arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۳۹۲
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲

روحانی رسما رئیس جمهور شد: از خدا می خواهم فراموش نکنم آنچه بر پیشینیانم رفته است/ این انتخابات نتیجه شکاف بین مردم و حاکمیت نبود/ از استبداد رای و بستن دهان رقیبان به خداوند پناه می‌برم

در این مراسم رییس‌جمهور منتخب، روسای قوای مقننه، قضاییه و مجریه (رییس دولت دهم) و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعدادی از اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، مسئولان قوه قضاییه، فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی،‌ جمعی از مدیران و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، شماری از نخبگان و فرهیختگان کشور و سفرا و نمایندگانی از کشورهای خارجی نیز حضور پیدا کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



مراسم تنفیذ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب با حضور مقام معظم رهبری در حسینه امام خمینی(ره) (بیت مقام معظم رهبری) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری انتخاب، در این مراسم رییس‌جمهور منتخب، روسای قوای مقننه، قضاییه و مجریه (رییس دولت دهم) و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعدادی از اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، مسئولان قوه قضاییه، فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی،‌ جمعی از مدیران و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، شماری از نخبگان و فرهیختگان کشور و سفرا و نمایندگانی از کشورهای خارجی نیز حضور پیدا کردند.

محمدمصطفی نجار وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات گزارشی داد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب برای ریاست جمهوری حسن روحانی را قرائت کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با سپاس به درگاه خداوند حکیم و قدیر و درود بر پیامبر گرامی و خاندان مکرمش، آغاز دور تازه یی از زنجیره ی خدمت و مسئولیت سنگین اجرایی در کشور را، به ملت بزرگ ایران تبریک می گویم و در برابر الطاف کریمانه ی الهی که کمک و هدایتش، عزم و توان و کامیابی در ایجاد حماسه یی دیگر را به این ملت بخشید، جبهه ی خشوع و شکر بر زمین می سایم.

ملت ایران مفتخر است که مسیر مردمسالاری اسلامی را در دوره های پی در پی با انگیزه و نشاط، پیموده و این درخت سرسبز و ثمربخش را در هر دوره، سرافرازتر و ریشه دارتر کرده است. در این نوبت نیز ملت ایران، با آگاهی و بصیرت، میدان را با حضور مبارک خود مزین ساخت و به دشمنان که برای دلسرد کردن مردم از هیچ تلاش سیاسی و تبلیغاتی فروگذار نکرده بودند، پاسخی قاطع و پرمعنی داد.

مشارکت گسترده مردم و برگزیدن منتخب شایسته یی که آزمون بیش از سه دهه خدمت به نظام جمهوری اسلامی را در کارنامه خود نگاشته و از دوران مبارزات انقلابی تا دهه ها پس از پیروزی انقلاب، از سنگر روحانیت، به مقاومت در برابر دشمنان انقلاب پرداخته است، پیامهایی روشن به همه رسانید؛ پیام وفاداری خدشه ناپذیر به انقلاب؛ پیام اعتماد و امید به نظام جمهوری اسلامی؛ پیام اعتماد به روحانیت شجاع و پیشرو؛ و اعتماد به خدمتگزارانی که با همت و ابتکار خود، بر آنند که بر موفقیتها افزوده و از مشکلات بکاهند.

آنچه ملت ایران هموراه و اکنون، از حضور انتخاباتیِ پرشور و بی تنش به دست آورده است، تنها نقش آفرینی در مدیریت کشور و برگزیدن و برکشیدن خدمتگزارانی تازه نفس برای دوره یی تازه نیست، بلکه فراتر از آن، نشان دادن پختگی و بلوغ سیاسی یی است که اقتدار ملیِ او را با حکمت و عقلانیت در می آمیزد و او را در افکار عمومی جهان، در رتبه ی والایی از عزت و شکوه می نشاند. آنان که خواسته اند با وسوسه های خود، این دریادلیِ ستایش برانگیز را برآشوبند و مرجعیت صندوقهای رأی و چرخه ی قانونی آن را نفی کنند، هر بار به گونه یی، با سنگر استوار عزم ملی روبرو شده اند.

