم
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
سلام خواهرم
اولا اینا توهم نیست واقعیته،واقعیت اینه که مردم تو دوم خرداد و پس از اون نشون دادن از حاکمیت خواسته هایی دارن که هم در غالب عقل میگنجه و هم در غالب شرع،ولی برخی بر باور خودشون میخوان اون قرائتی رو که دارن به مردم دیکته کنند.24 خرداد یک نمایش بود بری آنکه بگیم ما زنده ایم .
ثانیا چه سرنوشتی برای آقای خاتمی بهتر از اینکه محبوب ملته.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
773
42
ولی به نظر من که احمدی نژاد هم از روحانی و عارف حمایت کرده بوده و میگن که مشایی ستاد انتخاباتی خودشو در اختیار روحانی قرار داده بوده.
اگه درسته یا نه ممنون میشم جواب بدین.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
باشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
بهش میگم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
احمدی نژاد سایه اینا رو با تیرمی زد.
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
827
102
دوم خرداد ؟! مزاح می فرمایید جناب فقیهی ! کاندید اصلاح طلبان عارف بود که نظر سنجی هایی که باعث شد کنار کشیدن رو بهش تحمیل کنن هنوز موجوده ! و جالب تر اینکه ایشون به نفع روحانی هم کنار نرفت و ستادهاش رو هم در اختیار اون نگذاشت!
هنوز هیچی نشده آقای خاتمی میگه پیروز واقعی عارف بود وبلافاصله میره ملاقات عارف و این یعنی آقای خاتمی احساس خطر کرده که به نظر من حق هم داره ! میدونید از چی میترسم ؟ از اینکه هاشمی که از همه خرج کرد حالا برای انتقام اومده باشه ! انتقام از خود اونایی که همراهش بودن ! انتقام از تقلبی که تاجزاده به قول پسرشون کرده بود تو انتخابات مجلس ششم ! انتقام از اصلاح طلبهایی که اولین بار حرمت این "استوانه نظام" ! رو اونهابودن که شکستن !
البته بعید میدونم منتشر کنید !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
اقا سهیل انتقام !!! مگه این کشور درو پیکر نداره؟!!! رهبر داره مجلس داره اصلا فکر همچین کاریو که ایشون کنن از سر بیرون کن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
ازنامت معلومه که به اندازه ستاره سهیل از واقعیات دوری
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
بد جوری داغ کردی ...دوتا لیوان اب چاره سازه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
این پیروزی تداوم دوم خرداد وبلکه وسیع ترازآن بود
چون سمبل رویارویی بااصلاح طلبی آقای ناطق بود که این باردراردوگاه مردمی اصلاح طلبان بود

