arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۸۹۳
تعداد نظرات: ۶۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۲

پایان روز دوم مذاکرات ایران و 1+5/عراقچی: امشب گفت وگوی دیگری نداریم؛ مذاکرات فردا ادامه می‌یابد

روز دوم مذاکرات هسته‌ای کشورمان در حالی پیش‌ می‌رود که به‌نظر می‌رسد اتاق‌های هتل محل مذاکرات در حال تخلیه است، احتمالا این اتفاق به دلیل حضور احتمالی وزرای خارجه کشورهای 1+5 است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا امروز پنجشنبه مجددا با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد.

روز دوم مذاکرات هسته‌ای کشورمان در حالی پیش‌ می‌رود که به‌نظر می‌رسد اتاق‌های هتل محل مذاکرات در حال تخلیه است، احتمالا این اتفاق به دلیل حضور احتمالی وزرای خارجه کشورهای 1+5 است.

به گزارش انتخاب ؛ منابع مطلع نیز گزارش داده اند که توافق ایران و 5+1 قطعی بوده و به همین دلیل جهت امضای بیانیه مشترک و توافق، وزرای خارجه 5+1 در آستانه سفر به ژنو هستند.

همچنین هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا امروز پنجشنبه مجددا با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد.

از سو یدیگر شنیده شده، نتیجه مذاکرات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دستور کار مذاکرات بعد از ظهر را مشخص می‌کند.

گفتنی است، وندی شرمن شب گذشته پس از پایان نشست ایران و گروه 1+5 در نشستی در جمع خبرنگاران گفته اگر دست‌یابی به توافق آسان بود، مدت‌ها قبل انجام شده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین مدعی شده انجام شدن یا نشدن غنی‌سازی در ایران، چیزی نیست که در توافقنامه مرحله اول آن را حل کنیم.

همچمیم معاون وزیر خارجه ایران با حضور در جمع خبرنگاران در نشست ایران با 1+5 در ژنو گفت: هنوز وارد بررسی مفاد پیش نویس نشده‌ایم و امیدواریم اعتماد در روند مذاکرات ایجاد شود تا وارد نگارش متن شویم.

از سوی دیگر مایکل‌ مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران گفت: غنی‌سازی یک موضوع کلیدی است، کاترین اشتون برای پیشبرد امور به اینجا آمده که نشان از جدیت وی است.

عراقچی نیز با تاکید بر اینکه گفتگوهای دوجانبه همچنان ادامه دارد، گفت: اعتمادی که در دوره قبل از دست رفته بود باید دوباره احیا شود.

همچنین ظریف با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به روند جدی مذاکرات گفت: صحبت‌‌های خوبی با خانم اشتون داشتیم و بررسی کردیم که چگونه می‌توانیم به این روند ادامه دهیم.

نشست خبری نتانیاهو و پوتین در حالی شب گذشته برگزار شد که رئیس‌جمهور روسیه نسبت به نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 ابراز امیدواری کرد.

از سوی دیگر، وزير خارجه ترکيه در کنفرانس خبري با همتاي انگليسي خود در استانبول يک بار ديگر بر حمايت کشورش از گفتگوهاي هسته‌اي ايران و 5+1 تاکيد کرد.

 ناهار کاری وزیر امورخارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اروپا دقایقی پیش در دفتر نمایندگی ایران در ژنو پایان یافت.

 وزیر امور خارجه آلمان همچنین در مورد مذاکرات جاری در ژتو گفت: "اعتمادسازی"،هدف اصلی و اولیه این دور از مذاکرات بین ایران و 1+5  است.

از سوی دیگر جلسه مقدماتی و ناهار کاری مشترک محمدجوادظریف وزیر امورخارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اروپا دقایقی پیش در هتل اینترکانتینتنال آغاز شد.

"ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس که به ترکیه سفر کرده در نشست خبری مشترک با "داود اوغلو" همتای ترکی خود تاکید کرد که فرصت برای توافق با ایران درباره برنامه هسته‌‌ای این کشور وجود دارد.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون نیز با انتشار پیامی در توییتر خود از بر عهده گرفتن ریاست نشست داخلی گروه 1+5 توسط کاترین اشتون خبر داد.

وزارت خارجه فرانسه با اشاره به اينکه پاريس در مذکرات هسته‌اي با ايران محتاطانه عمل خواهد کرد، تصريح کرد: منتظر پاسخ تهران در زمينه پيشنهادهاي فرانسه درباره برنامه‌هاي هسته‌اي ايران هستيم.

همچنین "پی‌تر وست ماکات (peter westmacott)" سفیر انگلیس در آمریکا خطاب به سناتورهای آمریکایی که نسبت به روند مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ اظهار نگرانی کرده بودند گفته است: در حال حاضر زمان دیپلماسی است.

لازم به ذکر است، از معدود بيانيه‌هايي که در اختيار خبرنگاران قرار گرفته از مذاکرات در جوي جدي، پشت درهاي بسته و به دور از هياهو حکايت دارد.

در همین راستا "مایکل‌مان" سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه ارویا دقایقی پیش تصویر حضورش در مذاکرات را در صفحه تویتر شخصی‌اش منتشر کرد.

در همین راستا، ملاقات دو جانبه وزیر امور خارجه کشورمان و معاون وزیر امور خارجه چین لحظاتی پیش پایان یافت.

گفتنی است؛ هیئت مذاکره‌کننده چین نیز پس از این دیدار، هتل اینترکانتیننتال را ترک کرد.

وزیر دفاع سابق آمریکا نیز در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی درباره گفتگوهاي هسته‌اي ايران و گروه 1+5 گفت: به نظر همه شرايط براي اميدواري به نتيجه بخش بودن گفتگوهاي هسته‌اي ژنو وجود دارد و بايد توجه داشت اوضاع بسيار خطرناکي است زيرا گزينه جايگزين ديپلماسي اصلا خوب نخواهد بود.

به دنبال دور جدید مذاکرات هسته‌ای کشورمان، هیئت‌های آمریکایی، چینی، آلمانی و روسی دقایقی پیش به منظور حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 وارد هتل اینترکانتیننتال شدند.

کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه "وندی شرمن"، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا لحظاتی پیش هتل اینترکانتیننتال را ترک کردند، این در حالی است که نمایندگان کشورهای گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای دقایقی دیگر با یکدیگر دیدار می‌کنند.

از سوی دیگر هیئت آمریکایی دقایقی پیش به منظور حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 وارد ژنو شد.

همچنین جدیدترین دور مذاکرات هسته‌اي ایران و گروه 1+5 امروز چهارشنبه، 29 آبان در ژنو آغاز خواهد شد، اما قبل از آغاز دور جدید مذاکرات، "محمدجواد ظریف" به همراه تیم مذاکره‌کننده ایران، در روز سه‌شنبه به رم، پایتخت ایتالیا رفت و با همتای ایتالیایی خود و برخی از مقامات این کشور دیدار کرد.

در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه 1+5 تدابیر امنیتی در شهر میزبان مذاکرات به شدت در حال افزایش است به طوریکه خیابان منتهی به هتل اینترکانتیننتال (محل مذاکرات) مسدود شده و امکان تردد در آن وجود ندارد.

هیئت مذاکره‌کننده ایرانی به ریاست دکتر "محمد جواد ظریف" چهارشنبه تهران را به مقصد رم ترک کرد؛ وزیر امور خارجه کشورمان پس از ترک رم به منظور شرکت در مذاکرات ایران و 1+5 راهی ژنو سوئیس خواهد شد.

شب گذشته نیز وزير امور خارجه ايتاليا در کنفرانس خبري با همتاي ايراني خود درباره برنامه هسته‌اي ايران و مذاکرات ژنو گفت: بر اين باور هستم در برابر يک فرصت تاريخي قرار گرفته‌ايم.