اکنون که رأی قاطع ملت ایران شخصیتی دانشمند، و کار آزموده ی میدانهای گوناگون، و دارای سوابق جهادی متعدد، و مفتخر به حضور در مسئولیتهای دینی و سیاسی را به مدیریت اجرایی کشور، برگزیده است، اینجانب نیز به پیروی از آنان و همراه با تبریک به ایشان، رأی ملت را تنفیذ و جناب حجه الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم و از خداوند متعال توفیقات بزرگ ایشان را در این مسئولیت خطیر و با ارزش مسألت مینمایم.

بدیهی است که آن رأی و این تنفیذ تا هنگامی است که ایشان به تعهد در پیمودن صراط مستقیمی که تاکنون در پیش داشته اند یعنی راه آرمانهای نظام اسلامی و دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در برابر زورگویانو مستکبران پایبند باشند که به کمک الهی چنین خواهد بود، انشاءالله.

رئیس جمهور محترم را به استعانت از حضرت احدیت و التزام به پرهیزگاری و خشوع و توسل به خداوند قادر متعال و بهره گیری از ظرفیتهای عظیم و دستاوردها و تجارب متراکم کشور توصیه می کنم و هدایت الهی و حمایت همگانی از ایشان را آرزومندم.
والسلام علی جمیع عبدالله الصالحین
سیدعلی خامنه ای
12/مرداد/1392

پس از قرائت حکم تنفیذ، حسن روحانی به سخنرانی پرداخت. رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری‌اش اظهارداشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که به این بنده کوچک خویش منت نهاد و او را مفتخر به رای اعتماد ملت بزرگوار ایران و امضای حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری قرار داد.

وی افزود: تقارن این مراسم قانونی را با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به فال نیک می‌گیرم و از کلام شهید رمضان امیر المومنین (ع) تبرک می‌جویم که فرمودند پایه‌های حکومت به حکمت استوار است.

وی ادامه داد:‌انتخابات خرداد 92 گرچه با تردید و سوء ظن بخشی از جامعه آغاز شد، ولی با تایید و استقبال عموم مردم به پایان رسید و انتخابات با شفافیت و رقابت و آرامش کامل برگزار شد و نتیجه آن برای بسیاری غافلگیر کننده بود.

رییس جمهور کشورمان با اشاره به تلاش بدخواهان مبنی بر این‌که آن‌ها به دنبال این بودند که بر اثر تحریم و انزوا کشور در ستیز داخلی فرو رود و شکاف بزرگی بین دولت و ملت ایجاد شود گفت: ولی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم انتخابات پرشوری برگزار شد و شاهد این بود که حماسه کم‌نظیری خلق شد.

وی گفت: این انتخابات فرآیندی بود که با اتکا به خرد جمعی و مشارکت فعالان پایبند به نظام به گونه‌ای شکل گرفت که نشان‌گر بلوغ نظام و بازسازی هرچه بیشتری اعتماد بین حاکمیت و مردم گردید و همه مردم و نخبگان جامعه منافع ملی و شرایط کشور را به خوبی درک کردند و در راه سربلندی هرچه بیشتر میهن قدم بر داشتنتد.

رییس دولت یازدهم افزود: این انتخابات نتیجه شکاف بین مردم و حاکمیت نبود، چنان که مردم ایران شخصی را به عنوان رییس جمهور برگزیدند که سال‌ها در مسئولیت‌های خطیر د ر نظام جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه کرد و این انتخابات نشانگر عزت خواهی مردم ایران بود و این واقعیت را مورد تاکید قرار داد که مردم‌سالاری در ایران نهادینه و ماندگار است.

 حسن روحانی در ادامه صحبتهای خود در مراسم تنفیذ حکمش، با بیان اینکه "انقلاب اسلامی ایران از پختگی و سواد لازم برخوردار است"، گفت: فرآیندهای مردم‌سالاری در ایران تثبیت شده و از روندی بسیار شایسته برخوردار است.

رییس‌جمهور اضافه کرد: مشارکت بالا، برگزاری سالم و بدون حاشیه انتخابات، شعارها و سیاست‌های نامزدها و حجم گسترده بحث و نقد در جریان انتخابات، همگی نشان‌دهنده فرآیندی رو به کمال در جمهوریت و اسلامیت نظام است.

