arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲

وزیر بهداشت: هزینه 11 هزارمیلیاردتومان از اعتبار سلامت در مسکن مهر!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود اعتبارات حوزه سلامت، گفت: در مقطع حساس کنونی کشور، بخشی از پول‌های حوزه سلامت در بخش‌های دیگری مانند مسکن مهر هزینه شده است.

به گزارش ایسنا ، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در افتتاح مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان و همچنین 51 پروژه بهداشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در خراسان رضوی ضمن اشاره به حضور خیرین در پروژه‌های بهداشتی، درمانی و بیمارستانی، گفت: امیدوارم از این پس نیز شاهد باشیم که قلب‌های رئوف و سرمایه خیرین بیش از پیش در خدمت مردم قرار گیرد.

وی به مشکلات بهداشتی و درمانی در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: در روستاها و حاشیه شهرها نیز مشکلات بهداشتی و درمانی بسیار زیادی وجود دارد، امیدواریم از ظرفیت خیرین در این زمینه نیز بتوانیم استفاده کنیم.

وزیر بهداشت به افتتاح مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که با وجود گستردگی کشور و همچنین نیاز کشور به چنین بخش‌ها و خدماتی، این اولین بخش اورژانس جامعه است که شاهد افتتاح آن هستیم. در مجموع در حال حاضر 1500 تخت آی سی یو در کشور کم داریم و سالانه به حدود 500 تخت آی سی یو در کشور نیازمندیم. علاوه بر آن تجهیزات و نیاز به آمبولانس‌ها و ... را نباید نادیده گرفت.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در این مقطع حساس کنونی در تمام بخش‌ها و از جمله بخش سلامت از نظر بودجه و اعتبار خیلی عقب‌ هستیم. سهم سلامت از تولید ناخالص ملی بسیار کم است و قابل مقایسه با هیچ جای دنیا نیست. امیدواریم بتوانیم با کمک مجلس و همچنین دولت این روند را اصلاح کنیم.

وی افزود: در مقطع حساس کنونی 10 تا 11 هزار میلیارد تومان از پول‌های سلامت در بخش‌های دیگر مانند مسکن مهر هزینه شده است. این در حالی است که در صورت وجود این پول‌ها، امروز می‌توانستیم رفاه اجتماعی بیشتری را شاهد باشیم. اما متاسفانه این‌طور نیست.

وزیر بهداشت در این باره ادامه داد: بیمارستان‌های دولتی امروز با کمبودهای اعتباری روبرو هستند، حقوق پرسنل‌شان عقب افتاده و تجهیزات بیمارستانی نیز فرسوده‌اند. ما از حضور خیرین در سراسر کشور استقبال می‌کنیم. امیدواریم معاونان وزارتخانه نیز زمینه بیشتری را برای حضور خیرین فراهم کنند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین ابراز امیدواری کرد که مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان به عنوان مرکز آموزش طب اورژانس بتواند در منطقه، پزشک و دستیار خارجی جذب کند.

وی راه‌اندازی طب اورژانس در زمان مسئولیت خود به عنوان دبیر شورای آموزش پزشکی را یادآور شد و گفت: راه‌اندازی طب اورژانس را در دوره خود یک افتخار می‌دانم،‌ اگرچه سرعت تربیت دستیار در این مقوله خیلی کند است، اما امیدوارم آینده خوبی داشته باشد ما از این رشته حمایت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: امیدوارم مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان در مرحله اول آموزش را مورد توجه داشته باشد و پس از آن نیز پژوهش را در نظر داشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین ادامه داد: معتقدم که دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ جایگاهش باید از موقعیت بهتری برخوردار باشد و رتبه آن نیز به لحاظ کیفی ارتقا یابد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان