arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹

مرگ 24 میلیون نفر در روسیه!

براساس نتایج تحقیقی که در روسیه انجام گرفته است ، روسیه تا سال دو هزار و پنجاه ، بیست و چهار میلیون نفر از جمعیت خود را از دست خواهد داد که این امر تاثیرات نامطلوبی بر سلامت اقتصاد این کشور خواهد گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس نتایج تحقیقی که در روسیه انجام گرفته است ، روسیه تا سال 2050 ، بیست و چهار میلیون نفر از جمعیت خود را از دست خواهد داد که این امر تاثیرات نامطلوبی بر سلامت اقتصاد این کشور خواهد گذاشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب و بر اساس گزارش خبرگزاری مالی استاندارد اند پورز ، جمعیت روسیه در سال دو هزار و پنجاه به یکصد و شانزده میلیون نفر می رسد و این در حالی است که در سال دو هزار و ده ، جمعیت این کشور یکصد و چهل میلیون نفر بود. همچنین بر اساس گزارش این خبرگزاری این ارقام ، به نظر نمی رسد خیلی هم بدبینانه باشد.

اداره آمار روسیه در فرضیه ای واقع بینانه تر اعلام کرد جمعیت روسیه در سال دو هزار و سی و یک به یکصد و بیست و هفت میلیون نفر خواهد رسید. روسیه بیست سال پیش، یکصد و چهل و هشت میلیون نفر جمعیت داشت.

خبرگزاری مالی استاندارد اند پورز درباره پیامدهای اقتصادی این کاهش جمعیت اعلام کرد در سال گذشته هفتاد و دو ممیز یک دهم درصد جمعیت کل روسیه، جمعیت فعال این کشور را تشکیل می دادند که در سال دو هزار و پنجاه این رقم به شصت ممیز چهار دهم درصد خواهد رسید و تعداد افراد مسن نیز در سال دو هزار و پنجاه حدود یک چهارم کل جمعیت این کشور را تشکیل خواهند داد.

این در حالی است که سیزده درصد جمعیت این کشور در سال دو هزار و ده ، مسن بودند. استاندارد اند پورز در این گزارش تاکید می کند در صورتی که اصلاحاتی فوری در نظام بازنشستگی و تامین اجتماعی روسیه صورت نگیرد، هزینه هایی که افراد بالای شصت و پنج سال برای کشور به وجود می آورند، به حد بسیار بالایی می رسد و موجب افزایش بدهی های کشور خواهد شد. بدون صرفه جویی و ریاضت اقتصادی، بودجه ای که برای بخش سلامت و بازنشستگی هزینه می شود، در سال دو هزار و پنجاه به بیست و پنج ممیز پنج دهم درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید که این رقم در حال حاضر سیزده درصد است. این مسئله همچنین موجب افزایش بدهی های کشور می شود که در بدترین حالت از یازده ممیز یک دهم درصد تولید ناخالص داخلی در سال دو هزار و پانزده به حدود پانصد و هشتاد و پنج درصد در سال دو هزار و پنجاه می رسد.

به موازات آن ، رشد اقتصادی نیز به تدریج کاهش خواهد یافت و از چهار درصد در سال دو هزار و ده به یک و نیم درصد در چهل سال آینده، خواهد رسید. حتی اگر مقامات روسیه تا سال دو هزار و شانزده هزینه ها را متعادل تر کنند، بدهی کشور در سال دو هزار و پنجاه یکصد و بیست و چهار درصد تولید ناخالص ملی خواهد بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ، از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق و از زمانی که وخامت شرایط زندگی موجب افزایش مرگ و میر و بحران زاد و ولد شده است، روسیه دچار یک دور تسلسل جمعیتی شده است
نظرات بینندگان