arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲

پيام تبريک آيت الله صانعی به حسن روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت الله صانعی از مراجع تقلید شیعه در پیامی، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

متن این پیام به این شرح است:

باسمه تعالی

« وَأَ لَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لاََسْقَيْنَاهُم مَاءً غَدَقاً »

برادر مکرم جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی (دام عزّه و توفیقه)

رئیس جمهور منتخب ملت شریف ایران

سلام علیکم؛

حضور آگاهانه، و مقتدرانه و با شکوه مردم فهیم و قدرشناس کشور عزیزمان ایران در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در روز 24 خرداد از یک سو موجب دلگرمی مضاعف همه دوستداران عدالت و آزادی و سربلندی میهن اسلامی و از سوی دیگر باعث یأس و سرخوردگی دشمنان آن گردید.

نتیجه شیرین انتخاب مقتدرانه و معنادار حضرتعالی به عنوان رئیس جمهور منتخب بیانگر زمان شناسی، شور و شعور و خواست ملت در انتخاب اعتدال، اخلاق، آزادی های قانونی و مشروع در جهت نفی هرگونه ظلم و ستم و بی عدالتی است.

 اینجانب ضمن تبریک این انتخاب شایسته به حضرتعالی و تشکر وافر از حضور مردم عزیز و تصمیم سنجیده و ایثارگری جناب آقای دکتر عارف (دام عزّه العالی) نکاتی را متذکر می شوم.

1-از حضرتعالی که از سابقون در انقلاب هستید انتظار می رود که در تدوین برنامه های دولت با توجه به هدایت های امام امت (سلام الله علیه) و عنصر زمان و مکان و اجتهاد پویا زمینه بالندگی هرچه بیشتر فقه اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) را فراهم آورید.

2-باید توجه داشت که میزان بودن رأی مردم؛ خاص ایام انتخابات و حضور در پای صندوق ها نیست بلکه رأی، نظر و رضایت مردم در تمام دورانی که شما به عنوان رئیس جمهور ملت متصدی امور هستید باید نافذ و به عنوان میزان و ملاک و یک عنصر تأثیر گزار مورد توجه باشد.

3-امروز از مشکلات اساسی این مملکت تورم، بیکاری و فقر و سایر ناهنجاری های اجتماعی ناشی از آن و بی توجهی به ارزش های اخلاقی است از این رو انتظار قاطبه ی ملت از حضرتعالی آن است که ضمن توجه جدی به نهادینه کردن اخلاق اسلامی در جامعه، زمینه سازی زوال و از بین رفتن فرهنگ دروغ، تهمت، تخریب، خرافات و موهومات که متأسفانه خسارات زیادی به جامعه اسلامی و ارزش های متعالی آن وارد کرده است فراهم گردد.

4-انتظار به حق و شایسته ملت آن است که عقلانیت، تدبیر و اعتدال وجه غالب و رویکرد اساسی در حل معضلات و مشکلات داخلی و خارجی باشد، طبعاً در این صورت نه تنها راه بر بهانه جویان مسدود خواهد شد بلکه همراهی ملت را (حتی در صورت وجود مشکلات احتمالی) به همراه خواهد داشت.

5-دفاع از حقوق و آزادی های مشروع و حق آزادی بیان، قلم و انتقاد که موجب پیشرفت یک جامعه و مانع بزرگی بر سر راه خودکامگی، فساد، تبعیض می باشد هرچه بیشتر باید مورد نظر و حمایت قرار گیرد.

6-رأی ملت به حضرتعالی سرمایه ارزشمند است که در صورت پاسداشت آن به بزرگترین سرمایه معنوی دنیا و آخرتتان تبدیل خواهد شد و ناگفته پیداست که در تحقق این پیروزی زحمات نخبگان، اندیشمندان، دانشگاهیان و به خصوص آنانیکه دردفاع از حقوق ملّت دچار محدودیتها گردیده اند تأثیر به سزایی داشته و دارد.

اینجانب در پایان ضمن تبریک مجدد انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور، دوام و کمال توفیقتان را در خدمت به مردم از درگاه حضرت احدیت مسألت می نمایم و آخر دعواهم ان الحمد لله رب العالمین.

قم المقدسه ـ یوسف صانعی
28 خرداد 1392
نظرات بینندگان