arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲

استقلال - سپاهان؛ صدرنشيني در نصف جهان؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته هفدهم ليگ برتر در روزهاي پنجشنبه و جمعه برگزار مي‌شود و در حساس‌ترين بازي استقلال ميهمان تيم سپاهان است و دو دربي گيلان و تبريز هم برگزار مي‌شود.

 مسابقات هفته هفدهم ليگ برتر در روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود.

به گزارش فارس، در اين هفته چهار تيم براي رسيدن به صدر جدول با يکديگر رقابت دارند و تراکتورسازي هم مي‌خواهد صدر جدول را حفظ کند. کورس اين چهار تيم با تراکتورسازي مي‌تواند نويد دهنده ديدارهايي تماشاگرپسند باشد. دو دربي گيلان و تبريز هم در همين هفته برگزار مي‌شود.

نگاهي به 8 ديدار اين هفته مي‌اندازيم:

سپاهان - استقلال؛ مسابقه‌اي شبيه فينال؛ صدرنشيني در نصف جهان؟

نتيجه ديدار رفت: استقلال يک - سپاهان 2

اين مسابقه اگرچه بين تيم‌هاي سوم و ششم جدول برگزار مي‌شود اما بسياري از کارشناسان اين ديدار را يک بازي فينال‌گونه در نيم‌فصل دوم مي‌دانند. سپاهان اگر در اين ديدار خانگي بازنده شود تا حد زيادي از کورس قهرماني خارج مي‌شود. بنابراين زردپوشان اصفهاني فقط براي برد به ميدان مي‌روند. استقلال هم که هفته گذشته خيلي راحت در ورزشگاه آزادي فرصت صدرنشيني را از دست داد و مقابل گسترش فولاد در تهران متوقف شد براي پيروزي به نصف جهان مي‌رود. آبي‌پوشان در صورت پيروزي در کنار زاينده‌رود صدرنشين موقت ليگ خواهند شد و در صورت توقف تراکتورسازي در دربي تبريز و توقف نفت در قم ممکن است صدرنشين بمانند. مساوي زرد و آبي‌ به سود نفت، فولاد و پرسپوليس است.

راه آهن - سايپا؛ شام آخر ابراهيم‌زاده؟

نتيجه‌ ديدار رفت: سايپا صفر - راه آهن 3

سايپا در ديدار رفت شکست سنگيني از راه آهن خورد و اکنون براي جبران آن باخت به ورزشگاه خانگي راه آهن مي‌آيد. البته وضعيت دو تيم نسبت به دور رفت کاملا متفاوت است. سايپا با 23 امتياز در رده هفتم است و راه آهن 13 امتيازي در رده چهاردهم قرار دارد. زمزمه‌هايي مبني بر برکناري منصور ابراهيم‌زاده شنيده مي‌شود و شايد اگر او نتواند سايپا را شکست بدهد وداعي تلخ با ليگ سيزدهم داشته باشد. سايپا هم هفته گذشته مثل راه آهن باخته است و شاگردان فيرات هم براي جبران باخت به ميدان مي‌آيند.

فجرسپاسي - فولاد خوزستان؛ روياي صدرنشيني در شيراز

نتيجه ديدار رفت: فولاد يک فجر سپاسي صفر

بيشتر آمارهاي منفي ليگ متعلق به فجرسپاسي است. اين تيم ضعيف‌ترين خط حمله را دارد به طور مشترک با ذوب آهن هم صاحب ضعيف‌ترين خط دفاع هم هست. فجر سه هفته متوالي است که شکست خورده و ياوري مي‌خواهد نوار باخت‌هايش را قطع کند. از سويي ديگر فولاد يکي از مدعيان قهرماني است و براي رسيدن به صدر جدول مي‌جنگد. فولاد هم شانس صدرنشيني در اين هفته را دارد به شرط اينکه بتواند در شيراز فجر را شکست بدهد و سه امتياز را بگيرد و اميدوار باشد سپاهان و استقلال هم امتيازها را تقسيم کنند. ضمن اينکه نفت هم نتواند پيروز شود.

