arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲

معاون حوزوي دفتر مقام معظم رهبري: در مذاكرات هيچ امتيازي به طرف مقابل داده نشده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري با تاكيد بر اينكه در سال‌هاي تحريم قدرت هسته‌اي ايران بيشتر شد گفت: قدرت استقامت ما بود كه آمريكا و اروپا را پاي ميز مذاكره كشاند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام احمد مروي ظهر پنج شنبه در همايش سالكان حوزه رضوان در دانشگاه فرهنگيان مشهد اظهار كرد: در قضيه هسته اي قدرت ها ديدند كه با وجود تحريم ايران مسير عزت و پيشرفت خود را طي مي كند و ترسيدند كه مبادا كشورمان هر چه بيشتر به بمب هسته اي نزديك شود و اين آنها را وادار به مذاكره كرد.

ايستادگي در برابر زياده خواهي دشمن به دست شاگردان مكتب امام زمان (عج)

معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري بيان كرد: ايستادگي در برابر زياده خواهي دشمن و دفاع از معنويت و عزت شيعه به دست شاگردان مكتب امام زمان(عج) صورت گرفته است.

وي به شرايط كنوني ايران در ميان كشورهاي منطقه و دنيا اشاره كرد و تصريح كرد: براي به دست آوردن اين عزت و سربلندي ايران هزينه داديم.

حجت الاسلام مروي تاكيد كرد: اين عزت باعث شده كه سران كشورهايي اروپايي و كاخ سفيد نشينان كه پادشاه ايران روزي براي جلب توجه آنها التماس مي‌كرد امروز در خواست مذاكره با ما داشته باشند و وزير امور خارجه ايران در برابر شش كشور قدرتمند دور يك ميز بنشيند.

وي به درخواست سفارت امريكا در سفر رئيس جمهور به نيويورك اشاره كرد و گفت: چندين بار در خواست ملاقات به ايران دادند كه منفي بود و اين در ميان كشورها بي سابقه بوده است.

معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به مذاكرات انجام شده تاكيد كرد: اين قدرت ايران بود كه آنها را پاي ميز مذاكره كشاند.

در سالهاي تحريم ايران قدرت هسته اي اش بيشتر شد

وي ادامه داد: در قضيه هسته‌اي قدرت‌ها ديدند كه با وجود تحريم ايران مسير عزت و پيشرفت خودرا طي مي‌كند و ترسيدند كه مبادا كشورمان هر چه بيشتر به بمب هسته اي نزديك شود و اين آنها را وادار به مذاكره كرد.

معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري تاكيد كرد: در سال‌هاي تحريم ايران قدرت هسته اي اش بيشتر شد.

وي با اشاره به اينكه چنين تحريم هايي در ميان كشورهاي جهان بي‌سابقه بوده است گفت: قدرت و عظمت و استقلال ايران باعث شد تا هرچه زودتر كشورهاي اروپايي و امريكا پاي ميز مذاكره بنشيند.

مقام معظم رهبري بر روند مذاكرات اشراف داشتند

حجت الاسلام مروي با تاكيد براينكه در مذاكرات هيچ امتيازي به طرف مقابل داده نشده است گفت: مقام رهبري بر روند مذاكرات اشراف داشتند و هر كجا بخواهد انحرافي ايجاد شود رهبري ايستاده‌اند.

وي با اشاره به خاطره اي از ديدار آقاي حكيم از علماي عراق با رهبري بيان كرد: در اين ملاقات كه همزمان با حضور امريكايي ها در عراق بود رهبر به آقاي حكيم گفتند كه مبادا كوچكترين لبخندي به آمريكا بزنيد.

وي به سخنان رهبري اشاره و ادامه داد: ايشان فرمودند كه صدام دست نشانده آمريكا بود و هم اكنون نيز آمريكا به دنبال منافع خود در عراق است و دشمني است كه در خانه شما (عراق) حضور پيدا كرده است.

حجت الاسلام مروي در خصوص اين ديدار گفت: در پايان اين ديدار هيئت عراقي و آقاي حكيم اذعان كرد كه رهبر معظم انقلاب شجاعت و اعتقاد بالايي دارند كه با اينكه هم اكنون در همسايگي ايران، آمريكا به صورت نظامي حضور دارد باز هم از ايستادگي در برابرش كوتاهي نمي‌كنند.

وي ادامه داد: رهبر انقلاب در پاسخ به اين سخن فرمودند: ما به خدا ايمان داريم و هر قدمي كه برمي داريم باور داريم كه خدواند ياور ماست.

تجليل از علما و معمرين نگاه به هويت خودمان است

وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به لزوم برگزاري اين همايش و تجليل از معمرين عنوان كرد: تجليل از علما و معمرين نگاه به هويت خودمان و پيشينه بسيار درخشان روحانيت در طول تاريخ اين كشور است.

حجت الاسلام مروي ادامه داد: برگزاري اين همايش ما را بيشتر با هويت خودمان آشنا و آن پيشينه در خشان ما را يادآوري مي كنند.

معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري بيان كرد: از دوره غيبت كبري روحانيت به عنوان هاديان انسانها و مبلغين مكتب اهل بيت هستند.

روحانيت در بحرانها جامعه شيعه را حفظ كردند

وي ادامه داد: به دوره بعد از غيبت كبري كه نگاه مي‌كنيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه در هر كجا بحران اعتقادي و فكري متوجه جامعه شيعه و پيروان اهل بيت بوده است روحانيت توانسته مردم را از بحران‌ها نجات دهد.

معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري عنوان كرد: شايد يكي از دشوارترين مواردي كه جامعه شيعه با آن مواجه شد آغاز غيبت كبري بود.

وي افزود: تا قبل از پيروان اهل بيت و جامعه شيعه همواره اين اميدوار داشتند كه با اتمام غيبت صغري حضرت امام زمان آشكار و هدايت جامعه را به عهده بگيرند و اما با آغاز غيبت كبري با بحران هويت فكري و اعتقادي مواجه شد.

معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري با بيان اينكه عموم مردم از اين بحران با حضور و نقش وي‍ژه روحانيت عبور كردند افزود: امروز وقتي تاريخ شيعه و اهل بيت را ورق مي زنيم رنج علماي شيعه را در عبور از تنگناها و شرايط سخت تاريخ بيشتر درك مي كنيم.

حجت الاسلام مروي عبور پيروان اسلام ناب را از گردنه هاي صعب العبور تاريخ را مرهون هدايتگري روحانيت و مرجعيت دانست و افزود: تجليل از معمرين نگاهي به نقش آفريني بزرگان شيعه است.

وي با تاكيد بر اينكه علما را مي توانيم مناديان مكتب الهي و هاديان انسانها بدانيم گفت: تجليل از روحانيت تعظيم شعائر الهي است.

تكريم روحانيت معمر وظيفه اسلامي ماست

حجت الاسلام مروي با بيان اينكه وظيفه اسلامي ماست تا نسبت به روحانيت كه سر سفره تجربه و تلاش‌ها و فعاليت‌هاي گذشته آنان نشسته و بهره مي گيريم را تكريم كنيم و اين از باب ترحم و دلسوزي نيست.

وي بيان كرد: وي با اشاره به آيه هل يستوي الذين لا يعلمون .. بيان كرد: توجه به اين نكته بايد داشت كساني كه زندگي شان را در راه خدا و خدمت به خلق خدا مي گذرانند در نزد خداوند متفاوت هستند و بايد مرتبه و جايگاه آنها را گرامي داشت.

حجت الاسلام مروي به نقش تاريخي روحانيت در عبور از فتنه ها و گرفتاري‌ها اشاره كرد و گفت: رضاخان نيز مي‌خواست مانند آتا تورك درتركيه عمل كند اما هيچكدام موفق نشدند.

امروز روحانيت از نظر معيشتي وضع مطلوبي ندارد

معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري در بخشي از سخنانش به وضعيت معيشت روحانيت اشاره كرد و گفت: برخلاف تصور عموم مردم و برخي مسئولان و حتي برخي از علما كه از جامعه روحانيت فاصله گرفته اند امروز روحانيت از نظر معيشتي وضع مطلوبي ندارد.

حجت الاسلام مروي يادآور شد: زمان طاغوت روحانيت مظلوم بودند اما امروز و در اين برهه از زمان روحانيت مظلوميت مضاعف دارد.

وي با ذكر اين مطلب كه امروز چون روحانيت بر جامعه حاكم است مردم به اشتباه تصور مي‌كنند كه روحانيت وضعشان خوب است، ادامه داد: شهريه روحاني 180 هزار تومان است.

95 درصد از روحانيت شاغل نيستند

حجت الاسلام مروي تاكيد كرد: 95 درصد از روحانيت شاغل نيستند و با حقوق طلبه اي زندگي مي گذرانند و اينكه تصور مردم اين نيست مظلوميت روحانيت را مضاعف مي كند.

وي با تاكيد بر اينكه رهبر انقلاب دغدغه روحانيت را دارد افزود: پرونده روحانيت روي ميز رهبري مفتوح است و ايشان به توجه و رسيدگي به امور روحانيت تاكيد دارند.

معاون ارتباطات حوزوي دفتر مقام معظم رهبري يادآور شد: از سال 75 رهبر انقلاب پيگير شدند تا هيئتي به تمام نقاط كشور و حتي روستاها برود تا وضعيت زندگي و معيشت روحانيون معمر را بررسي و ثبت كنند.

وي با بيان اينكه رهبر انقلاب همه این پرونده‌ها را شخصا مطالعه و دستورات لازم را ارائه مي‌كنند افزود: امكانات محدود است اما اين بدان معنا نيست كه رهبر و بزرگان كشور از وضعيت روحانيت بي اطلاع باشند.

نظرات بینندگان