بله سنگرهای اصولگرایان یک به یک به دست ملت خواهد افتاد سنگرهایی چون ناطق وهاشمی و...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
کسی که خوابیده رو می شه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده نمی شه بیدار کرد . لطفا" بیانیه های آقای عارف رو فقط یک بار بخونید .
خاتمی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
عالی بود اقا سهیل.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
دوست عزیز سهیل! میدونید قضیه ی اصلاح طلبی و اون چیزی که شما اسمش رو اصولگرایی نام دادید چیه؟ یک رابطه هست بین کسانی که نظام را قبول دارند اما به دلیل دوستدار نظام بودن اصلاح و اصلاحطلبی را لازم و ملزوم ادامه ی حیات انقلاب و نظام میدونند هست، من اسم این رابطه را ساعت شنی میذارم، هر لحظه که از عمر انقلاب بگذره بر تعداد کسانی که به اصلاح طلبی ملحق میشن بیشتر و بیشتر میشه، هاشمی و ناطق و مطهری و روحانی و کی و کی و کی... نمونه های بارز این مدل هستند، در عوض بیشتر کسانی که از منظر دفاع از منافع خویش به قضیه نگاه می کنند اما نام آن را دفاع از اصولگرایی و با ریا دفاع از ارزشها نهاده اند با هزینه از انواع ارزشها، از ولایت فقیه گرفته تا مقدسات و غیره به هر دستگیره ای چنگ می زنند تا خود را حفظ کنند، و در این راه طبعا هر مخالفی را مخالف همان دستگیره های خود می نامند، البته در این بین نباید همه را به یک چوب نواخت، هستند کسانی که واقعا درد ارزشها را دارند، که مطمئنا به مرور زمان برای آنها هم ضرورت اصلاح دائمی روشها مسجل می شود، ولی برای کسانی که تنها به منافع خویش می اندیشند این ضرورت هرگز دیده نمی شود، چرا که مهمترین ضرورت آنها حفظ منافع خویش است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
31
592
درود بر دکتر عارف که با اهدا آرای 20 درصدی خویش برد 51 درصدی روحانی را رقم زد.
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
20
395
با تشکر از آقای فقیهی
توی مطلبتون همش داشتم دنبال جایی میگشتم که اسمی ار دکتر عارف هم اومده باشه. بی انصافیه نقش ایشون نادیده گرفته بشه
کم سواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
17
192
احسنت بر این تحلیل جامع، دقیق و همه جانبه!
احسنت بر آقای فقیهی که در این مدت زحمات زیادی برای اطلاع رسانی مردم کشید و الحق یکی از محورهای این پیروزی، اطلاع رسانی همین رسانه ها بود.
انصار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
16
121
احسن الله فی انفاسکم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
آقاجان! طیب الله انفاسکم!!!
محمد
|
MALAYSIA
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
12
193
با سلام. مطلب زیبایی بود. واقعیت این است که اصلی ترین خواسته اصلاح طلب پرهیز از دروغ و استفاده از افراد شایسته در جای خویش است. نامها و واژه ها اهمیتی ندارند. چه اصولگرا و چه اصلاح طلب. فقط کافی است پیش وجدان خود به مردم دروغ نگویند. ما در این 8 سال بیش از گرانی از دروغ و بی حرمتی ضربه دیدیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
13
112
ممنون اقاى فقيهى
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
10
91
با نظر نگارنده تا حدود زيادي موفق هستيم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
16
258
نه دیگه نشد!!
مصادره نکنید لطفا!
این پیروزی پیروزی اصلاح طلبان بود. تفاوتش با دوم خرداد در این بود که گفتمان اصلاح طلبان توانست برخی از اصولگرایان را نیز با خود همسو کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
19
232
ملت به عشق هاشمي علمدار انقلاب ودلگرمي به خاتمي به روحاني راي دادند اميدواريم كه جناب روحاني قدر اين بزرگان را بدانند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
225
39
یعنی فهم اینکه بد بازی کردن حریف و خیانت و عهدشکنی آنان باعث برد شما شد اینقدر سخت است و نیاز به بهره هوشی بالا دارد ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| FRANCE |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
نه داداش احتیاج به ریاضی داره..یه بار رای 4 نفر دیگه رو بشمار عنوز 1/5 میلیون کم داره..شماها به ملتی باختین که 8 سال خون جگر خورد از دست شماها..
دنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
7
155
ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم v v v
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
290
47
جناب آقای فقیهی مقاله خوبی نوشتیداما مطمئن باشید که تا دوسال دیگه میگیم یاد احمدی نژادبخیر..همانطورکه یکسال قبل همه میگفتند یادخاتمی بخیر..فعلا یه 4سال شما خوش باشید تا ببینیم چه گلی به سر این مردم میزنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
8
130
مرسی بیاید همه با هم خوب باشیم و دست در دست یکدیگر و یاری به آقای دکتر روحانی و عدم تخریب دیگران ایران را آباد نماییم . گذشته ها و بداخلاقی ها تمام شد فقط و فقط به ایران عزیز و سربلندیش فکر کنیم . دکتر ما تا آخرش با تو هستیم تو هم قولت به مردم یادت نره با اقتدار برو جلو عزیز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
10
204
این پیروزی را بیش از همه مدیون اقای عارف هستیم این را یادتون رفت بگید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
230
20
ولی به نظر من که احمدی نژاد هم از روحانی و عارف حمایت کرده بوده و میگن که مشایی ستاد انتخاباتی خودشو در اختیار روحانی قرار داده بوده.
اگه درسته یا نه ممنون میشم جواب بدین.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
مگه خوابی عمو کدوم ستاد؟
مشاهی از اون اول رد شد که.ملت بیدار باشن
اصلاح طلب از قم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
20
208
روحاني با اختلاف بسيار فاحش و با 50 درصد آراي واجدين شرايط پيروز شد اگر خود هاشمي يا خاتمي بودند چي مي شد؟! بي شك كف راي اين دو بزرگوار 30 ميليون راي بود. مردم پاسخ محكمي به تندروها و افراطيون متحجر و هتاك و البته اقتداگراي اين سالهاي اخير دادند كه مرتب مي گفتند اصلاحات مرده است مردم ديگر به خاتمي و اصلاحات علاقه اي ندارند و ... . به اميد خدا با اين "نه " بزرگ به تندروي و افراطي گري. شاهد حضور انسانهاي نخبه معتدل و منصف از همه گروههاي سياسي در رده هاي مختلف قوه مجريه و طرد نيروهاي بي تخصص و تندرو باشيم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
یعنی فهم اینکه بد بازی کردن حریف و خیانت و عهدشکنی آنان باعث برد شما شد اینقدر سخت است و نیاز به بهره هوشی بالا دارد ؟!
ebi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
239
45
تو اولین سایتی هستی که در آینده نزدیک به حسن روحانی حمله خواهی کرد.....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
ابی توئی چه خبر از داریوشتون هنوز هم در توهمید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
شايد اولين منتقد ايشان باشد
كارمند واحد نيشابور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
96
ضمن عرض تبريك به مردم عزيزاميدوارم جناب روحاني فكري هم به حال كاركنان دانشگاه آزاد كنند با سو مديريت موجود در اين مجموعه سراسر شعار ووعده وعيد .تورا بخدا به داد كاركنان اين دانشگاه برسيد سورفتارمديران قابل تحمل نيست.
افشین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
76
آفرین بر شما و آفرین بر خواست و اراده ملت نجیب و فداکار ایران عزیز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
16
114
احسن آقای فقیهی وپیشنهاد حقیر به دکتر روحانی 1معاون اول عارف 2وزیر امورخارجه ولایتی 3وزیر اقتصاد رضایی 4.......
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
احسنت نه احسن !
رحیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
7
70
باسلام وعرض تبریک حضور محترم برادربزرگوارم جناب آقای فقیهی.البته بدون تردید حضرتعالی وسایت وزین انتخاب سهم بسزائی دراین پیروزی داشت ومن این پیروزی را صمیمانه به شما وهمکاران محترمتان تبریک عرض مینمایم دست مریزاد موفق وموید باشید
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
67
جناب آقاي فقيهي
مدير مسئول و سردبير محترم سايت انتخاب
با تمام محدوديتهاي موجود سايت بسيار خوب و قابل اعتمادي را اداره نموده ايد و تنها سايت داخلي بوديد كه بنده براي آگاهي از اخبار و تحليلهاي روز به آن مراجعه مي كنم. به اميد روزي كه آزادي كامل بيان در اين كشور گسترده شود چراكه تنها راه گريز از فريب و نيرنگ و بد فهمي و اشتباهات جبران ناپذير است.
حامد نوشهري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
13
63
جناب آقاي فقيهي
باسلام
معروض مي دارد اين جانب بیشتر به «اعتدال» ، «تدبیر» و «حل مشکلات معیشتی» و امثالهم راي داده ام و نه به هيچ حزب و دسته و جبهه ي خود خوانده اي
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
9
121
مردم از 8 سال مديريت ناكارآمد و گفتمان اصولگرايان كه همه مراكز قدرت را در دست داشتند و به هيچ يك از وعده هاي رنگارنگ سال 84 عمل نكردند بريده و خسته شده بودند. مردم از افراطي گري خسته شده بودند از حذف نيروهاي دلسوز انقلاب و كشور به شدت نگران شده بودند. مردم دوران اصلاحات را به ياد داشتند و 8 سال اخير را نيز ديدند. البته اصلاح طلبان همانگونه كه عارف عزيز و بزگوار در مناظره گفتند به دنبال انتقام گيري نبوده و نيستند و اتفاقا گفتند من معاون اصولگرا داشتم و از اصولگرايان باتجربه و معتدل و منصف در كابينه يا جاهاي ديگر يا در مقام مشاوره استفاده خواهم كرد. مرام اصلاح طلبي تنها به احزاب اصلاح طلب خلاصه نيست اصلاح طلبي يعني سعي و تلاش براي بهبود مستمر امور و اصلاح روشهاي غلط و پرهيز از تفكرات حذف رقيب و اقتدارگرايي. اصلاح طلبي يعني دست دوستي به سوي همه نيروهاي دلسوز و معتدل و منصف و كارآمد و متخصص و متعهد از هر حزب و گروه و سليقه سياسي كه باشد. اصلاح طلبي يعني احترام كامل به نظر و عقيده مردمي كه صاحب كشور و انقلاب هستند. اصلاح طلبي يعني اينكه هيچ گاه خود را عقل كل و انديشه برتر ندانيم. اصلاح طلبي يعني مشاوره و تعامل حتي با مخالف. اصلاح طلبي يعني اينكه همه انسانها از هر رنگ و نژاد و قوميت و مذهبي . عزيزند. قابل احترامند. اصلاح طلبي يعني راهي روشن به سوي آينده . اصلاح طلبي يعني عارف عزيز. از منافع فردي خود گذشتن به خاطر عقل جمعي. به خاطر خرد جمعي . به خاطر منافع كلي ملت. اميد فراوان است كه بار ديگر خاطرات خوش دولت اصلاح طلب در اذهان مردم زنده شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
9
105
اگر هم تمام اصول گرایان روی یک نفر وحدت می کردند باز هم آقای روحانی پیروز بود مثلا اگر همه بر قالیباف اجماع می کردند فقط رای جلیلی دز سبد قالیباف می ریخت و حداقل نصف رای رضایی و ولایتی در سبد روحای می ریخت
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
321
42
هنوز احمدی نژاد خاری در چشم شماست. احمدی نژاد پیروز همیشگی در تاریخ ایران
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
دل خوش باش به اين روياها...
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
احمدی نژاد خاری در چشم ما نبود بلکه خاری در پای ما بود که این خار رو کشیدیمش بیرون منتها هنوز جاش که عفونت کرده(اقتصاد و سیاست بیمار) هست و دکتر رو اوردیم واسه درمان!.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
البته خار فوایدی هم داره . شما داری درحق این گیاه صبور و مقاوم بی انصافی می کنی اخوی ، شما دیدی تا حالا یک خار دروغ بگه ؟ تهمت بزنه ؟آخه تعصّب تا چقدر؟
انشا ا... برای به جا آوردن شکرانه این که ما انسان آفریده شدیم ( اشرف مخلوقات ) سعی کنیم بیشتر وبیشتر تعقّل و تفکّر کنیم . اوّل از همه درباره ی اینکه چرا یک ساعت تفکّر برتر از هزار سال عبادت است .
پردیس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
امثال شماها این مملکت رو به این روز کشوند
خجالت بکشین شما اصولگراها با افراطی گری هاتون فردای قیامت جوابگویین
جوابگو این ملت که فقیرش کردین
انتخاب منتشر ککککککککککککنننننننننننن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
روحانی هم مثل یه تیر توی قلب دشمنهاش
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
8
66
ممنون اقای فقیهی زنده باد عدالت!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
آقای فقیهی با اینکه من شناختی از شما ندارم
اما خدائیش دمت گرم تو هم گل کاشتی
زنده باد عدالت
زنده باد روحانی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
7
106
به حسن روحانی رای دادیم و از رایمان دلشادیم.. اما ایشان به عنوان رییس جمهور ایران بداند که باید فرصت را دریابد و قدر این حضور را بداند... و در ورطه فرصت سوزی نیفتد.. یادش نرود که زندانیان سیاسی از یاد ما نمی روند و باید کاری کرد برایشان... یادش نرود که ما هنوز چهره آرام .... هستیم... یادش نرود که این ملت این سالها توهین و فشار را تاب آورد و اکنون به او رای داده است و اگر فرصت از کف رود.......
یادش نرود که ما خس و خاشاک و بزغاله خواندند .. اما ما با رایمان جوابشان را دادیم گرچه می شد جور دیگر هم پاسخ گفت... یادش نرود که این مردم با نارضایتی، رای را چون تیری در تاریکی رها کردند و گویی خدا بود که تیر را زد، زیرا به هدف خورد... قدرش را بداند.. شاید این آخر فرصت ها باشد و فردا دیگر نه تو مانی و نه من.
خردادیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
120
تحلیل خوبی بود ولی از نقش یک از قهرمانان این پیروزی یعنی دکتر عارف که از خودگذشتگی و نجابت به خرج داد غافل نشویم.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
54
تشکر از زحمات شما در این مدت!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
42
آقاي فقيهي، دست مريزاد. خداوند به شما اجر و پاداش صد چندان دهد كه انصافا در اين يك ماه اخير سنگ تمام گذاشتيد.
اسي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
100
نقش عارف را فراموش نكنيم!
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
16
114
لالالای لای لالالای لای
احمدی بااین اتنخابات دیگه بای بای
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
جيگر فعلا براي 4 سال خوش باشيد تا دوباره بيام سراغتون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
69
تیتر یک امروز: ملت کار را تمام کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
73
درودبرتعقل
راستی این جماعت چگونه بازهم ازامروز ازطرف مردم حرف خواهندزد که مردم ازفلان وفلان بدشان می آید
چگونه رویشان می شود آن خطباازامروز بگویند هرکس به سران فتنه گرایش دارد مردم به آنها توجه ندارند ورأی نمی دهند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
182
44
چرا نه به احمدی نژاد!!!!!!!!دولت نامزدی نداشت.هستیم و دولت این آقاروهم خواهیم دید.روسیاهی فقط برا ذغال میمونه
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
39
با شکر گذاری و تبریک به تمامی ملت که بجای یاس و نا امیدی حرکت و تلاش برای مهار خسارتها و شروع عاقلانه برای ساخت و ایجاد محیطی امن برای همه ملت که بجای فرار از مملکت با اشتیاق به مملکت بر گردنند از اقای خامنه ای از اینکه در این انتخابات با تغیر همراه ملت بودنند کمال تشکر داریم بواقع بزرگرین سرمایه رهبران هر جامعه ای مردم هستند و بس
ماندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
76
24 خرداد: اعتدال آری، افراط نه
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
79
8
با هنجار شکنی ها و تندرو خواندن کاندیدای رقیب و در حقیقت نابخردانه عمل کردن در اخلاق و بخردانه عمل کردن در دروغ می شود گفت قالیباف رای نخواهد آورد زیرا در گوشه ایران صدای تندروی و گازانبری عمل کردن قالیباف شنده می شود و د رگوشه ای از آمریکا( تلویزیون VOA) صدای مجهول به اصطلاح قالیباف شنیده می شود . چشم را باید شست جور دیگر باید دید جناب فقیهی .( امیدوارم که هم بخوانی و هم بگذاری در نظرات بعد از متن پر از لفافه شما چاپ شود)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
19
91
با تبریک به حسن روحانی چقدر قیافه رجانیوز و پوتین دیدنیه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
من یه سوال دارم.اون یدونه منفی چی میگه؟!!
مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
95
تبریک به مردم فهیم ایران که واقعا شگفتی آفریدند!
وتبریک مخصوص به آقایان سید محمد خاتمی وآیت الله هاشمی ودکتر عارف وبدانید که مردم دوستتان دارند واگر حمایت شما نبود این پیروزی شکل نمیگرفت !
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
59
مي خواستم به نمايندگي از طرف تمامي طرفداران اصلاحات تشكر ويژه اي از سايت وزين انتخاب داشته باشم كه به حق سهم بزرگي در اين پيروزي دارند. اميدوارم در پيشرفت هاي آينده ايران عزيز هم شما را در كنار مردم بزرگ ايران ببينيم.
امان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
39
آفرین بر شما وتشکر از زحمات زیاد شما در این مدت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
7
81
هاشمی پیروز اصلی انتخابات شد، اگر خودش رد صلاحیت نمی شد میزان رایش حماسه که هیج، افسانه می شد.