از سوی "سرگئي لاوروف"، وزير امور خارجه روسيه چهارشنبه در نشست مشترک با "لوييس آلبرتو فيگردو"، همتاي برزيلي خود اعلام کرد روسیه اميدوار است مذاکرات هسته‌اي ايران در ژنو موفقيت آميز باشد.

پایان مذاکرات ظریف و اشتون

دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، مذاکرات خود با خانم اشتون را خوب توصیف کرد و گفت: بحث هایی خوبی داشتیم و وارد جزئیات موضوعات شدیم .
 
دکتر ظریف روز پنجشنبه پس از دومین دیدار خود با خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از 1+5 با ایران گفت و گو می کند، اظهار داشت: البته تفاوت دیدگاه وجود دارد .

دکتر ظریف تصریح کرد که ساعت 14 و 30 به وقت محلی باز هم با خانم اشتون دیدار و گفت و گو می کند.

در همین حال یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، به ایرنا گفت: طرفین نه تنها وارد جزئیات مذاکرات شده اند بلکه در حال مذاکره در مورد برنامه دراز مدت درباره موضوع فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران هستند .

عراقچی: مقداری اطمینان جلب شده است

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران گفت: دیدار ظریف و اشتون برگزار شد که در آن دو طرف وارد مذاکرات جدی شدیم بحث فشرده‌ای با اشتون داشته‌ایم که بحثی بسیار مفید بود و برای اولین‌بار از روز گذشته وارد محتوای مذاکرات شدیم. البته قرار بود بر روی یک سری مفاهیم که درک مشترک برای مذاکرات لازم است صحبت کردیم. نه این که وارد متن شده باشیم بلکه وارد محتوای مذاکرات شدیم و برخی موارد جدی مورد اختلاف است که به صورت جدی درباره‌ی آن‌ها بحث کردیم.

او پس از دیدار دو جانبه ایران و کاترین اشتون در جمع خبرنگاران افزود: هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که به طور جدی وارد متن، یا متن آن‌ها و یا متن‌ قبل‌تر بشویم. روی کلیات اختلاف نظرها در حال کار هستیم.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته‌یی ایران درباره‌ی این که آیا طرف مقابل شما توانست درباره‌ی موضوعاتی که اعتماد در مذاکرات را سلب کرده بود جلب اعتماد کند؟ اظهار کرد: به هر حال مقداری اطمینان جلب شده است که خانم اشتون به عنوان 6 کشور صحبت می‌کند و هر 6 کشور هم به ما اطمینان داده‌اند که از مواضع خانم اشتون حمایت می‌کنند و ایشان نماینده تام‌الاختیار آنها است.

معاون وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: برای صرف نهار و اقامه نماز و هم‌چنین مشورت اشتون با سایر اعضای 1+5 توقف کوتاهی در نشست دادیم و ادامه نشست در ساعت 14 و 30 دقیقه دنبال می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود وزیر امور خارجه آمریکا قصد سفر به سوییس برای شرکت در این مذاکرات را دارد، آیا وارد مرحله‌ای شده‌اید که نیاز به حضور وزیران باشد؟ گفت: به هر حال وزیران خارجه آن گونه که ما می‌بینیم آمادگی‌های اولیه را پیدا کرده‌اند که مانند دوره‌ی قبل غافلگیر نشوند. احتمال رسیدن به توافق وجود دارد و لازمه‌ی آن این است که انعطاف لازم از جانب طرف مقابل نشان داده شود و ما بتوانیم به سرعت به یک متن مورد توافق برسیم.

سخنگوی اشتون: وزرای خارجه 1+5 به ژنو می آیند

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در گفتگو با المیادین از سفر وزرای خارجه کشورهای پنج بعلاوه یک به ژنو خبر داد.

وی گفت: وزاری خارجه 1+5 با حضور در ژنو به مذاکرات می پیوندند.

