arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲

"سرطان پستان رو به افزايش است"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس پژوهشكده سرطان پستان جهاد دانشگاهي با اشاره به افزايش بيماري ‌هاي هماتولوژي و آنكولوژي (سرطان) گفت: اين نگراني در سال هاي آينده بيشتر خواهد بود و اطلاع رساني در اين باره بسيار ضروري است.

دكتر زهرا شيخي مباركه روز دوشنبه در حاشيه امضاي تفاهم نامه همكاري بين جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي با پژوهشكده سرطان پستان اين نهاد اظهار كرد: سرطان پستان شايع ‌ترين سرطان در بين زنان است كه سالانه حدود يك ميليون و ۵۰۰ هزار نفر در جهان به آن مبتلا مي ‌شوند.

وي گفت: زنان به عنوان همسر و مادر ركن اساسي خانواده محسوب مي‌ شوند و ابتلاي آنان به سرطان به طور قطع خانواده‌ را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

شيخي با اشاره به ظرفيت هاي موجود و نيازهاي جامعه در جهت پژوهش هاي لازم در زمينه پيشگيري، آموزش و درمان سرطان پستان و ارتقاء كيفيت زندگي بيماران سرطاني افزود: انجام خدمات كاربردي و جامع در اين خصوص ضروري است.

وي گفت: پژوهشكده سرطان پستان جهاد دانشگاهي با بيش از ۱۷ سال فعاليت، تلاش مي‌كند با بهره ‌مندي از دانش پزشكان متخصص در رشته‌هاي مختلف از جمله ژنتيك، جراحي، سرطان شناسي و انجام تحقيقات بنيادي گامي مهم در راستاي كنترل و كاهش مرگ و مير زنان و مادران، به علت ابتلاء به اين بيماري و پيشگيري از صدمات جبران ناپذير وارده به خانواده‌ها و جامعه بردارد.

رييس پژوهشكده سرطان پستان جهاد دانشگاهي ابراز اميدواري كرد: با امضاي اين تفاهم نامه مردم مناطق شمالغرب كشور از خدمات علمي و درماني اين پژوهشكده استفاده نمايند.
نظرات بینندگان