arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲

مهران 17 ساله در بيمارستان رفسنجان چگونه جان باخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسيدگي به ماجراي مرگ پسر 17 ساله اهل شهرستان انار در استان كرمان با اعلام نتيجه كالبدگشايي پزشكي قانوني وارد مرحله جديدي شد.

بر اساس اين گزارش كه 13 مردادماه امسال تحويل پليس رفسنجان شد كالبد گشايي از بدن «مهران» نشان داده است كه او به دليل مسموميت دارويي جان باخته است. در گزارش پزشكي قانوني كه به پليس كلانتري 11 رفسنجان ابلاغ شده، آمده است: در نسوج نامبرده داروهاي پيراستام و كليندامايسين يافت شده كه براي سن نامبرده دليلي براي استفاده ندارد.

همين گزارش مرگ مهران را در هاله‌يي از ابهام فرو برده است و اين فرضيه را تقويت مي‌كند كه تشخيص تيم پزشكي مناسب با وضعيت بيمار نبوده است.

به گزارش «اعتماد» و بر اساس نظريه پزشكي قانوني شهرستان انار، هشتم ارديبهشت ماه امسال پسري به نام «مهران» به دليل تشنج به مركز اورژانس وليعصر شهرستان انار منتقل شد. عوامل اورژانس با معاينه اين نوجوان اعلام كردند وي با خوردن قرص اقدام به خودكشي كرده و وي را تحت معالجه قرار دادند. امدادگران اورژانس پس از شست و شوي روده و معده بيمار، به دليل حاد بودن وضعيت وي، او را به بيمارستان علي ابن ابيطالب رفسنجان منتقل كردند.

بر اساس گزارش پزشكي قانوني مهران 17 ساله در اين بيمارستان تحت نظر و انجام درمان‌هاي مختلف قرار گرفت. «مهران» در تاريخ هشتم ارديبهشت ماه امسال به‌يي سي يو منتقل شده و در نهايت در دوازدهم ارديبهشت ماه امسال فوت شد.


علت فوت؛ مسموميت دارويي

جسد اين نوجوان به علت فوت مشكوك به پزشكي قانوني شهرستان انار منتقل شده و پس از انجام آزمايشات روي جسد نظريه‌يي اعلام شد مبني بر اينكه بر حسب آزمايشات صورت گرفته «در نسوج اين فرد، داروهاي پيراستام و كليندامايسين يافت شده است كه از نظر پزشكان سازمان با توجه به كالبدگشايي صورت گرفته گرچه اين دو دارو به عنوان آنتي بيوتيك و داروي آلزايمر و بيماري‌هاي اعصاب به كار برده مي‌شوند اما براي فردي به سن «مهران» دليلي براي استفاده از اين داروها نبوده است.» در ادامه اين گزارش كه از سوي پزشكي قانوني شهرستان انار براي رياست كلانتري 11 رفسنجان ارسال شده، آمده است كه هيچ ماده‌يي به جز اين دو دارو در كالبد كشف نشده و احتمال مسموميت دارويي با اين دو دارو علت مرگ را توجيه مي‌كند.

بر اساس اين گزارش به جز داروهاي نام برده شده هيچ دارو و قرص ديگري در كالبد كشف نشده است.

تصوير اين نامه كه در تاريخ سيزدهم مردادماه امسال يعني پس از سه ماه از مرگ مهران ارسال شده است موجود بوده و نشان از صحت گفته‌هاي مسوول پزشكي قانوني دارد.


شهرستان انار بيمارستان ندارد

دكتر مهرابيان، پزشك سازمان پزشكي قانوني شهرستان انار همچنين در گزارشي ديگر انجام آزمايشات و بررسي‌هايي كه روي متوفي انجام داده است را به تفكيك توضيح داده است. اين گزارش همچنين حاكي از آن است كه هيچ نوع شكستگي خراشيدگي، كبودي، بريدگي و پارگي در هيچ يك از قسمت‌هاي تحتاني و فوقاني بدن وجود نداشته است.

شنيده‌هاي خبرنگار«اعتماد» حاكي از آن است كه شهرستان انار بيمارستان ندارد و عوامل مركز اورژانس انار مجبور به انتقال بيمار به شهرستان رفسنجان شده‌اند. اين گزارش حاكي از اين است كه بيمار در همان تاريخي كه به مركز اورژانس انار منتقل شده (يعني هشتم ارديبهشت ماه امسال) به بيمارستان رفسنجان نيز انتقال داده شده است.

آقاي زينليان، پدر مرحوم در رابطه با روز اولي كه پسرش را به مركز اورژانس وليعصر در شهرستان انار انتقال داده بود، گفت: پسرم فرداي آن روز امتحان شيمي داشت. وي در اتاق خودش مشغول درس خواندن بود كه پس از ساعتي دخترم فرياد زد: «بابا بيا مهران» پدر مرحوم ادامه داد: وقتي به اتاق او رسيدم ديدم دچار تشنج شده و فورا يك پارچ آب روي صورتش ريختم كه باعث شد شوك شود و به هوش بيايد. بلافاصله از او پرسيدم چه شده؟ چيزي خوردي؟ كاري انجام دادي كه اين‌طور شدي؟ و او جواب داد نه داشتم درس مي‌خواندم ناگهان احساس كردم به خواب رفتم و شما آب ريختي روي صورتم و من بيدار شدم. آقاي زينليان در ادامه گفت: سريع با اورژانس تماس گرفتم و درخواست آمبولانس كردم. مهران نيز خودش بدون كمك ما لباس‌هايش را پوشيد و در آمبولانس دراز كشيد. وي افزود: زماني كه به مركز اورژانس رسيديم او را به اتاقي بردند و ما را راه ندادند و پس از 20 دقيقه گفتند بايد به بيمارستان منتقل شود و چون انار بيمارستان ندارد او را به بيمارستان علي ابن ابيطالب در رفسنجان مي‌فرستيم. هر چقدر از آنها خواستم بگويند چه شده گفتند آنجا معلوم مي‌شود. وي با اشاره به اينكه اجازه ندادند هيچ يك از همراهان مهران در آمبولانس كنار او باشند، گفت: در مسير انار تا رفسنجان يك‌بار آمبولانس به دليل فراموش كردن يك دارو كه در راه مورد نياز بود مسير را تغيير داد و به مركز اورژانس برگشت و مجددا حركت كرد. به گفته پدر مهران پزشكان در بيمارستان به او اعلام كرده‌اند پسرتان سم خورده و قصد خودكشي داشته و اصرارهاي پدر مهران درباره اينكه او چنين كاري انجام نمي‌دهد نتيجه‌يي نداشته است. آقاي زينليان همچنين درباره اينكه دليل پزشك بيمارستان رفسنجان براي اينكه مهران سم خورده است چه بوده، گفت: پزشك تنها دليلش اين بود كه لوله‌يي كه وارد روده مهران شده بوي سم گرفته بود و اين نشان مي‌دهد او سم خورده است. به گفته پدر مهران پرونده او در كميسيون پزشكي مجتمع قضايي در حال پيگري و طي كردن روند اداري است. بر اساس اين گزارش «مهران» كه در دوازدهمين روز از ارديبهشت ماه امسال فوت شده 17 سال داشته و در آغاز به علت تشنج به مركز اورژانس وليعصر در رفسنجان منتقل شده بود.
نظرات بینندگان