ولله عزت جمیعا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
43
23
چرا احمدی نژاد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
155
37
آدم لذت می بره از این برخوردها و پاسخ ها. به جناب آقای هاشمی عرضی داشتم . بهش بگبن امروز گفتی که کشور ما یکی از دموکرات ترین انتخابات جهان رو بر پا کرد. ماهم خوشحالیم که چنین شد و چنین باوری هست. اما هاشمی عزیز ! 4 سال قبل هم همین انتخابات بود . وقتی نتیجه به مذاق شما خوش نیومد شروع کردین به نا فرمانی مدنی .این پیروزی در وحله اول گوارای ما ملت خواهد بود بعدش هم برای شما ولی بدان که در صحنه امتحان نمره خوبی نگرفتی والبته امیدوارم بعد ازاین بیشتر درخلوت خود بیاندیشی . . . . در اینکه آقای احمدی نژاد کاراکتر خاصی بود و برخورد ها و بد اخلاقی هایی هم شد و همانطور که نقد جنابعالی را گفتم ، ایشان هم دوچندان قابل نقد است وباید در مقابل کشور پاسخگو باشد اما از شما انتظار بیشتری می رفت. این نظام همان نظامی است که 2 بار رای خاتمی را حفاظت کرد ، 2بار احمدی نژاد واین بار آرای آقای روحانی که از قضا مورد حمایت و مطلوب شما ست. مردم همیشه پیروز وسر بلندند . مراقب باشیم در امتحانات زندگی موفق بیرون آییم . دنیا فهمید که ادعای تقلب دروغی بس بزرگ است و کسانیکه این ادعا را بهانه کردند هم باید شرمنده باشند...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
خوبه خودتون هم میگین نافرمانی مدنی!!!!
سیدمحمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
32
با سلام و تشکر
ازقلم زیبایتان بهره مند شدم .شما نیز به نوبه خود تکمیل و اصلاح میکنید.
به نظر این بی سواد ، عصاره در سبد جای گرفتنی نیست لطفا ظرف دیگری را منظور فرمایید. با تشکرفراوان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
34
دم آقای فقیهی هم گرم که این مدت از هرچه توان و نیرو داشت بهره کافی برد برای ایجاد شورو گرما در خوانندگان سایت انتخاب

بر شما و همکارانتون هم مبارک

:-)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
28
ار آقای فقیهی متشکریم.
لطفا عکس خود را تمام رخ بگذارید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
206
27
آهای جوحه کوچولو
یادت نره هنوز 49.9% مردم احمدی نژاد و قبول دارن و ازش دفاع میکنند؛ تازه کلی هم از همین هایی که به روحانی رای دادند هم همینجور(مثالس خود من)
الان دوم خرداد نیست کع یکه تازی کنید ؛تند بری ترمز دستیتو چنان میکشم که باور نکنی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
بی خود نیست به شما تندرو و یا حتی بی منطق میگن ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
این 49 درصد رواز کجا اوردی اگر معتقدی این 49 درصدی که به اقای روحانی رای ندادندطرفدار احمدی نژادند چطور تو که طرفدار احمدی هستی به اقای روحانی رای دادی در ضمن کی میگه ایم 49 درصد حامی احمدی نژادند نظر اقایان قالیباف ورضایی وولایتی وطرفدار انشان در مورد احمدی نژاد مشخصه
می مونه نظرات اقای جلیلی وغرضی که براورد دقیقی ازاینها دردست نیست که انها به 15 درصد نمی رسه
ناشناس
| FRANCE |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
فعلا واسه شما و دار و دستت فعلا علی الحساب یه سوراخ موش سراغ دارم که4 سال آروم توش سر کنین و کلا حرف نزنین..ضمنا نمی دونم دیروز تو خیابون بودی یا نه تا معنی کشیدن بفهمی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
راستی تو که احمدی نژاد قبول داشتی چرا به جلیلی رای ندادی خیلی شبیه هم بودن که؟
سید منصور رایگانی
|
CHINA
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
32
جناب فقیهی عزیز
ضمن عرض تبریک به ملت آگاه و موقعیت شناس ایران به مناسبت انتخاب خرد ورزی، اعتدال و تعامل و رد شعار گرایی، افراط و تنش زدائی مواردی را که به نظر میرسد میتواند راهکار و هشدار باشد بیان میکنم.
1- اولین اقدام جناب دکتر روحانی و مجموعه همکاران ایشان تبیین وضعیت موجود کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، جایگاه بین المللی با بیان شیوا، رسا، ملموس و ریاضی جهت تمامی مردم از طریق صدا و سیما است. پر واضح است اگر کاستیها و مشکلات موجود در ابتدا با عدد و رقم و مصداق بیان نگردد امکان بیان پیشرفتهای بعدی و قیاس با وضع حاضر و همچنین تعدیل خواسته ها و توقعات مردم وجود نخواهد داشت.
2-تعامل با رهبری نظام بعنوان مهمترین و مشروعترین رکن تصمیم گیری کلان کشور از طریق بیان مستند، علمی، دلسوزانه در ارتباط باجایگاه بین المللی کشور همراه با ارائه مشاوره تخصصی و دیپلماتیک در جهت گشایش موثر در بهبود و نهایتا حل تنش موجود. پر واضح است هر گونه اقدام سازنده داخلی حاشیه است بر این متن.
3-کنترل، سامان دهی و جهت دار کردن خواسته های بسیار متنوع انبوه سازمانها، گروهها، انجمنها و عامه مردم خواهان تغییر، تنوع گسترده و طیف متنوع نارضایتیها بیش از انکه هدف و موضوع خاصی را بصورت عینی خواسته باشند معطوف به طرد وضع موجود است. عدم ساماندهی خواسته ها میتواند باعث سرخوردگی، نا امیدی و بیعلاقه بودن مردم به شرکت فعال در برنامه بازسازی کشور گردد.
3-ارائه و اجرای راهکار عملی جهت برقراری گفتمان فعال و سازده با گروهها، نهادها، سازمانها و نحله های اعتقادی و فکری که با افکار و اندیشه های رئیس جمهور منتخب همگرا نیستند ولی از پایگاه موثر حاکمیتی و در مواردی مردمی بر خوردار هستند. مصادیق عمل نکردن به این تعامل در دوران اصلاحات به وفور مشاهده گرددید.
4-پایه گذاری نهادهای مدنی و ایجاد زمینه رشد احزاب به عنوان بهترین جایگاه طرح، رایزنی، تدوین و ایجاد فکر و اندیشه های گوناگون در جهت ارائه به مردم در انتخابات مختلف از قبیل مجلس، شوراها و ریاست جمهوری. نبود پایگاه مدنی احزاب باعث سر درگمی مردم، خود محوری، فرد گرائی شده و خود را به صورت امکان تلون افراد در جایگاههای بعد از انتخابات شدن نشان میدهد. بدیهی است با وجود احزاب مردم به برنامه رای خواهند داد و پاسخ گوئی نیز به عهده حزب خواهد بود.
5-استفاده بهینه، علمی و عملگرایانه از افراد و نیروهای تخصصی در جایگاههای مربوطه از طریق اخذ مشاوره و رایزنی با انجمنها و صنوف تخصصی و علمی در انتخاب پستهای اجرائی تخصصی. بدیهی است در صورت بکارگیری نقطه نظریات سازمانهای علمی و تخصصی مردم نهاد، علاوه بر امکان انتخاب بهترین گزینه زمینه همکاری سایر نخبه ها نیز فراهم خواهد شد و علاوه بر ان تبعات عملکرد نا مناسب احتمالی نیز به تنهائی متوجه دولت نخواهد بود.
6-ایجاد راهکار عملی جهت نقد، بررسی و تحلیل واقعی، علمی و دقیق از عملکر دولت و گزارش ان به مردم در فواصل و مقاطع مشخص

