arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲

ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس آخرین مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی ولی الله سیف به عنوان رییس کل بانک مرکزی ایران منصوب شد.
 
به گزارش ایسنا ، ولی‌الله سیف براساس پنجاه و پنجمین جلسه عمومی عادی بانک مرکزی که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد به عنوان رییس کل بانک مرکزی منصوب شد.
 
این جلسه با حضور حسن روحانی رییس جمهوری ، وزیر امور اقتصادی و دارایی ، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نفت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تشکیل شد.
 
یک مقام مسوول در معاونت برنامه‌ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خبر تصدی سیف به ریاست بانک مرکزی را تایید کرد و گفت: در جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی ریاست وی بر بانک مرکزی تصویب شده و در حال طی کردن مراحل اداری است.
 
براساس این گزارش، سیف متولد 1331 و دارای مدرک دکترای حسابداری و امور مالی از دانشگاه علامه طباطبایی است. در سوابق کاری وی مدیریت مالی و عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، عضو هیات مدیره بانک سپه، رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملت، معاون اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان، معاون بازرگانی و بین‌الملل بنیاد مستضعفان و جانبازان، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صادرات، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک سپه، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران، رییس هیات مدیره و مدیرعامل فیوچر بانک در بحرین، عضو هیات مدیره و مدیرعامل بانک کارآفرین، عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، نایب رییس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، دیده می‌شود.
 
همچنین در بیست و سومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی سیف به عنوان چهره ماندگار صنعت بانکداری ایران معرفی شد.
نظرات بینندگان