توقف در مذاکرات ظریف و اشتون/اشتون با 1+5 رایزنی می‌کند

مذاکرات ظریف و اشتون در نوبت عصر متوقف شد و ادامه رایزنی‌ها در ساعت 16 به وقت محلی (18:30 به وقت تهران) آغاز می‌شود.

مذاکرات نوبت عصر ظریف و اشتون دقایقی قبل برای انجام رایزنی‌های داخلی 1+5 و استراحت مذاکره کنندگان دو طرف در ساعت 18:20 دقیقه پایان یافت.

این نشست ساعت 14:30 دقیقه به وقت محلی (17 به وقت تهران)آغاز شده بود.

 عراقچی: مذاکرات وارد مباحث جدی شده است/ بعید است امشب به نتیجه برسیم

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با 1+5 با اشاره به اینکه در دومین دور مذاکرات ظریف و اشتون گفتگوها وارد مباحث جدی شده است گفت: فکر نمیکنم مذاکرات امشب به نتیجه برسد.

سید عباس عراقچی در پایان دور دوم مذاکرات هیئت ایرانی با اشتون اظهار داشت: مذاکرات ادامه پیدا کرد و فرصتی برای مشورت خانم اشتون با همکارانش دادیم و احتمالا این گفتگوها ساعت 6 ادامه پیدا میکند.

وی افزود: در این دور وارد مباحث جدی شدیم و روی نقاط اختلافی بحث کردیم.

عراقچی در پاسخ به این سئوال که آیا مذاکرات امشب به نتیجه می رسد یا فردا نیز ادامه خواهد یافت گفت: امشب فکر نمیکنم به نتیجه برسد و در مورد فردا هم نمی توان قضاوت کرد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با 1+5 با اشاره به اینکه در دومین دور مذاکرات ظریف و اشتون گفتگوها وارد مباحث جدی شده است گفت: فکر نمیکنم مذاکرات امشب به نتیجه برسد.

نشست عصر ظریف و اشتون آغاز شد

نشست عصر ظریف و اشتون در ژنو آغاز شد.

صبح پنج‌شنبه دو دور مذاکره بین محمدجواد ظریف و کاترین اشتون، برگزار شد.

ریابکوف: مذاکرات کُند اما رو به جلو پیش می‌رود

معاون وزیر خارجه روسیه و رئیس تیم مذاکره کننده روسی در مذاکرات ۱+۵ با ایران گفت: مذاکرات کُند اما رو به جلو پیش می‌رود. ما امیدواریم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل: پیشنهاد لغو تحریم‌ها به ارزش ۶ میلیارد دلار به ایران داده شده است

سامنتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید به ایران پیشنهاد شده در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای بخشی از تحریم‌ها، به ارزش شش میلیارد دلار، برداشته شوند.


مشورت‌های ۱+۵ ادامه دارد/ نشست ظریف-اشتون بعد از پایان رایزنی‌های ۱+۵

مهر نوشت: به دلیل ادامه مشورت های 1+5 ، جلسه هیأت ایرانی با کاترین اشتون هنوز آغاز نشده است.

به دلیل ادامه مشورت های داخلی اعضای 1+5 جلسه تیم ایرانی با کاترین اشتون که قرار بود ساعت 18 به وقت ژنو (20.30 تهران)آغاز شود به تعویق افتاد و به پایان جلسات داخلی 1+5 با اشتون موکول شده است.


اشتون در تلاش است تا شکاف‌های طرفین را برطرف کند

"مایکل مان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، در پاسخ سئوالی مبنی بر احتمال حصول توافق در این دور از مذاکرات گفت: باید منتظر باشیم و ببینیم چه پیش خواهد آمد، امروز گفتگوهای بسیاری جدی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: گفتگوهای کاترین اشتون و وزیر امور خارجه ایران سازنده و در سطح جزئیات بود.
 
مان افزود: کاترین اشتون در تلاش است تا شکاف‌های موجود در طرفین مذاکرات را برطرف کند اما در مذاکرات هر دو طرف باید به توافق برسند، بنابراین منتظرخواهیم بود ببینیم تا چه اتفاقی خواهد افتاد و تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافق انجام خواهیم داد.
 
