arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۲

نماینده مجلس: تحریم، عامل آلودگی هوای اهواز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم اهواز در مجلس شواری اسلامی علت اصلی بیماری مردم اهواز و ابتلای آنها به نوعی تنگی نفس بعد از بارش باران را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهردر اهواز، ناصر سودانی با حضور در دفتر خبرگزاری مهر اهواردر خصوص علت بروز مشکلات تنفسی در بین مردم اهواز پس باران اخیر اظهار کرد: پدیده ای که در شهر اهواز اتفاق افتاده تاکنون سابقه نداشته است. بررسی های اولیه نشان از این مسئله دارد که این مسمومیت در مناطق صنعتی که در آن فعالیت های نفتی و گازی صورت گرفته رخ داده است.

وی با بیان اینکه در روز های اول، نظریات بسیار متفاوتی از سوی مسئولان در خصوص علت بروز این پدیده و بیماری مردم اهواز ارائه شد، اظهار کرد: زمانی که این مسئله به  مجلس وارد شد؛ نمایندگان استان خوزستان تذکراتی را به مسئولان دادند و از آنها خواسته شد که نتایج بررسی ها صورت گرفته را به صورت شفاف برای مردم و مسئولان استان اعلام کنند. این مسئه را در جلسه ای که با رئیس جمهور داشتیم نیز مطرح کردیم.

سودانی تصریح کرد: نظریات متفاوتی از این مسئله و برخورد مسئولان می توان برداشت کرد. در ابتدا سردرگمی مسئولان به دلیل عدم شناسایی مواد آلاینده در محیط به دلیل ضعف دستگاه و تجهیزات شناسایی بود و نظریه دیگر این است که امکان اینکه علت این مسمومیت شناسایی اما به دلیل یک سری ملاحظات اعلام نشده است نیز وجود دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: البته عدم اعلام نتایج آزمایش های صورت گرفته ممکن است به دلیل این باشد که هنوز به طور قطع به نتیجه نرسیده اند و هر زمان که نتیجه آزمایش قطعی شود آن را اعلام خواهند کرد.

وی با اشاره بر ورود کمیسیون بهداشت مجلس به این مسئله عنوان کرد: در همین راستا بعضی از مسئولان صنعتی شهر اهواز برای پاسخگویی به سئوالاتی به دادگاه فراخوانده شدند که می توان به این نتیجه رسید که مسئولان به علت واقعی دست یافته اند ولی هنوز آن را اعلام نکرده اند.

علت اصلی وقوع تنگی نفس در خوزستان

سودانی در خصوص علت اصلی این پدیده که باعث کشانده بیش از 20 هزار خوزستانی به مراکز درمانی شده است ولی هنوز هم اعلام نشده است، اظهار کرد: بعضی فیلترهای موجود در مشعل های نفت و گاز موجود در خوزستان به دلیل اینکه بازیابی و تعویض نشده اند، گازهایی از این دستگاه ها خارج می شود که دارای مشکلات زیست محیطی است. عدم تعویض این تجهیزات به دلیل اعمال تحریم هاست و ما منتظر هستیم تا این مسئله بررسی شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در چهارمین بارش باران مشکلی وجود نداشته و تنها افرادی که سابقه قبلی این مسمومیت را داشته اند به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی تصریح کرد: من این مسئله را بارها در مجلس مطرح کردم که منابع باید در خدمت مردم باشند نه اینکه این مسئله برعکس شود. 

دیدگاه های انحرافی در بحث آلودگی

سودانی همچنین گفت: دیدگاهی وجود دارد مبنی بر اینکه حضور 20 هزار نفر به عنوان بیمار بعد از بارش باران در شهرهای خوزستان، سیاه نمایی و بزرگ نمایی شده تا برخی های به اهداف خاص خود برسند در صورتی که من از همین جا اعلام می کنم که آلودگی در شهر اهواز واقعی بوده است.

وی افزود: چهار سال پیش نمایندگان استان خوزستان خطاب به وزیر بهداشت وقت نامه ای مبنی بر ارائه گزارشی در خصوص افزایش بیماری های ریوی و خونی نوشتند که وزیر نیز در جواب این نامه اعلام کرد که در استان خوزستان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

سودانی گفت: وزیر وقت تنها به اعلام این گزارش بسنده کرد و هیچگونه راهکاری برای مقابله با افزایش بیماری ها ارائه ندادند.

نظرات بینندگان