arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۴۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

فراخوان فعالان زن عربستانی برای رانندگی در سطح شهر + طرح امنیتی آل سعود

مسئولان اداره راهنمایی و رانندگی و مراجع امنیتی اجرای دستورات شدید درخصوص برخورد با هرگونه تخلف از قوانین را درپی انتشار فراخوان زنان برای درخواست جهت آزادی رانندگی ، آغاز کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 درپی فراخوان فعالان زن عربستانی برای رانندگی در سطح شهر در اعتراض به ممنوعیت رانندگی زنان، رژیم آل سعود طرحی امنیتی را به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف در این زمینه و برخورد با معترضان در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش انتخاب ؛ "کمپین رانندگی زنان 26 اکتبر" خواستار رانندگی زنان در خیابانها در اعتراض به ممنوعیت رانندگی آنها و تاکید بر لزوم آزادی رانندگی زنان شده است. این فعالیتهای اعتراض آمیز قرار است امروز شنبه مصادف با 26 اکتبر برگزار شود.

فعالان زن در عربستان سعودی اعلام کردند که با وجود هشدار مقامات این کشور، امروز پشت فرمان می نشینند تا قانون منع رانندگی زنان را به چالش بکشند.

برخی منابع آگاه به پایگاه خبری سبق گفتند: مسئولان اداره راهنمایی و رانندگی و مراجع امنیتی اجرای دستورات شدید درخصوص برخورد با هرگونه تخلف از قوانین را درپی انتشار فراخوان زنان برای درخواست جهت آزادی رانندگی ، آغاز کرده اند.

این منابع افزودند: این دستورات بر مقابله قاطع با هرگونه تخلف و ارجاع موضوع به مراجع ذیربط برای انجام اقدامات تکمیلی در این زمینه تاکید دارد؛ بویژه که وزارت کشور سعودی در بیانیه ای رسمی درباره این تخلفات هشدار داده و گفته است که با اینگونه اقدامات مانند یک تخلف عادی راهنمایی و رانندگی برخورد نخواهد شد.

این منابع تاکید کردند: مراجع امنیتی و راهنمایی و رانندگی براساس دستورات، حضور خود در خیابانها و گشت زنی را در محل های احتمالی رانندگی زنان افزایش خواهند داد.

این منابع تصریح کردند: گشت های نامحسوس در راستای اجرای قوانین و جلوگیری از نقض آن، با رانندگی زنان برخورد کرده و متخلفان را بازداشت خواهند کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
71
101
باید بذارن زنها هم رانندگی کنند تا باعث بشه آمار این وهابی ها در عربستان کم بشه! آخه امار تصادف و گشته شدن بخاطر رانندگی زنها خیلی بالا می ره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هههه
نظرات بینندگان