وی در پاسخ به سئوالی درباره پیشرفت مذاکرات تاکید کرد: درباره اینکه در مذاکرات به صورت جزئی چه رخ می‌دهد نمی‌توانم حرفی بزنم زیرا مذاکرات  محرمانه است و باید آن‌ها را مذاکراه انجام دهیم اما تمام تلاش خود را در مذاکرات انجام می‌دهیم تا اختلافات را کاهش دهیم و پیشرفت کنیم.

مان در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در همین دور از مذاکرات ژنو به نتیجه برسیم و باید دید نتیجه این دور از مذاکرات چه خواهد شد .

عراقچی: روی سند تفاهم کار می‌کنیم/هنوز پیشرفتی حاصل نشده است

سید عباس عراقچی گفت: ایران و 1+5 امشب گفت وگوی دیگری ندارند و مذاکرات فردا ادامه می‌یابد.

عراقچی درباره محتوای مذاکرات روز پنج‌شنبه اظهار کرد: ما بر روی سند (تفاهم) کار می‌کنیم.

این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: مشورت‌ها بین کشورهای 1+5 ادامه دارد و با توجه به اختلاف ساعت کشورها با محل مذاکرات، ادامه گفت‌وگوها به فردا (جمعه) موکول شد.

عراقچی در پاسخ به این پرسش که در مذاکرات فقط درباره چند اختلاف نظر عمده کار می‌کنید؟ گفت: بله. اما هنوز پیشرفتی حاصل نشده است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۷۸
غیر قابل انتشار: ۲۵
ژینو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
47
1088
فکر کنم امروز یکی از سخت ترین روزهای زندگی هر ایرانی ای باشه
دست پر برگردید آقای ظریف
چشم امید همه ی ما به شماست
موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
بروبابا اینقدر جو میدی !!
رسول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
باید خداوند نظر لطف به مردممون کنه.انشالله...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
خداییش اون ایی که منفی دادین به چی منفی دادین مگه شما دوست ندارین مذاکرات به نتیجه برسه؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
اونا که منفی دادن تو دولت احمدی از صدقه سر جهش دلار یکشبه ثروتمند شدن. پس بایدم منفی بدن
مهدی
| CANADA |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
سخت و البته پر امید...
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
20
504
این مذاکرات مثل یه مسابقه فوتبال هیجانیه که داره به مراحل حساس نزدیک میشه، انتخاب گزارشگرهست ، ماهم تماشاگر تلویزیونی ، بیاییم تیممان را تا آخرین لحظه حمایت کنیم وتماشاگر نما نباشیم.به امید یک رقابت شجاعانه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
دقیقا مسابقه شطرنج است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
میرم حرم امام رضا وبرای شکست افراطیون داخل وخارج دست بدعا برمیدارم
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
11
382
خوش خبر باشی انتخاب:)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
8
364
یه ساعت کنار اخبارتون بزنید مفید تره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
بالای خبر ساعت زده شده. توجه فرمایید دوست من.
صدای مخالفت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
حتماً به این پیشنهاد که این دوستمون داد عمل کنید
فرشاد
| UNITED STATES |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
اره یه چیزی مثل فارس نیوز
بیدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
11
248
به نام خدا ، ایران ، ملت و آزادی

