arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۸۹

جعبه ی سیاه باز شد: خلبان مقصر نیست

رئیس كمیسیون عمران مجلس از قرائت جعبه سیاه اول یا همان CVR هواپیمای بوئینگ 727 ساقط شده در مسیر ارومیه خبر داد و گفت: مندرجات این جعبه مكالمات برج مراقبت را تایید كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس كمیسیون عمران مجلس از قرائت جعبه سیاه اول یا همان CVR هواپیمای بوئینگ 727 ساقط شده در مسیر ارومیه خبر داد و گفت: مندرجات این جعبه مكالمات برج مراقبت را تایید كرده است.
 
علی اكبر آقایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مركزی خبر درباره حضور وزیر راه و ترابری در كمیسیون عمران مجلس برای بررسی سانحه هوایی ارومیه اظهار داشت: آقای بهبهانی اعلام كرده است به دلیل سفر استانی دولت، نمی تواند در جلسه یكشنبه كمیسیون شركت كند.

وی با بیان اینكه با این حال جلسه كمیسیون برای بررسی موضوع سقوط هواپیمای بوئینگ 727 در ارومیه برگزار می شود از تشكیل دو كمیته مرتبط با هواپیمایی در این كمیسیون خبر داد.

آقایی گفت: كمیته ای هشت نفره با حضور مسئولان وزارت راه و ترابری، سازمان هواپیمایی كشوری، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و برخی اعضای كمیسیون عمران مجلس به منظور بررسی كامل ناوگان هوایی كشور تشكیل شده است.

رئیس كمیسیون عمران مجلس افزود: كمیته دو نفره ای نیز در این كمیسیون برای بررسی سانحه هوایی ارومیه تشكیل شده است.

آقایی در ادامه درباره بررسی سانحه هوایی ارومیه گفت: بر اساس اطلاعات جعبه سیاه اول هواپیما، بوئینگ سانحه دیده به جای ارتفاع گرفتن(میس اپروچ) یا آمدن به اول باند برای قدرت گرفتن یا نشستن روی باند، ارتفاع كم كرده است.

وی با بیان اینكه احتمالا موتورهای هواپیما عمل نكرده است گفت: بر این اساس خلبان هواپیما نمی تواند مقصر باشد.

رئیس كمیسیون عمران مجلس افزود: احتمالات جزئی نیز مبنی بر اینكه خلبان یا كمك خلبان یا خدمه پرواز به هنگام تنظیم سیستم های پرواز، كلید مربوط به میس اپروچ را نزده باشند، وجود دارد.

آقایی گفت: احتمال غالب درباره این سانحه این است كه موتورها توانایی صعود و قدرت را نداشته اند و هواپیما ارتفاع كم كرده است.

وی درباره خواندن جعبه سیاه دوم هواپیما (FDR) افزود: مسئولان وزارت راه و ترابری اعلام كرده اند به دنبال كسب روادید و سفر به دو كشور اروپایی مورد نظر هستند.

آقایی كشور مقصد برای خواندن FDR را فرانسه بیان كرد و گفت: یكی از اعضای كمیسیون عمران نیز به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی با این گروه اعزام خواهد شد.

وی درباره اعلام نتیجه بررسی سانحه هوایی ارومیه افزود: در تماسی كه با وزیر راه و ترابری داشتم به وی گفتم انتظارمان قرائت جعبه سیاه دوم هواپیما و اعلام نظر در اسرع وقت به مردم است.

رئیس كمیسیون عمران مجلس درباره استیضاح وزیر راه و ترابری كه چند نفر از نمایندگان خواستار آن هستند گفت: قضاوت كمیسیون عمران بر اساس حق، عدالت و مستندات خواهد بود.

آقایی افزود: عمل كردن، پیش از خواندن جعبه سیاه دوم در اصل نقض اطلاعات است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
0
1
چند وقت دیگر اعلام می شود که به دلیل عدم صدور ویزا سفر به اروپا انجام نشده و جعبه سیاه دوم خوانده نشده است بنا بر این همان عامل انسانی دلیل سقوط است.
نظرات بینندگان