با ارزوی بهروزی و کامروائی ملت ایران

دکتر سید منصور رایگانی
استاد دانشگاه
آقابابا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
51
32
سلام
بنظر اينجانب انتخاب تيتر احساسي "رای به روحانی، نه جانانه به احمدی نژاد"
نه تنها هيچ كمكي به آقاي روحاني نميكند بلكه با مشي و تدبير آقاي روحاني نيز تباين دارد. در اين شرايط ايشان بايستي رييس جمهور همه از جمله مردم علاقمند به آقاي احمدي نژاد باشند. چه اصراري بر ورود به حاشيه و كاستن از ظرفيت شموليت رييس جمهور است. مستدعي است در صورت صلاحديد اصلاح شود.
عادل فرحانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
116
24
مایه تعجب است که این اصلاح طلبان چه زود این پیروزی را به نام خود زدند و تصور می کنند که پیروزی آقای روحانی در این انتخابات را باید بنام خود ثبت کنند؛ اگر چه شنیدن این پیروزی برای آقای روحانی با توجه به اینکه می دانم ایشان از گروه اصلاح طلبان نیست ، بسیار ناراحت کننده بود و به سختی این موضوع را قبول کردم اما الان که دارم این مطلب را می نویسم بسیار ناراحت هستم، اگر چه من خود به سیاستهای آقای احمدی نژاد (برخی از آنها) انتقاد داشتم . اگر بخواهیم به اصل موضوع بپردازم باید بگویم این مردمی که خوشحالند از پیروزی آقای روحانی ، همانها بودند که در انتخابات گذشته از آقای احمدی نژاد و از آقایان خاتمی دفاع کردند و به آنها رای دادند و بعد دیدیدم که چه رفتاری را داشتند، لذا به آقای روحانی رئیس جمهور منتخب، عرش می نمایم زیاد از این پیروزی خوشحال نشوید؛ دوم اینکه چگونه می خواهید به این اقتصاد سروسامان دهید ؟ اگر چه بازی ارزان شدن دولار و سکه و رونق بازار بورس بسیار آشکار بود ؛ این سوال پیش می آید آیا این موضوع تدوام دارد یا اینکه بعد از گذشت زمانی دوباره شاهد رکود و گرانی بیش از پیش خواهیم بود
احمدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
27
باسلام
ضمن تبریک پیروزی عقل و خرد بر بی خردی و بی تدبیری های موجود، از جناب آقای فقهیی که در این مدت تلاش های وافری برای اطلاع رسانی به موقع و اخبار و تحلیل های جانانه ، در این پیروزی سهم بزرگی داشتند تشکر می نمایم و امیدوارم این راه با جدیت بیشتری استمرار داشته باشد.
این پیروزی شیرین بر همه ملت بزرگ و شگفت آفرین ایران مبارک باد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
47
آری، پیروزی متعلق به خردگرایان است چه اصلاح طلب وچه به اصطلاح اصول گرا.زنده باد عقلانیت وتدبیرو اعتدال.
ماندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
50
24 خرداد: اعتدال آری، افراط نه
محمد قاهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
10
71
عزیزم تیترتو عوض کن احمدی نژاد خیلی وقته تموم شده
تا دیر نشده بجای نه جانانه به احمدی نژاد بزن نه جانانه به اصولگرایان
زنده باد عارف پاینده باد روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
دوست من خیلی از اصولگرایان از ما هستند و به ما کمک کردند.مثل سالار آقای مطهری
mojtaba
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
1
32
. هم "اصول" را اساس انقلاب و چراغ راه می داند و هم "اصلاح" را تنها راه زنده ماندن و گریز از مرداب سکون .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
27
كاش راجع به حمايتهاي بين المللي از انتخابات و احترام آنها به انتخاب مردم هم مي گفتي، درهر صورت ممنونم از متن شما.
خبرنگار اصولگرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
79
30
مشکل شماها اینه که اگر در رقابت بازنده باشید دم از تقلب و دروغ در انتخابات می زنید و اگر پیروز میدان باشید جوانمردی و انصاف را از کف میدهید و رقیب خود را سرزنش و تحقیر میکنید.انشاالله خدا هدایت کند شمارا
ناشناس
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
114
26
تو هم خوب بادش میدیا !!!!
خجالت هم خوب چیزیه مرد ناحسابی !
اگر احمدی نژاد نیامده بود تو و امثال تو جرات داشتین اسم مذاکره با آمریکا و خیلی از مسائل دیگر رو که شماها بهتر میدونین به زبون بیارین ؟؟
همه مردم فراموش نمی کنن که همین آقای هاشمی که جنابعالی سنگشون رو به سینه میزنید و حالا به لطف بادمجان دورقاب چینانی چون شما مجددا" گل کرده اند حتی برای نمایندگی مجلس هم به اندازه کافی رای نیاورد.
میدونم که مردانگی انتشارش رو ندارین ولی حداقل تو یک نفر که میخونی و سانسور میکنی بخون و تا میتونی آب خنک بنوش !
پاسخ ها
ناشناس
| FRANCE |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
یه کلمه هم از مادر عروس..ولی بد سوختین هااا..درود بر هاشمی که با تدبیرش چه بکنه از امروز با این اصولگرایان متکبر بی عرضه
پردیس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
بچه ها من یه سوالی دارم
چرا هنوز طرفدارای اصولگراها و احمدی نژاد حرف میزنن؟؟؟ ببین ناشناس شماها 8 سال حرف زدین مردم رو بد بخت کردین
من خودم دختر خانواده ثروتمندم ولی بیچارگی مردم رو دارم میبینم واقعا دارم میبینم مردم دارن چی میکشن همشم به خاطر احمدی نژاد و امثال شماهاس
پس ساکت باشین و کنار بکشین
مردم جواب شماها رو دادن
انتخاب خواهشا منتشر کن
منتظرمممممممم
مشاور
|
CANADA
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
24
با تشکر از شما برای دادن امید به ملت جهت برخاستن .
هنوز این از نتایج سحر است شوراها مانده است که به امید خدا در آنجا هم حماسه ساز خواهد بود با توجه به تمام تیغها وحذفها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
90
25
آقاي تحليلگر! نه به احمدي نژاد را وقتي مي‌تواني تفسير كني كه گزينه احمدي نژاد يعني مشايي در انتخابات حاضر بود! رضا زاده را از ميدان خارج كردي و وزنه ده كيلوگرمي بلند كردي حالا داري رضازاده را تحقير ميكني؟ بابا خيلي مردي!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
37
این پیروزی نتیجه بینش و انرژی بالای طبقه متوسط کشور و استراتژی و خرد جمعی سران اصلاح طلب و میانه رو بود.
این پیروزی توان و قابلیت های "امید" را به رخ همه کشید.
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
14
بعنوان عضوی کوچک از ملت بزرگ ایران و قطره ای از دریای خروشان امت مسمان برخود واجب میدانم از زحات بیشائبه و اطلاع رسانی خوب و شایسته سایت انتخاب و مدیریت متعهد آن سپاسگزلری نموده برایشان آرزوی توفیق و سربلندی نمایم .برادر ان عزیز رسانه های مردمی کار شما تازه شروع شده مانگونه که کار رسانه های معاند خارجی و بدتر از آنها رسانه های ضد اعتدال و ضد اصلاحات داخلی که همه تلاش و کوشش خودرا برای فریب مردم وانحراف خواست مردم انجام دادندو برخلاف اصول مسلم اسلام و قرآن از هیچگونه خیانتی کوتاهی نکردند تا آنجا که به عزیز ترین و محبوب ترین چهره های مردم با وقاحت تمام تهمت جاسوسی و وطن فروشی و سازشکاری دادند و در شرایطی که سنگها بسته بود و سگها رهابودند کردذند آنچه را که در توان داشتند غافل از آنکه مکر خدا برتر از مکر آنهاست و یقین داریم به کلام مظلوم کربلا که: وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.اما دوستان عزیز باید بر اساس سنت رسول الله (ص) که پس از فتح مکه این معاندان را آزاد کرد ما نیز اینچنین کنیم که امروز یوم المرحه است نباید از غرور پیروزی راه را گم کنیم که راهی بس سخت ودشوار در پیش پای یاران هاشمی و خاتمی و روحانی میباشد .باید با تدبر و بدور از غوغاسالاری که خواست اصحاب خشونت است دست در دست هم برای تحقق خواست مردمیکه برای نجات دین و وطن حماسه آفریدند حرکت کنیم و بدانیم در صورت موفقیت جریان اعتدال و اصلاحات امید مردم نا امید نمیگردد.پاس بداریم لطف بیکران الهی را و به شکرانه نعمتش برای تحقق آرامنهای بحق ملت بزرگمان تلاش کنیم
ماندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
27
24 خرداد: اعتدال آری، افراط نه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
26
زنده باد اعتدال، زنده باد وحدت، زنده باد اقتدار ملی!
مرگ بر افراط و تفریط!
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
74
31
برادر مصطفی سلام علیکم

یادداشت جنابعالی بدون کم و کاست و از روی اعتدال بود
بنده به جناب روحانی رای ندادم ولی پس از اعلام وزارت کشور ایشان رو به عنوان رئیس جمهور هم قبول دارم و هم دوستش دارم و هم از ایشان حمایت میکنم

از آنجا که جنابعالی رو فردی معتدل یافتم چند نکته به به ذهنم میرسد به عنوان پیشنهاد تقدیم میکنم:

همانگونه که مستحضرید در سال 88 به واسطه عملکرد نادرست مدعیان اصلاحات و عملکرد رسانه ای دشمنان خارجی ملت، نظام اسلامی متهم به جابجایی 11 میلیون رای گردید.
و بلاشک نیز مستحضرید که در انتخابات امسال اگر جناب روحانی 250000 رای کمتر می آورد کار به دور دوم میکشید و احتمال تغییر سرنوشت انتخابات ولو به احتمال کم میرفت (البته بنده به هیچ وجه قائل به این اتفاق نبوده ام)
این اتفاق در شرایطی رخ داده است که رئیس دولت همان رئیس و گردانندگان انتخابات همان کسانی هستند که در سال 88 نیز متولی کار بوده اند
بنده از جنابعالی خواهش میکنم این موضوع را برای مخاطبین محترمتان تبیین نمایید تا بدانند نظام اسلامی در هیچ برهه ای بر خلاف میل ملت عمل نکرده و نمی کند ان شا الله
البته این موضوع چیزی از انتقادات من از برخی عملکرد های آقای احمدی نژاد کم نمی کند.

اجرکم عند ا...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
اشتباهی مثبت دادم
منصف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
0
31
ضمن تبریک این پیروزی بزرگ وتاریخی به ملت ایران وشخص دکتر روحانی
توصیه من به رئیس جمهور منتخب این است که همانطور که قول دادند از شایسته ترین افراد هر دوجناح و نیز مستقل استفاده کنند تا هم امور مملکت بدست افراد لایق بیفتد وهم بامشارکت دادن اصولگرایان در دولت مانع دلخوری و به تبع آن کارشنکنی آنان درکاردولت گردد ، واقعا فرصت کم است وهمه باید دست دردست هم برای ساختن ایرانی آباد وآزاد وسربلند ازجان مایه بگذاریم .
به امید پیروزی های بزرگتر وانشا ا... اولین آن رفتن به جام جهانی
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
50
یک "نه" جانانه به اصولگرایی و گفتمان اصولگرایی.احمدی نژاد جز کوچکی از اصولگرایی بود.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
61
ای کاش در این مرقومه زیبا نامی از اقدام زیبا اقای عارف برده می شد
یاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
35
هــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــورااااااااااااااااااااااااااااااااااا
fatemeh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
38
بسیار عالی. اما اقای فقیهی از یک تکته غافل شدید و آن هم خدا بود. من هر چی فکر می کنم به میدان آمدن این همه مردم سرخورده، بدون وجود احزاب و نهادهای مدنی شبیه معجزه بود. دست خدا!
ناشناس
|
CANADA
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
53
البته بایداضافه کرد:
ششم. انصراف دکتر عارف به نفع دکتر روحانی باعث جاری شدن رای ایشان به سمت دکتر روحانی شد.

هفتم. پشتیبانی آقای خاتمی از آقای روحانی تعداد زیادی رای های اصلاح طلبان و تحریمی ها را به سمت آقای دکتر روحانی برد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
30
اقای روحانی موفق باشی در پناه خدا
ماندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
29
24 خرداد: اعتدال آری، افراط نه
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
0
27
حسن روحانی , با شعار «دولت تدبیر و امید» برای انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.حال تدبر در انتخاب کابینه ای فرا جناحی کلیدی بر تحقق امید هر ایرانی و رسیدن به اعتدال خواهد بود.
سیدمحمدعلی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
1
19
مثل همیشه زیبانگاشتی ممنونم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
1
31
ساقیا! بده جامی، زان شراب" روحانی"
تا دمی برآسایم زین حجاب جسمانی

ما ز دوست غیر از دوست، مقصدی نمی‌خواهیم
حور و جنت ای زاهد! بر تو باد ارزانی

زاهدی به میخانه، سرخ روز می‌دیدم
گفتمش: مبارک باد بر تو این مسلمانی
ناشناس
|
BULGARIA
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
1
19
هدف دوري از افراطي‌گري، بسط اعتدال و روحيه مشاركت جمعي در بين همه گروه‌هاي سياسي بايد باشد.
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
19
آقای فقیهی درود و تبریک وخسته نباشید جانانه به شما و همکارانتان عرض میکنم.
محسن
|
-
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
33
دوم خرداد حماسه تکرار نشدنی است. ولی این هم بد نبود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
55
15
جو گیر شدی برادر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
1
24
و به "تدبیر" همه، من و تو، ما و شما
صبح "امید" دمید


