arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲

ترکان: من هم به میرحسین رای دادم و در ستادش کار کردم، جرم است؟

ما به این افتخار می کنیم که نمایندگان ما احساس مسئولیت دارند و باید به یقین رأی اعتماد دهند و نه از روی مسائل دیگر که این امر ارزشمند است و من به این مشی نمایندگان احترام می گذارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اکبر ترکان می گوید: افراد کابینه مشی اعتدالی دارند؛ نمایندگان حق دارند هر سوالی از وزرا بپرسند؛ به مشی نمایندگان احترام می گذاریم
 
به گزارش انتخاب ؛ مهمترین محورهای سخنان اکبر ترکان، مشاور جت الاسلام روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک در گفتگو با نسیم بدین شرح است:

-به نظر بنده انتخاب افراد کابینه توسط آقای روحانی بسیار مناسب و مطابق گفتمان مطرح شده از سوی ایشان بوده است.

-افرادی که به عنوان وزیر به مجلس معرفی شده اند همگی در حرفه خود شاخص هستند و این طبق قولی است که آقای روحانی برای انتخاب افراد شاخص در کابینه یازدهم داده بودند.

-شش نفر از وزرا سابقه وزرات در دوره های گذشته را دارند؛ همچون بیژن زنگنه، محمدعلی نجفی، عباس آخوندی و محمدرضا نعمت زاده در دوره آقای هاشمی؛ آقای حجتی در دوره آقای خاتمی و وزیر دادگستری در دولت نهم که ایشان هم شایسته و آزاد منش هستند و طبق معیارهای دینی رفتار می کنند.

-در واقع همه وزرای پیشنهادی آقای روحانی به مجلس، بهترین هستند.

-در حوزه سیاسی افرادی که انتخاب شدند مشی اعتدالی دارند و نمایندگان حق دارند هر سوالی که برای آنها ابهام ایجاد کرده است از وزرا بپرسند تا به اطمینان قلبی برسند.

- ما به این افتخار می کنیم که نمایندگان ما احساس مسئولیت دارند و باید به یقین رأی اعتماد دهند و نه از روی مسائل دیگر که این امر ارزشمند است و من به این مشی نمایندگان احترام می گذارم.

-در جلساتی که در این مدت بین نمایندگان و وزرای پیشنهادی برگزار شده است وضعیت را مطلوب می بینم؛ نمایندگان برنامه های وزرا را خواسته اند و در مورد آنها بحث و نقد کردند که این فضا را پسندیده ارزیابی می کنیم.

-فضای فعلی و ارزیابی من از جلسات میان نمایندگان و وزرا خوب است و انشالله در این هفته وزرا رأی اعتماد را از مجلس می گیرند.

-در سال 88 من به موسوی رأی دادم و در ستاد ایشان فعالیت کردم؛ این جرم نیست بلکه نکته در این است بعد از اینکه مقام معظم رهبری موضوع را خاتمه یافته قلمداد کردند کسی بوده که نپذیرد؟؛ در وزرا که کسی نبوده است یعنی این افراد کسانی بودند که اعتقاد داشتند و برای اعتقاد خود کار کردند، در ستاد مهندس موسوی فعالیت داشتند اما بعد از فرمان رهبری برای همه ما این موضوع تمام شد؛ نکته دقیقا همین است.

-ملاک برای ما، تبعیت از حکم حکومتی رهبری است که همه وزرا التزام به ولایت فقیه دارند و از حکم حکومتی اطاعت و پیروی می کنند.

-این افراد اعتقاد خود را داشتند اما از حکم حکومتی تبعیت کردند؛ التزام یعنی تبعیت از حکم حکومتی.
نظرات بینندگان