arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۹
شرایط امروز جامعه ما در مسیر تحجر و انفعال است؛

قالیباف: كسانی كه می‌گویند" مكتب ایرانی می‌خواهیم" از لبه‌های قیچی تحجر و انفعال هستند

قالیباف با بیان اینكه ولایت فقیه، ستون خیمه نظام اسلامی است، اظهار داشت: تحجر و انفعال دو لبه یك قیچی هستند كه اگر به حركت درآمدند ارزش‌ها، جامعه، رابطه حكومت دینی و دین و حاكمیت و مردم را از هم قیچی خواهند كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار تهران گفت: ما به ایرانی بودن خود افتخار می‌كنیم و كسانی كه می‌گویند ما جمهوری ایرانی و مكتب ایرانی می‌خواهیم از لبه‌های قیچی تحجر و انفعال هستند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، محمدباقر قالیباف، شب گذشته در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی كه به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین(ع) برگزار شد؛ با بیان این‌كه ما با انقلاب می‌خواستیم در فرهنگ تحول ایجاد كنیم، خاطرنشان كرد: ما برای اخلاق و اخلاق‌مداری انقلاب كردیم و اینها اساس و جوهره اساسی انقلاب ما بودند.

وی با تاكید بر لزوم ایجاد تحول انقلابی افزود: تحول اجتماعی و اقتصادی و سیاسی باید بر بستر تحول و بر مبنای جوهره انقلاب اصیل باشد و اگر در آن مدار نباشیم، در مسیر انقلاب حركت نكرده‌ایم.

شهردار تهران با بیان اینكه جوهره انقلاب در حركت امام حسین(ع) ریشه دارد، عنوان كرد: مسیر انقلاب در حوزه مكتب و فرهنگ ایرانی نیست، جوهره انقلاب ریشه در حركت امام حسین(ع) دارد، ما متعلق به مكتب اهل بیت(ع) و فرهنگ اسلام هستیم و همه باید در این مدار و مسیر حركت بكنند.

قالیباف با بیان اینكه امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد عزت مسلمین در دنیا هستیم، اظهار داشت: این انقلاب اسلامی است كه امروزه باعث احیای مجدد اسلام در كشورهای دیگر شده و باید دانست كه این بیداری مرهون انقلاب اسلامی و حركت عظیم امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب است.

وی با اشاره به تلاش وهابیت و امریكا در حوادث اخیر عراق برای جلوگیری از حكومت شیعه در عراق گفت: آنها نتوانستند كاری از پیش ببرند و این به بركت خون شهدا و مجاهدت‌های ایشان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

شهردار تهران، بیداری همه كشورهای اسلامی را ریشه در انقلاب اسلامی دانست و افزود: ممكن است در عرصه‌های اقتصادی گله‌مند باشیم، اما نباید بی‌انصافی كنیم و باید شرایط و واقعیت را ببینیم، زیرا تلاش‌هایی كه صورت گرفته قابل دفاع است هر چند توقع بیش از این نیز داریم.

وی عنوان كرد: پیروزی انقلاب اسلامی به زعم برخی شخصیت‌های امریكایی آنچنان ایشان را تحقیر كرده كه نسبت به ایران با عقده تصمیم می‌گیرند.

فرمانده پیشین نیروی انتظامی كشور، با تاكید بر ضرورت شناخت مبانی انقلاب، تصریح كرد: باید مبانی اصلی انقلاب را بشناسیم تا دشمنان، انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف نكنند.

قالیباف بر لزوم آگاهی از جوهره انقلاب اسلامی تاكید كرد و گفت: باید دانست كه روح حاكم بر این انقلاب ریشه در سنت نبوی و حكومت علوی داشته است.

وی ادامه داد: وابستگی انقلاب درس گرفته از فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) است و امروز متكی به فقه سنتی و پویای جعفری هستیم و با باورهای انتظار و مهدویت در حال حركتیم.

قالیباف با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینكه انقلاب ما انفجار نور بود، خاطرنشان كرد: این انقلاب اسلامی بود كه ما را از چنگال استبداد نجات داد و ظلمت را با نور پوشانید و ما را در مسیر انقلاب قرار داد.

وی تصریح كرد: شك نداریم آرمان‌ها و اهدافی كه در انقلاب اسلامی شعار دادیم و با آن به پیروزی رسیدیم و امروز در تحقق آن هستیم، همان مسیر و حركتی است كه جزو اهداف حضرت ولی عصر(عج) است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه ولایت فقیه، ستون خیمه نظام اسلامی است، اظهار داشت: تحجر و انفعال دو لبه یك قیچی هستند كه اگر به حركت درآمدند ارزش‌ها، جامعه، رابطه حكومت دینی و دین و حاكمیت و مردم را از هم قیچی خواهند كرد.

وی بااشاره به اینكه بزرگ‌ترین خطری كه ما را تهدید می‌كند تحجر و انفعال هستند، گفت: امروز از منظر تحجر و انفعال صداهایی می‌شنویم كه البته تازگی ندارد و قبل از انقلاب هم با ادبیات دیگری می‌شنیدیم.

شهردار تهران اذعان داشت: ما به ایرانی بودن خود افتخار می‌كنیم و كسانی كه می‌گویند ما جمهوری ایرانی و مكتب ایرانی می‌خواهیم از لبه‌های قیچی تحجر و انفعال هستند.

فرمانده پیشین نیروی انتظامی كشور، با بیان اینكه شرایط امروز جامعه ما در مسیر تحجر و انفعال است، خاطرنشان كرد: اسلامی كه بر مدار تحجر و انفعال اتفاق می‌افتد هیچ خطری برای امریكا ندارد، بلكه او از اسلام اصیل و اسلامی كه علمش در اختیار روحانیت باشد، نگران است.

قالیباف، تصریح كرد: افراط و تفریط كردن نشانه از انقلابی گری نیست، بلكه اعتدال در مكتب مولا علی(ع) ارزش است و با توجه به اینكه انقلاب اسلامی در فقه جعفری و امام حسین(ع) و مهدویت ریشه دارد، از دست رفتنی نیست.

شهردار تهران از نامگذاری دهه چهارم انقلاب به نام دهه پیشرفت و توسعه خبرداد و افزود: باید با رعایت عدالت اجتماعی به عنوان یك اصل به دنبال تحول اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باشیم.

وی با بیان اینكه آنچه می‌تواند دشمن را ناامید كند التزام عملی و شعورگرا نسبت به ولایت است، اظهار داشت: این مساله باید در حوزه عمل اتفاق بیفتد و این تنها راه نجات ماست.

قالیباف با اشاره به اینكه دشمن عمود خیمه را خوب تشخیص داده و با هر بهانه‌ای به دنبال تضعیف این حوزه است، گفت: بر همین اساس حضرت امام گفتند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملكت شما آسیبی نرسد.

فرمانده پیشین نیروی انتظامی كشور، در بخش پایانی سخنانش با انتقاد از برخی بداخلاقی و سیاست بازی در جامعه گفت: حفظ سرمایه‌های اجتماعی و تقویت آنها در جامعه اصل است.

نظرات بینندگان