arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۲

با عسگراولادی در اوین آشنا شدم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در مورد حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت و تیم مذاکره کنندگان ایران در سخنرانی معظم له در آستانه 13 آبان گفت: رهبری همواره ضمن حمایت اصولی از همه دولت ها ، تلاش کرده اند دولت را در راه انجام وظایف خود حمایت کنند، البته دولت ها هم باید تلاش کنند از حمایت های رهبری در پیشبرد اهداف نظام و خدمت به مردم و حل مسائل آنان ، بهره ببرند.


حجت الاسلام قدرت الله علیخانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی جمهوریت ، با بیان اینکه برخی ناآگاهانه، برخلاف منویات رهبری، از آغاز تلاش دولت برای حل موضوع پرونده هسته ای ، کوشیده اند  ضمن تضعیف موضع دولت ، در راه مذاکره کنندگان سنگ اندازی و کارشکنی کنند گفت: این حمایت صریح رهبری از تیم مذاکره کننده ، سبب دلگرمی و تقویت مواضع تیم مذاکرات در دفاع از حقوق حقه ملت ایران خواهد شد .


وی در پاسخ به سوالی درباره علت تقویت و تمایز راهپیمایی امسال سیزدهم آبان با سال های گذشته تاکید کرد : فرمایشات و سخنان رهبر معظم انقلاب و حساسیتی که ایشان نسبت به استکبار جهانی نشان دادند ، باعث این حضور پرشور ملت شد.


علیخانی البته تاکید کرد این حضور گسترده ایجاب می کرد ، سخنران این جلسه چهره ای ملی که از آرای اکثریت ملت برخوردار باشد می بود و برای مثال شخص آقای رئیس جمهور و یا شخص آقای رئیس مجلس به عنوان رئیس خانه ملت که هر دو برگرفته از آرای مردم هستند انتخاب می شدند و یا حداقل بایستی دبیر فعلی شورای امنیت ملی سخنران جلسه بود و به نظر می رسد در انتخاب سخنران جلسه کج سلیقگی شده  و انتخابی سیاسی بوده است وآقای جلیلی در انظار مردم نماد یک جریان خاص سیاسی است، که البته ، وزن این جریان در انتخابات گذشته مشخص شد. این انتخاب سیاسی البته از نگاه مخالفین نظام هم پنهان نماند و سبب سوءاستفاده رسانه های دشمن هم شد.


نماینده ادوار مجلس در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه اخیرا حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با حضور در بیت یادگار امام(ره) خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی جمله ای با این مضمون فرمودند: که شما با موضع گیری به موقع، جلوی توطئه علیه بیت امام را گرفتید در پاسخ به علت این موضوع گفت:


اولا حضور این مرجع عالی قدر در بیت یادگار امام ، نمایانگر احترام و اکرام ویژه حضرت آیت الله  العظمی صافی گلپایگانی به خاندان امام راحل و عظیم الشان است . ثانیا : نگاه سایر مراجع عظام به بیت حضرت امام نیزبسیار مثبت است . به یاد بیاوریم بعد از حادثه ناگواری که در کنار مرقد حضرت امام اتفاق افتاد، با واکنش همه مراجع عظام مواجه شد . ثالثا: این حضور و این نگاه مثبت همیشه توطئه ها و تخریب های بی دلیل نسبت به بیت مکرم حضرت امام و موسسه نشر آثار امام را که با دستور خود امام تاسیس شده است، را خنثی کرده است. رابعا : عده ای دنبال بهانه هستند تا با دستور امام مخالفت کنند، ولی نمی دانند عرض و آبروی خود را می برند و بیت حضرت امام محبوب تر می شود. و بالاخره باید از مدعیان جدیدی که تازه این روزها به فکر انتساب دیدگاههای خود به حضرت امام افتاده اند و مدعی در اختیار گرفتن نشر آثار امام هستند، باید بپرسیم اصلا تا حال یک بارهمه صحیفه نور امام را مطالعه کرده اید و آیا می دانند آرای فقهی ، عرفانی و اصولی امام چیست؟


البته باید یادآوری کنم که تخریب کنندگان جماعت محدودی هستند که همیشه به دنبال بهانه جویی بوده و هستند و بعضا اعتقادی هم به امام راحل ندارند.


وی در پایان ضمن ابراز تاسف از درگذشت شخصیت ارزشمند و زجر کشیده انقلاب جناب آقای حاج حبیب الله عشگراولادی تاکید کرد: این مبارز خستگی ناپذیر از مبارزان قبل از انقلاب و از معتمدین امام و رهبری بود و آشنایی اینجانب با ایشان به قبل از انقلاب و در زندان اوین بازمی گردد که در زندان هم تواضع و فروتنی ایشان و شناخت وی از التقاط های برخی گروهها ، فوق العاده بود و معلم اخلاق و قرآن در زندان بود. ایشان در سال پایانی عمر بابرکتش، تلاش مضاعفی برای رفع کدورت ها و اختلافات سیاسی داشت که این هم دلسوزی ایشان نسبت به انقلاب و نظام را نشان می داد.

نظرات بینندگان