وی در ادامه افزود: مردم در انتخابات 24 خرداد حماسه‌ای بزرگ آفریدند و با حضور کم‌نظیر خود از شکاف‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کاستند و بر وفاق و همگرایی ملت و منزلت جهانی بیشتر ایران تاکید کردند. نشاط و امیدی که از دل انتخابات برآمد، سرمایه اجتماعی جدیدی را برای ایران مهیا کرد؛ سرمایه‌ای که نه تنها موجب رفع و دفع مخاطرات و تهدیدات از دامان کشور شد، بلکه فرصت جدیدی را برای جهش در جهت پیشرفت همه‌جانبه کشور به وجود آورد.

رییس‌جمهور با اشاره به انتخاب خود از سوی مردم تصریح کرد: اگرچه انگشت امید در انتخابات به گفتمانی نشانه رفت که در برنامه‌های من متبلور بود، اما عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوانی را در پیدایش این وضع باید دخیل بوده است.

روحانی اضافه کرد: باید قدردانی رهبری، همه اقشار و طبقات اجتماعی، شخصیت‌های برجسته نظام، نخبگان و علما بود. همه شهروندان در انتخابات با آرای مختلف و با گرایش‌های متنوع سیاسی دست به کار شدند و بدینوسیله امید و اعتمادی بزرگ ظهور یافت.

وی همچنین با اشاره به اینکه "مسئولیت محوری من، حفظ امید و اعتماد مردم است"، خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات شگفتی‌آفریدند. بعد از این نوبت تکلیف ما مسئولان است که در همه سطوح نظام حقوق و تکالیف مردم را محترم بشماریم. حداقل انتظار مردم از دولت جدید، ایجاد ثبات در همه زمینه‌ها و رفع دغدغه‌ها و تنگناهایی است که کشور با آن مواجه است.

روحانی با بیان اینکه "توانمندی دولت در تقویت پایگاه اجتماعی آن و وفاداری به عهد و پیمان خود به مردم است"، خاطرنشان کرد: لازمه این پایبندی، صداقت و راستگویی است. ما اساس دینداری، ادای امانت و پایبندی به عهد و پیمان می‌دانیم. امیر مومنان علی(ع) گفته است؛ اصل دینداری امانت و وفا به عهد است.

رییس‌جمهور منتخب همچنین افزود: دولت خود را متعهد به شکوفا کردن اخلاق اسلامی و تلاش برای تبیین احکام اسلامی می‌داند. من با حمایت مردمی پا به میدان مسئولیت گذاشتم؛ مردمی که خواستار بهبود معیشت و منزلت خویش است، مردمی که می‌خواهند از فقر، فساد و تبعیض به دور باشند، مردمی که می‌خواهند در فضای آزاد معنوی و عقلانی رشد کنند و به آینده مطمئن باشند.

 حسن روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به خواسته‌ها و مطالبات مردم گفت:‌خواسته‌های مردم به حق است، گرچه برآوردن همه آن‌ها به یکباره امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: دولت می‌کوشد که داشته‌ها و نداشته‌ها و عوامل مساعد و نامساعد پیش رو را با صراحت و صداقت با مردم در میان بگذارد و برای گذر از تنگناها از کمک قوای دیگر و مردم استمداد بجوید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت استمرار فضای امید و با بیان این‌که این موضوع کلید حل مشکلات کشور است گفت: این فضا و فرصت را می‌توان با رویکرد تعاملی و سیاست‌های تعادلی ادامه داد.

وی با اشاره به اهمیت دور شدن از افراط و تفریط در سیاست‌ها و تمرکز بر حاکمیت قانون، گفت: گفتمان و برنامه‌ای که از اکثریت آرای مردم برخوردار بود، مبتنی بر اعتدال و تعامل بود.

