arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۸۹

حرفهای بازیکنان تیم ملی پس از شکست/ مبعلی: گفته‌اند مصاحبه نكنید!

بازیكن میانی تیم فوتبال كشورمان گفت، مسئولان تیم ملی به بازیكنان گفته‌اند با رسانه‌ها مصاحبه نكنند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازیكن میانی تیم فوتبال كشورمان گفت، مسئولان تیم ملی به بازیكنان گفته‌اند با رسانه‌ها مصاحبه نكنند!

به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال ایران شنبه شب در مرحله یك چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با نتیجه یك بر صفر در وقت‌های اضافه مقابل كره جنوبی تن به شكست داد.

ایمان مبعلی در پایان دیدار از مصاحبه با خبرنگاران طفره رفت و گفت كه مسئولان تیم ملی گفته‌اند حق مصاحبه كردن ندارند!

محمد نصرتی: تنها روی حادثه به كره‌جنوبی باختیم   
مدافع تیم ملی فوتبال ایران گفت: روی یك اتفاق از كره‌جنوبی گل خوردیم و از جام ملت‌ها حذف شدیم.

به گزارش ایسنا، در شرایطی كه اكثر بازیكنان تیم ملی فوتبال ایران پس از ناكامی مقابل كره‌جنوبی مصاحبه نكردند، محمد نصرتی درباره این مسابقه اظهار كرد: بازی بسیار سختی بود. تیم ایران روی یك اتفاق گل خورد و در نهایت نتیجه را واگذار كردیم. واقعا تیم ایران تنها روی یك حادثه از جام ملت‌ها كنار رفت؛ فكر نمی‌كردم این اتفاق نمی‌افتد.

وی درباره تعویضش در بین دو نیمه خاطرنشان كرد: مصدوم شدم و دیگر قادر به ادامه دادن نبودم.

میرزاپور: بازیكنان در حد و اندازه خودشان نبودند   
ابراهیم میرزاپور گفت: در حد و اندازه‌ای نیستم كه بخواهم درباره افشین قطبی صحبت كنم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران پس از شكست یك بر صفر این تیم برابر كره‌ و حذف از جام ملت‌های آسیا گفت: در اندازه‌ای نیستم كه بخواهم درباره افشین قطبی صحبت كنم. ارنج تیم ملی نظر خود او بود. به نظر من تعدادی از بازیكنان در حد و اندازه‌های خودشان نبودند، اما بدون تردید تمام تلاش خود را كردند.

ابراهیم میرزاپور ادامه داد: در نیمه نخست كره سرتر از ما بود، ما در 45 دقیقه نخست خوب نبودیم، اما در نیمه دوم بهتر شدیم. روی یك اتفاق دروازه‌ ما باز شد.

اكثر بازیكنان تیم ملی پس از خروج از رختكن از میكسد زون عبور كرده و مصاحبه‌ای با خبرنگاران نكردند. تنها آرش افشین، غلامرضا رضایی و ابراهیم میرزاپور با یكی از دوربین‌های تلویزیونی صحبت كردند.

پارك جی سونگ: ما برتر از ایران بودیم
پارك جی سونگ گفت: هدف كره در بازی برابر ایران پیروزی بود و در این بازی خواست‌مان را ادا كردیم.

كاپیتان تیم ملی فوتبال كره جنوبی پس از پیروزی یك بر صفر این تیم برابر ایران در دور یك چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: بازی بسیار سخت و فشرده‌ای بود. برابر ایران همیشه مسابقه‌ها این گونه است. ما تیم برتر میدان بودیم و هدف‌مان هم پیروزی بود. خوشحالم كه توانستیم آنچه را می‌خواستیم به دست بیاوریم.

پارك ادامه داد: خوشحالم كه ایران را شكست دادیم آن هم با گلی در دقایق بسیار حساس.

بازیكن منچستریونایتد درباره بازی نیمه نهایی برابر تیم ملی ژاپن كه یكصدمین رویارویی این دو كشور به شمار می‌رود گفت: این كه این بازی یكصدمین بازی ما به شمار می‌آید، مهم نیست. ما برای قهرمانی آمده‌ایم و می‌خواهیم كه جام قهرمانی را از آن خود كنیم.

علیرضا منصوریان: روز تلخی بود
علیرضا منصوریان گفت: دوست نداشتیم كه با شكست و حذف از جام ملت‌های آسیا با افشین قطبی خداحافظی كنیم.

دستیار افشین قطبی در كادر مربیان تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف این تیم از جام ملت‌های آسیا با قبول شكست یك بر صفر برابر كره‌جنوبی گفت: با این روند بازی مشخص بود كه در 120 دقیقه بیشتر از این گل رد و بدل نخواهد شد. ما تصمیم داشتیم بازی را به آخر برسانیم و برخلاف روند بازی دروازه‌مان باز شد. متاسفانه برخلاف روند بازی گل خوردیم. كره بعد از گل به خوبی از دروازه‌اش دفاع كرد، فكر می‌كنم بازیكنان ما تلاش فراوانی داشتند و جانفشانی و دلاوری كردند.

