arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۷۹۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۲

سخنگوی دولت: امکان قطع یارانه‌ها وجود دارد/حدود يك هزار ميليارد تومان كسري بودجه داریم

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با اعلام اینکه طبق آخرين آمارهاي دريافتي از بودجه، دولت در پرداخت يارانه هاي نقدي هزار ميليارد تومان كسري دارد كه بايد از محل افزايش قيمت ها تامين شود، از ترسیم چهارگروه براي شناسايي خانوارهاي نيازمند به يارانه خبرداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با اعلام اینکه طبق آخرين آمارهاي دريافتي از بودجه، دولت در پرداخت يارانه هاي نقدي هزار ميليارد تومان كسري دارد كه بايد از محل افزايش قيمت ها تامين شود، از ترسیم چهارگروه براي شناسايي خانوارهاي نيازمند به يارانه خبرداد.

به گزارش «انتخاب»، محمدباقر نوبخت شب گذشته با حضور در برنامه شب آفتابي با اشاره به آخرين آمارها در زمينه پرداخت يارانه از بودجه دولت گفت: در بودجه دولت حدود يك هزار ميليارد تومان كسري وجود دارد كه با توجه به پيش بيني‌ها بايد از محل افزايش قيمت‌ها تامين شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به سئوالي درباره اينكه براي جبران كسري بودجه دولت قيمت سوخت را افزايش خواهد داد يا خير گفت: قبل از اين كه به موضوع افزايش قيمت‌ها بپردازيم بايد بگويم كه مجلس دولت را موظف كرده كه ۳۸ درصد از قيمت‎ها را افزايش دهد، ولي اين موضوع تا به امروز اتفاق نيفتاده است.

به نوشته مهر، وي افزود: طبق ماده ۷ قانون هدفمند كردن يارانه‌ها نبايد مبلغ پرداختي به صورت مساوي در بين مردم توزيع شود، لذا بايد دهك‌هايي كه نيازمند دريافت يارانه هستند شناسايي شده و يارانه به آن‌ها پرداخت شود.

نوبخت درباره اينكه دولت موافق حذف سه دهك از يارانه‌ها است اظهار داشت: بنده در اولين حضورم در رسانه ملي در برنامه پايش پس از پيروزي دكتر روحاني اعلام كردم كه چند دهك ثروتمند بايد از قانون هدفمند كردن يارانه‌ها حذف شود كه اين موضوع از سوي رسانه‌ها نيز منعكس شد لذا ما بايد با اين موضوع به صورت عادلانه و منطقي برخورد كنيم.

سخنگوی دولت تصريح كرد: در شرايطي كه دولت يازدهم قصد دارد قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را به ثمر برساند بايد تصميمي به جا گرفته شود، لذا دولت فعلي چهار گروه را براي شناسايي خانوارهاي نيازمند به يارانه‌ها ترسيم كرده است.

نوبخت در پاسخ به سئوالي درباره حذف سه دهك از يارانه‌ها اظهار داشت: به طور حتم ما در دولت يازدهم آنچه را كه قصد داشته باشيم انجام دهيم اطلاع رساني مي‌كنيم و اعتقاد داريم از نظر عدالت حذف سه دهك بالا از يارانه‌ها مقبول است ولي اين موضوع به راحتي قابل اجرا نيست. دولت يازدهم اعتقاد دارد بر روي تك تك مصوبات بايد بحث و بررسي دقيقي صورت گيرد.

معاون رئیس جمهور تاكيد كرد: ما معتقديم قيمت‌هاي حامل انرژي به طوري افزايش يابد كه اين موضوع با يك مطالعه دقيق صورت گيرد و بين دولت و مجلس در اين زمينه همكاري‌هاي قانوني وجود داشته باشد چنانچه اين موضوع در حال حاضر وجود دارد.

وي خاطر نشان كرد: در ارتباط با بودجه ۹۲ با مجلس رايزني داشته‌ايم، لذا به طور حتم نسبت به بودجه سال آينده نيز همين كار را ادامه خواهيم داد.

نوبخت با اشاره به اين كه اعتقاد داريم راجع به هدفمند كردن يارانه‌ها بايد با پختگي عمل شود، اظهار داشت: به طور حتم مردم زماني از عملكرد دولت نسبت به اين قانون استقبال خواهند كرد كه منطق در آن وجود داشته باشد.

وي در پاسخ به سئوالي درباره حرف مردم از قطع شدن يارانه‌ها اظهار داشت: به طور حتم اگر مطالبات به طور كافي صورت نگيرد، امكان روي دادن اين اتفاق وجود دارد و از نظر دولت يازدهم بايد كساني كه نياز به یارانه دارند دهك‌هايشان مشخص شود.

