arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

اجرای طرح یک روز بدون کیف در مدرسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح آزمایشی یک روز در هفته بدون کیف در مدرسه از سال تحصیلی آینده خبر داد.
 فارس: علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه سلسله نشست‌های صمیمانه با کارشناسان حوزه ستادی، امروز دوشنبه در جمع مدیران و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافت و گفت: اعتقاد من این است که از نزدیک با بدنه‌ کارشناسی ارتباط داشته باشیم؛ حرف‌های آنها را بشنویم و تحمل انتقادات آنها را داشته باشیم.

وی افزود: کار در آموزش و پرورش باید مبتنی بر کار کارشناسی و پژوهشی باشد و اذعان می‌کنم که جلسه با کارشناسان برای خود من بسیار مغتنم و قابل استفاده بوده است و در واقع رهنمودها و نظرات شما موجب هدایت و پیداکردن مسیر صحیح می‌شود.

* فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد مدارس می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: جهت‌گیری اصلی سیاست‌های مورد نظر در کانون، ورود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدرسه است و از زمانی که معاون آموزشی بودم این خط فکری طراحی شد.

وی با اشاره به اینکه باید خروجی‌های کانون، ورودی‌های مدرسه باشد، تأکید کرد: آمادگی و اصرار داریم از سال تحصیلی آینده هفته‌ای یک روز به طور آزمایشی دانش‌آموزان بدون کیف و کتاب وارد مدرسه بشوند و در این یک روز به کارهای فرهنگی، هنری، ورزشی و مهارت‌های فردی بپردازند.

وی با بیان اینکه باید کاری کرد آنقدر فعالیت‌ها جذاب باشد که دانش‌آموزان با عشق و علاقه وارد مدرسه شوند، ادامه داد: برای تحقق این ایده، من امید به فعالیت‌های کانون بسته‌ام و کانون می‌تواند بخشی از این یک روز را غنی سازی کند.

 فانی در خصوص توانمندسازی نیروی انسانی اظهار داشت: ما باید واقعاً تلاش کنیم این توانمندسازی و بحث بهسازی نیروی انسانی که یکی از وجوه آن توانمندسازی است، اتفاق بیفتد.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: جذب ظرفیت‌های جامعه به سوی کانون، سیاست درستی است که دنبال می‌شود ولی این موضوع ما را بی نیاز از نیروهای اهل فن و هنرمندان نمی‌کند و با جذب آنها کارهای ما غنی‌تر می‌شود.

وی گفت: اگر هر فیلمی که توسط کانون تولید می‌شود در 105 هزار مدرسه نمایش داده شود، چقدر می‌تواند از روش‌های غیرمستقیم در تربیت و آموزش موثر باشد.

* کانون برای تحقق ایده رئیس جمهور با ایجاد زنگ کتاب وارد عمل شود

فانی با تأکید بر امر کتابخوانی که جزو مأموریت‌های کانون است و با سیاست رئیس جمهور انطباق دارد، اظهار داشت: اندیشه‌ورزی و پرسشگری جزو سیاست‌های جدی آموزش و پرورش است و همانگونه که رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان خواسته که می‌توانند و باید انتقاد کنند، این سیاست تربیتی باید با جدیت دنبال شود و کانون در نقد پذیری و ارائه نقد دانش‌آموزان می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات کاری و سازمانی موجود در کانون ادامه داد: از این گونه دغدغه‌ها غافل نبوده و نیستیم ولی استحضار دارید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، کار و زمان زیادی لازم دارد و اظهار امیدواری کرد: در دولت دکتر روحانی بخشی از خواسته‌های شما برآورده شود و بنده نیز به سهم خود آمادگی پیگیری موضوعات را در دولت دارم.

وی در خصوص فعالیت‌های کانون گفت: انتظار از کانون زبان خیلی زیاد است و فراتر از آن هست که تاکنون انجام گرفته است.

فانی افزود: خوب است دانش‌آموزان در کنار مدرک تحصیلی، دو گواهینامه زبان و ICDL هم بگیرند و این به کارایی و موثر بودن آنها می‌انجامد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تلاش برای عمق بخشی بیشتر به فعالیت‌های کانون زبان افزود: از مشکلات کانون زبان خبر داشتم و با این جلسه بیشتر هم در جریان قرار گرفتم از جمله مشکلات آن کمبود مربی است که باید به سمتی برویم که از ظرفیت معلمان زبان آموزش و پرورش در کانون زبان استفاده کنیم.
نظرات بینندگان