arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۹

رحیمی: هر وقت حلقوم مفاسد اقتصادی را می گیریم، نعره می کشند

همان‌هایی كه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با آنها در جنگ هستیم وقتی حلقوم‌شان را می‌گیریم صدای آنها بلند می‌شود و به قول امام (ره) نعره می‌كشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به برخی از مباحث در ارتباط با وی اظهار كرد: هر موقع كه از من به صورت رسمی در این ارتباط سوال شد من به آن پاسخ می‌دهم.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، معاون اول احمدی نژاد در نخستین جشنواره صنعت و معدن كه در مشهد مقدس برگزار شده بود، با اشاره به فعالیت‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و اقدامات انجام شده در این راستا گفت: همان‌هایی كه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با آنها در جنگ هستیم وقتی حلقوم‌شان را می‌گیریم صدای آنها بلند می‌شود و به قول امام (ره) نعره می‌كشند.

وی ادامه داد: امروز در صحن مقدس بارگاه امام رضا (ع) جوانی به من گفت صحبت‌هایی در مورد شما می‌شود و شما این صحبت‌ها را كی پاسخ می‌دهید و من در جواب آن جوان گفتم هر موقع كه از من به صورت رسمی سوال شد به آن پاسخ می‌دهم.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: نعره كشانی كه حلقوم آنها در این ستاد گرفته شده بعضا زمین‌خوارانی هستند كه در روز روشن 200 الی 300 هكتار را یكجا بعلیده‌اند.

رحیمی گفت: یكی از مزایای اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها و هدایایی كه به بار می‌آورد این است كه از فساد جلوگیری می‌كند.

وی با اشاره به عزم دولت برای اصلاح سیستم بانكی گفت: باید بهره‌ها را پایین آوریم و نباید در این كشور بهره و نزول‌خواری باشد. گردش پول در جامعه اسلامی باید گردشی سالم باشد. متاسفانه بعضا مشاهده كرده‌ایم كه برخی وام‌های كلان با وثیقه‌های بسیار كم گرفته‌اند و در بازپرداخت این وام‌ها تعلل می‌كنند و یا از بازپرداخت آن خودداری می‌كنند.

رحیمی ادامه داد: ما به بانك‌ها دستور داده‌ایم كه تمام اقدامات بانكی باید در بانك اطلاعات ثبت شود به طوری كه همه چیز شفاف باشد.

معاون اول رییس‌جمهور با تاكید بر این‌كه نظام بانكی باید سالم شود، گفت: ما وعده می‌دهیم كه این شفافیت ایجاد شود. این نظام بانكی اصلاح شود تا عده‌ای با جابجا كردن پول، میلیاردر نشوند.

رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: سال آینده سال پیروزی صنعت، تولید، بازرگانی و صادرات غیرنفتی و سال شكوفایی است.

رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ركودی كه صنعت جهانی با آن روبروست، گفت: در این شرایط صنعت ما با رشد هشت درصدی مواجه است و این یك امر ارزشمندی است.

وی با اشاره به اجرای موفق قانون هدفمند كردن یارانه‌ها در حالی كه غربی‌ها علیه ایران تحریم‌ وضع كرده‌اند، گفت: اجرای این قانون در چنین شرایطی نشان از ثبات، استحكام، استمرار و دوام نظام جمهوری اسلامی ایران و اقتدار كشور است و در این شرایط صنعت كشور نیز با رشد هشت درصدی مواجه است و این اقدامی ستودنی است.

وی با بیان این‌كه ما كشوری هستیم كه هنوز راه فراوانی را باید طی كنیم و زیرساخت‌ها را آماده كنیم، به پیشرفت‌های صورت گرفته در كشور در طول چند سال اخیر اشاره كرد و گفت: در طول پنج سال اخیر تعداد خوردهایی كه تحت مدیریت وزارت صنایع در كشور تولید شده است، به اندازه 40 سال گذشته است و از نظر كیفیت نیز وضعیت ممتاز و مطلوبی دارد و قابل مقایسه با گذشته نیست.

رحیمی در ادامه به پیشرفت‌های كشور در زمینه ورزشی، علمی و فناوری اشاره كرد و گفت: برنامه تحول نظام آموزش و پرورش نیز تهیه و در مسیر اجراست و اعتبارات پژوهشی خوبی نیز در نظر گرفته شده است. در صنعت نفت و گاز كشور نیز انقلابی رخ داده و انقلاب دیگری نیز در حال رخ دادن است.

وی افزود: همه فازهای باقیمانده پارس جنوبی در سال گذشته یكجا به چهار پیمانكار ایرانی داده شد و خوشبختانه این چهار پیمانكار ایرانی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان این پروژه‌ها را به پیش می‌برند و اشتغال فراوانی را در این منطقه ایجاد كرده‌اند و تلاش می‌كنند در اعماق دریا از كشورهای همسایه در برداشت از منابع مشترك گازی سبقت بگیرند. یكی از مطالبی كه گزنده بود و روح و آرامش انسان را با چالش مواجه می‌كرد، این بود كه كشور ما از كشور همسایه كه جمعیت محدودی دارد در برداشت از این ثروت خدادادی مشترك عقب مانده است.