از اطلاع رسانی های به موقع انتخاب هم ممنونیم جناب افقهی.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
23
خجسته باد این پیروزی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
10
35
lمحمود رفت
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
7
39
امروز صبح یاد تیتر بزرگ روزنامه سلام مورخ 4 خرداد 76 افتادم
اسم روزنامه بزرگتر شده بود "ســــلام" و در زیر اسم تیتر شده بود "بــــــــــر خــــــــاتـــــــمــــی"
واقعا یه تیتر روزنامه ایی که سالهاست توقیف شده چند سال می تونه آرشیو ذهن باشه و بعد تو یک صبح حماسی دوباره تیتر اول قلبت بشه
سلام بر خاتمی سلام بر محمد موسوی خوئینی ها سلام بر عباس عبدی و سلام بر روحــــــــــانی
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
38
آقای فقیهی یک پیام تشکر جانانه به آقای عارف بدهکار هستیم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
83
14
پسرم اين انتخابات يه برنده داشت اون هم آقاي هاشمي بود. در ضمن محمود 4 سال ديگر با اقتدار برمي گردد زنده باد بهار
safar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
63
18
یاد احمدی نژا دبخیر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
54
23
احمدي نژاد كه ادعايي در انتخابات نداشت و كسي رو هم نداشت. به نظر اين نه براي عناصر ديگه اي بود كه شما توان نام بردن ازشون نداريد.
سميه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
1
24
اقاي فقيهي سلام
بنده هرروز واونهم روزي چندين بار به سايت شما مي امدم وبسياربرايم خوشايند وحالب بود وميخواهم ازتون قدر داني كنم وتشكر از ز حمات شما
ما كه پيروز شديم ودل شما شاد باشد
عبدلله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
15
احسنت بر نگارنده
بـابـایــــی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
18
آری !
چنین هست وجزاین نیست
درود بر مردم کشورم
درود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
11
58
نکاتی چند قابل ذکر و فکر یک اینکه مجموع کل کسانیکه حق رای داشتند 55میلیون نفر هستند ولی تعداد کل آراء 35میلیون می باشد این یعنی اینکه نزدیک به 20میلیون نفردارای حق رای شرکت نکردند و رای ندادند که این نیزدرجای خود قابل تامل و فکر میباشد که اگه آنها نیز اعتماد میکردند و رای میدادند تعداد آرای آقای روحانی قطعا 38میلیون میشد . دو اینکه آن 24میلیون آرای اصولگراها که دوره قبلی به احمدی نژاد رای دادن کجا رفتند که به اصولگراهای جدید رای بدهند ؟ که مجموع آراء سه نماینده اصولگرا در این دوره به 10میلیون هم نمیرسید که این نشان میدهد یا از اصولگرایی کنار کشیدن که بعید است یا اینکه آن 24میلیون رای طبق گفته آن زمان مشکل داشت و این یعنی اینکه چه کسانی و چه خانواده هایی بیمورد و برای احقاق حق آزار و اذیت شدن و ناراحتی دیدن و میکشن و حق الناس پایمال شد. در آن زمان نیز اصلاحات برنده بود و مردم ایران. پس ای اصولگراها شماها 8سال به خدا به این سرزمین به این مردم و ملت و مملکت خیانت کردین و گناه کردین وحق را ناحق کردین به اسم خدا و دین و 8سال تورم گرانی تحریمهای شدید بیکاری و غیره به همراه داشتین و اگر از همین الان تا 8هزار سال توبه و استغفار کنید بازهم گناه شما بخشیده نمیشود زیرا حق الناس به گردن تک تک شما اصولگراها هست واگر در تمام دوره های انتخابات اصلاح طلبان نبودند هیچ وقت حماسه سیاسی در هر دوره رخ نمیداد و اما هنوزم دیر نیست شرایط فعلی با همه ی کاستی هاش اصلاح پذیره چون مردمانه ایرانیم سرزمینی دارای 2500سال فرهنگ و یکتا پرستی و خدا پرستی ..... ما خواستیم توانستیم و میتوانیم زنده باد ایران و ایرانی
پاسخ ها
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
اولا" 50.5 واجد شراط بودند پس 15 ميليون شركت نكردند.ثانيا" از كجا معلوم كه به روحاني رأي مي دادند.ثانيا" 24 ميليون رأي توده مردم بود كه به احمدي نژاد مردمي داده شد نه اصولگرايان.
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
21
بسیار زیبا بود
به امید روزهای تدبیر و امید.
پر توان باشید.
خدا قوت.
صادق اسدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
35
21
جناب دکتر روحانی این همه داد از افراط و تفریط زد...
بازم شما شدید افراطی های دوم خردادی!!!
نه بزرگ به احمدی نژاد!!!
---------
کنار بگذارید این همه سیاسی بازی رو به فکر ملت باشید
کم کم از همین الان دارید موجب پشیمانی رای ما به روحانی می شوید
خسته شدیم از این همه جناح بازی و سیاسی بازی خسته...
دوباره شروع کردید... اه اه اه
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
33
عالی بود، ما طرفداران اصلاحات با اینکه از این پیروزی شادمانیم ولی دوست داریم و امیدواریم آقای روحانی از تجربه و کارایی آقایان قالیباف، ولایتی و رضایی تو کابینه ش نهایت بهره رو ببره (فقط بخاطر ایران)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
0
24
8 سال دفاع مقدس مردم و پیروزی ملت مبارک
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
14
جناب آقاي فقيهي
مدير مسئول و سردبير محترم سايت انتخاب
با تمام محدوديتهاي موجود سايت بسيار خوب و قابل اعتمادي را اداره نموده ايد و تنها سايت داخلي بوديد كه بنده براي آگاهي از اخبار و تحليلهاي روز به آن مراجعه مي كنم. به اميد روزي كه آزادي كامل بيان در اين كشور گسترده شود چراكه تنها راه گريز از فريب و نيرنگ و بد فهمي و اشتباهات جبران ناپذير است.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
49
19
آقای فقیهی ، به عنوان خبرنگار مسلمان بهتر است همه واقعیتها را بیان کنید:
اولا آقای روحانی حتی 51 درصد آرا را هم کسب نکرد و این حداقل آرا بود. ایشان در وضعیت بسیار شکننده ای قرار دارد در حالیکه خاتمی 12 سال و حتی 16 سال پیش 77 درصد آرا را کسب کرده بود. پس قیاس مناسبی نیست.
دوم اینکه آقای احمدی نژاد و حامیان ایشان بارها تاکید کردند، این هشت نفر کاندیدای ما نیستند و هیچ یک گفتمان احمدی نژاد را دنبال نمی کنند. و لذا رای مردم به روحانی به هیچ وجه به معنی نه به احمدی نژاد نیست. اگر نامزد مورد نظر حضور داشت صحنه انتخابات یه شکل بسیار متفاوتی تغییر می کرد. البته قطعا نه به اصولگرایان است. که بشترین دشمنی را با احمدی نژاد داشتند.
سوم اینکه رای به آقای روحانی از سر ناچاری بود که هیج گزینه بهتری وجود نداشت.
در هرحال امیدوارم برای ملت عزیز ایران با برکت باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
16
از شما هم تشکر می کنم بابت حضور پرصلابت و مستمر در این 4 سال که سهم زیادی در آگاهی مردم داشته اید.

چه روزهایی رو گذروندیم....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
20
با سلام وسپاس بر آقای فقیهی که نقش ارزنده ای در این تعغییر ورویکرد داشت ولی ایکاش به فداکاری دکتر عارف هم اشاره ای می کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
21
امیدواریم این دولت اخلاق را تو جامعه بهتر کنه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
15
با تبریک انتخاب دکتر روحانی به همه مردم ایران
مطالب بسیار زیبایی بود به خصوص که ازهمه کسانی که در این موفقیت سهیم بودند نام برده شده است.
به خصوص اطلاع رسانی خودجوش مردمی که تأثیر زیادی داشت، در حالیکه در خیلی از شهرهای کوچک کمترین تبلیغات محیطی از آقای روحانی(برخلاف رقبای ایشان) به چشم نمی خورد ولی رأی زیادی کسب کردند.
امیدوارم آقای روحانی از این موقعیت در نزدیک کردن گروه ها به همدیگر به خوبی استفاده کنند و در کنار توجّه به نقدهای کلیه گروه ها زمینه حضور یک دولت مقتدر و توانمند را فراهم کنند.
و آخر اینکه: «عقلانیت و تدبیر را قاطعانه حمایت خواهیم کرد.»