رییس دولت یازدهم با اشاره به اهمیت حفظ دستاوردهای نظام و حرمت گذاشتن به تلاش‌های دولت‌های پس از انقلاب و رفع کاستی‌ها و تنگناها گفت: اعتدال مشخصه بارز فرهنگ ایرانی و اسلامی است. اعتدال به معنای عدول از اصول و محافظه‌کاری در برابر تغییر و تحول نیست. اعتدال رویکردی خرد ورزانه، فعالانه و صبورانه در جامعه برای دور شدن از ورطه افراط و تفریط است و در واقع باید گفت مسیر استقرار و استمرار مردم‌سالاری دینی از اعتدال می‌گذرد و تحول‌خواهی نیز بر مدار اعتدال می‌گذرد. اعتدال همان مشیت الهی است که بر امت وسط بودن تاکید کرده و مولای آن حضرت علی (ع) فرمودند که مشیت‌تان میانه‌روی و اعتدال باشد و مقصد‌تان رشد و پیشرفت باشد.

روحانی با اشاره به رویکرد خود در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین دانش و تجربه‌ای که در عرصه‌های مختلف انقلاب کسب کرده گفت: من خودرا موظف می‌دانم که این مفهوم را در قالب برنامه‌ها و اقدامات اجرایی دولت پیگیری کنم.

وی با اشاره به اهمیت رعایت اعتدال در برنامه‌های دولت بخصوص در بخش ساختاری گفت: عدم اعتدال در ساختار اجرایی کشور را با آسیب شناسی علمی باید به درستی شناخت و با اصلاحات ساختاری و ظرفیت دولت در برابر جامعه تحول‌گرا آن را ارتقا داد.

رییس دولت یازدهم با اشاره به شرایط حساس کشور و مشکلاتی که مردم با آن روبه‌رو هستند و با اشاره به اهمیت توجه به رونق اقتصاد و تولید کشور گفت: جهت‌گیری دولت نجات اقتصادی ایران، تعامل سازنده با جهان و احیای اخلاق است.

روحانی با اشاره به توجه دولت به مسائل معیشتی و مهار آسیب‌های اجتماعی گفت: ما در عرصه بین‌الملل نیز گام‌های جدیدی برای ارتقای ملت ایران در راستای تامین منافع ملی و رفع تحریم‌ها برمی‌داریم گرچه تنگناها فراوان است، ولی افق‌های آینده روشن و امیدبخش است.

وی با تاکید بر این‌که حماسه سیاسی با تدبیر مقام معظم رهبری و مشارکت مردم رخ داد و خلق حماسه اقتصادی نیز امکان‌پذیر است گفت: جامعه ما ظرفیت‌های شناخته و ناشناخته زیادی دارد و با اتکا به سرمایه‌ها می‌توان به این هدف دست پیدا کرد. البته باید فضا و فرصت خدمت برای تمام ایرانیان باز شود و بگذاریم که شایستگان بر ملت خدمت کنند و سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود و اجازه دهیم که آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی بنشیند و اسلام با چهره رحمانی خود و ایران با چهره عقلانی خود و انقلاب با چهره انسانی خود و نظام با چهره عاطفی خود حماسه بیافریند.

رییس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود با تشکر از خدمات دولت‌های قبلی بویژه دولت دهم و همچنین تشکر از ملت ایران گفت: من از ملت ایران تشکر و قدردانی می‌کنم که فراتر از قله‌های تحلیل پژوهشگران و نظریه‌پردازان در عرصه حاضر شدن و نشان دادند که وقتی کشور در شرایط حساس قرار دارد لحظه‌ای از حمایت از کشور و نظام دریغ نمی‌کنند. من دست میلیون‌ها ایرانی را به گرمی می‌فشارم و از تمام کسانی که به صندوق‌های رای آری گفتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم که استحقاق اعتماد آن‌ها را داشته باشم. من سنگینی بار رای و تنفیذ را حس می‌کنم و تنها و تنها به خدا پناه می‌برم و از او خالصانه درخواست می‌کنم که این بنده حقیر خود از کبر و غرور و بخل و حسد رها و دور کند؛ از استبداد رای، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی و بستن دهان رقیبان به خداوند پناه می‌برم. از خداوند متعال می‌خواهم که فراموش نکنم آنچه را که بر پیشینیان رفته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
حميد از مهديشهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
5
117
جناب آقاي دكتر حسن روحاني
آرزوي موفقيت و سربلندي داريم و به توانمنديهايت ايمان داريم هم استاني سابق ما كه ما را پيش ملت ايران خجالت زده كرد شما كاري كن كه به هم ولايتي بودنت افتخار كنيم...
سرخه (سور) و مهديشهر(سنگس) هميشه سپربلاي اين مملكت بوده اند واين بار نيز ما با حمايت قاطع از جنابعالي از هيچ كوششي دريغ نخواهيم كرد...
زنده باد روحاني
پاينده باد ايران