وی افزود: تلاش بر این است كه در طول برنامه پنجم توسعه كه به همت مجلس تهیه شده، تا 200 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و گاز سرمایه‌گذاری كنیم و امروز بخش اعظمی از این صنعت در دست مهندسان و صاحبان فناوری كشور خودمان است.

وی گفت: به زودی جشن برق‌دار شدن روستاهای چند خانوار را نیز در سراسر كشور را برپا می‌كنیم.

وی افزود: هر فازی كه در پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود 10 میلیون دلار برای كشور درآمدزا خواهد بود.

رحیمی با اشاره به تهدیدها و تحریم‌هایی كه غربی‌ها علیه ایران اعمال كرده‌اند، گفت: ما تلاش كرده‌ایم همه این تهدیدات دشمنان را تبدیل به فرصت كنیم.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت بومی‌سازی صنعت در كشور و حركت انجام شده در این راستا گفت: صنایع نوین در كشور از رشدی برخوردار است كه قابل ستایش است.

وی همچنین با اشاره به تعدادی از محصولات صنعتی كه توسط صنعتگران كشورمان به خارج از كشور صادر می‌شود، گفت: ما در كشور در بحث امكانات و بودجه محدودیت‌هایی داریم. بودجه‌ای كه در سال 89 در اختیار ماست 117 هزار میلیارد تومان است كه 93 هزار میلیارد تومان آن مربوط به حقوق و هزینه‌های جاری است و مقداری كمی از آن برای فعالیت‌های عمرانی باقی می‌ماند، مبلغ بالغ بر 20 الی 22 هزار میلیارد تومان.

وی افزود: یكی از اقدامات بسیار ارزشمند تاسیس صندوق توسعه ملی است كه این حاصل همكاری‌های مشترك دولت و مجلس است و در حال حاضر در این صندوق بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان پول قرار دارد و هر سال درصدی به آن اضافه می‌شود و در واقع به این صندوق مقداری از درآمد حاصل از فروش نفت واریز می‌شود و تلاش می‌شود كه بخش عمده آن در حوزه صنعت به كار گرفته شود. در واقع در سال آینده با تسهیلات و میزانی كه از این صندوق برای صنعت در نظر گرفته می‌شود در زمینه صنعت 20 هزار میلیارد تومان پول در اختیار خواهیم داشت و من در همین جا از مدیران صنعتی می‌خواهم كه وارد میدان سرمایه‌گذاری شوند و به كشور یك تحرك جدید بدهند.

رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها گفت: تا اكنون با اجرای این قانون ما در بخش حامل‌های انرژی با صرفه‌جویی بیست درصد مواجه هستیم و پول حاصل از این صرفه‌جویی در مسیر پیشرفت كشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای این قانون حداقل پنج دهك اول مردم وضعیت‌شان بهبود پیدا می‌كند.

رحیمی ادامه داد: اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها نه تنها باعث ركود اقتصادی نمی‌شود، بلكه رونق نیز ایجاد كرده است.

وی با اشاره به برخی از سخنان مبنی بر این‌كه اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها باعث افزایش زیاد نرخ تورم می‌شود، با رد این موضوع گفت: اكنون نرخ تورم در كشور 8/10 است.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: هر شب در نهاد ریاست جمهوری از 8:30 شب تا پاسی از شب جلسه است و در مورد گاز، انرژی، بخش‌های مختلف صنعت و حمل و نقل گفتگو می‌شود.

وی با بیان این‌كه با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها پیش‌بینی می‌كنیم دو میلیون تن گندم صرفه‌جویی خواهیم كرد، رییس‌جمهور به وزیر بازرگانی گفتند كه این مقدار را صادر كند.

رحیمی با اشاره به تحریم‌های غربی‌ها علیه ایران گفت: در واقع غربی‌ها خود را تحریم كرده‌اند. ما خودمان با همت صنعت‌گران‌مان، جوانان و متخصصان‌مان كشور را می‌سازیم و این كشور، كشوری مستقل است و تلفنی مثل حاكم مصر دستور نمی‌گیرد. ایران كشور مستقلی است و كشور حضرت امام است و مسئولان چه بخواهند و چه نخواهند باید در این مسیر باشند تا دوام بیاورند وگرنه از گردونه خواسته‌های مردم خارج می‌شوند.

پیش از صحبت‌های معاون اول رییس‌جمهور، وزیر صنایع، استاندار استان خراسان رضوی و یكی از صنعتگران این استان سخنرانی كردند.

گفتنی است این نخستین جشنواره صنعت و معدن بود كه در كشور برگزار شد و در آن به طور همزمان 32 طرح صنعتی و معدنی در استان خراسان رضوی از طریق ویدئو كنفرانس به بهره‌برداری رسید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
0
1
فکر نکنم حلقوم کسی نزدیکتراز حلقوم خودت به دست خودت باشد.
نظرات بینندگان