arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۲

فاضل لنکرانی: پدرم به آقای یزدی و جنتی گفتند این آقایی که جلوی مراجع می ایستد، جلوی رهبری هم خواهد ایستاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: در زمان طرح موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، مرحوم والد به آقایان یزدی و جنتی گفتند که این فرد جلوی پنج مرجع تقلید ایستاد، در آینده نزدیک جلوی رهبری هم خواهد ایستاد.

به گزارش مهر، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار مسئولان ستاد دکتر حسن روحانی در قم طی سخنانی حماسه 24 خرداد را از همه نظر لطف الهی دانست و گفت: همه کسانی که به انتخاب آقای روحانی نظر داشتند، افرادی هستند که در درجه اول دلسوز دین و کشور و نظام بودند.

وی تصریح کرد: در مناطره‌ها مردم به خوبی آقای روحانی را شناختند و به این رسیدند که آنچه ایشان مطرح می‌کند مشکلات کشور است که آنها را به خوبی می‌شناسد و مطالب را بسیار پخته مطرح می‌کند و نظرات وی از یک پشتوانه تجربی و علمی خوبی برخوردار است و مردم به خوبی دریافتند که آقای روحانی درد دین و دنیای مردم را متوجه شده و برای درمان آنها به میدان آمده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: من خبر دارم بسیاری از بزرگان حوزه به ایشان نظر داشتند، برخی آقایان حتی ریاست جمهوری را متعین می‌کردند به انتخاب آقای روحانی.

وی اظهار داشت: در دوره گذشته تلاش مجموعه‌ای از مسئولان اجرایی بر این بود که توجه مردم را از روحانیت و مرجعیت برگرداند و مرحوم والد اینجانب اساس این مطلب را در همان ابتدای تشکیل دولت آقای احمدی‌نژاد با  آیت‌الله جنتی و آیت‌الله یزدی مطرح کردند و فرمودند: اینها که دم از ارتباط با امام زمان می‌زنند می‌خواهند بگویند ما خودمان با امام زمان ارتباط داریم. نمی‌خواهند شما مردم به سراغ نائب امام زمان بروید.

آیت‌الله فاضل ادامه داد: در همان موقع طرح موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها مرحوم والد به آقایان یزدی و جنتی گفتند که این فرد جلوی پنج مرجع تقلید ایستاد، در آینده نزدیک جلوی رهبری هم خواهد ایستاد.

نقشه تضعیف روحانیت و مرجعیت نقش بر آب شد

وی ادامه داد: یکی از آثار مهم این حماسه سیاسی مبارک، نقشه تضعیف مرجعیت و روحانیت را نقش بر آب کرد. اینها 8 سال تلاش کردند که توجه مردم را از روحانیت برگردانند، خداوند کاری کرد که مردم یک روحانی فاضل را به ریاست جمهوری انتخاب کنند.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در این سال‌ها مراجع و علما نگران بودند که در این دوره جدید این خط ادامه پیدا کند و اگر این خط ادامه پیدا می‌کرد معلوم نبود عاقبت انقلاب و اسلام و کشور چه می‌شد. مرحوم والد‌ما می‌گفت: اگر دولت احمدی‌نژاد ادامه پیدا کند تمام زحمات امام را بر باد خواهد داد.

وی با بیان این که 8 سال سختی بر این کشور گذشت وضعیت، اقتصادی، فرهنگی و آمار بیکاری و گرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: وقتي در خبرها مي‌شنويم 800 ميليارد تومان سهم سلامت مردم صرف شهرسازي و جاده سازي مي‌شود در حالي كه جان مردم به خاطر كمبود دارو به خطر افتاده است، اين جرم بزرگي است كه بايد به آن رسيدگي شود.

رفع مشکلات کشوری که 150 میلیارد بدهی دارد سخت است

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه كرد: ما بايد براي آقاي روحاني و همكارانشان دعا كنيم. كشوري كه 150 هزار ميليارد بدهكار است، رفع مشكلات آن بسيار دشوار خواهد بود.

وی فراجناحي بودن رئيس جمهور منتخب را مورد توجه قرار داد و گفت: بايد از همه نيروهاي كارآمد و دلسوز و با تجربه از اصول‌گرايان معتدل و اصلاح طلبان واقعي بهره جست. البته اصلاح طلباني كه دنبال اصلاح در مباني هستند ما آنها را انقلابي و دلسوز نمي‌دانيم ولي اصلاح طلباني كه در چارچوب نظام دنبال اصلاح امور هستند بايد از آنها هم استفاده كرد.

رئيس مركز فقهي ائمه اطهار(ع) افزود: يكي از ضربه هاي بزرگ اين دو دوره جداشدن قاطبه نخبگان از مجموعه مدريت كشور است. بسياري از اقتصاددانها، متخصصين، افراد حاذق و كارآمد دلسرد شده بودند. الآن مجالي واقع شده است تا دوباره از آنها استفاده شود. نظامي كه به نخبگان توجه نكند بطور قطع پيشرفت نمي‌كند. نظامي كه بينش مسئولان آن اين باشد كه آنچه من مي‌گويم درست است، آن نظام به بن بست مي‌رسد.

رای به فرد، رأی به اسلام نیست

وی با اشاره به وجود برخي تفكرات افراطي در قم گفت: بعضي وقتها حرفهايي زده مي‌شود كه خلاف اسلام است و موجب بدبيني مي‌شود. گفته مي‌شود اگر به فلاني رأي دهيد جزو ياران امام حسين(ع) محسوب مي‌شويد! اين فكرها غلط است. يا اينكه در دوره اي گفتند كه امام زمان(عج) نظر دارد روي فلاني. بايد دوستان از اين افكار خود را جدا كنند. طلبه‌هاي جوان ما نبايد فكر كنند كه رأي دادن به فلان فرد يعني رأي دادن به اسلام است.

ایت الله فاضل لنکرانی، نشاط و آرامش جامعه پس از انتخابات رياست جمهوري را مورد توجه قرار داد و خطاب به مسئولان ستادي انتخاباتي دكتر حسن روحاني در قم گفت: شما در شرايط حساس آن هم در فضاي مخصوص قم اين وظيفه را به دوش گرفتيد. واقعا كار مهمي انجام داديد كه نشان دهنده دلسوزي شما براي نظام و انقلاب و كشور است.

نظرات بینندگان