وي افزود: مردم اطمينان حاصل كنند كه دولت تدبير و اميد هر برنامه‌اي را انجام مي‌دهد، منافع مردم را در نظر مي‌گيرد و آن چه تصميم جمعي دولت يازدهم است توجه به اين نكته است كه بيشترين آرامش و رفاه را براي مردم ايجاد كند.

نوبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به رشد اقتصادي منفي ۵.۴ درصد و همچنين وجود تورم ۳۶ درصدي در زمان روي كار آمدن دولت يازدهم گفت: تمام تلاش دولت تدبير و اميد برآن است تا با اميد مردم مشكلات آن ها را يك به يك رفع كرده و آن ها را تقليل دهد.

وي در ادامه با اشاره به موضوع اجراي هدفمندي يارانه‌ها و پرداخت يارانه به مردم گفت: دولت ماهانه ۳۵۰۰ هزار ميليارد تومان يارانه به بيش از ۷۶ ميليون ايراني پرداخت مي‌كند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۴۲
غیر قابل انتشار: ۱
معصومه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
4
224
البته به شرطی که دهکها درست شناسایی شوند، نه آنکه 1 کارمند با حقوق زیر 1 میلیون جزو دهکهای پردرآمد به حساب بیاد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
14
210
اخه مردم چه گناهی کردن که تو آتیش اشتباه بعضی از مسئولین ناکارمد بسوزند.با این کار واقعا مردم فلج میشن.
فرهنگي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
41
316
به مردم چه قيمت ها را به دو سال قبل برگردانيد يارانه اب و برق وگاز و سوخت و... مثل قبل دولت به انها بدهد يارانه نخواستيم اما در غير اينصورت ملت ايران شما را نمي بخشند ما به شما راي داديم كه وضع بهتر شود نه بدتر وقتي نمي توانستيد چرا قول و وعده مي داديد راست وحسيني بياييد به مردم راست بگوييد و مردم را بيخود به اينده دلخوش نكنيد شما مجبوريد به وعده هايتان عمل كنيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
9
232
حقوق ها رو افزایش بدین .یارانه رو قطع کنید مردم که نمیتونن گدایی کنن
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
58
36
اگر ميخواهند نارضايتي ايجاد نشود حتي اگر 10 هزار تومن هم به سه دهك بالاي درآمدي تعلق بگيرد به تمام احاد جامعه پرداخت شود كه شائبه جدايي از اين مملكت وگراني اجناس توسط اين افراد بوجود نيايد.
محمدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
8
176
واقعا برا خودمو مردم متاسفم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
9
145
اول از همه یارانه ی کارمندای بیچاره حذف میشه
دم دست ترین گروه برای اجرای هر نوع آزمون و خطا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
95
242
ما بهتون رای ندادیم که بی عرضه گی در سیاست و اقتصاد رو از مردم جبران کنید ما تحمل فشار بیشتر از این رو نداریم بهتره به جای نقشه کشیدن برای فشار اوردن به مردم به فکر رفع تحریم ها و توسعه اقتصادی باشید عاشق چشم و ابروی شماها نبودیم که بهتون رای دادیم مواظب باشید چیکار میکتید راه حل شما رفع تحریم و رابطه اقتصادی با دنیاست نه بدبختر کردن و دست بردن در جیت ملت . انتخاب این کامنت رو منتشر نمیکنی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
29
181
حدایا خودت کمک کن
دیگه نمیتونیم
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
18
243
کاری نکنید که مردم بگویند دریغ از پارسال
ياداوري مطلق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
2
25
اگه به آرشيو دو سال پيش اخبار يه سرچ صوتي و تصويري و نوشتاري بكنيد بجز به به و چه چه و بزرگترين طرح اقتصادي دوران ايران و..........از سوی همه مسئولان چيزي پيدا نميكنيد. حالا هم اشتباه قابل برگشته. دولت وضعيت را به دوسال پيش برگردونه .نرخ آب،برق،گاز،بنزين،و............................................................................همه را به سال 89 برگردونه ما هم مخلصش هستيم.ولي اگه نميتونه اگه شده بايد كاسه ي گدايي بدست بگيره و حق مردم رو بده.مگه آقايان فكر ميكنند دهكهاي بالا راقطع بكنند اونها هم فوري كمبودش رو از جيب دهكهاي پائين بيرون ميكشند و جبران ميكنند.نكنه ميخواهيد ابروش رو ترميم كنيد يه دفعه بزنيد چشمش رو كوركنيد.
نظرات بینندگان