arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹

ماساژور میلیونر گوگل

تخمین زده می‌شود، هزار نفر از كارمندان گوگل با در اختیار داشتن سهامی بیشتر از ۵ میلیون دلار، از طریق رشد خیره‌كننده ارزش سهام گوگل میلیونر شده باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرین نیوز: سال ۱۹۹۹، خانم بونی براون Bonnie Brown، تازه از همسرش جدا شده بود. او با خواهرش زندگی می‌كرد و آینده‌ای نامشخص داشت. تا اینكه شانس آورد و یك آگهی استخدام دید. یك شركت در «سیلیكون ولی» ، احتیاج به یك ماساژور داشت كه به خانه‌های كارمندانش برود و آنها را ماساژ دهد.

این شركت كه آن موقع ۴۰ كارمند بیشتر نداشت، گوگل نام داشت!

این خانم از اینكه عاقبت‌اندیشی كرده و به توصیه مشاور اقتصادی‌اش گوش نكرده و سهامش را نگه داشته خوشحال است. حالا این خانم ۵۲ ساله در یك خانه بزرگ ۳ هزار فوت مربعی در نوادا زندگی می‌كند و به علاوه ماساژور مخصوص خودش را دارد. او مسافرت‌هایی هم به نقاط مختلف جهان برای سركشی بنیاد خیریه‌ای كه تأسیس كرده، انجام می‌دهد.

تخمین زده می‌شود، هزار نفر از كارمندان گوگل با در اختیار داشتن سهامی بیشتر از ۵ میلیون دلار، از طریق رشد خیره‌كننده ارزش سهام گوگل میلیونر شده باشند.

هر سهم گوگل در بدو تأسیس ، ۸۰ دلار ارزش داشت.

بد نیست ارزش سهام رؤسای گوگل را هم بدانید، ارزش سهام لری پیج ۲۰ میلیارد دلار و ارزش سهام سرگئی برین ۱۹٫۶ میلیارد دلار است.

در طی دوران رشد اقتصادی، ارزش سهام شركت‌های دیگری مثل یاهو و نت‌اسكیپ هم افزایش پیدا كرده است ولی هیچ كدام از شركت‌ها قابل مقایسه با گوگل نیستند.

ارزش فعلی هر سهم گوگل ۶۶۳٫۹۷ دلار است. امسال سهام گوگل ۴۰ درصد ترقی كرد كه معادل افزایش ارزش به میزان ۲۰۳ دلار برای هر سهم است.

او این كار پاره‌وقت را در گوگل قبول كرد. خانم براون هفته‌ای ۴۵۰ دلار دستمزد می‌گرفت و این امكان را هم داشت كه به جای دستمزد نقدی، سهام شركت را بخرد.

بعد از ۵ سال مدام، ماساژ مهندسان گوگل، خانم براون بازنشست شد، ولی سهام گوگل آنقدر رشد كرده بود كه این خانم میلیونر شده بود!
نظرات بینندگان