arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹

تلویزیون اسرائیل: انقلاب مصر ، رویدادهای انقلاب ایران را در اذهان تداعی می كند

كانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی تصاویر متعددی از انقلاب شكوهمند اسلامی ایران در بهمن سال 1357 را پخش و قیام مردم مصر را با آن مقایسه كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبكه العالم - كانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی تصاویر متعددی از انقلاب شكوهمند اسلامی ایران در بهمن سال 1357 را پخش و قیام مردم مصر را با آن مقایسه كرد.
 
به گزارش واحد مركزی خبر، گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت : انقلاب مصر ، رویدادهای انقلاب اسلامی ایران در 1979 را در اذهان تداعی می كند ؛ تصاویری كه از تحولات مصر در رسانه های جهان پخش می شود شباهت بسیاری با تصاویر منتشره از انقلاب اسلامی ایران دارد و در یك كلام تحولات مصر ما را به ایران سال 1979 برد.

در این گزارش آمده است: مردم ایران از نظام شاهنشاهی كه با تكیه بر ارتش و دستگاه امنیتی رعب انگیز، حاكمیت خود را بر آنها تحمیل كرده بود، به ستوه آمدند و با رهبری روحانیت علیه این نظام پیرو مطلق غرب قیام كردند و این در حالی بود كه رییس جمهور وقت آمریكا دولت شاهنشاهی ایران را سرمایه راهبردی بزرگی برای پیشبرد اهداف واشنگتن و متحدانش در منطقه می دانست .

تلویزیون رژیم صهیونیستی سپس بخشی از سخنان "جیمی كارتر" رییس جمهور وقت آمریكا را در باره ایران پخش كرد. جیمی كارتر گفت: ایران در نتیجه رهبری هوشمند و با تدبیر شاه به سمبل ثبات درمنطقه تبدیل شده بود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال بخشی از سخنان "باراك اوباما" را در باره "حسنی مبارك" پخش كرد. اوباما گفت: آقای مبارك در برقراری ثبات در خاورمیانه و حل بسیاری از مسائل این منطقه ملتهب نقش بسزایی دارد.

گزارشگر كانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: مقامات اسراییل بشدت از ظهور یك نظام همسان ایران و صعود جریانهای اسلامگرا به راس هرم قدرت در مصر نگران هستند و البته آن را اجتناب ناپذیر می دانند چون معتقدند جریانهای اسلامگرا عملكرد بسیار منظمی دارند و شگردهای خاص خود را برای عملی كردن اهداف بكار می گیرند. آنان مساجد را كانون فعالیتهای خود قرار داده اند.

وی افزود: تنها وسیله سركوب كردن اسلامگرایان مصر، ارتش است، صحنه سرنوشت ساز درگیری ها در مصر میان ارتش و اخوان المسلمین خواهد بود.

نظرات بینندگان