حميد از مهديشهر(سنگسر)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
10
189
پس کو خاتمی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
3
118
مبارک باشد آقای روحانی
امید داریم به تدبیرت
سلام خاتمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
8
128
مبارک ملت باشه انشالله دوره بعد یک گام به جلو میزاریم و دولت تمام اصلاحات رو میاریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
6
221
جالبه ریس چمهور دو دوره کشور باید دعوت نشه ولی سعید مرتضوی ....
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
13
201
جای سید عزیز خاتمی به شدت خالی بود . درود بر اصلاحات
كم سواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
4
78
مباركه مبارك!!!!!!!
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
12
168
امشب شب پایان دروغ -ریا -عوام فریبی -قانون گریزی -انحصار طلبی و ..... بر تمام ایرانیان فهیم و روشنفکر که به موقع و علیرغم نا امیدی از شرایط کشور سرنوشت دولت رو تغییر دادند مبارک بااااااااااااااد....زنده باد روحانی زنده باد خاتمی و درود بر دولت تدبیر و امید
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
5
80
آرزوی موفقبت برای این مرد را از خداوند منان خواستارم از کلیه هموطنان خواهشمندم انرژی مثبت از خود ساطع نمایند
كم سواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
50
مباركه مبارك!!!!!!!
داود
|
-
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
5
91
آخیش تموم شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
4
122
به این میگن سخنرانی خیلی وقت بود سخنرانی با این کیفیت نشنیده بودم زنده باد مرد اعتدال "روحانی"
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
8
91
احمدی بای بای
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
4
58
درود بر روحانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
4
49
روحانی تا آخر هستیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
3
46
به همه تبریک میگم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
48
مبارکش باشه ان شاا... موفق باشه.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
8
104
ایران تولدت مبارک
جای خاتمی عزیزم خالی بود
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
41
مبارکش باشه ان شاا... موفق باشه.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
3
48
اقای روحانی امید و تدبیر و عقلانیت را به دلهای افسرده ملت بر گرداند.تبریک تبریک امیدوارم خداوند نگهدارت باشد.
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
43
مبارک باشه برای تمام ایرانی های دنیا.به امید ایرانی سرافراز و مقتدر و پیروز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
63
دست مریزاد شیخ:
«بگذاریم شایستگان به ملت خدمت کنند و سینه ها از کینه ها پاک شود. بگذاریم که آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی بنشیند. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، روحانی افزود: بگذاریم که اسلام با چهره رحمانی اش و ایران با چهره عقلانی اش و انقلاب با چهره رحمانی و نظام با چهره عاطفی اش همچنان حماسه بیافریند. »
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
35
بعد از سخنان رییس جمهور تموم شد یکی دادزدچی گفت؟؟
IRAN
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
38
بايد ديد اميدها،واقعيت پيدا ميكنند؟
ما كه به ايشان راي داديم و اميدوار به نيمه باقي عمر!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
42
همه ی سخنرانیش یک طرف این بخش صحبتاش یه طرف عالی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
31
به همه تبریک میگم
سیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
46
صحبتهای روحانی عالی بود عالی
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
54
آفرین بر این سخنان حکیمانه و وفادارانه به حقوق افراد جامعه و اخلاق که توسط جناب آقای روحانی در روز تنفیذ ایراد شده است و بار دیگر سلام بر روحانی فهیم و سیاستمدار شریف.
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
45
به امید اینکه آقای دکتر بتونه با تشکیل یه کابینه قوی به شعارهای انتخاباتیشون جامع عمل بپوشونه.
آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم قبل از آغاز به کار امشب مروری داشته باشید به حمایت هایی که از جانب شخصیت های با نفوذ مملکت ازتون صورت گرفت به حمایت عظیم جوانان دموکراسی خواه کشور که به طبع از دستور بزرگانشون پای صندوق رای اومدن به حمایت گسترده مردمی که احیا افتصاد رو وعده دادین بهشون و فراموش نکنید که دکتر عارف مسیر پاستور رو براتون چقدر هموار کرد.
به امید موفقیت شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
63
حسابی متلک بارون کرد احمدی جون رو !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
5
70
روح خاتمی در کالبد روحانی جانی تازه یافت با سخنرانی امروزش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
3
54
تبریک به آقای روحانی ومردم ایران . وتسلیت به عسگر اولادی احمدی نژاد و حامیانش
محمد
|
MALAYSIA
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
52
آقای روحانی ضمن تبریک به شما لطفا از همین روز اول قاطع باش و البته هرگز احمدی نژاد را به حال خود مگذار او می تواند مانعی بزرگ بر سر راه تو باشد. او شیفته قدرت است و دانشگاه کذایی مورد نظرش را به مرکز فتنه علیه تو و کشور خواهد کرد. به هوش باش و این فرصت را به او نده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
25
مبارک باشه
مهسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
4
70
تبریک جای سید خوشروی ما خالی پاینده باشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
3
64
حضور عبدالله جاسبی جای تامل بود
حضور رضازاده
حضور قصه ظهر جمعه
عدم حضور خاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
23
بحمدالله این مایه مباهات است
ان شاء الله با رویکرد مناسب ایشان در مسیر پیشرفت گام بر دارند
ايدين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
4
27
به خدا مردم تنها اميدشون بعد خدا آقاي روحانيه
اميدوارم .........
سعید رایگانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
41
تبریک * تیریک . به دکتر روحانی عزیز
از سخنرانی بلیغ و رسای ایشان لذت بردم ، با این فن سخنرانی ، ادب و نزاکت ایرانی را معرفی کردند!
کسرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
28
تبریک فراوان به همه ایرانیان خصوصا برو بچ انتخاب
عاشق ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
24
خدایا متشکرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
32
16
با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود..کاری بکنید...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
47
راستی دقت کردین او دیگه رئیس جمهور نیست