و با آروزی موفقیت دلیر مردان عرصه ی سیاست نوین ایران.
taha
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
15
190
یا سلام
مبارک است انشاالله
پاسخ ها
صدای مخالفت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
من نمی دونم که او دوستی که منفی داده اشتباهاً منفی داده یا اینکه واقعاً یک وطن فروشه
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
20
89
ایران برای داشتن حق خود لازم نیست از گروه 1+5 بخواهد تا حق غنی سازی آنرا برسمیت بشناسد. و این حق را صرفا محدود به این 6 کشور نماید. این حق در معاهده انی پی تی ماده 4 قید شده است. مناسب است در توافقنامه با گروه 1+5 خاطرنشان شود که ایران بعنوان یکی از اعضای معاهده ان پی تی از کلیه حقوق مندرج در معاهده ان پی تی از جلمه حقوقی که در ماده 4 ذکر شده برخوردار است. بنظرم این فرمول برای گروه 1+5 پذیرفتنی است و این کشورها نمی توانند با مفاد معاهده ان پی تی مخالفت کنند. این فرمول موضوع حق غنی سازی توسط ایران را حل می کند بدون اینکه نیاز به ذکر کلمه غنی سازی در متن توافقنامه باشد.
پاسخ ها
leila
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
به قول آقاي جواد كريمي ام پي تي!!!
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
آقایون دولت احمدی نژاد هم حرف مابهی میزدن که منجر به این همه فشار و تحریم شد،چرا نقش بازی کنیم،ما به جلب موافقت گروه 5+1 احتیاج داریم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
دمت گرم با نظزت کاملا موافقم
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
12
190
آفرین به تیم مذاکره کننده وجناب ظریف ودکترروحانی عزیز
جادارد هم میهنان عزیز درفرودگاه استقبال گرمی ازایشان بعمل آورند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
9
157
آقای ظریف متشکریم ...
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
271
42
بنظر من هیچ توافقی ایجاد نخواهد شد . لذا باید واردات منحصر به ماشین آلات ومواد اولیه تولید از کشور های دوست شود و نفت وگاز بیز فقط به کشور های دوست فروخته شود . مردم هم فقط تولیدات داخلی مصرف نمایند . ثروت اشراف نیز باید از طریق قانونی ارزیابی شود تا اگر از راه فساد کسب شده باشد مصادره شود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
یوسف جان عجب طرح ابتکاری دادی زود بدو ثبتش کن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
این ایده ها تو هشت سال گذشته انجام شد که منجر به پولداری بیشتر ثروتمندان، دلالان و رانت خواران شد و همچنین فقیرهارو فقیرتر کرد!
آتیلا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
یوسف جان
نظر شما آنقدر خنده دار است که من بجای منفی بهش مثبت دادم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
7
80
آفرین انتخاب! خبرهایی که در جاهای دیگر ندیدم، خواندم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
6
102
لطفا خبرها را با قید ساعت بزنید نه همین طوری پشت سرهم بی نظم
مهمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
14
141
خدایا خودت کمک کن. گرانی.تورم. کمبود نقدینگی ودیگر مشکلات اقتصادی کمرمان را بریده .امانمان بریده شد.خدایا خودت به سازش وبیانیه مثبت در نتیجه مذاکرات کمک کن.روحانی خداوند یار خودت وتیم مذاکره کنند ه ات باد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
اونوقت اینا با یه توافق حل میشه ؟؟
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
180
37
چرا جو الکی میدی؟ توافقی صورت نمیگیره، طرفین گفتند توافق 6 ماه وقت لازم داره.
پاسخ ها
سید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
گفتند توافق 6ماهه، نه اینکه توافق 6ماه طول میکشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
اون توافق نهایی هالو در این مرحله طرفین بر سر گام تخست و مسیر رسیدن به توافق نهایی به جمع بندی میرسند. که در صورت موفقیت بین 15 تا 80 میلیارد دلار از محموع دارایی های ایران در دنیا ظرف شش ماه به کشور باز میگردد. انشاالله که هم به توافق برسند هم درصد بالاتری از دارایی ها بازگردد.
بابایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
