arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۲۸ آبان ۱۳۹۲

برنامه زمانی ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج آزمون دکتری 93

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور برنامه زمانی این سازمان برای ثبت نام، توزیع کارت، برگزاری و اعلام نتایج اولیه و نهایی داوطلبان شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1393 را اعلام کرد.

«حسین توکلی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (phd) نیمه متمرکز سال 1393 از روز سه شنبه، پنجم آذرماه 92 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز و در روز دوشنبه، 11 آذرماه پایان می پذیرد.
 
وی افزود: هر داوطلب آزمون دکتری فقط می تواند در یک کدرشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد خود ثبت نام کند.
 
توکلی به داوطلبان آزمون دکتری توصیه کرد هنگام ثبت نام و مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش، حتما دفترچه راهنمای شماره 1 را به دقت مطالعه کرده و پس از آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز و پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام، فرم الکترونیکی ثبت نام این آزمون را تکمیل کنند.

سخنگوی سازمان سنجش، هزینه ثبت نام در آزمون دکتری سال 93 را 315 هزار ریال ذکر کرد و گفت: پرداخت هزینه ثبت نام این آزمون منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش و با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت اینترنتی آنها فعال شده باشد امکان پذیر است.
 
وی یادآور شد: داوطلبان می توانند به منظور پرداخت وجه ثبت نام به صورت اینترنتی از روز شنبه، دوم آذرماه 91 با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به پرداخت 315 هزار ریال بابت در آزمون دکتری اقدام کنند.
 
توکلی از برگزاری آزمون داوطلبان دوره های دکتری نیمه متمرکز سال 1393 در روز جمعه، 16 اسفندماه خبر داد.
 
 
 
**اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در دهه سوم فروردین 93
 
وی خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز به صورت کارنامه تنظیم شده و در دهه سوم فروردین ماه 93 از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.
 
به گفته توکلی، انتخاب رشته برای مجازین نیز از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش در هفته اول اردیبهشت ماه 93 انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت کدرشته محل های مربوط برای شرکت در مصاحبه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در نیمه دوم اردیبهشت ماه 93 بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
 
مشاورعالی سازمان سنجش، زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 93 را در نیمه دوم شهریورماه آینده ذکر کرد.
نظرات بینندگان