گسترش فولاد - تراکتورسازي تبريز؛ دربي قرمز و آبي براي تعيين صدرنشين

نتيجه ديدار رفت: تراکتورسازي يک- گسترش فولاد يک

دربي تبريز اگرچه بين دو تيم قرمز و آبي‌ برگزار مي‌شود اما حساسيت چنداني حداقل براي طرفداران دو تيم ندارد و شايد اکثريت قريب به اتفاق تبريزي‌ها دوست داشته باشند که تراکتورسازي برنده اين بازي باشد و صدرنشين بماند. تراکتورسازي هفته گذشته با کمک گسترش فولاد صدرنشين شد ولي رسول خطيبي ديگر نمي‌تواند به تراکتورسازي کمک کند و براي گرفتن هر سه امتياز تيمش را به مصاف تراکتورسازي مي‌فرستد زيرا يازدهمي نمي‌تواند بدون گرفتن امتياز دوام داشته باشد. نتيجه دربي تبريز تعيين کننده صدرنشين در پايان هفته هفدهم است و شاگردان مجيد جلالي دوست ندارند در تبريز صدرنشيني را از دست بدهند.

داماش - ملوان؛ دربي گيلان و خداحافظي مديران؟

نتيجه ديدار رفت: ملوان صفر - داماش صفر

دربي گيلان حساس است و بازيکنان دو تيم با تمام توان در اين مسابقه به ميدان مي‌روند و دوست دارند طرفداران‌شان را شاد به خانه بفرستند اما متاسفانه چند سالي است که رفتار ناشايست تماشاگران دو تيم جو بسيار نامناسب و زشتي را در ورزشگاه‌ها ايجاد کرده است. در ميدان احتمالا شاهد بازي زيبايي از هر دو تيم خواهيم بود. داماش و ملوان با وجود شرايط نامناسب مالي خوب نتيجه‌ گرفته‌اند تا نشان بدهند فوتبال گيلان بازيکن‌خيز و بازيکن‌ساز است اما اي‌ کاش روي سکوها هم رفتار شايسته‌اي از تماشاگران دو تيم شاهد باشيم. نکته جالب توجه اينکه هم صادق درودگر مديرعامل ملوان و هم امير عابديني؛ مديرعامل داماش گفته‌اند احتمالا بعد از اين دربي از باشگاه‌شان جدا خواهند شد بنابراين دربي گيلان به احتمال زياد دربي خداحافظي مديران عامل هم خواهد بود.

صباي قم - نفت تهران؛ نبرد مربيان قرمز و آبي

نتيجه بازي رفت: نفت تهران يک صباي قم 2

صمد مرفاوي مي‌خواهد اولين امتيازش را در ليگ برتر براي صبا بگيرد و در اين صورت به طور غيرمستقيم هم به استقلال براي صدرنشيني کمک کرده است. محمد مايلي‌کهن در بازي رفت نفت را در تهران شکست داده بود. نبرد مرفاوي با يحيي گل‌محمدي هم در نوع خود جالب است. سرمربيان سابق استقلال و پرسپوليس رودروي يکديگر قرار مي‌گيرند. نفت اگر در اين بازي پيروز شود و استقلال در اصفهان متوقف شود آن موقع کم‌تماشاگرترين تيم ليگ صدرنشين خواهد شد. نفت تيمي است که ديدارهايش تقريبا در ورزشگاه خالي برگزار مي‌شود.