بدبین نباش
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
صد هزار لایک. منم موافقم لطفا الکی جو ندید به قضیه. همیشه همین بوده. اولش میگید مذاکرات خوب پیش میره بعد یهو همه چی بهم میریزه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
5
37
حیف این دولت واسه 5+1 باید مشایی رییس جمهور میشد تا جنگ بزرگی همه خاورمیانه رو میسوزوند
معلم لرستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
5
33
امروز رو می تونیم سخت ترین گردنه تاریخی انقلاب بنامیم و از خداوند بزرگ می خوام که این دیپلمات انقلابی( دکتر ظریف) در کارشون موفق باشند و ملت بسلامت از این پیچ سخت رد شده و به آسایش و رفاه برسند.
leila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
6
34
خدايا! مردم ايران امروز چشم به رحمت و لطف بي انتهاي تو دارند. اين مردم را نااميد و دست خالي رها مكن. آقاي ظريف! دست خدا به همراه شما.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
108
11
حزب الله میرزمد،ذلت نمیپزیرد
آقای ظریف حواستو جمع کن...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
4
29
صورت میگره خوبشم صورت میگیره شما مگر ایرانی نیستید درود بر انتخاب
mehrdad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
17
6
زمان تواین مذاکرات خیلی مهم ایران شش ماه تعلیق هیچ وقت نمیکنه
صدای مخالفت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
11
20
من فکر می کنم که در این برهه زمانی که اسرائیل و عربستان بسیار سنگ اندازی کرده اند و حسابی روی طرف آمریکایی کار کرده اند صلاح نیست که وزیران امور خارجه دیدار کنند چرا که منجر به شکست مذاکرات خواهد شد باید ایران ابتکار را در دست گیرد و مذاکرات را برای دو هفته به عقب بیاندازد و در این مدت دستگاه دیپلماسی باید بشدت فعال باشد و با برخی کشورها علی الخصوص عربستان وارد گفتگو شود و نگرانی های بی مورد آنها را رفع نماید بعد به مذاکره با وزرا بپردازد
ضمن اینکه بعد از دو هفته بهتر است که حتی رئیس جمهور روحانی برای یک دوره مذاکره وارد ژنو شود و از روسای جمهور 6 کشور نیز دعوت شود، آنگاه یقین داشته باشید که تا پیروزی چندی نمانده است. کلید این قفل دست رئیس جمهور است اوباما خیلی دوست داشت که با روحانی مذاکره کند، ولی نشد یادمان نرود که چندی بیشتر به پایان دوره ریاست جمهوری اوباما نمانده است نباید فرصت سوزی کرد.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
3
32
اقای ظریف به شما و همکارانتان خسته نباشید مگم خدا همراه تان ،پیروز باشید .
مردان با اراده و با صلابت خداوند حافظ تان باشد
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
4
23
عجب مسابقه جالبیه حسابی هیجان داره البته اگه پایانش با برد ایران باشه حسابی این چند وقت با سرمربی گری اقای ظریف حال کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| FRANCE |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
سرمربی ملت ماست که با از خود گذشتگی 24 خرداد اون انتخاب را رقم زد، ظریف عزیز آرش کمانداره! مثل همه برو بچه های جنگ. روحشون شاد.
ناشناس
|
INDIA
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
4
26
تک تک اونهایی که مخالف تحقق توافق ایران و 5+1 هستند در صورت تقابل ایران و غرب آسیب بیشتری می بینند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
4
24
امید به موفقیت . آفرین بچه ها
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
4
14
نگفتن توافق 6 ماه وقت میگیره... گفتن توافق 6 ماهه (یا همون کوتاه مدت) ابتدا انجام میشه
امیر حسین دلوی اصفهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
11
8
جناب آقای کارشناس
همه مردم حق اظهار نظر دارند و البته نظر کارشناسان و متخصصان جای خود را دارد اما من چند سئوال دارم
اول: در کجای دنیا نگرانی برای منافع ملی کار غیر عقلایی نامیده می شود
دوم: یک درصد هم احتمال بدهید کارشناسان مخالف مواضع شما درست بگویندٰ البته این هم یک اصل عقلیست که احتمال ضعیف هم مهم است
سوم:خیانت اگر به معنای دلسوزی است که البته سایر واِه ها هم ممکن است همینطور باشد