منصوریان ادامه داد: فوتبال كره به نوعی بود كه نتوانستیم بازی‌مان را انجام بدهیم. آنها بر جریان بازی مسلط‌تر بودند. نوع بازی به گونه‌ای بود كه چشم به ضد حمله‌ها داشتیم، این اتفاق هم در حال رخ دادن بود ضمن آنكه در تمرین‌ها روی ضربه‌های پنالتی هم كار كرده بودیم. مهدی رحمتی و دیگر بازیكنان‌مان در این بازی موفق عمل كردند.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبتش در جمع خبرنگاران گفت: نوع بازی كره و روند بازی آنها به گونه‌ای بود كه نتوانستیم بازی همیشگی‌مان را ارائه دهیم. اگر همانند سه بازی نخست بودیم این بازی را نمی‌باختیم. تصمیم قطبی آن بود كه در نیمه نخست فوتبالی برابر را با كره‌جنوبی ارائه دهیم بدون آنكه گلی را از این تیم دریافت كنیم. سعی داشتیم بازی را به نیمه دوم بكشانیم، روند بازی آنها به گونه‌ای بود كه مسلط به بازی بودند. فكر می‌كنم اگر از دقیقه نخست بازی روی دروازه این تیم حمله می‌كردیم و تهاجمی ظاهر می‌شدیم، شاید شرایط دیگری رقم می‌خورد. باید پذیرفت كه كره‌جنوبی فوتبالی فراتر از آسیا را ارائه می‌دهد. نوع فوتبال ما در مقابل شرق آسیا با مشكل روبروست. آنها به گونه‌ای بازی می‌كنند كه به ما شانس برتری را نمی‌دهند.

منصوریان همچنین با اشاره به بازی بازیكنان ایران گفت: برخی از بازیكنان در این بازی در سطح خود نبودند. مسعود شجاعی جام را با بدشانسی شروع كرد و با بدشانسی هم به پایان رساند. از زمانی كه به قطر آمدیم او سرما خورد و در بازی برابر كره هم از ناحیه كتف آسیب دید. جواد نكونام هم بازیكن خوب و تاثیرگذاری است. ما به مدیریت او در میانه میدان نیاز داشتیم. او بهترین بازیكن ماست اما بهترین‌ها هم اشتباه می‌كنند. نكونام در داخل و بیرون زمین یكی از تاثیرگذارترین بازیكنان ایران است.

بازیكن سالهای پیش تیم ملی ایران در پایان گفت: روز تلخی بود. دوست نداشتیم با حذف از رقابت‌ها با افشین قطبی خداحافظی كنیم. فضای رختكن بسیار سخت و سنگین بود. خود من تا اردیبهشت سال آینده با فدراسیون فوتبال قرارداد دارم، اما نمی‌دانم آینده‌ام چگونه خواهد بود. باعث افتخارم بود كه در كنار تیم ملی فوتبال باشم و در 40 سالگی مربی تیم ملی كشورم باشم.

سرمربی كره جنوبی: تمام نقاط قوت آنها را خنثی كردیم   
سرمربی تیم ملی فوتبال كره‌جنوبی گفت: با وجودآنكه ایران در سه مسابقه قبلی‌اش پیروز شده بود، اما تمام نقاط قوت‌ آنها را شناسایی و خنثی كردیم.

چو كوانگ رائه در نشست خبری پس از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و كره‌جنوبی، اظهار كرد: میزان همكاری بالای بازیكنان، قدرت بدنی و سرعت زیاد بازیكنان كره‌جنوبی عوامل مهم موفقیت ما در بازی با ایران بود. امیدوارم بتوانیم این روند را تا پایان جام ملت‌ها ادامه دهیم. تیم ما به خوبی توانست بازی را كنترل كند و آنطور كه خواستیم بازیكنان تیم ایران را از كار انداختیم.

وی افزود: با وجود آنكه تیم ایران در هر سه مسابقه قبلی‌اش به پیروزی رسیده بود، اما به خوبی همه نقاط قوت آنها را شناسایی كرده و از كار انداختیم. تیم ایران بازیكنان خوبی دارد و فكر می‌كنم فوتبال ایران در حد فاصله فوتبال آسیا و اروپا قرار دارد.

سرمربی كره‌جنوبی با اشاره به بازی تیمش در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها مقابل ژاپن، تصریح كرد: بازی با ژاپن یكی از حساسترین بازی‌های تاریخ فوتبال كره‌جنوبی خواهد بود چرا كه رقابت ما با ژاپن تبدیل به یك جدال سنتی شده است. رقابت سختی خواهد بود، اما فكر نمی‌كنم من و بازیكنان از این تیم بترسیم كما اینكه از تیم ایران هم واهمه‌ای نداشتیم.

نظرات بینندگان