استقلال خوزستان - مس کرمان؛ مظلومي به استقلال رسيد

نتيجه ديدار رفت: مس کرمان يک  استقلال خوزستان يک

پرويز مظلومي هفته گذشته توانست اولين بردش را در ليگ برتر دشت کند و او مي‌خواهد بردهاي تيمش ادامه پيدا کند. مظلومي که يک استقلالي و خوزستاني است حالا دوباره به استقلال در خوزستان رسيده است. ويسي مربي جواني است که دور برگشت را با يک برد خارج از خانه مقابل ذوب آهن شروع کرد و دلش نمي‌خواهد در اهواز و مقابل تماشاگران خودي بازنده باشد. بنابراين هر دو تيم براي برد بازي خواهند کرد. در بازي رفت مساوي شد  ولي در آن ديدار پرويز مظلومي سرمربي مس نبود و ياوري هدايت اين تيم را برعهده داشت.

پرسپوليس - ذوب آهن؛ سرخپوشان مقابل ضعيف‌ترين خط دفاع ليگ

نتيجه ديدار رفت: ذوب آهن صفر - پرسپوليس صفر

پرسپوليس هفته گذشته بعد از باخت مقابل تراکتورسازي صدر جدول را از دست داد و تا رده پنجم سقوط کرد و اين هفته فقط به شرطي مي‌تواند به صدر برگردد که هر چهار تيم اول جدول پيروز نشوند که احتمال اين مسئله بسيار بسيار ضعيف است. با اين حال شاگردان علي دايي نمي‌خواهند از کورس قهرماني عقب بمانند و براي همين هم تلاش مي‌کنند ذوب آهن را در ورزشگاه آزادي شکست بدهند. ذوب آهني که يکي از ضعيف‌ترين خطوط دفاعي ليگ را دارد با اين حال ذوب آهن سيزدهم به اندازه پرسپوليس رده پنجمي گل زده است و هر دو تيم 13 گل‌ زده دارند. ذوب آهن دوست ندارد که در نيم‌فصل دوم باز هم شکست بخورد بنابراين شايد لوکا بوناچيچ براي گرفتن يک امتياز تيمش را به ميدان بفرستد. وضعيت ذوب آهن در انتهاي جدول بسيار نامناسب است و پنجمي هم هواداران پرسپوليس را راضي نمي‌کند.

اسامي داوران  و برنامه مسابقات هفته هفدهم به شرح زير است:

پنجشنبه 14 آذرماه ساعت 15

فجر شهيد سپاسي - فولاد خوزستان (ورزشگاه حافظيه شيراز)

محمدرضا اکبريان – سعيد زارع – سعيد قاسمي – سيدرضا مهدوي – ناظر: ايرج نظري

راه آهن - سايپا ورزشگاه (تختي تهران)

جمشيد محمدي – محسن فريمان – علي دودانگه – فرشيد افشار – ناظر: محمدرضا فلاح

سپاهان - استقلال (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)

حسين زرگر – رسول فروغي – آرمان اسعدي – محمد ملکي – ناظر: خداداد افشاريان

جمعه 15 آذر ماه ساعت 15

داماش گيلان - ملوان (ورزشگاه عضدي رشت)

سعيد مظفري زاده – بهرام کياني – رضا عبدوس – رسول رهبرفام – ناظر: اسماعيل صفيري

گسترش فولاد تبريز - تراکتورسازي (ورزشگاه يادگار امام تبريز)

سيدمهدي سيدعلي – عليرضا ايلدروم – محمد عطايي – بابک وسيله بر – ناظر: نادر جعفري

صباي قم - نفت تهران (ورزشگاه يادگار امام قم)

البرز حاجي پور – عليرضا کناري – حسن ظهيري – هادي حاج عباسي – ناظر: سعيد بطحايي

استقلال خوزستان - مس کرمان (ورزشگاه تختي اهواز)

حسن اکرمي – مهدي الوندي – اسد حاج محمد – محمدحسين زاهديفر – ناظر: عليرضا يزداني

جمعه 15 آذر ساعت 16:20

پرسپوليس - ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه آزادي)

جمشيد دانش مهر – سجاد طوري – مجيد ويشگاهي – وحيد کاظمي – ناظر: جواد تقي پور
نظرات بینندگان