چهارم:ساده لوحی و دوست گرفتن دشمنان اگر به معنای تدبیر و اعتدال است خب راه همین است که می روید و اگر دشمن را ساده لوح فرض کرده ایدو می خواهید برای اوسیاست بازی کنید ٰبهتر است بدانید دشمن از اول این دست شما را فاش کرده و اثری در ادامه این نوع بازی نخواهد بود
در آخر کسی مخالف منافع ملی اقدامی نکرده ٰ اینکه دوستان را به سکوت امر می کنید تا دشمن حرفش را بزند امری معقول نیست در وقت سختی همین دوستان به یاری و جانفشانی برای ملت ایران خواهند شتافت
حلاج
|
ROMANIA
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
3
33
کار تمومه ..امضا میشه .. خسته نباشین تیم مذاکره کننده.. زنده باد ایران اتمی و صلحجو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
3
21
به نام خدا و با تشکر از آقای ظریف و به امید حصول توافق و حال مسائل مردم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
2
15
لطفا زمان خبر را قید نمایید.
بابایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
35
14
خدا کنه ایران کوتاه نیاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
3
24
به نام خدا و با تشکر از آقای ظریف و به امید حصول توافق و حال مسائل مردم
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
3
25
با خسته نباشی به تیم مذاکره کننده و دکتر ظریف امیدوارم زودتر توافقی صورت گیرد تا مملکت سرو پایی گیرد و از این گرانی ها خارج شود
ناشناس
|
DENMARK
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
27
12
تا زمانی که شما هم مثل فارس نیوز خبر دروغ چاپ میکنید, چه فرقی دارین با اونا. البته شما هدفتون شاد کردن مردمه والی به چه قیمتی؟ بازم چاپ نکن اینو خوب ؟
ارمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
5
51
بیچاره اقای ظریف باید 8سال بی اعتمادی جهان به ایران که عاملش دولت قبل بودرو باید تو دوروز درست کنه اقای ظریف اگه تفاهم نامه امضا کنی تمام جوونای ایران مدیونت میشن
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
6
49
در صورت به توافق رسيدن مذاكرات اين دوره ژنو همه به استقبال مردان ديپلماسي در فرودگاه برويم
پاسخ ها
ولی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
شاید وقتی دیگر
مسعود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
ضایع نیست؟؟
دنیا میبینن میگن اینا دیگه کین چه جوگیر شدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
3
36
خداوند ز رحمت گشاید دری.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
5
61
يعني بعد از اعلام توافق بايد تو خيابان جشن و شادي بر گزار كنيم ؟ اين كه كمتر از پيروزي در فوتبال نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
موافقم باید مثل پیروزی روحانی و سعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی باید شادی کرد و تو خیابونا شادی کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
3
37
درود خدا بر ظریف
دهدشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
8
75
یک رای من چون شیر مادر حلالت باد روحانی.... حلال مردانگی و غیرتت
نتیجه هر چه که بشود......
خاک بر سر اون دیپلماتهایی که 8 سال با زیر بغل پاره اون آبرو ریزی ها رو در آوردند.....
icdet
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
40
35
من هم امیدوارم مذاکرات به نتیجه برسد و به تدریج شاهد رفع تحریم ها باشیم.ولی سابقه امریکا و برخی قدرت های دیگر نگران کننده است.فراموش نکنید که کشور های دیگری هم بودند که تجربه های مشابه ایران داشتند ولی همواره با بدقولی مواجه شدند.مشکل امریکا و اسرائیل با ایران فقط بر سر مسائل هسته اس نیست.قضیه بسیار عمیقتر و پیچیده تر از این حرفاست و مسائل هسته ای فقط جزء کوچکی از آن است.اسرائیل و آمریکا از این مسئله هم ترس دارند که اگر با ایران به توافق برسند یا کوتاه بیایند،طرز تفکر کشور های دیگر نسبت به خودشان دچار تحول خواهد شد.برای آنها چیزی بدتر از این وجود ندارد که دنیا اینگونه فکر کنند که حتی آمریکا را هم می توان رام کرد یا دور زد یا ... .این طرز فکر برای امریکا بدتر از هر بمب اتمی است.
نظرات بینندگان