موفق باشید...............
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
0
12
و بقیه رفقا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
0
24
جدای از مقدمات تشکیل کابینه اگر دکتر روحانی به همراه دکتر ولایتی قبل از تحلیف با مذاکره فوری و بقول خود دکترروحانی در یک مذاکره جدی و درست بحث هسته ایی را حل کند دومین پیروزی را رقم زده و امیدی بیش از پیش به جامعه تزریق خواهد کرد و قطعا یک موفقیت است که تاکنون نصیب هیچ رئیس جمهوری نشده خواهشا به سمع دکتر روحانی برسانید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
13
37
نه بزرگ به احمدی نژادها و سلام به خاتمی ها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
21
آقای فقیهی من به نوبه خوم این پیروزی رو به شما که انصافا" زحمت زیادی کشیدید تبریک میگم...
مبارک باداین پیروزی بر همه ی ملت ایران.
دیشب بعد از 4سال خنده وشادی به صورت مردم برگشت...
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
24
سلام بر روحانی
درود بر خاتمی
سپاس از هاشمی
خوزنين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
17
صبر و استقامت پاسخ داد بويژه صبر انسانهاي بي گناه گرفتار
دکتر روحانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
39
9
این تیتر تنش آفرین است و بدور از اخلاقی که با زحمت و هزینه زیاد در حال حاضر بر جامعه حاکم شده، شما بعنوان کسانیکه خود را پیروز می داند آغازگر روند تخریب این فضای مبارک نباشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
18
مبارک باد بر همه مردم ایران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
8
44
جناب فقیهی و "انتخاب"، الحق که بهترین و اولین رسانه واقعی مردمی در فضای مجازی بودید که ما را بی نیاز از دنبال کردن اخبار از سایتهای بیگانه و خارج از کشور کردید . خسته نباشید.
تبریک به ایران و ایرانیان و رشد شعور و آگاهی
تبریک به دکتر عارف قهرمان وحدت و اعتدال
تبریک به عشق و نشاط جوانان ، خاتمی عزیز
تبریک به آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده اش
تبریک به سیدحسن خمینی و خانواده بزرگ خمینی
تبریک به انتخاب برتر مردم ایران دکتر روحانی
تبریک به اصولگرایان آگاه همچو مطهری ها و ...
تبریک به نشاط و شور و شادی و جوانان عزیز میهن
تبریک به پاکی و زلالی آفتاب حقیقت که خودش را پس از 8 سال نمایان کرد
تبریک به نفسهای حبس شده
تبریک به خرداد و خردادیان از شهیدان 3 خرداد تا 22 و 24 شورآفرینان
تبریک به اصلاح طلبان واقعی جامعه و "خس و خاشاکها " !
تبریک به دولت 9 و 10 واصولگرایان تندرو که انصافا چه بلاها که بر سر این ملت و کشور که نیاوردند، و کسی بازخواستشان نمیکند!!!
..
...
....
.....
......
تبریک به صلح و آزادی و عدالت وپیشرفت و شعور و آگاهی و سربلندی ایران عزیز که منش و خواست اطلاح طلبی است که به آن ما را محکوم میکردند .
پاینده باد ایران و ایرانی
پاینده باد ایران و ایرانی
پاینده باد ایران و ایرانی
دوباره میسازمت وطن.
پاسخ ها
وطن پرست
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
و تبریک به مقام رهبری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
20
آقای فقیهی ما انتخاب رو خیلی دوست داریم‌ها!
از ساعات نخست شنبه به ما امید داد تا اعلام نتایج قطعی. دست مریزاد
سیامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
16
جناب فقیهی. بسیار مسئولانه،واقع بینانه و خردگرا عمل کردید.خسته نباشید.
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
14
آقاي فقيهي من هم از شما بابت اطلاع رساني به موقع تشكر ميكنم همچنين از همكاران محترمتون در سايت .در ادامه راه اميدوارم با آسيب شناسي به موقع از اصول بيان شده حمايت فرماييد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
57
20
اصلاحات خودش را به روحانی چسباند
دوم خردادی دیگر نبود
در ستاد تبلیغاتی روحانی هم خبری از اصلاح طلبان نبود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
بله، کی گفته خاتمی اصلاح طلبه!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
21
لطفا یک لیست از کاهش قیمت ها بخاطر پیروزی دکتر را بزنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
45
25
چه ربطی به احمدی نژاد داره. اگه بود رای بالایی داشت. دوره قبل هم همینا رو میگفتن که آشوب شد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
13
54
مظلوم نمایی دیگربس است!!! ای رجانیوز و دوستان هم فکرش
بعد انتخاب آقای روحانی بعنوان رئیس جمهور بعضی از سایت های اصولگرا افراطی که باور این مسئله برایشان سخت شد با اقدام هماهنگ دست به مظلوم نمایی زده و بهانه جدید که میخواستم بعنوان یکی از کاربران سایت محترم انتخاب به این افراد پاسخ دهم .
تیتر امروز سایت های افراطی -اتهام تقلب در انتخابات۸۸ تا تمجید از سلامت انتخابات۹۲
1- در سال 88 رفتار نامزد موردعلاقه تان قبل انتخابات و در حین انتخاب و بعد انتخاب با الان آیا قابل مقایسه است
2- آقای هاشمی فقط در نماز جمعه گفت باید به اعتراض ها رسیدگی بهشه غیر از این اگر جایی در مورد تقلب حرفی زده بگیدما هم بدانیم
3- جناب آقای احمدی نژاد با در اختیار گرفتن کامل امکانات از رسانه گرفته تا پخش مجانی سیب زمینی و سهام عدالت و توهین به هاشمی چند روز مونده به انتخابات و اعلان سریع نتیجه وبرگزاری جشن خیابانی و خس وخاشاک خواندن مردم خود بیشتر مقصر اتفاق 88 هست
4- آیا سوء استفاده از مناظره ونام بردن و تهمت زدن افرادی که هنوز بعد 4 سال همان صداوسیما حاضر نشد با نامه نگراری های مکرر دفاع آن عزیزان را پخش کند
آیا این هدایت آرای مردم به این روش خود تقلب نیست کاری که ماهواره و شبکه های بی بی سی انجام میدن و شما بهشون میگید دشمن
احمدی نژاد چون نامزد مورد نظرش این بار در صحنه نبود آن رفتارها هم انجام نگرفت انتخابات هم آرام منطقی برگزار شد
حال شما با امکانات از صدا و سیما گرفته تا سایت ها هرکاری کردید که نامزد مورد نظرتون (آقای جلیلی) رای بیاورد ولی در عمل مردم نه بزرگ به شما و دروغگو بودن شما در این چندسال دادند و رای به اعتدال نه افراط ،رای به تدبیر ونه خودسری دادند طاقت نیاورده به این بهانه یاد 4 سال پیش افتاده شاید کمی مظلوم نمایی شما را آرام کند.
مظلوم نمایی بس است دستان پیش مردم رو شده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
8
12
تصحیح میکنم : احمدی نژادی ها درست است
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
29
مبارکها باد
شیخ عزیز امیدوارم برای همیشه یادت بمونه رای امروزت رو باید مدیون "اصلاحات" و شخص سید محمد خاتمی و محمد رضای عارف باشی.
ان شا ا... که با معاون اولی عارف اولین جبران رو در حق کسانی که بهت رای دادن بکنی و دومین گامت ازادی افراد سیاسی از حصر و زندان باشه.به امید کابینه ای اصلاح طلب و موفقیت حسن روحانی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
17
جناب فقیهی از شما انتظار میرود همانگونه که این سایت را در حمایت از مواضع اصلاح طلبانه ی روحانی بکار گرفتید ، با پیروزی ایشان ، در ادامه ی کار این سایت به نظرات کاربران در راستای آزادی بیان بهای بیشتری بدهید و کمتر ما را فیلتر کنید ، دیگر ترس گذشته را نداشته باشید
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
7
21
مبارکها باد
شیخ عزیز امیدوارم برای همیشه یادت بمونه رای امروزت رو باید مدیون "اصلاحات" و شخص سید محمد خاتمی و محمد رضای عارف باشی.
ان شا ا... که با معاون اولی عارف اولین جبران رو در حق کسانی که بهت رای دادن بکنی و دومین گامت ازادی افراد سیاسی از حصر و زندان باشه.به امید کابینه ای اصلاح طلب و موفقیت حسن روحانی.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
23
در خلق این حماسه، سایت انتخاب انصافا تمام قد مایه گذاشت.
نقش آفرینی بزرگانی چون آیت الله هاشمی،آیت الله صانعی ،سید محمد خاتمی،جناب دکترعارف ونیزدکترصادق زیباکلام و... را نیز نباید ازنظردورداشت
علی رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
16
جانا سخن از زبان ما میگویی...
بسیار ظریف و موشکافانه بود.تشکر میکنیم از این تحلیل و نوشتار زیبا...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
15
از سایت محترم انتخاب و جناب آقای فقیهی بخاطر اطلاع رسانی صحیح و بهنگام و همچنین تلاش جهت وفاق و همدلی مردم صمیمانه سپاسگزاریم
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
14
مدیریت محترم سایت وزین و مردمی انتخاب
سلام علیکم
با احترام، نظر به مدیریت صحیح، بدون غرض، اطلاع رسانی دقیق و لحظه ای و بدون سانسور و آوردن و استفاده نمودن از نظرات بازدیدکنندگان سایت در طول این یک ماه گذشته، از شما کمال تشکر و سپاس را دارم. از جناب آقای فقیهی که مدیری توانا، دانا، مدبر، به روز و مستعدی هستند نیز کمال تشکر می نمایم.
امیدوارم که همیشه انتخاب نمونه مردم باشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
7
13
لطفاً یک بررسی درباره کابینه داشته باشید تا از همه‌ی جریان‌ها استفاده بشود نه صرفاً کارگزاران سازندگی دولت ششم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
اون موقع میشه خونه سالمندان اگه فقط از کارگزاران دولت ششم استفاده شه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
34
سلام
من اصلاح طلبم و به اقاي روحاني راي داده ام اما هرگز از توهين ولو كوچك به رقباي انتخاباتي ايشان راض نيستم منش اصلاح طلبي با توهين به ديگران حتي كوچك سازگار نيست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
12
عالی بود سایت انتخاب نیز با اگاهی بخشی سهم بزرگی در شکست تمامیت خواهان دارد اصلاحات عقلانیت تدبیر دور اندیشی حاصل این انتخاب است از همه مردم تشکر میکنیم پیش به سوی پیشرفت و تعالی ایران و تعامل با دنیا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
8
34
من از هاشمی و خاتمی و عارف کمال تشکر را به خاطر این حمایت دارم
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
17
جناب آقاي فقيهي
مدير مسئول و سردبير محترم سايت انتخاب
با تمام محدوديتهاي موجود سايت بسيار خوب و قابل اعتمادي را اداره نموده ايد و تنها سايت داخلي بوديد كه بنده براي آگاهي از اخبار و تحليلهاي روز به آن مراجعه مي كنم. به اميد روزي كه آزادي كامل بيان در اين كشور گسترده شود چراكه تنها راه گريز از فريب و نيرنگ و بد فهمي و اشتباهات جبران ناپذير است.
زری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
41
19
دمت گرم مهدی جان احمدی نزاد اولین واخرین رییس جمهور بود که دیگر در ایران پیدا نمیشود اینا خودشون وضعیت کشور رو خراب کردن خودشونم درست می کنن همون طور که دیدید هنوز انتخا ب نشده سکه اومد پایین
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
حتمآ شماها خیلی سکه احتکار کردید الان دارید میسوزید که قیمت سکه اومده پائین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
7
38
فکر میکنم گفتمان اصولگرایی حتما باید تغییر کنه! باید یه بار دیگه ارزش و ضد ارزش رو برا خودشون تعریف کنه نه به سبک کیهان ! به این دلیل:
تو انتخابات ریاست جمهوری امسال 30 درصد شرکت نکردن که یا از مخالفان رادیکالی نظام هستند یا تحریمیهای انتخابات! پس اصولگراهها تو این قشر هیچ پایگاهی ندارن! از اون 70 درصد شرکت کننده، 51 درصد به کاندیدای اصلاحات و اعتدال رای دادن و چون انتخابات کاملا دو قطبی اصلاح طلبی و اصولگرایی شده بود پس اصولگرایی تو اون قشر 51 درصد هم طرفدار نداره! میمونه 49 درصد، از اون 49 درصد حدود 11 درصد رای آقای محسن رضایی اکثرا عشایر بودن و تابع یه سری معادلات قومی. از 16 درصد رای آقای قالیباف ، خیلی ها فقط به کارنامه موفق ایشان رای دادن و یه سری هم به تفکرات تکنوکراتی و مدرنیته ایشان و کسانی که صرفا دید اصولگرایی ایشان را مد نظر داشتند ناچیز بودند، 7 درصد آقای ولایتی هم بیشتر به خاطر مواضع ایشان تو مناظره و یه سری هم حامیان سنتی بازار هستند که به ایشان رای دادند و باز کسانی که به مواضع اصولگرایی ایشان رای دادند ناچیز بودند! رایهای باطله و آرای آقای غرضی هم مطمئنا با سبد آرایی اصولگرایان متفاوت است، در این میان فقط آقای جلیلی علمدار اصلی اصولگرایی به حساب می آمدند و با شعارهای مقدسی و ارزشی اصولگرایی به میدان آمد که توانست 11 درصد آرا رو از آن خود کند حدود 4 میلیون! یعنی 8 درصد واجدین شرایط رای دهی !
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
9
70
با سلام و تبریک پیروزی اصلاحات
مطمئنا بازنده اصلی این انتخابات حسین شریعتمداری است که از هیچ کاری برای شکست اصلاحات فروگزار نکرد
میرزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
8
28
ما تا کنون برخلاف تز شیعه که مروج امر بین امرین و اعتدال است راه افراط یا تفریط را پیموده و چوب آنرا هم خورده ایم و مسلمان نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود لذا از این ببعد در داخل کشور شایسته است رحماء بینهم باشیم و در سیاست خارجی با رعایت سه اصل تعامل را بجای تقابل پیشه کتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
من هم موافقم.وچه زیباست که دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد
دزفولی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
8
52
تبریک.
من مزد یک هفته بی خوابی خودم و داد و فریاد زدنها و قرار دادن رایگان مغازه ام برای ستاد دکتر روحانی رو گرفتم خدایا شکرت.
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
16
83
ديشب تا پاسي از شب پايكوبي ميكرديم و ميگفتيم : جنبش ما نمرده روحاني راي آورده
ماندا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
14
24 خرداد: اعتدال آری، افراط نه
anna
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
8
17
درود بر مردم حماسه ساز
درود بر هاشمی کبیر
درود بر خاتمی عزیز
درود بر عارف
و درود بر روحانی
دل مردم را خدا شاد کرد
صلوات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
17
اشکال نداره حالا شما جونید یادتون رفته یه دوره ای اقای هاشمی رئیس جمهور بودند بعد از 8 سال همه با هاش مخالف شدند و همین اصلاح طلبان بیشترین توهین ها را به اون انجام دادند و بعد اقای خاتمی رئیس جمهور شدند. آقای خاتمی هم 8 سال رئیس جمهور بودند و بعدش خود همین اصلاح طلبان هر چی از دهنشون در میومد به آقای خاتمی حرف زدند طوری شد که روزنامه کیهان از آقای خاتمی حمایت می کرد ( مراجعه به اون دوران مخصوصا یکی دو سال آخر توصیه میشه ) آقای احمدی نژآد اومدند و 8 سال رئیس جمهور بودند به طبع مخصوصا این اواخر مشکلاتی ایجاد کردند که مخالفین ایشون زیاد شدند و آقای روحانی رای اوردند . من بحثم اینکه آقای روحانی کاری نکنند که بعد از 4 سال اون مشکلاتی که روئسای جمهور قبلی بعداز 8 سال براشون پیش اومد برای آقای روحانی پیش بیاد! و باید دید... .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
10
10
دوست گرامی جناب اقای فقیهی بهتر است همگان بیانات و رهنمودهای رهبری را سرلوحه خود قرار داده و شادمانی و نا شادمانی هایمان موجب خروج از خط اعتدال و تدبیر نگردد. اگر طرفداران نامزدهای شکست خورده همانند چهار سال پیش به نتیجه انتخاب تمکین نکنند و در پی اشوب برایند واکنش ما چگونه است اگر ما پیروز انتخابات نبودیم ایا باز اینگونه رفتار می کردیم
ساری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
11
مردم دیشب تا ساعتها پیروزی اعتدال گرایان را جشن گرفتند این شادی سراسری نشانه امید به حل مشکل با امریکا و رفع تحریم ها هست امیدوارم تابوی مذاکره مستفیم کنار گذاشته شده و با یک دیپلماسی قوی و درخشان هر چه زودتر تحریمها رفع شود و به حیاط خلوت چینی ها در ایران پایان داده شود امیدوارم مسئولان خواست مردم را جدی بگیرند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
7
20
تيتر برگزيده: بله ي دوباره ملت به خاتمي!
حسین جهانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
4
7
با درود، جناب آقای مصطفی فقیهی
مدیرمسئول و سردبیر محترم انتخاب. زبانم از توان توصیف عملکرد سایت شما عاجز است. نمی دانم کدامین کلمات را کنار هم بگذارم تا شایسته ترین ها را نسبت به شما ادا کرده باشم. ایجاد این موج را مدیون شما هستیم، سهم شما کمتر از بزرگان دیگر نبود. دست مریزاد، امیدواریم همچنان پرقدرت در عرصه اطلاع رسانی حضور داشته باشید. پیروزی بزرگ گوارای وجودتان. سالم باشید
ملیحه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
29
16
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد عزیز، واقعا خسته نباشید. دوستت داریم، حمایتت کردیم و می کنیم و 4 سال دیگر دوباره منتظرت هستیم. زنده باد ایران، درود بر رهبر فرزانه و دکتر احمدی نژاد هوشمندترین رئیس جمهور ایران. آقای فقیهی دل نوشته هایت فقط به درد خودت میخورد و مشتی خس و خاشاک. عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد. پس قبول دارید که مردم به هاشمی رای دادند که به فرموده رهبری یکی از پایه های اصلی نظام است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
9
9
جناب فقیهی کاشکی می‌شد اون عبارت «نه جانانه» را هر چقدر ممکن است بزرگ کرد، زیرش خط کشید و هر کار دیگر، تا بشه بیان کننده احساس واقعی مردم باشه. از نوشتۀ شما ممنونم.
امضا محفوظ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
6
جناب آقای فقیهی ، سردبیر محترم
با سلام
تحلیل شما ، یک تحلیل کامل با مشخصات ومولفه های لازم است و می توان گفت بیش از یک تحلیل ودرحد یک بیانیه می باشد. جا دارد که دراین تحلیل ضمن تقدیر از همه کسانی که این حماسه را آفریدند تشکر وقدردانی گردد.اما چند نکته کوچک را نیز خالی از لطف نیست که انشاا.. چاپ ومنتشر کنید.