این همه ناز وتنعم که خزان می فرمود
عاقبت درقدم باد بهار آخرشد
شکرایزد که به اقبال کله گوشه گل
نخوت باد دی وشوکت خارآخرشد
شکر همینم شکر
behnam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
119
11
خیالی نیست،چهار سال دیگه بر میگردیم،هیچ کدام از از رئیسان جمهور،چهره کاریزماتیک و مردمی احمدی نژاد را ندارند،این رو گفتم،چون یک سال دیگه مردم به این نتیجه خواهند رسید،عاملی که باعث شد اقای روحانی پیروز انتخابات شود،فقط و فقط اقتصادی بود و گرفتن رای بدنه متوسط جامعه،اقتصادی که نه به دست احمدی نژاد تحریم شده بود،خودتون بهتر می دونید منظورم به چه کسانی هست؟؟؟خواهشا پیام من رو بذارین،سانسور نکن انتخاب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
9
9
خب حالا چیکار کنیم . این دولت مستعجله انتخااااااااااب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
35
روز هجران و شب فرقت یار آخر شد.
تبریک
ناشناس
|
CANADA
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
6
86
جاى اقاى خاتمي خالى بود ولي برادر حسين و مرتضوي جزو حضار بودند واقعا صد افسوس.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
3
62
ریس جمهور اقای عارف یادت نره
آرمان
|
UNITED STATES
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
3
43
قشنگ و زیبا صحبت کرد آقای روحانی به امید موفقیتش و پایان دادن به دوران سیاه و تاریک و...............قبلی.........................................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
33
دست مریزاد شیخ:
«بگذاریم شایستگان به ملت خدمت کنند و سینه ها از کینه ها پاک شود. بگذاریم که آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی بنشیند. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، روحانی افزود: بگذاریم که اسلام با چهره رحمانی اش و ایران با چهره عقلانی اش و انقلاب با چهره رحمانی و نظام با چهره عاطفی اش همچنان حماسه بیافریند. »
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
4
28
آقای روحانی تا زمانی که مردم را به دستورات و تمامیت خواهان نفروشید، هم خدا وهم مردم با شمایند. موفق باشید با انتخاب کابینه قوی. ضمنا از این اقلیت افراطی مجلس نهراسید. مردم به موقع به حسابشون می رسند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
28
انتخاب گرامی .از اینکه یک حقوقدان در راس قوه مجریه با انتخاب و اقبال عمومی قرار گرفت ، بسیار خرسندم و آن را باید به فال نیک بگیریم .اگر توجه کنید روسای جمهور آمریکا و سایر دول متمدن ، روسای جمهورشان یا دارای دانش حقوق هستند و یا علوم سیاست .سخنان جناب آقای دکترروحانی هم امیدوار کننده بود بویژه تاکید ایشان بر صداقت با مردم ، پای بندی به عهد و وفای با مردم و پرهیز از استبدادرای.اما یک جمله ایشان را قبول ندارم و آن اینکه "این انتخابات نتیجه شکاف بین مردم و دولت نبود"....
محسن جویباری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
2
29
مبارک باشه .بامید خدا و تلاش همه جانبه دولت اعتدال و امید و همچنین رهنمودهای آقایان هاشمی و خاتمی تمام مشکلات پیش رو را پشت سر خواهیم گذاشت.
رسول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
3
53
ای کاش سید محبوب ایرانیان نیز در این مراسم حضور میداشت .خاتمی عزیز تو همیشه در قلب ما ایرانیان جای داری
