arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲

تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی مشهد به دلیل آلودگی هوا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تعطیلی تمام مدارس و مراکز آموزش عالی مشهد در روز پنج شنبه 14 آذر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسن واحدی در جلسه کارگروه آلودگی هوا با اشاره به گزارش اداره هواشناسی و اعلام سازمان محیط زیست که شاخص PSI هوای شهر مشهد در وضعیت اضطرار قرار دارد، گفت: در همین راستا تمام دستگاه های اجرایی متولی باید از هم اکنون به مدت سه روز دستور‌العمل‌های قانونی و سازمانی وضعیت اضطراری آلودگی هوا را در مجموعه خود عملیاتی کنند.

وی سازمان صنعت و معدن و تجارت را مکلف به توقف فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده موجود در حریم و محدوده شهر مشهد به مدت سه روز کرد و افزود: همچنین نیروگاه توس در این بازه زمانی موظف به استفاده از سوخت گاز است و شهرداری نیز باید فعالیت های عمرانی و معدنی محدوده و حریم مشهد را متوقف کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بر افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید و خاطرنشان کرد: در همین راستا از عبور و مرور اتوبوس های دودزا جلوگیری و ساعات کار قطار شهری در این سه روز افزایش خواهد یافت.

واحدی از اعمال تمهیدات و محدودیت‌های لازم ترافیکی در محدوده  شماره یک شورای ترافیک استان با همکاری پلیس راهور خبر داد و گفت: همچنین از تردد خودروهایی با شماره پلاک ایران 12 و ایران 42 در محدوده مرکزی شهر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد موظف شد تا خودروهای اورژانس را در میادین شهر مستقر کند و به ارایه خدمات اورژانسی به شهروندان بپردازد.

واحدی ورود خودروهای دیزلی و سنگین به محدوده شهر مشهد به استثنای خودروهای سوخت‌رسان و حامل های مواد غذایی را در این بازه زمانی ممنوع اعلام و خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست به عنوان دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا بر عملکرد دستگاه های اجرایی نظارت خواهد کرد.
نظرات بینندگان