1- اولا به بند آخر وکلمه انشاالله در آخر صحبت خودم اشاره می کنم. این حقیر دیروز قبل از اتمام شمارش آرا و مشخص شدن نتیجه نهایی ، در ذیل یکی از خبرهایتان نظری مشتمل بر 5 بند نوشته بودم.ودوست داشتم که با خوانندگان وزین ومحترم این سایت درمیان می گذاشتم .که به هردلیل وعلت وشاید هم بدلیل طولانی بودن متن و شلوغ بودن دیروز بخاطر مسایل وخبرهای انتخاباتی ، امکان نشر آن فراهم نشد. جا دارد در دولت آینده با بینش ،صبر و حوصله بیشتر درخصوص نظرات دیگران وبخصوص ناموافقان برخورد کنیم. ای بسا نکات مثبت وپسندیده در خود داشته باشد که باعث موفقیت وتوفیق بیشترمان گردد.
2-اینک حماسه دیگر چگونه شکل گرفت وجناب آقای دکتر روحانی برخلاف تصور خیلی از مفسران و صاحب نظران رای آورد جای بازنگری وتحلیل دارد.شاید اگر این تحلیل درست ودور از تعصب وغرور نابجا انجام شود برای انتخابات آینده کمک شایانی کند و نگذارد ان اتفاقاتی که درسالهای 84 و88 رخ داد دوباره تکرار گردد.شناخت پایگاه مردمی ، مطالبات مردم و جنس نگاه ونوع شرکت کنندگان وسبدآرا مورد نظر خیلی مهم است.البته ناگفته نماند که دراین انتخابات طرفداران این کاندیدا ومشخصا" اصلاح طلبان با یک تفکر صحیح ،رفتاری کاملا صحیح از خودنشان دادند که خود نشان از رشد تعقلگرایی دربین بزرگان این جریان دلالت دارد تا احساسگرایی.
3- بقول آقای ده نمکی دراین انتخابات« آنقدر که اصلاح طلبان بر اصول خود تاکید کردن ، اصول گرایان بر اصول خو تکیه نکردند وفاصله گرفتند.» این جمله نکته خیلی مهمی درخود نهفته دارد وآن اینکه هر کجا بر سر اصول ومنشور خود بصورت عاقلانه وبدون تعصب گروهی وجناحی رفتار کردیم ، موفق خواهیم شد.لذا اینک که به خواسته اولی خود رسیدیم (دقت داشته باشیم ، رئیس جمهور شدن حداقل خواسته است ونه هدف ، هدف از برگزیدن رئیس جمهور تغییر مسیر وانتخاب مسیر صحیح ودرست می باشد)می بایست به تحقق اهداف وخواسته های بحق مردم بپردازیم واولا شعارهای خود را درعمل پیاده کنیم وثانیا" طوری رفتار نکنیم که افراد از ما دور شوند،مخالفان روش ومنش اصلاح طلبی بیشتر گردد ونهایتا" بشود آنچه که نباید می شد.(استفاده از همه ظرفیتهای نظام و ناراضییان درون نظام وکسانی که زمانی به هردلیل از طرف جریان اصول گرایی از صحنه مدیریت کشور حذف ودورشدند ویا در ... هستند).
4-قطعا" این پیروزی مطلق به همه وبه خصوص مردم فهیم و امیدوار هست که درتاریکی زمستان با روشن کردن چراغ امید نوید بهاری دوباره دادند وما مکلف هستیم که از حقوق همه آنها دفاع کنیم.جای تقسیم غنایم هم نیست اما باید بدانیم که دراین پیروزی هریک چقدر نقش آفرینی کردند تازحمات آنهافراموش نگردد.قطعا" شما هم برااین باور هستید که آنچه باعث شد انتخابات به دور دوم نرود وبالا تر از باعث شد درهمان مرحله اول برنده این انتخابات شویم
تلاش بزرگان اصلاح طلب ومشخصا" آقای خاتمی واز خود گذشتگی آقای دکتر عارف دراین خصوص از اهمیت بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است.بنابراین تعیین وبکارگیری افراد معتدل این جریان وخصوصا" آقای عارف دربدنه دولت کاری خیلی پرتوقع نیست بلکه جوابی به همکاری تمام قد این دوستان می باشد.هرچند مجددا" تاکید می شود منظور باج خواهی وسهم خواهی از دولت نمی باشد.این صرفا" یک پاسخ به طرفداران وبخش عظیمی از جامعه می باشد که از قضا اصلاح طلب می باشند.
5-ونکته آخر که در مطلب قبلی هم آورده بودم ، باید دقت کرده تا نخواسته ونداسته سطح توقعات را بالانبریم وکار را به جای برسانیم که نتوانیم آن دسته از خواسته های مردم را برآورده کنیم واین خود شود بلای جان این موج واین دولت .کاری برسرمان بیاورد که از سال 78 به بعد رخ داد ونباید می شد آنچه که شد.