آرش م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
5
65
خاتمی متین،مودب ،محبوب و معروف و خوشنام در کل این عالم
نباید در این جلسه باشد،حداقل بعنوان ریس جهمور هشت سال مملکت
ولی امثال سعید مرتضوی باشند...تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
29
بسیار خوب، روشن و متین صحبت کردن آقای روحانی امیدوارم موفق باشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
1
26
آقای روحانی با نجات اقتصاد ایران برای همثیشه در تاریخ جاودانه شوید.
یا علی مدد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
36
بخشی از سخنان روحانی :
از خداوند متعال می‌خواهم که فراموش نکنم آنچه را که بر پیشینیان رفته است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
1
31
روحانی: از تمام کسانی که به صندوق‌های رای آری گفتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم که استحقاق اعتماد آن‌ها را داشته باشم. من سنگینی بار رای و تنفیذ را حس می‌کنم و تنها و تنها به خدا پناه می‌برم و از او خالصانه درخواست می‌کنم که این بنده حقیر خود از کبر و غرور و بخل و حسد رها و دور کند؛ از استبداد رای، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی و بستن دهان رقیبان به خداوند پناه می‌برم.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
1
20
مبارکا باشد
leila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
49
14
دلیل مشارکت مردم و رأی نسبتا بالای روحانی رو هرجور که دلشون خواست تفسیر و تأویل کردن. آیا دلیل این اقبال مردمی ....آقای روحانی بود یا حمایت خاتمی و هاشمی و شعارهای فریبنده و امیدآفرینش؟؟؟ تاکی مردم رو تحمیق می کنید؟
محمد
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
5
34
بخدا امشب نماز شکر خوندم که از این کابوس 8 ساله رها شدم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
3
27
روحانی مچکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
55
21
مردم منتظر کاهش فوری قیمت دلار به قیمت واقعی زیر 1000 تومان آن هستند
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
3
35
روحانی مچکریم، واقعأ عالی صحبت کردی، مثل همیشه..،
مطمئنم که به عهدت با مردم وفادار خواهی بود...
تار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
2
24
فقط بگم مرسي. دمت گرم
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
3
35
چقدر این دو ماه دیر گذشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
2
45
"از استبداد رای، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی و بستن دهان رقیبان به خداوند پناه می‌برم. از خداوند متعال می‌خواهم که فراموش نکنم آنچه را که بر پیشینیان رفته است.
" چه غرور انگیز است این حرفها؟ پس از گذشت اون 8 سال و محصوصا این 4 سال. همچون آب زلال و پاک برای جسم رنجور و خسته و اندوه پرور.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
129
12
کادوتون رو هم از کدخدا گرفتید 400نفر از کنگره به تشدید تحریمها رای دادن.مبارکتان باشد.کسی که خم میشه تا به ظالم کولی بده بدتر از این هم دماغش خواهد سوخت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
2
50
روحاني مچكريم......................................
نظرات بینندگان