به امید موفقیت دولت امیدتدبیر / امضاء محفوظ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
11
آقای فقیهی
ما به دور دوم چشم نداشتیم.
تحلیل ما از شرق کشور ما را به این نتیجه رساند که آقای روحانی با رأیی حدود 27 تا 30 میلیون در دور اول برنده خواهد بود.
عاشق ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
13
رای به روحانی ،رای به گفتمان او بود ، امیدوارم دیگران هم این موضوع را متوجه شده باشند تا در آینده این هدیه مردم ، نیز به آنان برسد.
عاشق ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
8
امید وارم که آقای روحانی در تمام مراسم ومناسبت ها از نماد کشور یا گروه دیگری استماده ننماید و شان رییس جمهوری مردم ایران را حفظ نماید.
شفق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
38
13
زنده باد احمدی نژاد استوره ایران وجهان
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
6
جناب اقای فقیهی برادر محترم جا داره از شما نیز تشکر و قدردانی کرد در طول روزهایی که مباحث انتخابات داغ بود تنها سایت معتدل و روشنفکر بی غرض سایت انتخاب بود در اکثر سایتها افراطی گری هتاکی و تحجر گری و بی اخلاقی و بی ادبی های بسیار زیادی دیدیم و سکوت کردیم و خوشبختانه به توفیق ومدد خدا و مشارکت مردم فهیم و دست اند رکاران مدبری چون شما در مقابل انتقاد های تند و افراطی و تنفر برانگیز و رفتار و برخوردهای سرد و بی ادبانه ی بعضی ها که فکر نکنم هنوز از خواب غفلت بیدار شده باشند رو تحمل کردیم و باور کردیم گاهی بعضی چیزها را باید دید اما ندید!خیلی حرفها رو گوش کرد اما نشنید و لبخند زد و امیدواربود که ان شا اله با صبر و گذشت به هدف خواهیم رسید.وبه داشتن کشوری بااعتدال علوی مباهات کنیم. در ضمن امید واریم بعضی از حضرات در دید گاه هاشون تجدید نظر کنند.ودیده باشند که مردم دیروز و دیشب نشان دادند که خواهان چه هستند و ایده الشان چیست.؟ چشمها را باید شست جور دیگر باید دید.و نکته اخر مسوولین این سایت و کاربران علاقه مند انتخاب تا کنون هیچ بی احترامی و افراطی گری و توهین نسبت به هیچ مسوول حکومتی نداشته اند اما عکس ان را به کرات دیده ایم . اما همیشه جاءالحق و زهق الباطل وعده و تحقق الهی است. به امید تعجیل در ظهور منجی بشریت.یا حق
یه ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
3
15
هر کی شده مهم نیست ٰ مهم اینه که بتونه کشور رو خوب اداره کنه تا ما شرمنده خون شهیدامون نشیم . و آمریکا و غرب از این اوضاع سوء استفاده نکنن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
1
14
امیدوارم این امیدها ناامیدها نشود
امین کاظمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
9
"آنچنان که قالیباف را با توهم پیروزی و غرور متورم ، از صدر به ذیل متنازل کرد"."گوآنکه بقیه ی نامزدها هم نماد مخالفت با احمدی نژاد بودند و آرای آنان را نیز باید سبد "نه" ملت به احمدی نژآد دانست. (به جز آرای جناب جلیلی که به نظرن، آرای حقیقی آقای احمدی نژاد به شمار می رود)"
...؟؟؟؟این طرز سخن گفتن شایسته اشخاصی نیست که شعارشان عقلانیت و اعتدال است . امثال افرادی را که اینگونه سخن می گویند باافراط گرایان و قابل مقایسه می دانم . تمام افرادی که در انتخابات شرکت کردند را قابل ستایش میدانم . کمی به خود بیایید و سنجیده و به دور از افراط گرایی سخن بگویید تا بتوانیم حتی از افراط گرایان در جهت منافع ملی استفاده کنیم . خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
22
ما این پیروزی را مدیون آقای هاشمی و خاتمی و عارف هستیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
19
21
خودتون هم خوب می دونید که مردم به احمدی نژاد اری نگفته بودن که حالا بخوان نه بگن
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
39
68
بي انصافي نكنيد بيشتر اين آقايون دست به دست هم داده بودند احمدي نژاد نتونه كار كنه.مشكل احمدي نژاد اين بود با بعضي از دزدها همكاري نكرد.اميدوارم آقاي روحاني راه خاتمي رو ادامه نده يادتون نره تو اون 8سال چي به سر جوونها اومد .در ضمن آقاي روحاني مستقله
یاسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
1
15
انشا... یه بیروزی دیگه تو خرداد به دست میاریم اونم برد مقابل کره هستش خدایا خوشی همونو تو این خرداد عزیز کامل کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
34
10
من پیروزی پر افتخار آقای دکتر روحانی را به همه ملت ایران تبریک میگویم.ار همینجا میگویم که من طرفدار پر وپا قرص دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی هستم اما تبلور حضور ایشان را در حضور دکتر روحانی دیده و به ایشان رای دادم.
ولی همچنان بر این باورم که حق آقای دکتر احمدی نژاد پایمال شده است و از دکتر عزیز آقای روحانی میخواهم در احقاق حقوق ایشان بکوشد ..
علیرضا قلیزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
12
25
من به احمدی نژاد کاری نداشتم. او خودش تمام شده بود. من به جنگ طلبی و عشق خونریزی و لجبازی به اسم مقاومت «نه» گفتم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
10
14
لطفا بيخود به اصول گراها وصلش نكنيد اصلاح طلب صرف هست همين
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
2
25
چه اصولگرا چه اصلاح طلب هرکسی که منتخب مردم باشه باید کار کنه و به وعده ها عمل .
اصلاح طلبان آمدند با عملکردهای خوب و بد. همین طور اصولگرایان .
امیدوارم آقای روحانی صادقانه عمل کنند....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
5
23
سلام بر سينه سوخته مادران داغدار . مبارك باد بر شما اين پيروزى
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
37
49
خوش انصاف آخه احمدي نژاد كه نماينده اي بين كانديداها نداشت.اگر مشائي بود آن وقت مي شد قضاوت كرد.ضمنا" با همه حمايت هاشمي و خاتمي 65 درصد از كل واجدين شرايط به روحاني رأي ندادند.اگر انصاف داري نظر مخالف را هم منتشر كن.
مدیر پایگاه توقع این است که فقط به خواندن تیتر بسنده نکنید! در محتوای چنین آمده که مردم به ناراحتی های خود رای دادند که در سخنان کاندیداهای منتقد دولت، ظهور و بروز داشت.
نامعلوم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
29
28
درووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود بر رهبر معظم انقلاب که این همه با تدبیر عمل میکند.
نگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
60
77
شما كه دم از گروني و تورم ميزنيد ديديد كه تا روحاني اومد اول سكه 65 تومن اومد پايين تمام اين گروني و تورم زير سر همين اصلاحاتيا و دارو دسته هاشمي اونا4 سال تموم چه زهر چشمي از مردم گرفتن با گروني مافياي قدرت و ثروت ببين چجوري رو مردم سواره اونوقت شما هي دولت فحش بدبد خدا ازشون نگذره 4 سال تموم خون به جيگر مردم كرد اين هاشمي، اونم به خاطر راي بالايي بود كه احمدي نژاد اورد
لطفا منتشر كن شما كه دم از ازادي ميزني نظرمو تاييد كن
ملکشاهی تبار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
16
19
1- این پیروزی از آن تک تک مردم دلسوخته ایست که همیشه پشتیبان ایران بوده اند.
2- با این پیروزی نباید پتکی ساخت و بر سر عزیران این مملکت کوبید! اگرچه آقای احمدی نژاد در طول ریاست جمهوری خود اشتباهات زیادی مرتکب شد ولی انصافن دولت او خدماتی داشت که دولت های قبلی از آنها غفلت کردند. مانند مسکن که البته ایشان هم نتوانستند آنگونه که می بایست این مشکل را حل کنند.
3- نباید دولت آینده دولت انتقام از کج خلقی های 8 سال گذشته باشد این دولت باید با عملکرد مدنی خود و تصویب لوایح کارشناسی شده با کمک همه ی نخبگان از همه یسلایق راه را بر تکرار حوادث بعدی ببندد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
32
29
جناب فقیهی سلام
مقدمه
چون با سایت شما زیاد اشنایی ندارم و از حال وهوای گردانندگان سایت بی اطلاعم بهمین خاطر طبق عادت و اخلاق همین اول کار بنویسم که مطالب ارسالی از طرف اینجانب خالصا مخلصا نظر یک نفر دهاتی بیطرف بیغرض و مرض است
جناب فقیهی ازنظریات ابراز شده معلوم میشه که هم خوب مینویسی هم خوب اداره میکنی بعد از خواندن مطلب شما دلم نیامد چند نکته را یاد اوری نکنم
نکته اول
دوران اداری همکاری داشتم که بعنوان راننده مدیر کل انجام وظیفه میکرد طبق روال اداری مدیران میامدند و میرفتند هیچکدام راننده مذکور را عوض نمیکردندیک روز از اقای راننده پرسیدم فلانی چجور مدیری بود گفت ایشان رفتند خداپشت وپناهشان باشه
جناب فقیهی چه خوب میشد ماهم از اخلاق پسندیده همان مرد محترم تبعیت کنیم از کسانی که برای خدمت بمردم پا پیش میگذارند بنیکی یاد کنیم احمدی نژاد چه خوب چه بد انتخاب همین مردم بود نقد عملکرد ایشان بعنوان بالا ترین مقام اجرایی کشور از اهم واجبات است بویژه برای روزنامه نگاران اما رعایت اخلاق از واجب اولاتراست
2-احمد نژاد فرزندخلف اصولگرایی و برامده از اموزشکده جناب هاشمی رفسنجانی است حاصل ناتوانی و کار شکنیهای دوران هشت ساله جناب خاتمی است گیرم در سال 88 اتفاقاتی افتاد ایا مقصر تمام وقایع تلخ ان روزها اقای اجمد نژاد است گمان نمیکنم هیچ عقل منصفی بپذیرد
نکنته دوم
روزنامه نگار باید ناظر بیطرف رویدادها و حوادث زمان خودش باشد میدانم خیلی سخت است و سخت تر از ان پرداخت هزینه این بیطرفیهاست اما چه میتوان کرد بقول قدیمیا خربزه خور باید پای لرزش بشینه
امید وارم شما در حد اعتدال رئیس جمهور منتخبتان باشید وایشان هم قدر این اعتدال و بیطرفی را بدانند خداوند همه روزنامه نگاران صالح و منعهد باخلاق را از گزند ناملایمات محفوذ بدارد
عاقبت بخیر باشید نویسند دهاتی باشد
نظرات بینندگان